Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on käynyt vuosia punttisalilla, mutta ei ole ulkoisesti muuttunut mitenkään?

Vierailija
08.06.2023 |

Ei ole hoikempi, kiinteämpi, lihaksikkaampi. Saattaa jopa olla tukevampi kuin ennen aloittamistaan.

Tekeeköhän sellainen ihminen siellä mitään oikein? Luulisi, että jos vuosikausia käy nostamassa painoja, se kehittäisi jotenkin ja näkyisi jossain. Turhaanko treenaavat?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että rasvaa on niin paljon, ettei lihakset näy sen alta. Lihaserottuvuus tehdään keittiössä, ei salilla. Mutta jos ihminen on itse tyytyväinen, niin mitäpä tuo haittaa. Ei kaikki käy salilla tiukan kropan takia.

Vierailija
42/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös tuollainen, valmiiksi normaalipainoinen eikä paino muuttunut mihinkään. Sen sijaan arjessa jaksaminen parantui huimasti, hartiakivut hävisivät ja yleinen hyvinvointi nousi. Nyt olen jo pitkällä raskaana, ja treeni toki entistäkin kevyempää. Minulla ei ole vieläkään minkäänlaisia kipuja ja kolotuksia, toivottavasti lihaskunto helpottaa myös synnytystä ja siinä palautumista 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen niitä jotka käyvät salilla pääasiassa ollakseen nokallaan toisten asioissa.

Vierailija
44/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niinkuin mun mutsi, eli vaan käy ja juoruilee kavereiden kanssa. Ei niinkään tee sielä mitään... Ja sitten salin jälkeen vielä leivoskahville....

Vierailija
45/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan päivässä nämä personal trainerit, liikunnanohjaajat ym. joilla treeni näkyy oikeasti treenaa? Itse veikkaan 4-6 h päivä, 2-3h /päivä ei ainakaan näy missään vielä. Ellei käytä jotain muutakin kuin proteiinia..

Ei tarvitse treenata noin paljoa kun on raskaat setit, tai ihan joku klassinen kuten Arnold's Golden Six, ei sen tekemiseen mene kuin 45-60 minuuttia ja sitä ei tarvitse tehdä kuin joka toinen päivä.

Enemmän väliä on sillä, että ne painot todella ovat *painavia* ja treeni vaikeutuu ajan myötä.

Ja kuten itsekin sanoit, iso osa ainakin näistä influencereista kyllä käyttää harmaan markkinan PED-valmisteita tai sitten piikittää itseensä trenbolonea, anavaria ja testosteronia. Sitä ei tietenkään sanota ääneen mutta fysiikan ylittäessä tietyn pisteen sen näkee ihmisestä onko "injektoinut" vai ei.

Miten ihmeessä Golden sixiä voi tehdä joka toinen päivä? Jos teen raskaat kyykkysetit, niin ei toivoakaan, että niitä voisi tehdä kahden tai edes kolmen päivän päästä.

eri

Vierailija
46/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut on onneksi jo sanoneetkin, että se timmi ja lihaksikas ulkonäkö hankitaan syömällä oikein. Tietysti lihaksiakin vaaditaan alle jonkun verran. Oma kumppani dieettasi viime kesänä aika rankasti ja sai ekaa kertaa ikinä vatsalihaksia esiin, vaikka on käynyt salilla jo vähintään 5 vuotta. Eihän hän sitä dieettiä montaa kuukautta jaksanut ja nyt on taas normaali itsensä. On toki liikunnallisen näköinen ja liikkuu paljon. Salilla käymätön ihminen kuvittelee varmaan, että jos vähän käy salilla heilumassa niin pitäisi puolen vuoden sisään tulla Hollywood-kroppa. Itse ainakin ajattelin aika optimistisesti tuloksista ennen kuin aloin käymään.

Mä sit taas päinvastoin näytän luultavasti lihavammalta salilla käynnin vuoksi. Esimerkiksi käsivarret kun kasvaa niin vaikka se lihas siellä alla kasvaa, ei se rasva siitä pinnalta mihinkään häviä, näytän siis vain turvonneelta. Viime kesänä, kun kävin koko kevään intensiivisemmin, näytin aika isolta, oikein järkyttää kun katsoo kuvia. Toki tässä on tullut vanhetessa muutama kilo myös lisää elopainoa, mutta ne lihakset sai varmasti mut näyttämään isommalta kuin ilman treeniä olisin ollut. Jos haluaisi laihtua, pitäisi ensinnäkin syödä täydellisesti ja harrastaa paljon aerobista liikuntaa.

Vierailija
47/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä salilla ihan vain venyttelemässä kroppaa. Kotonakin periaatteessa voisi venytellä mutta jostain syystä sitä vaan ei tule tehtyä. Muutoin treenaan kevyillä painoilla oman hyvinvoinnin takia. En yleensä kerro ihmisille käyväni salilla juuri sen takia, kun useimmat heti olettaa sen tarkoittavan tavoitteellista, ulkonäkökeskeistä raudan revintää.

Vierailija
48/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan päivässä nämä personal trainerit, liikunnanohjaajat ym. joilla treeni näkyy oikeasti treenaa? Itse veikkaan 4-6 h päivä, 2-3h /päivä ei ainakaan näy missään vielä. Ellei käytä jotain muutakin kuin proteiinia..

Ei tarvitse treenata noin paljoa kun on raskaat setit, tai ihan joku klassinen kuten Arnold's Golden Six, ei sen tekemiseen mene kuin 45-60 minuuttia ja sitä ei tarvitse tehdä kuin joka toinen päivä.

Enemmän väliä on sillä, että ne painot todella ovat *painavia* ja treeni vaikeutuu ajan myötä.

Ja kuten itsekin sanoit, iso osa ainakin näistä influencereista kyllä käyttää harmaan markkinan PED-valmisteita tai sitten piikittää itseensä trenbolonea, anavaria ja testosteronia. Sitä ei tietenkään sanota ääneen mutta fysiikan ylittäessä tietyn pisteen sen näkee ihmisestä onko "injektoinut" vai ei.

Miten ihmeessä Golden sixiä voi tehdä joka toinen päivä? Jos teen raskaat kyykkysetit, niin ei toivoakaan, että niitä voisi tehdä kahden tai edes kolmen päivän päästä.

eri

Sustaaa on kaikki suuruus, laulettiin ennen vanhaan.

https://pharmacafennica.fi/spc/2180251

Vierailija
49/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan kotona polkemalla päivittäin kuntopyörää tunnin sekä teen pilatesta noin vartin päivässä tai lihaskuntoliikkeitä painoilla yläkropalle. Olen jättänyt alkon muutamaksi viikoksi ja pätkäpaastoan aamut. Muutamassa viikossa on lähtenyt älyttömästi nestepöhöä. Varmasti näytän enemmän siltä kuin olisin "tehnyt" jotain mutta se viisi vuotta salilla käynyt on se parempikuntoisempi.

Vierailija
50/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika useat treenaavat n. tunnin kahdesti tai kolmesti viikossa. Sitten 2g proteiinia per rasvaton painokilo ja kalorit lievästi plussalle niin alkanee tapahtua.

Vierailija
51/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin käydä salilla koska halusin pudottaa painoa ja kiinteytyä, mutta aika mahdotonta se oli koska treenin jälkeen on aina huutava nälkä ja tulee syötyä paljon :D Nyt käyn salilla vain ihan treenaamisen ilosta.

Vierailija
52/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen! Monta vuotta käynyt salilla mutta eipä se näy kuin hieman parempana ryhtinä. Sen sijaan selkäkivut on historiaa ja voin henkisesti paremmin kuin silloin kun en liikkunut. Treenaan kyllä nousujohteisesti ja rautaa nousee enemmän kuin aluksi. Toki kömpelönä pullamössönä meni ensin pitkään oppia oikea nostotekniikka. Osa rasvasta on muuttunut lihakseksi mutta kyllä sitä edelleen on niin paljon että peittää kaiken kehityksen alleen =D

Vierailija
53/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kyllä harmittaisi jos salilla käynti ei näkyisi myös kropassa. Itse käyn salilla neljäkin kertaa viikossa treenaamassa kovaa ja nousujohteisesti. Kyllä vartalo on muokkautunut aika erinäköiseksi salin myötä, parempi ruokavalio on myös vaikuttanut. Mutta kukin tavallaan, pääasia kuitenkin on hyvä olo ja kohentunut kunto ja terveys.

Vierailija
54/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään, koska ei kuulu mulle miten muut reenaa, miltä ne näyttää, eikä mikään muukaan. Toki minä neljännesvuosisadan valmennuskokemuksella osaan sanoa, onko ihmisen reenissä järkeä vai ei, mutta harvoinpa tulee muiden reenejä seurattua kun keskityn omiin juttuihini salillakin.

Vierailija
55/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se missään näy, jos siellä käy 3 kertaa viikossa tunnin kerrallaan

Vierailija
56/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän olisi varmaan tukevampi ilman salia. Hienoa että käy, kaikki liikunta on hyväksi!

Vierailija
57/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se missään näy, jos siellä käy 3 kertaa viikossa tunnin kerrallaan

Näkyypä, edes ryhdissä. Jos käy kerran viikossa ni sit ei näy.

Vierailija
58/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihashuoltoa, harjoittaa. Eli liikkuu, ei treenaa niin ,et hakisi näyttäviä lihaksia. Ite liikun tosi paljon. Jätin selän takia painot pois. Ei kestänyt niitä. Vasta aerobisemman liikuntamuodon vuoksi alkoi paino tippumaan. Kestävyyttä tuli lisää, voima katosi. Koska tarkoitus ei ole ulkonäöllinen eikä lihasten esittely. En ole muokannut ruokavaliota sellaiseksi. Että lihakset näkyisivät.

Nyt paino on pysynyt samana, rasva kehosta vähentynyt. Samoin voima. Liikkuvuus on kasvanut.

Jos kävisin lihaskuntoa kasvattamassa salilla voima lisääntyisi.

Salilla käytiin on kolme tarkoitusta. Ja vain yksi on ulkonäöllinen.... lihashuolto tärkein joka koskettaa jokaista treenilajia.

Vierailija
59/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee jotain muuta silloin kun sanoo olevansa salilla? Esimerkiksi pettää puolisoaan?

Kuten mun ukkoni. Ex.

Vierailija
60/92 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kateellinen.

Minun geeneilläni ne lihakset vain pullistuvat, ja vaatteet käyvät pieniksi. Voima ei kasvanut juuri lainkaan.

Tiedän ihmisiä, joilla on voimaa kuin pienessä kylässä, mutta lihakset ovat ihan pienet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi