Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teemu Keskisarja: PS haluaa palauttaa lasten kurittamisen koivuvitsalla

Vierailija
05.06.2023 |

Koivuvitsalla kolme kertaa vuodessa tehtävän isän tai äidin kädestä annettavan kurituksen palauttamista haikailee eniten historioitsija Keskisarja itse.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tapio-tuomaala/historioitsija-teemu-ke…

Kommentit (230)

Vierailija
61/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kumpi noista sitten teidän mielestänne olisi haitallisempaa?

Fyysinen kuritus nyt tuskin on oikein, tuskin Teemukaan sitä tekee, mutta itse asiassa hän juuri todisti pointtinsa, eli sen, miten haitallisia älypuhelimet ja muut ruudut meille ovat.

Näin minä tämän ymmärsin, en ollenkaan kehotuksena fyysiseen väkivaltaan.

Teemu nimenomaan todisti pointtinsa oikeaksi. Hän sai palstalaiset sekoamaan edes mainitsemalla fyysisestä kurituksesta, mutta harvapa täällä niitä älylaitteita tuomitsee.

Vai voiko joku vakavalla naamalla väittää, että se vitsa pari kertaa vuodessa on OIKEASTI pahempi kuin jatkuva henkinen väkivalta ja laiminlyönti, mitä älylaitteiden kanssa puuhastelu aiheuttaa.

Vierailija
62/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaviikkoiset perjantaipiiskajaiset tekisi kyllä niin eetvarttia nykykakaroille. Kansalaisaloite tän puolesta, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa nyt ihmeessä, mitä Keskisarja on oikeasti sanonut, älkääkä vain AP:n aloitusta. Mielestäni hänen kommenttinsa kertoo vain siitä, että hän on huolissaan lasten pahoinvoinnista. Missään hän ei kehota olemaan väkivaltainen.

Juuri näin. Mutta eihän öyhömammat vaivaudu, TLDR! Enkä äänestä persuja itse.

Vierailija
64/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotainhan noille nykyajan kakaroille pitäis tehdä, aivan kusipäistä ihmisten kiusaamista, ilkivaltaa, puukottelua etc. 

Asiat hoidetaan asiallisesti. Silloin koulussa ja kotona jokin ei toimi, jos on puukkoja. Alkoholikokeilut olleet nuorilla? Jengiytyminen? Ei aikuista ystävällistä roolimallia kotona tai koulussa? Julkkikset eivät ole aina hyviä roolimalleja tai joku tv-sarja. Ulkopuoliset aikuiset taas ei hyvä kaikkien elämään läheisesti, sekin voi häiritä nuorta.

Vierailija
65/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä persuhelmiä oikein syntyy?

Vierailija
66/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan.

Tämä on niin totta!

Vierailija
67/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki, luulen, voivat olla Keskisarjan tavoin huolissaan digimaailman vaikutuksesta lasten ja nuorten pahoinvointiin.  Ei siihen puoluekirjaa tarvita. 

Jos TK taas  ei osaa kirjoittaa asiasta ilman, että tätä ilmiötä täytyy (muka satiirisesti ) verrata lasten kurittamiseen väkivallalla, niin sitten ongelma on hänen kyvyttömyydessään kirjoittaa ymmärrettävästi. 

Vai olisiko tuossa kirjoituksessa kyse siitä ettei kyseinen tumppi ole osannut medialukutaitoa ?

Kuka on lukenut tuon Some roskaväelle jutun kunnolla ja ymmärtänyt , tietää senkin, että Keskisarjahan nimenomaan kiitti somea siitä, että ihmiset meuhkaa siellä, eikä lähde kaduille riehumaan ja purkamaan pahaa oloaan.

Vierailija
68/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa nyt ihmeessä, mitä Keskisarja on oikeasti sanonut, älkääkä vain AP:n aloitusta. Mielestäni hänen kommenttinsa kertoo vain siitä, että hän on huolissaan lasten pahoinvoinnista. Missään hän ei kehota olemaan väkivaltainen.

Juuri näin. Mutta eihän öyhömammat vaivaudu, TLDR! Enkä äänestä persuja itse.

Juuri tämä on raivostuttavaa, että ihmiset meuhkaa, kun eivät ole tajunneet mitä oikeasti sanotaan. 

Vierailija
69/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki, luulen, voivat olla Keskisarjan tavoin huolissaan digimaailman vaikutuksesta lasten ja nuorten pahoinvointiin.  Ei siihen puoluekirjaa tarvita. 

Jos TK taas  ei osaa kirjoittaa asiasta ilman, että tätä ilmiötä täytyy (muka satiirisesti ) verrata lasten kurittamiseen väkivallalla, niin sitten ongelma on hänen kyvyttömyydessään kirjoittaa ymmärrettävästi. 

Vai olisiko tuossa kirjoituksessa kyse siitä ettei kyseinen tumppi ole osannut medialukutaitoa ?

Kuka on lukenut tuon Some roskaväelle jutun kunnolla ja ymmärtänyt , tietää senkin, että Keskisarjahan nimenomaan kiitti somea siitä, että ihmiset meuhkaa siellä, eikä lähde kaduille riehumaan ja purkamaan pahaa oloaan.

tai nyt kun tarkemmin muistelen tuo " some roskaväelle " oli Youtubessa ja siitä media kirjoitteli mitä sylki suuhun toi

Vierailija
70/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne hakkaa vaimonsa, kostoksi.

Nalkuttava vaimo onnusein psykoosissa jolloin tarvitaan kovempia otteita.

Vierailija
71/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen kuritus nyt tuskin on oikein, tuskin Teemukaan sitä tekee, mutta itse asiassa hän juuri todisti pointtinsa, eli sen, miten haitallisia älypuhelimet ja muut ruudut meille ovat.

No nimenomaan. Joko ihmiset ovat tyhmiä tai täydellisiä tahallaan väärinymmärtäjiä.

Vai kenen mielestä oikeasti se 3 x koivuniemen herra / vuosi on pahempi kuin jatkuva älylaitteiden tuijottaminen?

Itse asiassa tämä oli jopa nerokas veto Teemulta. Tällä hän saa ihmiset paljastamaan kaksoisstandardinsa.

Eli fyysinen kuritus ei MISSÄÄN nimessä ole OK.

Sen sijaan kaikki suhtautuvat välinpitämättömästi siihen, että lapset viettävät ruudulla tuntikausia, eivätkä ainakaan raivosta kiehuen riennä syyttämään henkiseksi pah oinpitelijäksi sellaisia vanhempia.

Sitten kun verrataan näitä kahta, eli pari kertaa vitsaa vuodessa vs jatkuva älylaitteilla olo, niin KUKAAN järkevä ihminen ei voi väittää, että tuo pari kertaa vuodessa traumatisoisi enemmän kuin jatkuva älylaitteilla laiminlyönti.

Kiitos Teemu, paljastit tämänkin kaksoisstandardin kristallin kirkkaasti.

Vierailija
72/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkavyö viuhumaan vaa

Vierailija
73/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan. Joko ihmiset ovat tyhmiä tai täydellisiä tahallaan väärinymmärtäjiä.

Vai kenen mielestä oikeasti se 3 x koivuniemen herra / vuosi on pahempi kuin jatkuva älylaitteiden tuijottaminen?

Minä sain lapsena koivuherraa 1-2 x / vuosi, ja aina aiheesta. Silti siitä jäi koko lapsuusajan suunnilleen kurjimmat muistot. Aikuisena asia tuli kerran takakautta puheeksi äitini kanssa, ja hän oli pahoillaan ja sanoi, että olisi toiminut toisin jos olisi tiennyt.

Kukaan ei ole selittänyt, miksi sen piiskaamisen suosio on voinut ylipäänsä romahtaa, jos kaikki sitä lapsena itse kokeneet muka ovat sitä mieltä, että se oli oikein ja hyväksyttävää. Miksi kukaan on sitten ikinä päättänyt olla käyttämättä sitä saadessaan omia lapsia?

Vierailija
74/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auktoriteetti on hyvä asia. Se ei kuitenkaan synny itsestään. Lapset ottavat esimerkkiä jatkuvasti itseään vanhemmista. Vanhemmilla täytyy olla henkinen auktoriteetti lapsien suhteen. Niin opettajilla kuin lasten vanhemmillakin. Sitä auktoriteettia pitäisi oikeasti opetella monenkin. Jos tuo henkinen auktoriteetti puuttuu, niin lapset luulevat, että voivat tehdä mitä vaan, ilman seurauksia. Fyysinen rangaistus vie lapsen huonoon suuntaan, mutta tiukka katse ja rangaistuksen uhka voi ehkä vähän kasvattaa.

Vierailija
75/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tämä oli jopa nerokas veto Teemulta. Tällä hän saa ihmiset paljastamaan kaksoisstandardinsa.

Eli fyysinen kuritus ei MISSÄÄN nimessä ole OK.

Sen sijaan kaikki suhtautuvat välinpitämättömästi siihen, että lapset viettävät ruudulla tuntikausia, eivätkä ainakaan raivosta kiehuen riennä syyttämään henkiseksi pah oinpitelijäksi sellaisia vanhempia.

Sitten kun verrataan näitä kahta, eli pari kertaa vitsaa vuodessa vs jatkuva älylaitteilla olo, niin KUKAAN järkevä ihminen ei voi väittää, että tuo pari kertaa vuodessa traumatisoisi enemmän kuin jatkuva älylaitteilla laiminlyönti.

Kiitos Teemu, paljastit tämänkin kaksoisstandardin kristallin kirkkaasti.

Joo kun lukee keskutelun alun kommentteja, niin välillä tulee mieleen, että kannattaisiko ottaa ihan kymmenen sekunnin tuumaustauko ja yrittää ymmärtää lukemansa, ennen kuin tulee palstalle vauhkoamaan.

Teemu nimenomaan todisti tuon pointin elegantisti. Ja sen miten haitallisia älylaitteet ovat, eikä kukaan tunnu ottavan tätä uhkaa riittävän tosissaan.

Sen sijaan fyysinen kuritus on helppo tuomita, kun kaikki muutkin.

Vierailija
76/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehty kevyt piiskaaminen ei satu mitta opettaa kyllä todella hyvin!

Vierailija
77/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapsena koivuherraa 1-2 x / vuosi, ja aina aiheesta. Silti siitä jäi koko lapsuusajan suunnilleen kurjimmat muistot. Aikuisena asia tuli kerran takakautta puheeksi äitini kanssa, ja hän oli pahoillaan ja sanoi, että olisi toiminut toisin jos olisi tiennyt.

Kukaan ei ole selittänyt, miksi sen piiskaamisen suosio on voinut ylipäänsä romahtaa, jos kaikki sitä lapsena itse kokeneet muka ovat sitä mieltä, että se oli oikein ja hyväksyttävää. Miksi kukaan on sitten ikinä päättänyt olla käyttämättä sitä saadessaan omia lapsia?

Mistä sinullekin on jäänyt lapsuusajasta tai muusta hyvät muistot?? Ei mistään! Itket kaikesta ja ravaat terapiassa itkemässä niistä vuosikymmeniä!

Vierailija
78/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen täysin samaa mieltä kanssasi, enkä mitenkään halua kannustaa fyysisen kurituksen palauttamiseen.

Silti olen sitä mieltä, että tuo jatkuva älypuhelinshow saattaa aiheuttaa vielä suuremmat traumat, ja ymmärtääkseni tämä oli Keskisarjan pointti. Tästä ei edes samalla tavalla olla huolissaan.

Toivottavasti ymmärsit, mitä tarkoitin.

-edellinen

Vierailija
80/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä persu, siellä vanhoillisuus ja väkivalta.