IS: "Purran mukaan sunnuntailisän poistamisesta on keskusteltu" - sunnuntaivuorojen shoppailu ei ole enää kannattavaa
Perussuomalaiset ovat leikkaamassa palkkojen sunnuntailisät.
Kommentit (778)
Vierailija kirjoitti:
Suurjuhlapyhät onkin sitten 200% päiviä eli kolminkertainen liksa ja vuorolisät kans
Ja nuo korotukset tulee keskituntiansion mukaan eli ovat suuremmat kuin tuntipalkka.
Vierailija kirjoitti:
Eli sunnuntaina on kaupat kiinni.
Next.
Tämä olisi toivottavaa. Ei moni muukaan yritys ole auki sunnuntaisin, miksi jonninjoutavat kaupat ja ostarit pitää olla? Eiköhän jokainen niihin kerkeä arkisinkin tai lauantaisin? Voisi ihmisillä olla muutakin tekemistä kuin luuhata aina kuluttamassa kaupoissa, olisivat vaikka perheensä tai ystävien kanssa tai harrastamassa tms.
Samaan aikaan puhutaan siitä että hoitajamitoitus pitää perua lisäksi. Päättäjät haluavat että koko terveydenhuolto tuhotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntailisän poistohan on hyvä juttu.
T: Yrittäjä
Iso osa yrityksistä ei ole edes auki sunnuntaisin.
Niin koska ei kannata olla auki sunnuntailisien takia. Yritysten olisi kannattavampaa olla auki sunnuntaisin jos ei tarvitse maksaa tuplapalkkaa.
Eivät saa jatkossa enää työntekijöitä. Ihan sama onko kannattavaa vai ei.
Talous pysähtyy. Ihmisillä ei ole varaa enää mihinkään sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntailisillä moni hoitsu tekee hurjia tilejä ja sitten valittavat kun peruspalkka huono.
Samalla peruspalkalla työskentelevä toimistosihteeri ei saa millään tehtyä omassa työssään tuollaista lisätienestiä.
Hei
Tili ei ole hurja,vaan sellainen, että sillä tulee toimeen. Sairaanhoitajan peruspalkka ilman lisiä on 2500€. Tradenomin palkka ilman lisiä on yli 3000€.
Sopii yrittää, ai herranjesta miten typeriä ovat. Siinä lähtee sitten loputkin hoitoalalta, ravintola-alasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntailisän poistohan on hyvä juttu.
T: Yrittäjä
Iso osa yrityksistä ei ole edes auki sunnuntaisin.
Niin koska ei kannata olla auki sunnuntailisien takia. Yritysten olisi kannattavampaa olla auki sunnuntaisin jos ei tarvitse maksaa tuplapalkkaa.
Yrittäjän kannattaa sunnuntaisin laittaa työhön yrittäjä, koska yrittäjä on sellainen henkilö kenelle ei tarvitse maksaa tuplapalkkaa ja kaikenlisäksi sunnuntai on yksi päivä muiden joukossa joten se ei sitä yrittäjää haittaa vähääkään olla sunnuntaina töissä.
Isot yritykset tahkoaa miljoonavoittojaan myös sunnuntaisin, joten ongelma koskee lähinnä pieniä, joissa yksi työntekijä voisikin sunnuntaille riittää.
Olisi todella hyvä, jos lähtisi laista pois, jotta ihmiset voisivat itse sopia asian. Nykyisin ei edes omalla sopimuksella voi tehdä ilman tuplapalkkaa, joka on todella kankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä hölötä ap.
Suurempi kysymys on se, ettei RKP suostu vähentämään kehitysapu rahoja, yhtään.
Yhteiskunta muuttuu täysillä, siitä on tulossa 7/24/ 365 yhteiskunta, jolloin yhä suuremmat joukot, tulevat tekemään töitä, mitä erilaisimpana aikoina.
Epätavallisista työajoista tulee vähitellen yleinen käytäntö, jolloin vuosien kuluessa, kaikki lisät poistuvat, koska kaikki työntekijä ryhmät tekevät duunia, iltaisin, öisin, vkonloppuina ja juhlapyhinä.
Sitäpaitsi, srvan 10 vuoden aikana, tekoäly haukkaa suuren osa rutiinitäöistä, eikä ihmisiä enää tarvita kaikissa tehtävissä.
Tämä on vääjäämätön kehitys, joka tulee tapahtumaan.
Tekoäly saa tulla tekemään mun työt ihan koska vaan, eipä sitten mun tartte enää tehä. Voin käyttää aikani paremmin.
Sitten on ok, jos koko Suomesta tulee 24/7 yhteiskunta. Siten, että se ma-pe 8-16 työtä tekeväkin joutuu pyhinä ja viikonloppuisin duuniin jaksotyönä.
Hoitoalalla entistä useampi siirtyy keikkatyöhön jotta ei tarvitse tehdä viikonloppuna töitä ja voi olla perheen kanssa tai mitä haluaakin. Mikään paikka ei toimi pelkillä keikkalaisilla. Työltä katoaa jatkuvuus ja monet hommat jää tekemättä ja virheet lisääntyy.
Tämä voi myös nostaa kuluja. Viikonloppuisin pitää hoitoalalla hommata työntekijät kalliista vuokrafirmoista. Saa yhden työntekijän kolmen hinnalla.
Ah, joko persuperkeleet alkaa ymmärtää, mitä seurauksia on, kun lahtarit pääsevät valtaan.
😂
Minulle on ihan sama, turvanani on iso eläke, velaton koti ja terveysvakuutus kattaa kaiken, toivottavasi persut, jotka kaikki tuntemani ovat pienituloisia ääliöitä, joutuvat oikein ahtaalle!
😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi myös nostaa kuluja. Viikonloppuisin pitää hoitoalalla hommata työntekijät kalliista vuokrafirmoista. Saa yhden työntekijän kolmen hinnalla.
Tämä!
Mutta eihän persulta voi vaatia, että se mistään mitään ymmärtää.
Joko alatte uskoa, että jos on ääliö, kannattaa persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Mutta eihän persulta voi vaatia, että se mistään mitään ymmärtää.
Joko alatte uskoa, että jos on ääliö, kannattaa persuja.
Kannatus laskee, kun hallitusohjelma tulee julki, persuilla alle 8 %.
Voi että minä nautin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hölötä ap.
Yhteiskunta muuttuu täysillä, siitä on tulossa 7/24/ 365 yhteiskunta, jolloin yhä suuremmat joukot, tulevat tekemään töitä, mitä erilaisimpana aikoina.
Epätavallisista työajoista tulee vähitellen yleinen käytäntö, jolloin vuosien kuluessa, kaikki lisät poistuvat, koska kaikki työntekijä ryhmät tekevät duunia, iltaisin, öisin, vkonloppuina ja juhlapyhinä.
Sitäpaitsi, srvan 10 vuoden aikana, tekoäly haukkaa suuren osa rutiinitäöistä, eikä ihmisiä enää tarvita kaikissa tehtävissä.
Tekoäly saa tulla tekemään mun työt ihan koska vaan, eipä sitten mun tartte enää tehä. Voin käyttää aikani paremmin.
Minkähänlaisiin vakuumisänkyihin vanhukset laitetaan lillumaan, letku ruokkii ja toinen imee eritteet toisesta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ah, joko persuperkeleet alkaa ymmärtää, mitä seurauksia on, kun lahtarit pääsevät valtaan.
😂
Minulle on ihan sama, turvanani on iso eläke, velaton koti ja terveysvakuutus kattaa kaiken, toivottavasi persut, jotka kaikki tuntemani ovat pienituloisia ääliöitä, joutuvat oikein ahtaalle!
😂
Kyllä ne saadaan sinultakin rahat pois. Omaisuudet ja asunnot veks. Valtion pussi on pohjaton ja sitä vartenhan sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hölötä ap.
Minkähänlaisiin vakuumisänkyihin vanhukset laitetaan lillumaan, letku ruokkii ja toinen imee eritteet toisesta päästä.
Teit keksinnön. Sitä vaan kehittelemään heti.
Suurjuhlapyhät onkin sitten 200% päiviä eli kolminkertainen liksa ja vuorolisät kans