Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena haluaisin samanlaisia kaverisuhteita kuin miehillä on

Vierailija
08.06.2023 |

Olen töissä miesvaltaisella alalla, joten siksi tullut läheltä seurattua miesten kaveruutta. Eli en tiedä onko naisilla tällaista vai ei, oman kokemukseni mukaan ei. Eli töissä saatetaan ihan pienellä kynnyksellä heittää kollegalle että "hei riku, milloin lähdetään ampumaradalle räiskimään" tai sitten että "hei perjantaina esiintyy se ja se siellä terassilla, kuka lähtee messiin" tai "mika, huomenna mennään kalalle illalla eiks niin" ja näiden välillä ei välttämättä ole mitään sen syvempää ystävyyttä, hyvän päivän tuttuja töissä ovat ja ikähaarukka vieläpä sellainen +/-15vuotta. Tai sitten joltakin löytyy joku taito korjata joku juttu niin helposti heitetään sille toiselle että "hei tuu käymään meillä, mä voin laittaa sen kuntoon". Naisten näkemiseen taas koskaan ei sisälly mitään tuollaista tekemistä vaan se on joko lenkkeily, shoppailu tai kahvilla käynti ja juttelu. (Nämäkin ovat mukavia välillä). Mutta kaikkiin näihin liittyy vahvasti se keskustelu omista tai toisen tai jostakin muista asioista. Välillä tuntuu että kaipaisin tällaisia kevyitä tapaamisia kavereiden kanssa kun omaa perhettä ei ole mutta eipä näitä naisilla ole.

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä nyt tuntuu muutenkin olevan vapaus tehdä enemmän perheellisenä kuin naisen. Mies vain ilmoittaa hei mä meen töiden jälkeen .... Nainen joutuu ensin miettiin että onnistuukohan nyt että äiti on pari tuntia poissa kotoa

niin tää on joku kirjoittamaton sääntö :) vois kokeilla kerran, että perheen äiti ilmoittaa,et hei meen illalla kalalle kavereiden kanssa,tuun kympin uutisten aikaan,mua ei tarvii odottaa. Mies vois miettiä,että aijaa kukas pesee lasten hampaat ja kattoo iltapalat ja että menevät nukkumaan :)

Miksi ihmiset sitten lukee niitä kirjoittamattomia sääntöjä, rivien välistä tai elää elämäänsä sen pohjalta miten olettavat että se pitää elää tai miten olettavat että muiden mielestä se pitäisi elää?

Vierailija
122/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä töissä sama juttu, miehet käy usein yhdessä tekemässä jotain aktiviteettia yhdessä, ja sinne pyydetään kaikki mukaan, ne lähtee, jotka pääsee. Periaatteessa nämä on naisillekin avoimia ja joskus mukaan saattaa jotkut naisetkin lähteä, mutta miehet helpommin noihin osallistuu. Naiset taas  useammin tapaavat töiden jälkeen vain yhtä tai muutamaa läheisempää työkaveria, ei niihin muita pyydetä mukaan, varmaankaan juuri siksi että tehtiin tai mentiin minne vaan, niin samalla kuitenkin lähinnä jutellaan, siksi on luontevampaa pyyttää mukaan vain ne, joiden kanssa juttelu sujuu. Miesten jutut on toiminnallisempia, joten kaikki mahtuu mukaan, jopa silloin jos se toiminta on bisselle meno töiden jälkeen. 

Johtuisiko tämä siitä, että miesten ystävyyssuhteet noin ylipäätään kai perustuvat enemmän yhteiseen tekemiseen ja naisten taas kommunikointiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rikut ja muut voi lähteä ihan minne vaan koska vaan, koska kotona on vaimo joka huolehtii arjesta. Naiset ei voi lähteä, koska heidän lapsensa jäisi joko yksin kotiin koska mies on jo häippäissyt jonnekin tai he joutuvat jättämään lapsensa 12 vuotiaan järjellä varustetulle, nimellisesti aikuiselle olennolle jolla ei ole hajuakaan miten perheen arki toimii koska on ollut siellä rikun kanssa räiskimässä eikä oikeasi huolehdi perheen arjesta millään tavalla.

Vierailija
124/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tolleen voi naisena tehdä. Oman lähipiirin naisilla ja miehillä on tollasta yhtä lailla, riippu varmaan lähipiirin kulttuurista. Ehdotat vaan ite jotain sellasta tekemistä kokeeksi eri tyypeille, sama se mitä sukupuolta, niin joku lähtee mukaan jota sama kiinnostaa. Vaikka pihatöitä tai treeni tai joku harrastus tai teatteri tai mitä ikinä tykkää

Vierailija
125/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä nyt tuntuu muutenkin olevan vapaus tehdä enemmän perheellisenä kuin naisen. Mies vain ilmoittaa hei mä meen töiden jälkeen .... Nainen joutuu ensin miettiin että onnistuukohan nyt että äiti on pari tuntia poissa kotoa

niin tää on joku kirjoittamaton sääntö :) vois kokeilla kerran, että perheen äiti ilmoittaa,et hei meen illalla kalalle kavereiden kanssa,tuun kympin uutisten aikaan,mua ei tarvii odottaa. Mies vois miettiä,että aijaa kukas pesee lasten hampaat ja kattoo iltapalat ja että menevät nukkumaan :)

Miksi ihmiset sitten lukee niitä kirjoittamattomia sääntöjä, rivien välistä tai elää elämäänsä sen pohjalta miten olettavat että se pitää elää tai miten olettavat että muiden mielestä se pitäisi elää?

voi varmaan tehdä, miten haluaa jos se sopii kaikille.

Vierailija
126/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun tekemiseni pitäisi sopia kaikille?

Vierailija
127/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään koskaan kaikille sovi, joten unohda jälkiosa.

Vierailija
128/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te naiset ette pääse ikinä samalle tasolle

Määritä taso.

Pahvi, se mitä Ap otsikossa kuuluttaa

Vierailija
129/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että miksi tuollainen kuvaamasi miesten käytös olsi jotenkin sukupuoleen sidottua. - Vaikka toisaalta kun itse ehdotettiin työkaveri naiselle (sinkku), jotain vastaavaa kuin, mitä edellä kuvasit, niin hän pälyili epäluulsoena kulmien alta kuin olsimme ehdottaneet jotain sopimatonta.

- Mutta kyllähän tämäkin palsta on opettanut, että osalle -sukupuoleen katsomatta vaikuttaa muutoinkin olevan täysiin mahdoton ajatus, että meis ja nainen voisivat olla "vain" kavereita ilman miehen ajatusta ja tavoitetta edetä pariuhteeseen naiaen kanssa tai päästä harrastamaan seksiä naisen kanssa. 

Mies ja nainen ei voi olla kavereita keskenään.

Kyllä voi. Mun läheisin ystävä on mies, ollaan tunnettu viisivuotiaista asti ja oltu aina ystäviä. 

Ollaan tässä neljänkymmenen vuoden aikana matkustettu yhdessä, asuttu yhdessä, ollaan toistemme lasten kummeja, käyty läpi koko elämän kirjo tukien ja kannustaen toisieamme. Meillä ei ole ikinä ollut mitään romantiikan häivääkään. Tällä hetkellä hän on sinkku tuoreen eron jäljiltä, itse olen onnellisesti naimisissa. 

Vierailija
130/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisten kanssa voi harrastaa mitään kun naiset ei osaa eikä tiedä asioista juuri mitään. Naiset ei tiedä mitään autoista, moottorikelkoista, moottoripyöristä, kalastuksesta, metsästyksestä, äänentoistolaitteista, kännyköistä, tietokoneista, olut tai viskiharrastuksesta, tässä vain muutamia esimerkkejä, eli minkä ihmeen takia pitäisi tehdä mitään naisten kanssa kun ne ei osaa eikä tiedä mitään? Naisia kiinnostaa vain tiukat trikoot, meikit, hiukset laukut, kengät jne..

Niin. Sinä et tiedä kuin tylsistä asioista etkä mistään mielenkiintoisesta ja hauskasta.

Vierailija
131/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että miksi tuollainen kuvaamasi miesten käytös olsi jotenkin sukupuoleen sidottua. - Vaikka toisaalta kun itse ehdotettiin työkaveri naiselle (sinkku), jotain vastaavaa kuin, mitä edellä kuvasit, niin hän pälyili epäluulsoena kulmien alta kuin olsimme ehdottaneet jotain sopimatonta.

- Mutta kyllähän tämäkin palsta on opettanut, että osalle -sukupuoleen katsomatta vaikuttaa muutoinkin olevan täysiin mahdoton ajatus, että meis ja nainen voisivat olla "vain" kavereita ilman miehen ajatusta ja tavoitetta edetä pariuhteeseen naiaen kanssa tai päästä harrastamaan seksiä naisen kanssa. 

Miksi niin monet sitten ovat?

Se on teeskentelyä. Yleensä aina jompi kumpi on ihastunut ja yrittää saada myös toisen osapuolen ihastumaan itseensä.

Vierailija
132/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmiset, jotka eivät käy missään, vinkuvat että naiset eivät tee sitä sun tätä. Ihmiset, jotka käyvät eri paikoissa ja tekevät asioita, ihmettelevät että mitähän v.ttua kun naisia on ihan joka puolella.

Vierailija
133/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnalliset kaverisuhteet sopisi mullekin, koska en halua jakaa kaikkea itsestäni kavereille vaan tosiaankin puuhastella jotain kivaa yhdessä.

Mitä oon sivusta veljien kaverisuhteita seurannut, ne ei aina edes tiedä, missä kaverinsa sillä hetkellä asuu, seurusteleeko ne tai onko heillä lapsia.

Vierailija
134/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehdä jotain jonkun kanssa niin kysy häntä mukaan.

Vierailija
135/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua taas ottaa päähän kun miehet eivät koskaan tee muuta kuin istuvat kaljalla. Matkustankin nykyään mieluummin yksin kun en jaksa sitä pubissa istumista. Haluan kokeilla eri urheilulajeja, tutustua historiallisiin rakennuksiin, nähdä taidetta, vuokrata auton ja ajella pitkin vuoristoa. Miesten kanssa ei voi tehdä mitään kun pitää istua kaljalla.

Vierailija
136/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihmiset, jotka eivät käy missään, vinkuvat että naiset eivät tee sitä sun tätä. Ihmiset, jotka käyvät eri paikoissa ja tekevät asioita, ihmettelevät että mitähän v.ttua kun naisia on ihan joka puolella.

Kyllä! Me neljän seinän sisältä liikkuvat ihmiset tapaamme jatkuvasti naisia erilaisissa paikoissa, tilanteissa ja aktiviteeteissa ja ihmettelemme missä ovat kaikki ne arkielämästä vieraisiin sukupuolistereotypioihin ängetyt naiset, joiden kanssa ei voilla kavereita sen takia, että olen ollut aina enemmän "yksi jätkistä".

On kyllä niin tunkkainen ketju, että huh huh.

Vierailija
137/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Me neljän seinän sisältä liikkuvat ihmiset tapaamme jatkuvasti naisia erilaisissa paikoissa, tilanteissa ja aktiviteeteissa ja ihmettelemme missä ovat kaikki ne arkielämästä vieraisiin sukupuolistereotypioihin ängetyt naiset, joiden kanssa ei voilla kavereita sen takia, että olen ollut aina enemmän "yksi jätkistä".

On kyllä niin tunkkainen ketju, että huh huh.

Tämän vuoksi feminismiä tarvitaan.

Vierailija
138/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollapa mies tosiaan, kaverit veetuilusivat ja kukkoilisivat, joku iskisi tyttöystävän, joltain saisi kännissä turpiin, joku kävisi oksentamassa kämpän lattialle.. Voi että, kun sitä on jäänyt paljosta paitsi.

Ei ole ollut tuollaisia kavereita?!

Vierailija
139/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi tuollaista. Kuulostaa painajaiselta. Haluan ennakoida ja määrittää kaiken, en yhtäkkisiä menoja, elämä on vaikeaa ilman sitäkin. Tosin toisen auttaminen ok, jos pystyy.

No ei ne mitään pakollisia menoja ole, jollei nyt sovi niin sitten joku muu kerta. Ei mitään ongelmallista säätämistä. Voidaan myös alustavasti sopia joku meno etukäteen "odottamaan".

Vierailija
140/152 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monet sitten ovat?

Se on teeskentelyä. Yleensä aina jompi kumpi on ihastunut ja yrittää saada myös toisen osapuolen ihastumaan itseensä.

Ei.