Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.
Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.
Kommentit (596)
Henkilökohtainen avustaja tuntipalkka 9,89 euroa. Ja töitä 25 h viikossa. Muiden hoitoalalla työskentelevien palkat ei oo kuoppaa nähneetkään.
Hoitsut ovatkin aivan irrallaan todellisuudesta Jatkuvaa mussutusta pienipalkkaisuudesta ja vertailukohtana on jokin yksityispuolen insinööri, vaikka oma palkka on reippaasti yli suomalaisten keskipalkan. Oksettavan ahneita tyyppejä. Yök.
Olen Osastonhoitaja, palkka 3100€. Ei mahdollisuutta vuorotyölisiin. Työkokemusta 17-vuotta.
Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.
Ne vaan nillittää sen punapäisen puheenjohtajansa yllyttämänä. Palkoista ym ei ole koskasn ollut kyse
Vierailija kirjoitti:
Minun töissäni sh:n peruspalkka on 2450€.
Mulla on lähihoitajana tuo peruspalkka, julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Sosiaalityöntekijä 4600?
Tehtäväkohtainen palkka hyvinvointialueesta riippuen n. 3700-4100€ eli rekrytointilisää ja kokemuslisää täytyy olla tuossa palkassa mukana ellei ole johtavana.
T. Sos.tt
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen avustaja tuntipalkka 9,89 euroa. Ja töitä 25 h viikossa. Muiden hoitoalalla työskentelevien palkat ei oo kuoppaa nähneetkään.
Ja koulutus sekä vastuu? Koulutusvaatimuksia ei ole ja vastuut hieman eri kuin vaikkapa sairaanhoitajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen Osastonhoitaja, palkka 3100€. Ei mahdollisuutta vuorotyölisiin. Työkokemusta 17-vuotta.
Miten ihmeessä pärjäät? T: laitoshuoltaja, jonka palkka noin puolet tuosta...
Sitten on ihmisiä joille ei mikään palkka riitä. Vaikka palkka olisi 5000€/kk niin perseauki kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Hoitsut ovatkin aivan irrallaan todellisuudesta Jatkuvaa mussutusta pienipalkkaisuudesta ja vertailukohtana on jokin yksityispuolen insinööri, vaikka oma palkka on reippaasti yli suomalaisten keskipalkan. Oksettavan ahneita tyyppejä. Yök.
Sinä olet tässä ketjussa aloituksesi kanssa ainoa, joka on irti todellisuudesta.
Sairaanhoitajan peruspalkka arkipäivätyössä taitaa pyöriä siinä 2700e pintaan. Lisien kanssa voi olla tuota 3000-3500e/kk. Itse teen töitä työterveyshoitajana ja oma palkkani on 3500e/kk, päivätyössä. Koen palkkani olevan ok tasolla, vaikka kyllähän se joskus käy mielessä kismittäen että vastaavan tasoisesta asiantuntijatyöstä toisella alalla maksettaisiin helposti yli 1000e enemmän palkkaa. Sairaanhoitajille ja lähihoitajille saisi kyllä maksaa reippaasti enemmän peruspalkkaa mielestäni.
ei palkkakuoppa tarkoita, että sulla on huono palkka.
se meinaa sitä,e ttä sun palkka on alhaisempi kuin sun verrokkiryhmällä
Vierailija kirjoitti:
Sitten on ihmisiä joille ei mikään palkka riitä. Vaikka palkka olisi 5000€/kk niin perseauki kokoajan.
Ei ne tulot vaan ne menot👍
Siitä vaan sitten kouluttautumaan sairaanhoitajaksi tai sosiaalityöntekijäksi jos houkuttelee päästä tienaamaan noin suuria seteleitä, ei kukaan estä sua.
Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"
Kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa, kun tekee 30 tuntia vuorotyötä joka viikko ja vuorolisät on tuossa mukana. Työtunteja ei saa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä pärjäät? T: laitoshuoltaja, jonka palkka noin puolet tuosta...
Ammatinvalintakysymys! Ei ku uutta alaa opiskelemaan, jos palkka ei miellytä.
Minun töissäni sh:n peruspalkka on 2450€.