Vaimolla kavereina exiään
Ei suostu luopumaan näistä rakkaista ystävistään. Voinko laittaa valitsemaan minun ja noiden väliltä?
M38
Kommentit (88)
Teidän suhde kaatuu kyllä johonkin muuhun kun noihin vaimosi ystäviin. Veikkaan, että Ap:n mustasukkaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset naiset ovat VALTAVA red flag.
Mutta miesten tulisi vain mukisematta hyväksyä. :)
Naiset ei silti kelpuuta miestä, jolla on exiä kavereina. Naisilla on vain hauras ego. Ja heihin ei koske samat säännöt.
Pakkoko tuollaisten naisten kanssa on avioitua? Erotakin saa mutta koska sulla itselläs on vain hauras ja harhainen ego niin kiukuttelet kuin 2 vuotias kun et ymmärrä rajojen päälle muuta kuin sen että niitä passaa rikkoa etenkin kun ne ei ole omia.
Jännä juttu että kun sunlaiselle näyttää ne rajat niin silloin viimeistään alkaa väkivalta.
Aloituksesta päättelen ettei M38 itse voin ajatella naisia muuten kuin seksikumppaneina. Ehkä vaimosi kuitenkin on kypsempi ihminen kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voit laittaa valitsemaan. Itse en valitsisi ainakaan mustasukkaista puolisoa.
Meillä toisen lapsen ristiäisissä oli vieraina mm. ex-mieheni (lapsen kummi), miehen exä perheineen, vanhempani ja appivanhemmat Oltiin perheystäviä, paljon yhdessä.. Anoppi vähän hämmentyi, kun oven avasi miehen ex-vaimo...
Kun on erottu , niin on erottu. En ymmärrä miksi ex sän kanssa pitää olla tekemisissä.
Meillä on kummallakin exiä ystävinä. Vietetään aikaa yhdessä pariskuntina. Exät ovat osa aikuisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kun on erottu , niin on erottu. En ymmärrä miksi ex sän kanssa pitää olla tekemisissä.
Jos ikää on 20, niin ymmärrän tämän. Aikuisilla suhteet on eri tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta päättelen ettei M38 itse voin ajatella naisia muuten kuin seksikumppaneina. Ehkä vaimosi kuitenkin on kypsempi ihminen kuin sinä.
On tässä vähän sekin että miehet tietää mitä muut miehet ajattelee.
M41
En voisi olla suhteessa mieheen joka ei hyväksy mun ystäviä. Monet ystäväni ovat miehiä, osa jopa exiä. Mitä sitten? Rakastan miestäni ja hän tietää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Tärkeintä kai se mitä vaimosi ajattelee? Et luota häneen?
Vierailija kirjoitti:
News flash: naiset saa seksiä koska vaan ja mistä vaan. Ei siihen exiä tarvita. Jos exät on vuosia ollut ystäviä, niin itse en ainakaan siihen sekoittaisi seksiä mukaan. Mennyt on mennyttä.
Itselleni ongelma ei olisi pelko seksistä, vaan jos olisivat muuten vain liian läheisiä eli välit muistuttaisivat jo enemmän pariskuntaa kuin ystäviä. Tuollainen olisi ongelma oli se ystävä exä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Älä yleistä. On meitä miehiäkin, jotka arvostamme naisessa muutakin kun pil*ua. Omissa ystävissä myös naispuoleisia entisiä heiloja, joiden kanssa ihan platoninen ystävyys jatkunut suhteen päättymisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli exän kanssa on yhteisiä lapsia, niin väkisinkin joutuu olemaan hänen kanssaan koko loppuelämänsä ajan ainakin jonkin verran tekemisissä, mikäli haluaa ja osaa hoitaa asiat sivistyneesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Et salli vaimollesi miehiä kavereiksi, koska pelkäät että ne haluaa sänkyyn vaimosi kanssa? Uskallatko päästää vaimon kauppaan yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käytä termiä "red flag" kenenkään henkilön ominaisuuksista, mutta sanoisin, että juokse ja äkkiä. Se on selvää, että exät ovat kavereina sen takia, että he alkavat fb- tai fwb-suhteeseen max. viikko teidän eron jälkeen. Koita vaan jaksaa sängyssä ja antaa huomioo, hänelle kyllä riittää muitakin. Exät ovat hänelle varamiehiä, ei mitään kavereita. Jos teille tulee jotain, muija on heti juoksemassa jonkun exänsä kainaloon. Tällä hetkellä ei ehkä ole mitään seksuaalista halua, mutta aivan varmasti sen jälkeen, kun eroatte. Hänellä ei ole mitään menetettävää, sen vuoksi hän ei osaa panostaa sinun suhteesi. Jotkut naiset vain ovat sellaisia: mies on oltava koko ajan, ja siinä sivussa vielä varamies, jopa useampi. Ei exät ole vain kavereita, kyllä ne kummasti on tarjoamassa tukeaan, kun hänelle tulee ero/riita/muu kriisi. Ja yleensähän nämä naiset eivät halua, että sinulla olisi ketään naista kaverina, existä puhumattakaan. Ei kukaan tällä palstallakaan hyväksyisi sitä omalta mieheltään.
Ajatteletko sinä oikeasti parisuhteessa ollessasi mitä kaikkea kumppanisi saa/ei saa tehdä sen jälkeen kun te OLETTE ERONNEET, ja mietit että et voi kyllä seurustella sellaisen ihmisen kanssa joka saattaa ERON jälkeen olla jonkuin toisen ihmisen kanssa yhdessä. What? Miten voi ajatella edes näinpäinvittua? Ja nimen omaan KUN eroatte, ei JOS. Miksi seurustelusuhteessasi on noin tärkeää se mitä tapahtuu eron jälkeen, että se määrittelee jopa sen suhteen ihan kokonaan, eik äsiinä voi olal jos ei saa määrätä toisesta eron jälkeen.
Haluatko itse elää suhteessa, jossa tiedät, ettei kumppanille ole väliä, että eroatteko? Minä en välttämättä. Jos nainen juoksee heti eron jälkeen exänsä, tai ihan kenen tahansa luokse, niin sehän on todella epäkunnioittavaa. Se osoittaa, ettei naisella ole tunteita, ja hän ottaa miehen itsestäänselvyytenä, kuitenkin odottaen jotain, mitä mies ei voi antaa. Inhimillistä on surea, ei jatkaa eteenpäin, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Exien kavereina pitäminen on laskelmoivaa, että mistähän niitä panoja saa jatkossa helpoiten. Se on kylmätunteista, en olisi sellaisen jääkalikan kanssa suhteessa. Minulle ei ole väliä, seulon tuollaiset jo ennen suhdetta pois.
Kylläpä voi ihminen olal sekaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten naiset hirveästi alkako miestänne kritisoimaan menneisyydestään. Jos teidän mielestä on ok, että teillä on exiä kavereina, niin kai ne miestenkin seikkailut sun muut on ok. Pettäminen nuoruudessa jne
Ei. Jokainen määrittelele omat rajansa, et sinä.
Ja jonkun rajat voivat olla exät kavereina. Toivottavasti ymmärrät senkin puoluen
Kuten sanoin, jokainen määrittelee itse omat rajansa. Mitä kohtaa et tästä nyt ymmärrä?
Se, että sä haluat kaikkien kanssa seksiä, ei tarkoita että kaikki miehet ovat samanlaisia.
Minulla parhaat ystävät on naisia kaikki.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
No ei siinä mielestäni ole lähtökohtaisesti mitään hälyttävää, että on exiä ystävinä. Erityisesti nykynuoret aikuiset ovat niin fiksuja, että osaavat puhua asiat halki ja ylipäätään tuollaiset fiksut tasapainoiset ihmiset voivat hyvinkin olla ystäviä eronsa jälkeen. Enemmän olisi hälyttävää että uusi kumppani pistäisi jonkinlaisen valinnan eteen!
Sitten on eri asia jos hommaan liittyy jotain todistetusti valehtelua ja selän takana puuhaamista niin ettei sitä exää voi esitellä AP:lle kaverina jne... sitten voin ymmärtää että hiertää. Mutta AP:n kertomuksen pohjalta tässä ei ole siitä kyse, vaan AP on vain itse epävarma ja kypsymätön. Onko jonkinlainen ikäkuilu kyseessä tässä tms...?
Vierailija kirjoitti:
Siis jos olet viettänyt esim. puolet elämästäsi jonkun ihmisen kanssa, niin erotessa pystyt kylmästi sanomaan hyvästi ja et enää ikinä ole missään yhteydessä? Siis vaikka olisitte eronneet sovussa ilman draamaa. Kuulostat aika tunnekylmältä ihmiseltä.
Sellaisesta peräkolosta, joka on itse tehnyt samanmoisia virheitä, mutta lopettanut kyseiset toiminnat myöhemmin, koska se ei ole ollut moraalisesti millääntapaa oikein.