Naisena haluaisin samanlaisia kaverisuhteita kuin miehillä on
Olen töissä miesvaltaisella alalla, joten siksi tullut läheltä seurattua miesten kaveruutta. Eli en tiedä onko naisilla tällaista vai ei, oman kokemukseni mukaan ei. Eli töissä saatetaan ihan pienellä kynnyksellä heittää kollegalle että "hei riku, milloin lähdetään ampumaradalle räiskimään" tai sitten että "hei perjantaina esiintyy se ja se siellä terassilla, kuka lähtee messiin" tai "mika, huomenna mennään kalalle illalla eiks niin" ja näiden välillä ei välttämättä ole mitään sen syvempää ystävyyttä, hyvän päivän tuttuja töissä ovat ja ikähaarukka vieläpä sellainen +/-15vuotta. Tai sitten joltakin löytyy joku taito korjata joku juttu niin helposti heitetään sille toiselle että "hei tuu käymään meillä, mä voin laittaa sen kuntoon". Naisten näkemiseen taas koskaan ei sisälly mitään tuollaista tekemistä vaan se on joko lenkkeily, shoppailu tai kahvilla käynti ja juttelu. (Nämäkin ovat mukavia välillä). Mutta kaikkiin näihin liittyy vahvasti se keskustelu omista tai toisen tai jostakin muista asioista. Välillä tuntuu että kaipaisin tällaisia kevyitä tapaamisia kavereiden kanssa kun omaa perhettä ei ole mutta eipä näitä naisilla ole.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi tuollainen kuvaamasi miesten käytös olsi jotenkin sukupuoleen sidottua. - Vaikka toisaalta kun itse ehdotettiin työkaveri naiselle (sinkku), jotain vastaavaa kuin, mitä edellä kuvasit, niin hän pälyili epäluulsoena kulmien alta kuin olsimme ehdottaneet jotain sopimatonta.
- Mutta kyllähän tämäkin palsta on opettanut, että osalle -sukupuoleen katsomatta vaikuttaa muutoinkin olevan täysiin mahdoton ajatus, että meis ja nainen voisivat olla "vain" kavereita ilman miehen ajatusta ja tavoitetta edetä pariuhteeseen naiaen kanssa tai päästä harrastamaan seksiä naisen kanssa.
Mies ja nainen ei voi olla kavereita keskenään.
Miksi niin monet sitten ovat?
Se on teeskentelyä. Yleensä aina jompi kumpi on ihastunut ja yrittää saada myös toisen osapuolen ihastumaan itseensä.
Ei.
Aina kun kyseessä on viehättävä nainen ja tavismies, on kyseessä tuollainen asetelma. Miehen päässä ei muita ajatuksia pyöri kuin milloin nainen ihastuu ja antaa pmppiä.
Yllätyksenä sinulle miehet eivät tunne vetoa jokaista naista kohtaan. Kyllä ne (kauniitkin) naiset on nähty jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi tuollainen kuvaamasi miesten käytös olsi jotenkin sukupuoleen sidottua. - Vaikka toisaalta kun itse ehdotettiin työkaveri naiselle (sinkku), jotain vastaavaa kuin, mitä edellä kuvasit, niin hän pälyili epäluulsoena kulmien alta kuin olsimme ehdottaneet jotain sopimatonta.
- Mutta kyllähän tämäkin palsta on opettanut, että osalle -sukupuoleen katsomatta vaikuttaa muutoinkin olevan täysiin mahdoton ajatus, että meis ja nainen voisivat olla "vain" kavereita ilman miehen ajatusta ja tavoitetta edetä pariuhteeseen naiaen kanssa tai päästä harrastamaan seksiä naisen kanssa.
Mies ja nainen ei voi olla kavereita keskenään.
Kyllä voi. Mun läheisin ystävä on mies, ollaan tunnettu viisivuotiaista asti ja oltu aina ystäviä.
Ollaan tässä neljänkymmenen vuoden aikana matkustettu yhdessä, asuttu yhdessä, ollaan toistemme lasten kummeja, käyty läpi koko elämän kirjo tukien ja kannustaen toisieamme. Meillä ei ole ikinä ollut mitään romantiikan häivääkään. Tällä hetkellä hän on sinkku tuoreen eron jäljiltä, itse olen onnellisesti naimisissa.
Hän on siis håmå
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset, eläinlajimääritelmänä, ovat samaan heimoon kuuluvia, mutta hyvin erilaisia.
Oikeastaan me olemme kaksi täysin erilaista eläintä, jotka jostain oudosta syystä saavat jälkeläisiä.
Poikien ja tyttöjen maailma on erilainen ja se ei muutu, vaikka ikää tulee lisää. Ajatusmaailma on ja pysyy erilaisena, siitä hetkestä, kun pieni lapsi alkaa ajatella itse.
Pojat keräävät kavereita ja eivät syrji ketään. He ovat laumaeläimiä, jotka "pelaavat" joukkuepelejä ja siihen tarvitaan kavereita.
Tytöillä on ystävä, se paras ja siihen ei tarvita kolmatta, koska silloin syrjintä alkaa.
Kun ikää tulee lisää, nämä laumaeläimet kokoontuvat kahville keskustelemaan paikkaan, jossa saavat olla rauhassa. Tällaisissa paikoissa ei näy koskaan naisia keskustelemassa keskenään.
BULLSHIT.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellainen kaverius naisen ja miehen välillä ole yleensä mahdollista, jos on pienintäkään jännitettä tai vetoa. Yleensä aina kun kuullut tällaisista vakikaveerauksista niin on tullut ilmi että pantukin on.
Taidettiin panna 30v sitten miespuolisen kaverin kanssa. Silloin meillä oli vakavaa sutinaa. Enää ei ole eikä tule olemaan.
Mutta miksi sitten kaverit eivät voisi tai saisi panna? Touhuaa ne miehetkin keskenään ja naisillakin on kokeiluja. Ei kai se kaveruutta poista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te naiset ette pääse ikinä samalle tasolle
Määritä taso.
Pahvi, se mitä Ap otsikossa kuuluttaa
Ei siinä sanota miesten suhteiden laadullisista tasoista mitään.
Miehet voi tehdä kimpassa vaikka mitä tyhmää, väärää tai laitonta. Ja aika usein tekeekin.
On miehilläkin kahvikupposten äärelle kokoontumista ja muuta keskustelupainotteista tapaamista. Mutta me harvoin sillonkaan jutellaan mistään kovin henkilökohtasesta. Ihmissuhdeasioista kuten perhe-elämästä ei juuri keskustella, korkeintaan sivutaan. Pääasiassa jutellaan yhteisistä kiinnostuksen kohteista, analysoidaan vaikka jotain uutta elokuvaa tms. Tästä syystä en tiedäkään kavereistani oikeasti paljon mitään. Mutta tykkäänkin pitää kaverisuhteet pinnallisina.
M34
Tää palsta on kyllä ihan omiaan luomaan aivan outoja yleistyksiä miten miehet sitä ja naiset tätä. Itse olen vaikka kuinka monesti heittänyt spontaaneja ehdotuksia työ- ja harrastuskavereille ja on käyty kaljalla, teatterissa, festareilla, kirppiksillä, mun mökillä ja ties missä. Apuakin annetaan puolin ja toisin vaikka ei olla best friends forever.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kaipaan spontaaneja ja tekemisentäyteisiä tapaamisia, mutta naurattaa sen laittaminen miesten jutuksi. En itsekään jaksa naisia, jotka pitävät miehiä parempina. Aktiivisia, hauskoja, rentoja ja spontaaneja naisia on olemassa paljon ja voit ihan vapaasti aloittaa olemalla sellainen.
Jos sanon jonkun homman mikä toimii omasta mielestä paremmin pääsääntöisesti toisen sukupuolen edustajilla niin pidänkö silloin niitä parempina? Mennyt vissiin ohi se miten KAIPAAN naisten kesken samanlaista toimintaa. Enkä minä yksin voi olla sellainen nainen tai voin mutta haluaisin löytää niitä samankaltaisia. Ap
Ajatteleeko ihmiset joilla on paljon kavereita että näiden kaverien pitäisi olla hänen kaltaisiaan? Eivät yleensä ajattele, eikä tuo ole mikään sukupuoleen sidottu asia sekä miehissä että naisissa löytyy heitä jotka eivät löydä ystäviä tai kavereita samoin kuin heitä jotka niitä löytää käytännössä mistä tahansa. Ystäviä löytävät ovat avoimia, eivät tee ennakkoluuloja sen perusteella että koska tuo on nainen hän on tällainen, tuo on mies hän on tällainen. Tai tuo on ammatiltaan tämä hän ihan varmasti ajattelee noin.
Ei kaikki oo yksilöstä kii. Itse asuin ennen kaupungissa ja tosi helppo oli löytää spontaania seuraa tekemiseen. Melkein kaikki tuntemani naiset oli lapsettomia.
Nyt asun maalla ja miehelläni on kyllä kavereita. Lapsettomia naisia täällä ei juuri oo, meno on vanhanaikaista ja naiset kii perheissään.
Itse asun myös maalla ja niitä erilaisia kaveriporukoita kyllä löytyy niin töissä kuin vapaa-ajan harrastuksista. Kyllä se on ihan siitä omasta aktiivisuudesta kiinni. Täysin samalla tavalla ajattelevia ja samassa elämäntilanteessa olevia kavereita ei ehkä löydy lähialueelta ja auto on usein välttämätön. Etunsa on tietenkin siitäkin että silloin kun lapset oli pieniä mies osallistui lasten hoitoon.
Itse koen että se on pelkästään rikkaus että niillä kavereilla on erilaiset elämäntilanteet. Osalla on lapsia, osalla ei, osa on työelämässä, osa ei jne.Joo mä siis ajankin kauemmas tapaamaan omanhenkisiä kavereita. Miehen taas ei tarvitse tehdä niin, samalta kylältä heti löytyy seuraa milloin mihinkin. Eikä täällä asu yhtään toista ikäistäni lapsetonta naista, mut lapsettomia miehiä on monta.
Onko miesten kaverit kaikki lapsettomia? Eipä taida olla. Ja ainakin oma mieheni saattaa lähteä kalaan kaverin kanssa joka ei ns. ole samanhenkinen kuin hän. Sillä kertaa keskustellaan niistä asioista jotka kaveruksia yhdistää vaikka vain siitä kalastamisesta.
Miehillä se isänä oleminen ei tunnu olevan niin vahvasti omaa olemista ja identiteettiä määrittävä asia kuin monilla naisilla on. Ja kyllä, täällä missä asun lapsettomia miehiä paljon. Naisia ylipäänsä vähän ja niistä vähissä lapsettomia ei juurikaan.
Ihan tilastollista faktaa se on, että kaupungeissa on lapsettomia naisia ja maalla miehiä. Eli mulle lapsettomana parisuhteessa olevana naisena tää aiheuttaa aika ison kohtaanto - ongelman, jos naispuolista kaveriseuraa kaipaan.
Miksi sinä kuvittelet saavasi kavereita jotka eivät muodosta identiteettiään sen mukaan onko heillä lapsia vai ei mutta itse muodostat sekä oman että toisten oletetun identiteetin sen perusteella onko nainen lapseton vai ei. Ihan sinusta itsestäsi se on kiinni millaisia kavereita ja ystäviä sinulla on ei niistä naisista joilla on lapsia. Sosiaalisiin suhteisiin olet hyvinkin ahdasmielinen ja se rajoittaa paljon kaverisuhteita. Palstalla tuohon ahdaamielusyyteen silloin tällöin törmää, kaveri ja harrastusporukoissa siihen ei juurikaan törmää.
Mulla on pari perheellistä nauskaveria, joille se äitinä oleminen ei oo elämää suurempi asia. Havaintoni mukaan naisten keskuudessa itsen määrittely lasten kautta on yleisempää kuin miehillä ja siitä tässä on mun näkökulmasta kyse, että mies löytää herkemmin seuraa menoihin ja harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellainen kaverius naisen ja miehen välillä ole yleensä mahdollista, jos on pienintäkään jännitettä tai vetoa. Yleensä aina kun kuullut tällaisista vakikaveerauksista niin on tullut ilmi että pantukin on.
Taidettiin panna 30v sitten miespuolisen kaverin kanssa. Silloin meillä oli vakavaa sutinaa. Enää ei ole eikä tule olemaan.
Mutta miksi sitten kaverit eivät voisi tai saisi panna? Touhuaa ne miehetkin keskenään ja naisillakin on kokeiluja. Ei kai se kaveruutta poista?
Kyllä mulla ainakin poistaa.
Eikä tarvita edes kuin se kerta panemista. Vaikka olis todettu ettei nyt panot suju ja kaveeraillaan sen jälkeen "oikeesti", niin ei kyseessä ole samanlainen kaveruus kuin miesten kesken missä voidaan panematta olla kavereita.