IS: "Purran mukaan sunnuntailisän poistamisesta on keskusteltu" - sunnuntaivuorojen shoppailu ei ole enää kannattavaa
Perussuomalaiset ovat leikkaamassa palkkojen sunnuntailisät.
Kommentit (778)
Helppoahan on tällaista huudella ihmisten, jotka eivät vuorotöitä tee... Ja joku täällä kirjoitti, ettei yrittäjän ole kannattavaa pitää auki pyhinä... Miksei arvon yrittäjä tee vaikka itse töitä silloin? Niinpä, taitaa olla kivaa viettää vapaata perheen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi myös nostaa kuluja. Viikonloppuisin pitää hoitoalalla hommata työntekijät kalliista vuokrafirmoista. Saa yhden työntekijän kolmen hinnalla.
Tämä!
Mutta eihän persulta voi vaatia, että se mistään mitään ymmärtää.
Joko alatte uskoa, että jos on ääliö, kannattaa persuja.Kannatus laskee, kun hallitusohjelma tulee julki, persuilla alle 8 %.
Voi että minä nautin.
Kaikkein suurimpia ääliöitä tässä kyllä on vihervassarit. Sanna on saanut ne uskomaan, että rahaa tulee aina taikaseinästä lisää ja koskaan ei tarvi maksaa takaisin. Ja vielä nytkin kun selvästi on jo p...kat housussa, niin vielä vaan uskotaan pyhään Sannaan.
Toinen on sitten tää koko ketju. Vaahdotaan silmät kiiluen siitä kuinka persut nyt vie meiltä kaikilta sunnuntailisät, mutta kun ei voi! Miten on niin vaikea ymmärtää? Ne on sovittu työehtosopimuksissa! Ei ole missään sanottu, että persut vie ne, Purra vastasi toimittajan kysymykseen, että on keskusteltu, mutta ei se vielä tarkoita että niistä mitään päätetään. Mutta kun vihervassareiden luetunymmärtäminenkin hautautuu sinne ideologisen hurmoksen alle.
Sunnuntailisät joutaisivat romukoppaan koko fundamentalistisen arkiviikon (ma-pe klo 8.00-16.00) kanssa.
Vaikeuksia oli talvella löytää tuollaisen ihannetyöviikon vapaa-ajalta saumaa katsastukselle. Onneksi eräs erottuva yrittäjä teki palveluja myös lauantaina.
Palveluja halutaan viikonloppuna ja klo. 16 jälkeen arkenakin, sekä toisinaan yöllä. Siksi uudistus olisi nyt tarpeen ja lisät joutaa tasa-arvosyistäkin pois.
Täytyy nostaa runsaasti peruspalkkoja jos vuorotyölisiä ei enää saa.Kyllä pitää kompensoida jotenkin huonoista ja sekavista työoloista johtuva elämä.Minä esim tein hoitajan töitä yli 50 vuotta.Joulut ja juhannukset piti olla töissä,eivoinut esim tehdä viikonloppumatkoja tai tavata ystäviä,ei jäänyt aikaa yheiseen perhe- elämään.Jotkut tosin otttivat kaikki rahakkaimmat vuorot,kun olivat oh: n suosikkeja.kun hoitajan palkkaa joudutaan nyt reilusti nostamaan,tämä ei nyt onnistu.Tosin kukaan ei halua enää niitä viikonloppuvuoroja, jos muu perhe ja ystävät on silloin vapailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi myös nostaa kuluja. Viikonloppuisin pitää hoitoalalla hommata työntekijät kalliista vuokrafirmoista. Saa yhden työntekijän kolmen hinnalla.
Tämä!
Joko alatte uskoa, että jos on ääliö, kannattaa persuja.Kannatus laskee, kun hallitusohjelma tulee julki, persuilla alle 8 %.
Voi että minä nautin.Kaikkein suurimpia ääliöitä tässä kyllä on vihervassarit. Sanna on saanut ne uskomaan, että rahaa tulee aina taikaseinästä lisää ja koskaan ei tarvi maksaa takaisin. Ja vielä nytkin kun selvästi on jo p...kat housussa, niin vielä vaan uskotaan pyhään Sannaan.
Toinen on sitten tää koko ketju. Vaahdotaan silmät kiiluen siitä kuinka persut nyt vie meiltä kaikilta sunnuntailisät, mutta kun ei voi! Miten on niin vaikea ymmärtää? Ne on sovittu työehtosopimuksissa! Ei ole missään sanottu, että persut vie ne, Purra vastasi toimittajan kysymykseen, että on keskusteltu, mutta ei se vielä tarkoita että niistä mitään päätetään. Mutta kun vihervassareiden luetunymmärtäminenkin hautautuu sinne ideologisen hurmoksen alle.
Luuletko, että kyseinen hallitus ja EK kannattaa nykyisiä työehtosopimuksia vai halutaanko niihin tehdä muutoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Joko alatte uskoa, että jos on ääliö, kannattaa persuja.
Itse äänestin persuja ja olen vuorotyötä tekevä duunari. Kusinko omaan pesään? Se on valitettavaa jos näin kävi mutta tein ratkaisuja parhaani mukaan sillä ymmärryksellä mikä minulla asioista oli.
Lauantailisä on paljon vähemmän ja silti lauantaisin kiltisti töissä ollaan, vaikka samalla tapaa sekin viikonloppua on. Meillä on joustotyöaika ja yllättävän moni sunnuntaisin töitä tekee ihan ilman lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan puhutaan siitä että hoitajamitoitus pitää perua lisäksi. Päättäjät haluavat että koko terveydenhuolto tuhotaan.
Kansahan sitä haluaa, ei päättäjät. Kansa äänesti vaaleissa niitä puolueita, jotka kovaan ääneen lupasivat leikata terveydenhoidosta miljardikaupalla. Nyt sitten itketään, kun aletaan leikkauksia tehdä. Voi elämän kevät.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kyseinen hallitus ja EK kannattaa nykyisiä työehtosopimuksia vai halutaanko niihin tehdä muutoksia?
Ei EK niitä yksipuolisesti voi muuttaa. Jos et oo huomannut, niin yleensä näistä käydään sopimusosapuolten kesken neuvotteluja. Hallitus taas ei kuulu näihin neuvotteluihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Lauantailisä on paljon vähemmän ja silti lauantaisin kiltisti töissä ollaan, vaikka samalla tapaa sekin viikonloppua on. Meillä on joustotyöaika ja yllättävän moni sunnuntaisin töitä tekee ihan ilman lisiä.
Itse teen jatkuvasti viikonloppuja ilman mitään lisiä. Ei oikein voi asiakkaalta vaatia ylimääräistä maksua, vaikka työ pitääkin tehdä pyhänä.
t. yrittäjä
Palkkaa pitää nostaa sunnuntailisien vaikutusten verran ja sitten sunnuntailisät pois.
Ei vaikeaa kirjoitti:
Palkkaa pitää nostaa sunnuntailisien vaikutusten verran ja sitten sunnuntailisät pois.
Eihän ne nouse kuitenkaan. Siinä häviää sellainen joka on tehnyt paljon töitä sunnuntaina ja juhlapyhisin. Normi sunnuntaihin riittää tekijöitä mutta juhlapäivät eivät motivoi ihmisiä tuplapalkalla edes. Se on liian vähän päivistä jotka ovat kerran vuodessa. Tarvittaisiin kolminkertainen palkka kuten joillain aloilla on.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntailisät joutaisivat romukoppaan koko fundamentalistisen arkiviikon (ma-pe klo 8.00-16.00) kanssa.
Vaikeuksia oli talvella löytää tuollaisen ihannetyöviikon vapaa-ajalta saumaa katsastukselle. Onneksi eräs erottuva yrittäjä teki palveluja myös lauantaina.
Palveluja halutaan viikonloppuna ja klo. 16 jälkeen arkenakin, sekä toisinaan yöllä. Siksi uudistus olisi nyt tarpeen ja lisät joutaa tasa-arvosyistäkin pois.
Sinäkin haluat palveluita Dillinger, kun on vapaata kuten suurimmalla osalla ihmisistä on. Eikö silloin tasa-arvon .ukasn kuulu maksaa enemmän heille, jotka eivät saa olla vapaalla?
Ei vaikeaa kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi? Kuka tästä hyötyy? No se, joka ei ole ennen niitä pyhiä tehnyt. Todellakin väärin. Eikä hyödytä sitä ahtaalla olevaa yrittäjäkään (jonka taskuun todellisuudessa ne poistuvat rahat menee).
Kannattaa huomioida, että sunnuntaivuoroja voi tulla jatkossa myös niille, joiden työpaikka on ollut auki vain arkisin. Kun sunnuntailisiä ei tarvitse maksaa työnantaja voi alkaa teettää myös sunnuntaisin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Joko alatte uskoa, että jos on ääliö, kannattaa persuja.
Taidat puhua itsestäsi?Tollo kun on niin ei voi muuta kuin muita haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Joko alatte uskoa, että jos on ääliö, kannattaa persuja.Itse äänestin persuja ja olen vuorotyötä tekevä duunari. Kusinko omaan pesään? Se on valitettavaa jos näin kävi mutta tein ratkaisuja parhaani mukaan sillä ymmärryksellä mikä minulla asioista oli.
Valitettavasti liian monella ymmärrys on yhtä alhaisella tasolla. Duunarin ei ikinä kannata kannata äänestää oikeistoa, siihen pitäisi järki riittää!
Mitä on sunnuntaivuorojen shoppailu? Ihan näin vuorotyöläisenä kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Joko alatte uskoa, että jos on ääliö, kannattaa persuja.Itse äänestin persuja ja olen vuorotyötä tekevä duunari. Kusinko omaan pesään? Se on valitettavaa jos näin kävi mutta tein ratkaisuja parhaani mukaan sillä ymmärryksellä mikä minulla asioista oli.
Valitettavasti liian monella ymmärrys on yhtä alhaisella tasolla. Duunarin ei ikinä kannata kannata äänestää oikeistoa, siihen pitäisi järki riittää!
Näitä bilettäjiä-rahankylväjiä ja ulkomaille rahaa syytäjiä olisi pitänyt äänestää?t.eri
Sunnuntaina seisoisivat kaupat, junat, bussit, ravintolat, hoitopaikat, poliisi. Ihan kaikilla olisi aikaa vain perheelle. Muinoin oli näin ja selvittiin.