Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri sai parkkisakon mun autolla. Joudunko maksamaan?

Vierailija
06.06.2023 |

Tein reklamaation. Kuvissa näkyy mun auto, mutta en ajanut sitä itse.

Miten tää nyt menee? Voinko vedota siihen, etten maksa, kun en sitä sakkoa itse ansainnut?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pysäköintivirhemaksu on virheen tehneen kuljettajan suoritettava. Auton ja moottoripyörän osalta maksusta on vastuussa myös se, joka virheen tapahtumisen aikaan oli ajoneuvon omistaja, tai hänen sijastaan se, jolle ajoneuvoja koskevaan rekisteriin tehdyn ilmoituksen mukaan on pysyvästi luovutettu ajoneuvon hallinta. Parkkisakot maksaa siis kuljettaja, omistaja tai haltija. Kuitenkin, jos ajoneuvon omistaja tai haltija saattaa todennäköiseksi, että ajoneuvo oli tuolloin ollut luvattomasti kuljettajan käytössä, hän vapautuu vastuusta. Samoin vastuusta voi vapautua myös muusta perustellusta syystä, jos ajoneuvon omistaja tai haltija voi tällaisen syyn osoittaa."

Minilex

Kai te ymmärrätte, että minilex ei ole sama asia kuin Suomen laki, vaan yksityisen firman kirjoittamia sinne päin -ohjeita?

Toiseksi kyse ei edes ole pysäköintivirhemaksusta, vaan yksityisen firman vaatimasta sopimusperusteisesta maksusta, joten mikään lainaamasi ei edes sovellu tapaukseen.

Vierailija
22/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiistin, uhkasivat oikeudella, ilmoitin että lähden mielelläni keräämään sieltä helpot rahat pois juristi-siskolleni, eivät uskaltaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Parkkipate Oy:n reklamaatiopalvelun käyttäminen on vakava oikeusturvariski, eikä asiakkaakseen joutuneiden kannata sitä käyttää.

https://www.lakita.fi/l/parkkipate-ja-uuva-pelottelee-asianajotoimistoj…

Toi oli hyvä linkki, kannattaa lukea! Ei ole kevyttä luettavaa, mutta siitä tulee hyvin ilmi, miten likaista peliä nuo yritykset pelaavat. 

Vierailija
24/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on että henkilö joka on parkkeerannut väärin ei voi maksaa laskua. Pistää vihaksi tällaiset jotka käyttää yhteiskunnan resursseja väärin.

Vierailija
25/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa riitauttaa asia ja mennä oikeuteen!

Palkkaa riittävän kallis juristi (tai kaksi) joka osaa asiansa!

Vierailija
26/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi sen maksaa. Vai ajattelitko jos kaveri ajaa auton ojaan ruttuun, et sinä maksat senkin?

Vierailija
27/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Miksi ei voi pyytää kaveria maksamaan laskua ennemmin kuun tuhlata yhteiskunnan rahoja oikeudenkäynteihin?

Vierailija
28/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on että henkilö joka on parkkeerannut väärin ei voi maksaa laskua. Pistää vihaksi tällaiset jotka käyttää yhteiskunnan resursseja väärin.

Ehkä kukaan ei ole pysäköinyt väärin. Ja se rosvofirma on ainoa, joka käyttää tai yrittää käyttää toisten resursseja väärin. Koita nyt saatanan tomppeli tajuta, että kyseessä ei ole viranomaisen määräämä rangaistus, vaan yksityisen vaatimus hatusta keksimänsä sopimuksen perusteella.

Vierailija
29/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden kympin takia ei kannata tonneja maksaa. Varma häviö oikeudessa.

Vierailija
30/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Miksi ei voi pyytää kaveria maksamaan laskua ennemmin kuun tuhlata yhteiskunnan rahoja oikeudenkäynteihin?

Jos lähetän sinulle laskun ei-mistään, niin miksi et maksa sitä mieluummin kuin tuhlaat yhteiskunnan rahoja oikeudenkäynteihin?

Oikeuslaitos on olemassa juuri sitä varten, että ihmiset pääsevät oikeuksiinsa. Ainoa väärinkäyttäjä tässä on rosvofirma, joka syyllistyy petosten yrityksiin lähettäessään aiheettomia laskuja.

-Eri

Vierailija
31/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiistin, uhkasivat oikeudella, ilmoitin että lähden mielelläni keräämään sieltä helpot rahat pois juristi-siskolleni, eivät uskaltaneet.

Omalla kohdalla parkkisakko tuli poliisilta. Vaikka en ollut itse pysäköinyt autoa, niin eivät hyväksyneet selitystä eivätkä alkaneet todistelemaan kuka auton jätti väärään paikkaan. Oli pakko maksaa. Tapahtuneesta liki 15 vuotta aikaa joten tiedä sanoa menikö oikein vai ei, en uskaltanut silloin kokeilla onneani.

Vierailija
32/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kukaan ei ole pysäköinyt väärin. Ja se rosvofirma on ainoa, joka käyttää tai yrittää käyttää toisten resursseja väärin. Koita nyt saatanan tomppeli tajuta, että kyseessä ei ole viranomaisen määräämä rangaistus, vaan yksityisen vaatimus hatusta keksimänsä sopimuksen perusteella.

Missä niin luki ettei ole pysäköinyt väärin?

Kyllä se auto on pysäköity väärin jos siitä parkkisakko tulee.

Vierailija
33/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähetän sinulle laskun ei-mistään, niin miksi et maksa sitä mieluummin kuin tuhlaat yhteiskunnan rahoja oikeudenkäynteihin?

Oikeuslaitos on olemassa juuri sitä varten, että ihmiset pääsevät oikeuksiinsa. Ainoa väärinkäyttäjä tässä on rosvofirma, joka syyllistyy petosten yrityksiin lähettäessään aiheettomia laskuja.

-Eri

Mutta tässähän nyt ap on lainannut autoaan ystävälleen joka on pysäköinyt sen väärin, hän siis maksakoot sen laskun ja ap katsoo jatkossa kenelle autoaan lainaa.

Jos auto on väärin pysäköity niin ei se mikään petos ole, ääliö

Vierailija
34/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.lakita.fi/l/nain-voitat-parkkipaten/

Tuossa on lyhyempi teksti ja itse asiasta, eli mitä kannattaa tehdä, jos on tullut haastetuksi oikeuteen.

Vierailija
35/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niin luki ettei ole pysäköinyt väärin?

Kyllä se auto on pysäköity väärin jos siitä parkkisakko tulee.

Ei ole ollut mitään parkkisakkoa, vaan yksityisen pysäköinninvalvontafirman vaatima sopimusperusteinen maksu. Koita takoa tämä kalloosi.

Lisäksi, vaikka asia ei tähän liitykään, niin tietenkään ei voi päätellä tuolla tavalla, että viranomaisten toiminta olisi aina virheetöntä. Kuinka hiton sekaisin oikein olet?

Vierailija
36/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

No sitähän ei ole kukaan todistanut, että se auto on pysäköity väärin. Ja se on tietenkin maksua vaativan tehtävä todistaa se.

Jos lähetän sinulle laskun siitä, että paskansit terassilleni, niin sinun logiikkasi mukaan näin on välttämättä tapahtunut, koska ei sitä laskua muuten olisi olemassa. Ymmärrätkö?

Mutta tässähän nyt ap on lainannut autoaan ystävälleen joka on pysäköinyt sen väärin, hän siis maksakoot sen laskun ja ap katsoo jatkossa kenelle autoaan lainaa.

Jos auto on väärin pysäköity niin ei se mikään petos ole, ääliö

Vierailija
37/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla parkkisakko tuli poliisilta. Vaikka en ollut itse pysäköinyt autoa, niin eivät hyväksyneet selitystä eivätkä alkaneet todistelemaan kuka auton jätti väärään paikkaan. Oli pakko maksaa. Tapahtuneesta liki 15 vuotta aikaa joten tiedä sanoa menikö oikein vai ei, en uskaltanut silloin kokeilla onneani.

Itsellä oli kyse parkkipatesta ja olin varma että en ollut autoa sinne pysäköinyt koska olin Yhdysvalloissa sillä hetkellä ja myös sen pystyin todistamaan.

Toisen kerran sain sakot pysäköityäni omaan ruutuun, oman auton, josta tiedot järjestelmässä. Pate ei vaan osannut katsoa oikein missä taloyhtiön parkkiruudut menee ja missä ei. Eli kyllä ne aina usein kokeilevat laittaa maksamaan vaikka on oikein pysäköity.

Vierailija
38/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli kyse parkkipatesta ja olin varma että en ollut autoa sinne pysäköinyt koska olin Yhdysvalloissa sillä hetkellä ja myös sen pystyin todistamaan.

Toisen kerran sain sakot pysäköityäni omaan ruutuun, oman auton, josta tiedot järjestelmässä. Pate ei vaan osannut katsoa oikein missä taloyhtiön parkkiruudut menee ja missä ei. Eli kyllä ne aina usein kokeilevat laittaa maksamaan vaikka on oikein pysäköity.

Täysiä huijareita ovat. Montako artikkelia löytyy uutisista, joissa Pate on käyttänyt liikaa omaa soveltamistaan, vanhoista rikkeistä ei ole opittu mitään ja aina ovat uusintakierroksella ottamassa nokkaansa oikeudessa?

Vierailija
39/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi tulee maksaa se 60€

Vierailija
40/42 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysiä huijareita ovat. Montako artikkelia löytyy uutisista, joissa Pate on käyttänyt liikaa omaa soveltamistaan, vanhoista rikkeistä ei ole opittu mitään ja aina ovat uusintakierroksella ottamassa nokkaansa oikeudessa?

Paten tontilla ei ole myöskään normaalit tieliikennelain määräykset voimassa. Esimerkiksi moottoripyörässäkin on käytettävä parkkikiekkoa... nehän voi keksiä mille tahansa liikennemerkille oman merkityksensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi