Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntija patistaa: Suomalaiset naiset on saatava töihin

Vierailija
07.06.2023 |

https://yle.fi/a/74-20035539

Tälläkin palstalla suurin osa naisia ja työttömiä. MENKÄÄ TÖIHIN

Kommentit (254)

Vierailija
61/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltu jo 39 vuotta töissä ja ielä 9 vuotta eläkkeeseen.

Vierailija
62/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen heti töihin kun minulle maksetaan osaamiseni mukaan palkkaa, en ole mikään halpatyöntekijä. Minulla on myös omat mielipiteet, tätä ei tunnuta hyväksyvän, pitäisi olla määkimässä kuorossa jotain muuta mielipidettä kuin omaa. Olen hyvä työntekijä, tulen töihin silloin kun pitää, en ole koskaan myöhästynyt töistä, teen työt niinkuin pitää ja vähän ekstraakin, en ole siinä niin tarkka. En ala kuitenkaaan muuttamaan persoonaani työpaikan mukaan, jos en kelpaa tällaisena kuin olen, että työt hoidan niinkuin kuuluu, mutta minulla on omat mielipiteet, niin voitte työnantajat pitää tunkkinne ja palkata näitä lampaita sinne käskytettäväksi.

Nainen50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs lapset? Kuka ne kasvattaa kun kaikki naiset ovat töissä?

Mikä vika on kotiäidin ammatissa?

Eiku niin, lompakkolainen.

Sitten on parasta suomalaisten kuolla sukupuuttoon.

Töihin siitä mars mars. Antaa muunmaalaisten tehdä ne lapset Suomessa suominaisten verorahoilla.

Niin, eikö jo ymmärretä miksi syntyvyys on ennätysalhaalla. Naista arvostetaan enemmän töissäolevana kuin lapsia maailmaan saaneena. Kotiäitikään ei saa olla. Ja lapset pitää hoitaa joku muu kuin äiti itse. 

Parikymmentä vuotta putkeen tulee työelämää ja siihen väliin max 1-3kk:n työttömyyttä, jolloin hädin tuskin sai edes päivärahaa. Nyt joudun työttömäksi ja kun tarkastelen elämääni siitä perspektiivistä että mitä verorahoillani sain?terveyspalvelut yksityiseltä, tahattomasti lapsettomana, korkeakoulutus ei taannut vakituista työpaikkaa jne. niin kylläpä ottaa kupoliin... En taida enää töihin mennä, jonkun vuoro elättää minut

Vierailija
64/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli kaksi tyrmäystä hakemiini työpaikkoihin. Ei paljon innosta.

Samoin, jatkuvasti vaan eitä ja mitä ihmeellisimpiä selityksiä. Sanoisivat vaan että et oo pätevä kun olet nainen ja ikääkin on jo kertynyt 🤣

Sama täällä, olen 53-vuotias nainen. Nuorekas sielultani. Tänään sain taas sähköpostin, hakijoita oli 50, valitettavasti nyt päädyimme valitsemaan jonkun muun kuin sinut. Ja läpä läpä läpä pälä pälä pälä jne................................Jos tämä yhteiskunta ei hyväksy minua sellaisena kuin olen eli tämänikäisenä, en voi sille mitään. Ammattitaitoa ja kiinnostusta löytyy työn tekemiseen.

Vierailija
65/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti tätä maata oikein vaivaa: eletään 2020-lukua ja koko ajan hoetaan työn tekemisestä ja työttömistä ynnä muusta työhön liittyvästä? Luulisi, että tässä vaiheessa jo tajuttaisiin, että elämässä on muutakin ja tärkeämpää sisältöä kuin palkkaorjuus.

Nii eikös sen tekoälyn pitänyt pelastaa ja ne miljoonat mitkä sijoitettiin laitteiden ja ohjelmistojen ym. miesvaltaisten alojen ylläpitoon ja automatisointiin. Kenes taskuu ne rahat menee nyt? Mikä on kun ei tuota hyvinvointia?

Vierailija
66/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon pitää töitä tehä? En pelkää töitä, ten kahta työtä ja keikkaa kolmanteen, mutta voisihan sitä vaikka perhettäkin joskus nähdä.

Vierailija
67/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi sanottava niille työnantajille, että palkatkaa naisia.

NO MITEN OLISI VAIKKA SE ETTÄ TEET ITSE TYÖPAIKKOJA??????

NAISET OVAT AIVAN SAATANAN TURHIA VUONNA 2023.

EIVÄT SYNNYTÄ LAPSIA. EIVÄT HOIDA LAPSIA JOS SYNNYTTÄVÄT HEITÄ. TURHIA OLETTE!

Sinä olet vielä suurempi turhake.

1.Et synnytä lapsia, vaikka "haluaisit", koska olet miesten sukupuolielimet omaava ongelmajäte.

2. Jos sinulla on kuitenkin lapsia, 99% todennäköisyydellä sinä et hoida edes sitä pientä vähänkään mitä sinulta vaadittaisiin. Eli veisit hoitoon tai kouluun

Vierailija
68/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitajia ainakin palkattaisiin, mutta mammat loisivat mieluummin sossuntuilla kotona ja ne jotka vaivautuvat palkkaa nostamaan, nostavat sitä palkkaa saikulla, äitiyslomalla tai lakossa.

Vierailija
69/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten työttômyys on muuten korkeammalla tasolla kuin naisten.

"Viime vuoden lopussa Suomen työvoiman osallistumisaste oli miesten osalta 64,0 prosenttia, kun se naisilla oli 58,7 prosenttia. Osallistumisasteessa huomioidaan työlliset sekä aktiivisesti työtä hakevat."

Se on kumma miten 40 000 lapsen synnyttäminen, äitiyslomat ja lasten hoito kotona näkyykin tilastoissa naisilla eikä miehillä yhtään.

Vierailija
70/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1.Et synnytä lapsia, vaikka "haluaisit", koska olet miesten sukupuolielimet omaava ongelmajäte.

2. Jos sinulla on kuitenkin lapsia, 99% todennäköisyydellä sinä et hoida edes sitä pientä vähänkään mitä sinulta vaadittaisiin. Eli veisit hoitoon tai kouluun

kun lapsettomat miehet lopettaisi verojenmaksamisen, joilla yh-mammat elätetään, niin lakkaisit sinäkin ulisemasta

Vierailija
71/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viime vuoden lopussa Suomen työvoiman osallistumisaste oli miesten osalta 64,0 prosenttia, kun se naisilla oli 58,7 prosenttia. Osallistumisasteessa huomioidaan työlliset sekä aktiivisesti työtä hakevat."

Naisten, varsinkin synnytysikäisten on vaikea saada vakituista työtä.

Naiset ovat äitiyslomalla, ja hoitovapaalla. Lisäksi naiset vastaavat lasten hoidosta perheissä. Myös päävastuu kodinhoidossa naisilla.

Pitäiskö miesten alkaa kantamaan vastuutaan,niin naiset voisivat käydä enemmän töissä.

Vierailija
72/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma miten 40 000 lapsen synnyttäminen, äitiyslomat ja lasten hoito kotona näkyykin tilastoissa naisilla eikä miehillä yhtään.

Niin ja miehille riittää kun saapuu töihin vähä torkkumaan ja polttelemaan tupakkaa, sitten perjantaina voikin jo lähteä aikaisemmin ja pari päivää etätöissä tietenkin. Maanantaiksi sitten saikkua

Vierailija
73/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun lapsettomat miehet lopettaisi verojenmaksamisen, joilla yh-mammat elätetään, niin lakkaisit sinäkin ulisemasta

Naiset hoitavat lapset Suomessa. Naiset tekevät pskat hoiva- ja hoitotyöt Suomessa. Eivät enää halua, ja siksi hyvinvointivaltio on ajautumassa tuhoon. Sinuakaan, yksinäinen mies, ei tule kukaan hoitamaan, kun olet sairas ja vanha.

Vierailija
74/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja miehille riittää kun saapuu töihin vähä torkkumaan ja polttelemaan tupakkaa, sitten perjantaina voikin jo lähteä aikaisemmin ja pari päivää etätöissä tietenkin. Maanantaiksi sitten saikkua

Vaihdoin hoitajan töistä eräälle miesvaltaiselle alalle. Täytyypä sanoa, etyä olisi pitänyt tajuta aikaisemmin: niin leppoisaa ja verkosta työtahtia ei ole ollut missään naisvsltaisessa työssä, missä olen ollut töissä.

Vierailija
75/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle syömään pullaa.

Vierailija
76/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia naisten pitää alkaa tekemään. Muuten koko yhteiskunta menee vituralleen.

T. Asiantuntija

Vierailija
77/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah! Taisinpa osua arkaan paikkaan. Siihen, että olet numero 0. Henkilö joka ei ole koskaan saanut p:llua

Ikineitsyydessä ei sinänsä ole mitään väärää, mutta mies sukupuolella neitsyys katkeroittaa. Tai sitten sinä olet syvällä kaapissa. Narniaan eksyneenä

Vierailija
78/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia naisten pitää alkaa tekemään. Muuten koko yhteiskunta menee vituralleen.

T. Asiantuntija

On jo mennyt. Kiitos sitoutumiskyvyttömien miesten

T. tahattomasti lapseton

Vierailija
79/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta eilen oli eräässä toisessa mediassa taas päiväkodin työntekijät päästetty ääneen syyllistämään vanhempia(äitejä) lasten pitämisestä kesällä päivähoidossa ja jopa pk:n johtaja ihmetteli miten ei muka töistä saa edes viikon lomaa järjestettyä.

Että mikähän olisi se hyvä ratkaisu kun töissä pitäisi käydä mutta lasta ei saisi viedä hoitoon?

Vierailija
80/254 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta eilen oli eräässä toisessa mediassa taas päiväkodin työntekijät päästetty ääneen syyllistämään vanhempia(äitejä) lasten pitämisestä kesällä päivähoidossa ja jopa pk:n johtaja ihmetteli miten ei muka töistä saa edes viikon lomaa järjestettyä.

Että mikähän olisi se hyvä ratkaisu kun töissä pitäisi käydä mutta lasta ei saisi viedä hoitoon?

Voi jumalauta. Jos päiväkodin työntekijät ovat sitä mieltä, että lapsia ei saisi viedä hoitoon, ovat täysin väärällä alalla. Mites vanhukset sitten? Onko sieltäkin puolelta ruikutettu kuinka omaisten pitäisi hoitaa vanhus jotta ammattilaisen ei tarvitsisi vaivautua? Uskoisin, että kyllä. En vain muista mitään tuollaista. Lähinnä pk tädit (jaehkäsedät) kovassa äänessä.

Minä itse viihdyin pk:ssa moninkertaisesti paremmin kuin kotona ja sen takia suututtaa kaikki nämä "lapsen paikka on kotona" huutajat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän