Naisena haluaisin samanlaisia kaverisuhteita kuin miehillä on
Olen töissä miesvaltaisella alalla, joten siksi tullut läheltä seurattua miesten kaveruutta. Eli en tiedä onko naisilla tällaista vai ei, oman kokemukseni mukaan ei. Eli töissä saatetaan ihan pienellä kynnyksellä heittää kollegalle että "hei riku, milloin lähdetään ampumaradalle räiskimään" tai sitten että "hei perjantaina esiintyy se ja se siellä terassilla, kuka lähtee messiin" tai "mika, huomenna mennään kalalle illalla eiks niin" ja näiden välillä ei välttämättä ole mitään sen syvempää ystävyyttä, hyvän päivän tuttuja töissä ovat ja ikähaarukka vieläpä sellainen +/-15vuotta. Tai sitten joltakin löytyy joku taito korjata joku juttu niin helposti heitetään sille toiselle että "hei tuu käymään meillä, mä voin laittaa sen kuntoon". Naisten näkemiseen taas koskaan ei sisälly mitään tuollaista tekemistä vaan se on joko lenkkeily, shoppailu tai kahvilla käynti ja juttelu. (Nämäkin ovat mukavia välillä). Mutta kaikkiin näihin liittyy vahvasti se keskustelu omista tai toisen tai jostakin muista asioista. Välillä tuntuu että kaipaisin tällaisia kevyitä tapaamisia kavereiden kanssa kun omaa perhettä ei ole mutta eipä näitä naisilla ole.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi tuollainen kuvaamasi miesten käytös olsi jotenkin sukupuoleen sidottua. - Vaikka toisaalta kun itse ehdotettiin työkaveri naiselle (sinkku), jotain vastaavaa kuin, mitä edellä kuvasit, niin hän pälyili epäluulsoena kulmien alta kuin olsimme ehdottaneet jotain sopimatonta.
- Mutta kyllähän tämäkin palsta on opettanut, että osalle -sukupuoleen katsomatta vaikuttaa muutoinkin olevan täysiin mahdoton ajatus, että meis ja nainen voisivat olla "vain" kavereita ilman miehen ajatusta ja tavoitetta edetä pariuhteeseen naiaen kanssa tai päästä harrastamaan seksiä naisen kanssa.
Mies ja nainen ei voi olla kavereita keskenään.
Myös miehet keskustelevat syvällisiä siinä tekemisen lomassa ja etenkin sen päätyttyä.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tuollaista. Kuulostaa painajaiselta. Haluan ennakoida ja määrittää kaiken, en yhtäkkisiä menoja, elämä on vaikeaa ilman sitäkin. Tosin toisen auttaminen ok, jos pystyy.
Olet kontrollifriikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kaipaan sellaista spontaniuutta.
En voi esimerkiksi näin naisena töissä ehdottaa kolmelle (miespuoliselle) tiimikaverille että mä voin varata saunan perjantaiksi tuolta toimiston katolta, tuokaan omat juomat. Jos olisin mies niin siinä ei olisi mitään outoa.
Miehetkö voisi ehdottaa samaa naispuolisille kollegoille?
Ei, kun todennäköisesti nainen ei voi ehdottaa edes naiskollegoille tuollaista.
Miksi ei voisi? Mä tiedän paljonkin tuollaisia työporukoita joissa noin toimitaan. Aina toki mukaan mahtuu myös heitä jotka eivät periaatteessa lähde mukaan mutta eipä usko että kaikki miehetkään lähtee.
Kukaan järkevä ei lähde. Tuo johtaa vain ja ainoastaan kärsimykseen. Jos joku seurustelee, niin ei seurustele enää. Jengi ihastuu vastakkaiseen sukupuoleeen (työsuhteet ei ikinä toimi, vielä vähemmän kaverisuhteet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi tuollainen kuvaamasi miesten käytös olsi jotenkin sukupuoleen sidottua. - Vaikka toisaalta kun itse ehdotettiin työkaveri naiselle (sinkku), jotain vastaavaa kuin, mitä edellä kuvasit, niin hän pälyili epäluulsoena kulmien alta kuin olsimme ehdottaneet jotain sopimatonta.
- Mutta kyllähän tämäkin palsta on opettanut, että osalle -sukupuoleen katsomatta vaikuttaa muutoinkin olevan täysiin mahdoton ajatus, että meis ja nainen voisivat olla "vain" kavereita ilman miehen ajatusta ja tavoitetta edetä pariuhteeseen naiaen kanssa tai päästä harrastamaan seksiä naisen kanssa.
Miksi niin monet sitten ovat?
Vierailija kirjoitti:
Te naiset ette pääse ikinä samalle tasolle
Määritä taso.
Vierailija kirjoitti:
Myös miehet keskustelevat syvällisiä siinä tekemisen lomassa ja etenkin sen päätyttyä.
Vierestä olen nähnyt isän, veljen, serkut, ex-mies...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät ole noin ahdasmielisiä sen suhteen ketkä voivat olla kavereita keskenään.
Miehet ja naiset, eläinlajimääritelmänä, ovat samaan heimoon kuuluvia, mutta hyvin erilaisia.
Oikeastaan me olemme kaksi täysin erilaista eläintä, jotka jostain oudosta syystä saavat jälkeläisiä.
Poikien ja tyttöjen maailma on erilainen ja se ei muutu, vaikka ikää tulee lisää. Ajatusmaailma on ja pysyy erilaisena, siitä hetkestä, kun pieni lapsi alkaa ajatella itse.
Pojat keräävät kavereita ja eivät syrji ketään. He ovat laumaeläimiä, jotka "pelaavat" joukkuepelejä ja siihen tarvitaan kavereita.
Tytöillä on ystävä, se paras ja siihen ei tarvita kolmatta, koska silloin syrjintä alkaa.
Kun ikää tulee lisää, nämä laumaeläimet kokoontuvat kahville keskustelemaan paikkaan, jossa saavat olla rauhassa. Tällaisissa paikoissa ei näy koskaan naisia keskustelemassa keskenään.
Aika usein nää miehet on just niitä, joilla lapset odottaa kotona ja nainen hoitaa kaiken, mies menee miten haluaa.
Miehillä nyt tuntuu muutenkin olevan vapaus tehdä enemmän perheellisenä kuin naisen. Mies vain ilmoittaa hei mä meen töiden jälkeen .... Nainen joutuu ensin miettiin että onnistuukohan nyt että äiti on pari tuntia poissa kotoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutama tuollainen kaveri. Esim. on yhdessä katsottu katiskat, nakottu halkoja liiteriin, poimittu marjoja toisen pihan pensaista, laitettu perunoita maahan. Eikä ikinä tarvii miettiä mitä tarjota vieraalle... kahvi riittää, mut jos on ruoka-aika, toinen kutsutaan mutkattomasti pöytään.
Mistä sä olet nämä kaverit löytänyt? Kuulostaa tosi mukavalta tuollainen. Ap
Yksi on lapsuudesta saakka tuttu, toinen ex-työkaveri, kolmas opiskeluaikainen kämppis.
Nuorempana tällaisia kavereita oli enemmänkin, mut moni on mennyt "pilalle" äidiksi tultuaan... usein se tappaa naisista spontaaniuden.
Koska niillä äideillä on muutakin elämää kun juosta jossain hauskoissa bileissä tai kapakoissa. Niillä on lapsi ja monella mieskin. Eli niillä on perhe. Joka menee aina kavereiden edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen luulee että ne ovat kavereita. Miehelle nainen on varalla, jos joskus pääsisi pukille kun ei ole omaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole siltä mitä näyttää.
Varsinkin sinisilmäiset ihmiset jotka hyväksyvät sen että kumppanilla on niitä vastakkaisen sukupuolen "ystäviä" on vaan aisankannattaja, mutta ei sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset, eläinlajimääritelmänä, ovat samaan heimoon kuuluvia, mutta hyvin erilaisia.
Oikeastaan me olemme kaksi täysin erilaista eläintä, jotka jostain oudosta syystä saavat jälkeläisiä.
Poikien ja tyttöjen maailma on erilainen ja se ei muutu, vaikka ikää tulee lisää. Ajatusmaailma on ja pysyy erilaisena, siitä hetkestä, kun pieni lapsi alkaa ajatella itse.
Pojat keräävät kavereita ja eivät syrji ketään. He ovat laumaeläimiä, jotka "pelaavat" joukkuepelejä ja siihen tarvitaan kavereita.
Tytöillä on ystävä, se paras ja siihen ei tarvita kolmatta, koska silloin syrjintä alkaa.
Kun ikää tulee lisää, nämä laumaeläimet kokoontuvat kahville keskustelemaan paikkaan, jossa saavat olla rauhassa. Tällaisissa paikoissa ei näy koskaan naisia keskustelemassa keskenään.
Melko sterotypinen ja ahdasmielinen määritellä. Maailmankuvaa kannattaisi ehkä laajentaa myös palstan ulkopuoliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kaipaan sellaista spontaniuutta.
En voi esimerkiksi näin naisena töissä ehdottaa kolmelle (miespuoliselle) tiimikaverille että mä voin varata saunan perjantaiksi tuolta toimiston katolta, tuokaan omat juomat. Jos olisin mies niin siinä ei olisi mitään outoa.
Olisihan siinä vielä oudompaa, jos miehenä ehdottaisit moista kolmelle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä nyt tuntuu muutenkin olevan vapaus tehdä enemmän perheellisenä kuin naisen. Mies vain ilmoittaa hei mä meen töiden jälkeen .... Nainen joutuu ensin miettiin että onnistuukohan nyt että äiti on pari tuntia poissa kotoa
niin tää on joku kirjoittamaton sääntö :) vois kokeilla kerran, että perheen äiti ilmoittaa,et hei meen illalla kalalle kavereiden kanssa,tuun kympin uutisten aikaan,mua ei tarvii odottaa. Mies vois miettiä,että aijaa kukas pesee lasten hampaat ja kattoo iltapalat ja että menevät nukkumaan :)
Ei sellainen kaverius naisen ja miehen välillä ole yleensä mahdollista, jos on pienintäkään jännitettä tai vetoa. Yleensä aina kun kuullut tällaisista vakikaveerauksista niin on tullut ilmi että pantukin on.
Niin? Ehdota sitä naispuolisille kavereillesi.