Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa makkaraa grillaat nieluummin, ns. jauhomakkaraa vai tosi lihaisaa?

Vierailija
08.06.2023 |

Minusta jauhomakkarat on parhaita, poprilli ja atrilli, ja oikein mustua saavat rauhassa, ni ai että. Niitä lihaisia wilhelmejä yms en edes syö, ei oo hyvää.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan yleensä semmoisia makkaroita, joissa lihapitoisuus 75 % ylöspäin ja jääkaapissa olevissa nakeissa se lihapitoisuus näkyisi olevan 90 %.  Makkarat tehdään lihasta ja leivät jauhoista. Tavallisesti suosin kuorettomia makkaroita kuten Grillibalkania ja IIvaria. Kiertoilmauunissa makkarat saa paistettua huomattavasti tasaisemmin kuin elävällä tulella grillissä.

Ei tollaset 90% lihapötköt enää mitään makkaroita edes ole, makkarassa kuuluu olla muutakin kuin lihaa, että se olisi makkara.

Mitä järkeä on ostaa lihaa pötkönä kuoressa. Luulisi että pihvi ois järkevämpi malli.

Makkarat makkaroina.

Vierailija
122/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaisia, en halua mitään jauhoja.

Snellmannilla on hyviä lihaisia tuotteita kuten Kunnon kuoreton lenkki, jossa lihapitoisuus on 74 %. Esimerkiksi HK Sinisen lihapitoisuus on 43 %.

Ainoastaan mukulat ja hampaattomat vanhukset syövät kuoretonta makkaraa.

Ainoastaan pervot tykkäävät työntää kielensä eläimen suoleen.

Onko sellainen edes laillista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää B-luokan makkaran syöjät. Ovat itsekin B-luokkaa.

Minua taas säälittää ihmiset, jotka joutuvat hakemaan oikeutusta omalle olemassaololleen jostain makkaranpätkästä.

No kyllä sitä tuntee itsensä jotenkin ylevämmäksi ja onnistuneemmaksi ihmiseksi, kun hiillostaa  grillissa a-luokan makkaraa ja jos naapuri siinä samalla availee b-luokan xtra tai pirkkamakarapakettia.

Vierailija
124/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös käynyt teurastamolla missä tehtiin mskkaroita ja lihapiirakoita ym kaikkea skeidaa.

Pelkästään jo työntekijät oli sen verran vähempiosaisen näköisiä, että lisäsi kummasti opiskelumotivaatiota ja kysyin monta kertaa mihin sian korvat menee, niin en saanut vastausta eli sieltä makkarasta ne löytyy.

Kukaan ei pakota sua syömään makkaraa, lihapiirakoita tai muutakaan "skeidaa ". Kiitos, voit poistua tästä ketjusta

Miksi poistuisin, sillä syön pienjalostamoiden tekemiä makkaroita ja tunnen vielä tuottajat jotka kasvattaneet lihat niihin. On muuten hyviä, mutta pirun kalliita

Nii että pikkusen parempaa väkeä? Voi jukolauta 🤣🤣

Vain vauvapalstalla.

Monet käy paikallisissa lihaliikkeissä. Kokeile sinäkin joskus.

Kylällä S-Market ja K-market. Lihaliikkeeseen mahtaa olla matkaa 200 kilsaa, mitäpä tekisit itse tällaisessa tapauksessa?

Reko on hyvä paikka ostaa pienten tuottajien mskkaroita ja niitä on joka paikkakunnalla nykyään

No ei todella ole. Jos pk-seudulla on, se ei ole koko maa.

Vierailija
125/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhomakkaraa, se on halvempaa ja paremman makuista.

Hyvää ja halpaa ei ole olemassa. Tietenkin jos makuaisti on mennyt niin samahan se mitä kitusiinsa lappaa, kyllä se paskaksi kelpaa.

Vierailija
126/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös käynyt teurastamolla missä tehtiin mskkaroita ja lihapiirakoita ym kaikkea skeidaa.

Pelkästään jo työntekijät oli sen verran vähempiosaisen näköisiä, että lisäsi kummasti opiskelumotivaatiota ja kysyin monta kertaa mihin sian korvat menee, niin en saanut vastausta eli sieltä makkarasta ne löytyy.

Kukaan ei pakota sua syömään makkaraa, lihapiirakoita tai muutakaan "skeidaa ". Kiitos, voit poistua tästä ketjusta

Miksi poistuisin, sillä syön pienjalostamoiden tekemiä makkaroita ja tunnen vielä tuottajat jotka kasvattaneet lihat niihin. On muuten hyviä, mutta pirun kalliita

Nii että pikkusen parempaa väkeä? Voi jukolauta 🤣🤣

Vain vauvapalstalla.

Tämä edellinen taitaa olla näitä, jotka taannoin kehuivat käyttävänsä vain paistijauhelihaa, siis makaronilootaankin eli saivat sen kuivaksi koppuraksi. Pitihän se muille talliaisille esittää, että hei me tehdään vähärasvaista ruokaa ja hei meilläpä on varaa kalleimpaan marketin jauhelihaan.

No sattuipas... juuri tein makaronilaatikkoa, ja mistäpä muusta kuin paistijauhelihasta :D Inhoan sianlihan makua jauhelihassa. Ei ollut kuivaa! 

-ohis

Vierailija
127/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhomakkaraa, se on halvempaa ja paremman makuista.

No se meni oikein, että on halvempaa.

Mutta ei kenenkään talous kaadu siihen, että laittaa euron lisää, niin saa kunnollista grillimakkaraa.

Mulla on varaa ostaa mitä tahansa makkaraa silloin harvoin kun sitä syön mutta tykkään grillatusta "jauho"makkarasta.

Vierailija
128/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä erottaa lihaisan makkaran ulosteesta? Atomien pyörimisnopeus. Tämä on tosi juttu.

Vierailija
129/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää B-luokan makkaran syöjät. Ovat itsekin B-luokkaa.

Minua taas säälittää ihmiset, jotka joutuvat hakemaan oikeutusta omalle olemassaololleen jostain makkaranpätkästä.

No kyllä sitä tuntee itsensä jotenkin ylevämmäksi ja onnistuneemmaksi ihmiseksi, kun hiillostaa  grillissa a-luokan makkaraa ja jos naapuri siinä samalla availee b-luokan xtra tai pirkkamakarapakettia.

Ok. En osaa samaistua. Varmaan jotain akateemisten juttuja...

Vierailija
130/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wilhelm, Huiluntuhti tai Kabanossi.

t. A-luokan lihansyöjä

Just noi kierrän kaukaa.

Atrilli, Camping ja Poprilli on kunnon grillimakkaroita.

Kunnon sihtikurkkujen ja oikeiden köyhien evästä.

Mitä sitten?

Sinä varmaan syöt jotain pahaa ja ällöttävää jos vaan on kallista ja hienostokin syö. Minä oon ihan tavallinen pulliainen jolle kelpaa tavallinen grillimakkara.

Ne lihaisat on sitkeitö ja kamalalia, en osta vaikka halvalla saisi.

Pulliainen on hyvä vaan ja syö ihan mitä haluaa, niin minäkin teen koska voin ja siihen on varaa.

Vierailija
131/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen Atrilli kaikista paras. Valitsen sen kaikista lyhkäisimmän ja paksuimman aina paketista, jos ehdin 😀

Minä taas pisimmän ja kapeimman, meiän pitäs mennä yhes grillaan. 😂

Vierailija
132/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. A-luokan lihansyöjä

Just noi kierrän kaukaa.

Mitä sitten?

Sinä varmaan syöt jotain pahaa ja ällöttävää jos vaan on kallista ja hienostokin syö. Minä oon ihan tavallinen pulliainen jolle kelpaa tavallinen grillimakkara.

Pulliainen on hyvä vaan ja syö ihan mitä haluaa, niin minäkin teen koska voin ja siihen on varaa.

Kiitos luvasta, arvon hienostelija.

Vierailija
133/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilhelmin Devil's Sauce  tai Chilisulatejuusto

HK maakareiden Transylvanian Valentino tai Katalonian Carlos

Camping (harmi ettei juustocampingia enää saa, se olisi vielä nostalgisempi)

Makkarakastiketta tai -keittoa, kiuas- ja uunimakkarat HK:n sinisestä, tietenkin. 

Vierailija
134/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon NORMAALI grillimakkara sen olla pitää eikä mikään täyslihapötkö.

Atrilli ja Hiillos parhaita!

Vierailija
135/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. A-luokan lihansyöjä

Just noi kierrän kaukaa.

Mitä sitten?

Sitkeitä?!

Et ole tainnut edes maistaa parempia makkaroita. Kokeile joskus, yllätyt.

Ei kiitos, kokeilin jo. Sitkeitä, kokkareisia, jänteisiä = oksettavia. 🤢

Grillimakkarassa kuuluu olla jauhoinen tasainen rakenne, ei sen kuulu mikään penis olla.

Vierailija
136/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Camping noista klassisista grillimakkaroista paras, atrilli ja hiillos on surkeita, en tiedä onko se se broileri seassa vai mikä sen tekee.

Vierailija
137/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun makkarasuosikkeja ovat Hulluntuhti, Wojtek, Auranakki, joku Lidlin Bratwurst. Grillaan useimmiten kuitenkin ohuita siivuja HK sinistä. Grillaan niin kauan että ovat semmoisia korppuja. Seuraavaksi eniten grillaan Hulluntuhteja. Wojtekkeja ja Auranakkeja pannulla tai uunissa lisukkeina. Bratwursteja joskus grillatessa lisukkeina.

Vierailija
138/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoisia tai sitten raakamakkaroita. Tavalliset lihaisat makkarat ei uppoa ollenkaan, jostain syystä tulee huono olo niistä. Nakeistakin pelkästään ne halvimmat kuorettomat nakit menee.

Vierailija
139/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. A-luokan lihansyöjä

Just noi kierrän kaukaa.

Mitä sitten?

Kiitos luvasta, arvon hienostelija.

Ymmärrän kyllä että sinulle ottaa koville että niiden K-menu -tuotteiden laatu, saati maku ei ole kovin kehuttavaa.

Vierailija
140/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Camping noista klassisista grillimakkaroista paras, atrilli ja hiillos on surkeita, en tiedä onko se se broileri seassa vai mikä sen tekee.

Campingissa eniten lihaa, se sen varmaan tekee. Hiilloksessa ei ole kyllä broileria muistaakseni, atrillissa ja poprillissa se taitaa olla pääosassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme