Millaiset eväät Finnairin Euroopan lennolle?
Kuten tiedätte, pelkkä vesikin maksaa Finnairin lennolla, joten omat eväät ovat monasti edullisemmat. Mitä otatte mukaa Finnairin lennolle evääksi?
Kommentit (60)
En minä halua olla niiden koneen tarjoilujen varassa. Syön silloin kun huvittaa ja sitä mitä haluan - ihan niinkuin muuallakin,. Siksipä repussa on omia eväitä. Pullaa suklaata ja muuta namia. Muut katsoo kateellisena kun vedän ne esiin sieltä ja alan mässyttää.
Reissumies, salami, homejuusto, kaksi paistomunaa.
Tee termospullosta, piimä 0.5 l. Banaani ja konvehdit.
Puolen litran jallu kentän kaupasta ja tukevat pohjat loungessa. Siitä reissumieli syntyy.
Vierailija wrote:
Annanko myös lapselle sen pari pulloa viiniä? Ei kyllä omakaan vatsa ole tottunut korvaamaan ruokaa alkoholilla, että jos valita voin, niin mieluummin se kolmioleipä tai omppu kuin alkoholi. Toki onhan noita suomalaisia joille gin Tonic on hyvä aamupala ja lounaaksi voi vetää pari kaljaa, jokainen tavallaan, mutta todellakin toivon että se viinisieppo ei koneessa ole mun vieressä, ennemmin se ”perkeleen omenanhaukkailija”
Jännä asenne sulla, että kaksi 0,2 viinipulloa tekee ihmisestä viinisiepon sun silmissä??? Lisäksi kun "viinisiepolla" ei ole edes nälkä koneessa, että tekisi mieli ostaa ruokaa. Kuulostat ihan jeesuksen morsiammelta.
Minä olen aina ostanut Finnairilta aterian etukäteen Lontoon-lennoille. Ihan kiva herkutella yläilmoissa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Annanko myös lapselle sen pari pulloa viiniä? Ei kyllä omakaan vatsa ole tottunut korvaamaan ruokaa alkoholilla, että jos valita voin, niin mieluummin se kolmioleipä tai omppu kuin alkoholi. Toki onhan noita suomalaisia joille gin Tonic on hyvä aamupala ja lounaaksi voi vetää pari kaljaa, jokainen tavallaan, mutta todellakin toivon että se viinisieppo ei koneessa ole mun vieressä, ennemmin se ”perkeleen omenanhaukkailija”
Jännä asenne sulla, että kaksi 0,2 viinipulloa tekee ihmisestä viinisiepon sun silmissä??? Lisäksi kun "viinisiepolla" ei ole edes nälkä koneessa, että tekisi mieli ostaa ruokaa. Kuulostat ihan jeesuksen morsiammelta.
No onhan se kumma jos ei nyt yhtä parin tunnin lentoa ilman viiniä kestä?
Kukaan itseänsä kunnioittava ihminen ei lennä flnnairilla.
Lennän Bangkokiin Finnairilla ja kyllä siellä ihan ruuat ja ruokajuomat kuuluu hintaan. Parin tunnin lennoilla en syö. Ei ihmiset VR:ltä junalipun ostaessaankaan oleta että siihen kuuluu jotain tarjoiluja.
Vierailija wrote:
Euroopan lento kestää keskimäärin 2h. Oisko mahdollista että tuo 2h menisi ilman syömistä?
Se kun ei ole mikään pari tuntia ilman syömistä. Kotoa lähdetään jo useampi tunti ennen lentoa kohti lentokenttää (riippuu tietenkin kuka missäkin asuu/majailee ennen lentoa). Etenkään aamulennolle mennessä en todellakaan pysty syömään aamiaista aamuyön tunteina kotona. Lentokentällä jonotetaan turvatarkastukseen joskus vähemmän aikaa ja joskus hyvinkin pitkään. Boarding kestää oman aikansa ja sitten on se parin tunnin lento. Määränpäässä menee taas aikansa, että koneestä pääsee pois, sitten mahdolliset passijonot ja matkustaminen kentältä määränpäähän. Tässä ruljanssissa se mukavin aika syödä on siellä koneessa sen pari tunnin lennon aikana. Siellä kun ei ole muuta tekemistä kuin istua rauhassa paikallaan ja syödä.
Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena; Helsingistä lennettäessä ostan eväät lentokentän Alepasta ja otan tyhjän pullon kotoa mukaan. Pullon voi täyttää kentällä vesipisteessa turvan jälkeen. Kahvi on ainoa minkä ostan kentältä ennen lentoa. Lentokoneessa myytävä kahvi on järkyttävää kuraa.
Vierailija wrote:
En tajua -ihminen ei vaan lennä lentokoneilla. Kentälle mennään 2 h ennen lentoa, kotoa lähdetään jopa 1 tunti ennen. Siinä on lennon ajalla lisättynä jo 5v.
Sitten siellä kohdekentällä jonotetaan matkalaukkua hihnalla.Jollakin saattaa olla jo nälkä siinä kohtaa.
Ehkä me matkustelijat vaan ymmärretä.
JOPA 1 tunti? Minulla on 7 tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalle. Myös Helsingin ulkopuolella asuu ihmisiä.
Minulla on sämpylä kalkkunasiivuilla ja kurkulla+ pieni muffinsi 4-6 tunnin lennolla. Siistiä ja simppeliä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tajua -ihminen ei vaan lennä lentokoneilla. Kentälle mennään 2 h ennen lentoa, kotoa lähdetään jopa 1 tunti ennen. Siinä on lennon ajalla lisättynä jo 5v.
Sitten siellä kohdekentällä jonotetaan matkalaukkua hihnalla.Jollakin saattaa olla jo nälkä siinä kohtaa.
JOPA 1 tunti? Minulla on 7 tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalle. Myös Helsingin ulkopuolella asuu ihmisiä.
Eikö kannattais lähteä reissuun suoraan sieltä Oulusta/Kuopiosta/Ivalosta sen sijaan että ajaa HEL:lle, onhan Suomessa muitakin lentokenttiä & Finnairilla vaihtoyhteydet.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eikö kannattais lähteä reissuun suoraan sieltä Oulusta/Kuopiosta/Ivalosta sen sijaan että ajaa HEL:lle, onhan Suomessa muitakin lentokenttiä & Finnairilla vaihtoyhteydet.
Oletko huomannut miten kovaa vauhtia noita maakuntakenttiä ajetaan alas? Kovin tuntuu olevan tavoitteena että Suomessa ei ole muita lentokenttiä. Millään muulla kuin Finnairilla on ainakin turha luulla lentävänsä.
Muutama yksmillinen Xanor huiviin niin pysyy kone ilmassa. Miten joku voi edes ajatella syömistä siinä infernossa!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No ei ne kyllä ketään kiinnosta. Matkustakaa junalla, lappiin
Omat eväät saa kätevästi kentältä. Eli tax freesta viinapullo ja kiskalta siihen sopiva kierrekorkillinen lantrinki. Esim rommi ja kokis tai vodka ja jäätee. Juo 1/3 lantringista. Vessakopissa sit revi sopiva reikä siihen sinetöityyn tax free -pussiin josta saa pullon kaulan ulos. Täytä vajaa lantrinkipullo alkoholilla. Korkit kiinni ja pullot laukkuun. Koneessa voit sit hörppiä sitä kokista tai jääteetä :). Tarvi ostaa koneessa kalliita juomia.
Just lensin hiljattain Suomi-Englanti-Suomi välin Finskillä, ja ihan normaalisti siellä tarjoiltiin mehua, vettä, kahvia ja teetä.
Lennän paljon ja varaan aina vähän ylimääräistä siihen, että voin syödä lentokentällä tarvittaessa, yli 10h lennoilla tarpeen vaatiessa molemmilla kentillä. Tai napata kentältä mukaan jonkun sämpylän ymv. olinpa menossa koneeseen tai matkakohteessa majoituspaikkaann. Mukana on aina lisäksi jotain muuta syötävää kuten esim. hedelmiä, energia/proteeinipatukoita, suklaata, riisikakkuja ymv.
Isoilla kansainvälisillä lennoilla syömättä jääneet hedelmät kannattaa ietysti jättää lentokoneen roskiin maahantuontirajoitusten vuoksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Euroopan lento kestää keskimäärin 2h. Oisko mahdollista että tuo 2h menisi ilman syömistä?
Se kun ei ole mikään pari tuntia ilman syömistä. Kotoa lähdetään jo useampi tunti ennen lentoa kohti lentokenttää (riippuu tietenkin kuka missäkin asuu/majailee ennen lentoa). Etenkään aamulennolle mennessä en todellakaan pysty syömään aamiaista aamuyön tunteina kotona. Lentokentällä jonotetaan turvatarkastukseen joskus vähemmän aikaa ja joskus hyvinkin pitkään. Boarding kestää oman aikansa ja sitten on se parin tunnin lento. Määränpäässä menee taas aikansa, että koneestä pääsee pois, sitten mahdolliset passijonot ja matkustaminen kentältä määränpäähän. Tässä ruljanssissa se mukavin aika syödä on siellä koneessa sen pari tunnin lennon aikana. Siellä kun ei ole muuta tekemistä kuin istua rauhassa paikallaan ja syödä.
Alkuperäiseen kysym
Viimeksi, kun lähdin käymään Ranskassa, aikaa siitä, että pistän oman kotioven kiinni ja avaan Ranskassa majoituspaikan oven kesti yhteensä 9h kaikkine siirtymisineen lennon lisäksi. Ja minä sentään asun 20min päässä HKI-Vantaa kentältä.
Olen lähdössä tammikuussa Itä-Aasiaan, jonne sama siirtymä kotiovelta majoitusovelle suorilla, kaikkein lyhyimmällä lennolla kestää yhteensä 21-22h, riippuen miten nopeasti pääsee kohteessa passintarkastukset ja muut läpi. Lento itsessään on "vain" n. 12h.
Vierailija wrote:
Minä olen aina ostanut Finnairilta aterian etukäteen Lontoon-lennoille. Ihan kiva herkutella yläilmoissa.
Finskin rujista puhuminen "herkutteluna" on kyllä melkoista liioittelua. Se pieni muovitörpöllinen mautonta ja taskulämmintä mikropöperöä ei ole mun käsitys herkusta.
Täällä pitkän matkan ankka: nuo Finnairin tarjoilut taitavat edelleen noudattaa jotain perinteistä 1960-luvun tyyliä.
Silloin matkustajille lentoemoparat tarjoilivat matkan aikana vähän väliä jotain, kun lentämistä niin kovasti pelättiin.
Oli tekemistä lennon aikana...
Nykyään ainakaan minulle ei Euroopan lennolla tarvitse tarjota mitään, jos ehdin, syön lähtökentällä, jos en, niin perillä.