Mulla aloitetaan kolesterolilääkitys. Mitä mulla on nyt odotettavissa?
Kommentit (182)
Syön kahta kolestrolilääkettä ja katson aika tarkkaan mitä suuhuni pistän. Jus ja just pysyy arvot aisoissa. Geeneissä menee nämä arvot.
lääkkeet ei aiheuta mitään vaivoja.
Ubikinonin puute on yhdistetty myös mm. suurentuneeseen sydänsairauksien riskiin, niin hassua, että tällaista lääkettä käytetään mukamas sydäntä suojaamaan.
Ei toki yllätä, koska tämä sama kaava toistuu hyvin usein terveydenhoidossamme.
Vierailija wrote:
Kolesterolilääkkeet aiheuttavat mm. ubikinonin puutetta ja tästä seuraa esimerkiksi näitä lihasvaivoja. Jos siis välttämättä haluaa syödä näitä lääkkeitä, niin kannattaisi syödä samalla ubikinonia.
Yleisesti terveyden kannalta tärkeintä olisi kuitenkin saada laskettua elimistön matala-asteista tulehdusta, jotta verisuonetkin pysyisivät kunnossa. D-vitamiinin riittävä saanti ehkäisee autoimmuunitulehduksia, niin eiköhän se aika hyvä yleislääke ole tähänkin. D-vitamiinin kanssa tulee saada riittävästi magnesiumia, jotta imeytyy kunnolla.
Vitamiinitasot ja kaikki mahdollinen kannattaisi mittauttaa ja tarkistaa juurisyyt vaivoille ennen kuin rupeaa mitään lääkettä suinpäin syömään.
Matala-asteista tulehdusta pystyy estämään oikealla ravinnolla.
Eikä se ravinto ole suinkaan suomalainen suositusravinto. Kunpa ihmiset tajuaisivat tämän.
Vierailija wrote:
Syön kahta kolestrolilääkettä ja katson aika tarkkaan mitä suuhuni pistän. Jus ja just pysyy arvot aisoissa. Geeneissä menee nämä arvot.
lääkkeet ei aiheuta mitään vaivoja.
Kerro, mitä syöt.
Vierailija wrote:
Taas täällä nämä oman elämän Antti Heikkilät jakaa pelkkiin uskomuksiin perustuvaa hömppää puuttuu enää ennustajalla käynti menkää kallonkutistajalle niin loppuu nuo harhat niin ja syökää lääkärin määrämät lääkkeet.
Kerropa sinä tieteen rakastajana, miten verisuonitukokset syntyvät ja mikä n LDL-kolesteroliin rooli tuloksien synnyssä? Todellisuudessa edes tutkijat eivät täysin tiedä niiden syntymekanismia, mutta se tiedetään että pahimpien tukosten mineraalipitoisuus on suuri ja kolesterolia on noin kolme prosenttia tukoksista. Korkea mineraalipitoisuus johtuu tulehtuneisiin ja arpeutuneisiin valtimon seinämiin kertyneestä kovasta kallista, joka syntyy fosfaatti-ionien ja kalsium-ionien saostuesa. Fosfaattia käytetään Suomessa paljon lannoitteista ja elintarvikkeissa, ja ravintoköyhässä ruokavaliossa ei ole riittävästi kivennäis- ja hivenaineita ja vitamiineja sen vaikutusten eliminointiin. LDL-kolesterolilla ei ole mitään tunnettua roolia kovettumien synnyssä, kolesterolihypoteesi syntyi puhtaasti joissain tutkimuksissa löydettyjen korrelaatioiden, ei kausaalisten mekanismien ymmärtämiselle. Vähän sama ilmiö, kun havaitaan tulipalon läheisyydessä keskimäärin useammin palokunta ja tehdään päätelmiä palokunnan roolista tulipalojen syttymisessä. Ei maksa turhaan LDL-kolesterolia tuota, elimistö tarvitsee sitä jatkuvasti hormonien tuottamiseen ja soluvaurioiden korjaamiseen. Jossain tiloissa maksa lisää sen tuottamista, kun elimistön tarve kolesterolille lisääntyy.
Lopetin syömisen kun tarvii ruokaakin ostaa.
-köyhä
"Matala-asteista tulehdusta pystyy estämään oikealla ravinnolla."
No ei kyllä täysin pysty, siihen kun vaikuttaa moni muukin asia kuin ravinto. Ihan vaikka tämä saasteinen ympäristö, jossa elämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaskipuja ja liikuntakyvyn menetys, 2tyypin diabetes. Tässä osa tulevasta. Eikä ne tabut silti estä sydänsairautta.
Miten niin diabetes?
Statiinien yksi haittavaikutus on 2tyypin diabeteksen saaminen.
Älä horise typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin syömisen kun tarvii ruokaakin ostaa.
-köyhä
No jos kolesterolilääkkeeseen, muutama euro 3 kk talous kaatuu on jo tiukkaa.
Aloitin puolisen vuotta sitteb lääkityksen, piti nostaa 20mg, len syönyt vain 5mg Rosuvastitinia päivässä. Kokonaiskolesteroli oli 7.2, nyt oli 4.8. Lääkäri haluaa nostaa annostuksen 10mg. Paastoverensokeri oli kohonnut lähes ylärajalla, ennen ollut nelosen tuntumassa. Huolestuttaa, että vaikuttaako statiini tähän. Olen lukenut, että voi vaikuttaa. Puolen vuoden kuluttua katsotaan verensokerikin. En aio ainakaan statiineja jatkaa jos verensokeri kohoaa. Katson 2-tyypin diabeteksen pahemmaksi kuin korkean kolesterolin.-
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt niin paljon valetiedon levittäjiä että pakko harkita rikosilmoituksia parista.
Ihan vain tiedoksi: lääkäriksi ei tulla lukemalla 4-5 vaihtoehtohoito/humpuukiartikkelia netistä!!
Olen miettinyt eikö mikään lakipykälä estä kaikkia peruskoulun käyneiden "nettikursseja" ja uskomushoitoja joissa he manipuloivat tyhmempiään lääketieteen vastaiseksi ja rahastavat ohjeillaan. He ovat joka asiassa viisaampia kuin huippulääkärit jonkun mantelijauhonsa ja kookosrasvansa kanssa.
"Korkea mineraalipitoisuus johtuu tulehtuneisiin ja arpeutuneisiin valtimon seinämiin kertyneestä kovasta kallista, joka syntyy fosfaatti-ionien ja kalsium-ionien saostuesa."
Plakki kertyy ehjään suoneen, ei vaurioituneeseen. Tämä on osoitettu tutkimuksissa. Esim. vaurioitetaan suonta, siihen ei muodostu plakkia, vaan se muodostuu siihen viereen ehjään kohtaan. Ei vaadi vauriota.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin puolisen vuotta sitteb lääkityksen, piti nostaa 20mg, len syönyt vain 5mg Rosuvastitinia päivässä. Kokonaiskolesteroli oli 7.2, nyt oli 4.8. Lääkäri haluaa nostaa annostuksen 10mg. Paastoverensokeri oli kohonnut lähes ylärajalla, ennen ollut nelosen tuntumassa. Huolestuttaa, että vaikuttaako statiini tähän. Olen lukenut, että voi vaikuttaa. Puolen vuoden kuluttua katsotaan verensokerikin. En aio ainakaan statiineja jatkaa jos verensokeri kohoaa. Katson 2-tyypin diabeteksen pahemmaksi kuin korkean kolesterolin.-
Diabetekseen on myös olemassa lääkkeet.
Kyllä mulla ensin oli db 2, sitten sain kolesterolilääkkeen koska diabetestä sairastavalla pitää olla alhainen kol. Mulla nyt 1,8.
Db 2 on usein osa metabolista oireyhtymää johon kuuluu korkea kolesteroli.
Mulla on hyvä hoitotasapaino sekä dp että kol.
Olen vajaat 20 vuotta syönyt kolesterolilääkettä. Kun aloitin oli kokonaisarvo 4,4 nyt 2,2. Ainoa, mitä vaikutusta olen huomannut, että elän, vaikka olen kohta 80 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lihaskipuja ja liikuntakyvyn menetys, 2tyypin diabetes. Tässä osa tulevasta. Eikä ne tabut silti estä sydänsairautta."
Miksi tuo yllä oleva viesti on poistettu? Olen eri kommentoija, mutta juuri nuo kaikki mainitut ongelmat on esim. yhdellä tutullani. Alkoivat aika yhtäkkiä lääkityksen aloituksen myötä. Joskus on toinen jalka niin kipeä, että on liikuntakyvytön, ei pysty poistumaan kotoaan ja tarvitsee apua esim. kaupassa käyntiin. Lääkärin mielestä lääkitys pitää olla, kun kuulemma "suojaa sydäntä" sitten kuitenkin. Voi hyvät hyssykät.
Lääkärit sanoo noita vaikutuksia luuloiksi. He määräävät statiineita kun heillä on ne "käypähoito-ohjeet" Viis siitä onko ne oikein. Näin vain Suomessa.
Ja suomalaiset on kuitenkin niin lääkäriuskovia, mitään kritiikkiä ei ole kun ihmisellä on titteli, valkoinen takki ja stetoskooppi.
Kardiologeilla on myös syvällinen ymmärrys asiasta, syvällisempi kuin muiden erikoisalojen lääkäreillä tai meillä tavallisilla ihmisillä. Ketä sitten uskot, jos et juuri kyseiseen asiaan perehtyneitä ihmisiä? Ohjeet perustuvat vuosikymmenten vahvaan näyttöön. Tuossa ei muutama poikkeava tutkimus paina.
Mulla kahdesta ekasta tuli parin viikon päästä pohjekipua, mutta kokeilemalla löytyi lääke jolla ei mitään sivuvaikutuksia. Syön lisäksi lekurin suosituksesta joka päivä Benecol-jugurtin. Ihan samanlaista elämää vietän kuin ennenkin.
En ihan ymmärrä miksi kysyt tällaista asiaa täältä, etkä lääkäriltäsi?!
Paras kolesterolilääke (Lipid Control) - https://tonzes.com/kolesteroli.htm Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin
Myös meta-analyysit ovat eri tasoisia. Kiinnititkö huomiota, otettiinkin meta-analyyseissa huomioon esimerkiksi vinouman riski ja ja julkausuharhan vaikutus tuloksiin? Osaatko arvioida ylipäätään, mikä meta-analyysi on luotettava ja mikä ei? Kuinka paljon statiinit laskevat kokonaiskuolleisuutta, onko tulokset yleistettävissä populaatioon joille statiineja määrätään eli koskeeko tutkimukset vain kaikkein sairaimpia ihmisiä? Monien tutkimusten mukaan statiinit ehkäisevät sydän-ja verisuonitapahtumia mutta NNT on lievän ja keskimääräisen riskin potilailla 60-400 eli hyöty-haittasivat on aika kyseenalainen. Lääketiedettä tehdään hyvin kaupallisesti orientoituneiden tutkijoiden toimesta, joten kannattaa kiinnittää huomiota tällaisiin pikkuasioihin. Voitko lisäksi viitata tutkimuksiin, joiden mukaan kolesteroli muodostaa suurimman osan verisuonitukoksista? Itse olen saanut käsityksen, että kolesterolia on noin 3% verisuonitukoksista ja suurin osa on kovaa kalkkia. Millä ihmeen biologisella mekanismilla aine, joka on elintärkeä solujen rakennusaine ja hormonien esiaste voi johtaa verisuonitukoksiin? Suurilla annoksilla statiinit voivat laskea myös tulehdustilaa, mutta niitä ei yleensä määrätä suurilla annoksilla niiden sivuvaikutusten johdosta.