Kaveri sai parkkisakon mun autolla. Joudunko maksamaan?
Tein reklamaation. Kuvissa näkyy mun auto, mutta en ajanut sitä itse.
Miten tää nyt menee? Voinko vedota siihen, etten maksa, kun en sitä sakkoa itse ansainnut?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Riittävän kallis juristi ei riitä, kun ihan korkein oikeus on linjannut, että pelkästään parkkeeraamalla yksityisen parkkifirman valvomalle pysäköintialueelle, sitoudut sopimukseen siitä, että maksat maksun jos parkkeeraat väärin. Tätä korkin ratkaisua on aika moni lainoppinut kritisoinut, mutta toistaiseksi oikeuskäytäntö on tämä.
Eikö siis kaverisi todella maksa tuota maksua? Ainakin tiedät ettet jatkossa lainaa autoasi.
Silti parkkifirmalla on oikeudessa todistustaakka siitä, että sopimus on syntynyt. Tosiasiahan on, etteivät nämä lähde yhden lapun takia käräjöimään. Jos niitä on kertynyt kymmeniä, asia on eri.
Riittävän kallis juristi ei riitä, kun ihan korkein oikeus on linjannut, että pelkästään parkkeeraamalla yksityisen parkkifirman valvomalle pysäköintialueelle, sitoudut sopimukseen siitä, että maksat maksun jos parkkeeraat väärin. Tätä korkin ratkaisua on aika moni lainoppinut kritisoinut, mutta toistaiseksi oikeuskäytäntö on tämä.
Eikö siis kaverisi todella maksa tuota maksua? Ainakin tiedät ettet jatkossa lainaa autoasi.