Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset eväät Finnairin Euroopan lennolle?

Vierailija
08.06.2023 |

Kuten tiedätte, pelkkä vesikin maksaa Finnairin lennolla, joten omat eväät ovat monasti edullisemmat. Mitä otatte mukaa Finnairin lennolle evääksi?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä ihmisiä joiden on pakko raahata eväät mukaan aina on kyse sitten bussilla, junalla tai lentokoneella matkustamisesta niin joku perkeleen omenanhaukkailija tai jugurttipurkin kalistelija sattuu aina samaan kyytiin mukaan. On se nyt jumaliste kumma ettei paria tuntiakaan selviä ilman eväitä. Pitääkö teidän tehdä kotonakin aina eväät mukaan kun siirrytte hetkeksi keittiöstä johonkin muuhun huoneeseen? Menkää lääkäriin jos kroppa vaatii jatkuvaa syömistä, ei ole normaalia. Ja mistään diabeteksesta on turha tulla puhumaan, olen itse diabeetikko ja pärjään mainiosti tunteja syömättä.

Vierailija
22/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Osta mennessä kentän Alepasta kolmioleipä, joku hedelmä ja suklaapatukka evääksi. Eikös ne tarjoa vettä ja mustikkamehua ihan ilmaiseksi. 

Hyvältä kuulostaa. Itse olen ostanut lentokentän Alepasta Reissumies Classikin, Maxi Tuplan ja banaanin. Näillä eväillä pärjää määränpäähän saakka. Koneessa tarjotaan vettä ja mustikkamehua, pyydän molempia. Se on ihan sallittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kerran lyhyellä lennolla ja erittäin lihavat madamit jotka eivät edes penkkiin mahtuneet kaivoivat laukuistaan kokonaisia leipiä, oliiveja, juustoja, salameja ja tapaksia ja suklaakaakun. Tuo oli niin herkullista että ihan vesi herahti kielelle pöytiään eivät mahtuneet laskemaan mutta saivat aetettua eväät ryntäilleen ja läskimahoilleen lautasliinan päälle.

Vierailija
24/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi syödä koneessa, junassa tai bussissa? Aina sanotaan, että miksei pärjää sitä kahta tuntia syömättä, mutta kun esim. lennolla se on paljon enemmän. Aamulennolle kun menee, niin pitää herätä kukonlaulun aikaan, taksi kentälle vie vähintään puoli tuntia, kentällä pitkien jonojen takia on oltava kahta tuntia ennen lentoa, sitten toisessa päässä laukun odottelut ym. Itse syön aina mielelläni koneessa kaikessa rauhassa omia eväitä, niin ei tarvitse maksaa kentän kahvilassa tai stressata, ehtiikö syödä ennen koneeseen nousua.

Vierailija
25/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo mustikkamehu vai keittoko on on pieraistu? Vähän parempaa palvelua olisi jo edes ilmainen kahvi, tee tai vichy. Mutta ilmeisesti tuolla olisi sitten liian suuri menekki.

Vierailija
26/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsipussi, pari banskua, berliininmunkki, 1,5 litran kola, kolmioleipä ja levy suklaata. Kyllä noilla jo lontooseenkin pärjää. 

Vierailija
27/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomankin voi ostaa kaupasta etukäteen nyt kun ei ole enää 100 ml maksimikokoa nesteissä ja nesteitä saa viedä max 2 litraa. Tosin tämä toimii vasta vain muutamilla lentokentillä, eli paluulennolla kannattaa tsekata säännöt. Mutta siis Helsinki-Vantaalla uudet koneet, jotka mahdollistavat tämän. Eli voikkuleivät ja limupullot mukaan jos halpislentoyhtiö Finskillä pitää lentää.

Vierailija
28/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sen 2h ajan pärjää syömättä. Sitten lähden Cathay Pacificillä, jossa lipun hintaan sisältyy 2 ruokailua ja olutta niin paljon kuin maistuu. Lipun hinta on silti 1200e halvenpi kuin Finnairilla.

Mä olen aika harvoin halunnut Kazakhstaniin tai Venäjälle. Muualle Eurooppaan ei ko. lentoyhtiöllä Hki- Vantaalta pääse. Mutta toki jos em. mainittuihin paikoihin joutuu lentämään, rajoittamaton viinatarjoilu auttaa kyllä tilanteeseen, ei siinä mitään.

Cathay ei ole koskaan käynyt Helsingissä. Nyt Ukrainan sodan aikana reitti on Finskillä Dohaan, sitten Cathay Pacificillä Hongkongiin ja samalla yhtiöllä perille Manilaan.

Vierailija
29/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan yleensä Euroopan lennoille reppuun vesipullon, (voi ostaa muutamalla sentillä lidlistä tai muutamalla eurolla lentoasemalta). Sitten kylmäkahvin ja jonkun korvapuustin/viinerin/croissantin (molemmat lidlistä 3 eurolla, lentoasemalta saa 15 myös eurolla).

Lennän aika usein niin tulee laskettua ettei tyhjästä maksa kun ei siitä luottokortin käytöstä varsinaisesti ole mitään erillistä iloakaan.

Vierailija
30/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 litran samppanjapullo. Finnairin virallinen suositus.

Vierailija
31/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tajua näitä ihmisiä joiden on pakko raahata eväät mukaan aina on kyse sitten bussilla, junalla tai lentokoneella matkustamisesta niin joku perkeleen omenanhaukkailija tai jugurttipurkin kalistelija sattuu aina samaan kyytiin mukaan. On se nyt jumaliste kumma ettei paria tuntiakaan selviä ilman eväitä. Pitääkö teidän tehdä kotonakin aina eväät mukaan kun siirrytte hetkeksi keittiöstä johonkin muuhun huoneeseen? Menkää lääkäriin jos kroppa vaatii jatkuvaa syömistä, ei ole normaalia. Ja mistään diabeteksesta on turha tulla puhumaan, olen itse diabeetikko ja pärjään mainiosti tunteja syömättä.

Isäni on 1-tyypin diabeetikko eikä pärjää tuntikausia syömättä, koska hänellä elimistössä ei ole lainkaan puskuria (alipainoinen). Hänen diabeteksensa vaatii jatkuvaa titraamista, mikä rajoittaa elämää jonkin verran, ja edellyttää myös sitä, että on varalla jotain soveltuvaa (pientä) syötävää. Jokaisen ykköstyypin diabetespotilaan tilanne on yksilöllinen, joten ihan turha sinun on tulla puhumaan siitä, että muidenkin pitäisi pärjätä tuntikausia syömättä, koska SINÄ pärjäät.

Ja kyllä, isäni on jatkuvassa seurannassa diabeteksen ja sen aiheuttaneen sairauden vuoksi.

Vierailija
32/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osta koneesta puna- ja valkoviiniä. Syömistä en tarvii

Vierailija
33/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kotona eväät mukaan juomien kera ja syöt kentällä ennen koneeseen nousua. Helsingissä saat nykyään viedä 2 litraa nesteitä turvatarkastuksesta läpi.

Vierailija
34/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sitten kun se kone joutuu laskeutumaan jostain syystä jonnekin hevon helvettiin ja porukka istuu paikoillaan pari tuntia niin tulee niitä omia eväitä ikävä. Lentokoneen omat ruokatarjoilut on äkkiä syöty loppuun, jos jotain yllättävää käy. Ja ihan vain omasta puolestani voin sanoa, että hyvin syöneensä olen huomattavasti kivempi ihminen kuin nälkäisenä.

Vierailija
35/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua -ihminen ei vaan lennä lentokoneilla. Kentälle mennään 2 h ennen lentoa, kotoa lähdetään jopa 1 tunti ennen. Siinä on lennon ajalla lisättynä jo 5v.

Sitten siellä kohdekentällä jonotetaan matkalaukkua hihnalla.Jollakin saattaa olla jo nälkä siinä kohtaa.

Ehkä me matkustelijat vaan ymmärretä.

Vierailija
36/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sitten kun se kone joutuu laskeutumaan jostain syystä jonnekin hevon helvettiin ja porukka istuu paikoillaan pari tuntia niin tulee niitä omia eväitä ikävä. Lentokoneen omat ruokatarjoilut on äkkiä syöty loppuun, jos jotain yllättävää käy. Ja ihan vain omasta puolestani voin sa

Syöt ennen koneeseen nousua. Koneessa pari pikkupulloa viiniä ja nälkä pysyy hyvin poissa 6h kevyesti, eli Kanarian lento menee ok. Tietenkin en tiedä mihin sun vatsalaukkusi on tottunut.

Vierailija
37/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annanko myös lapselle sen pari pulloa viiniä? Ei kyllä omakaan vatsa ole tottunut korvaamaan ruokaa alkoholilla, että jos valita voin, niin mieluummin se kolmioleipä tai omppu kuin alkoholi. Toki onhan noita suomalaisia joille gin Tonic on hyvä aamupala ja lounaaksi voi vetää pari kaljaa, jokainen tavallaan, mutta todellakin toivon että se viinisieppo ei koneessa ole mun vieressä, ennemmin se ”perkeleen omenanhaukkailija”

Vierailija
38/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin Saksassa. Lennolla tarjottiin pilaantunutta kanasalaattia, valmistajana amika-keittiö, sama kuin putkassa. Eli ehkä jotain haukkapalaa.

Vierailija
39/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sen 2h ajan pärjää syömättä. Sitten lähden Cathay Pacificillä, jossa lipun hintaan sisältyy 2 ruokailua ja olutta niin paljon kuin maistuu. Lipun hinta on silti 1200e halvenpi kuin Finnairilla.

Mä olen aika harvoin halunnut Kazakhstaniin tai Venäjälle. Muualle Eurooppaan ei ko. lentoyhtiöllä Hki- Vantaalta pääse. Mutta toki jos em. mainittuihin paikoihin joutuu lentämään, rajoittamaton viinatarjoilu auttaa kyllä tilanteeseen, ei siinä mitään.

Cathay ei lennä Helsingistä mihinkään, Cathay ei myöskään lennä lainkaan Kazakstaniin tai Venäjälle. 

Vierailija
40/60 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka ja pieni vinetto jota särpii rotsin hihasta, niillä pääsee jo keskieuroopan kultturelleihin fiiliksiin !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän