Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teemu Keskisarja: PS haluaa palauttaa lasten kurittamisen koivuvitsalla

Vierailija
05.06.2023 |

Koivuvitsalla kolme kertaa vuodessa tehtävän isän tai äidin kädestä annettavan kurituksen palauttamista haikailee eniten historioitsija Keskisarja itse.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tapio-tuomaala/historioitsija-teemu-ke…

Kommentit (230)

Vierailija
41/230 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persulle lasten hakkaaminen on perusoikeus ja sydämen asia.

Vierailija
42/230 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vankilaan joutuneista on kasvatettu fyysisellä kurituksella. Mistähän lie johtuu 🙄

Kuritusta puolustelematta: joku saattaisi kohdallaan välttää vankilan, jos olisi tälle joskus pidetty kuria.

Näitä ei taida historia tuntea yhtään. Mutta jos tiedät kerro toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansaittu kuritus ei ole väkivaltaa, vaan oikealle polulle ohjaamista. Sehän on nykyään kiellettyä ja nykylapset harhailevat rajattomassa maailmassa, eivätkä tiedä mikä on oikein tai väärin. Vanha sanonta "kuka vitsaa säästää, se lastansa vihaa" pitää nyt paikkaansa enemmän, kuin koskaan.

Suomessa ei hakata edes murhamiehiä. Miksi niin pitäisi toimia lapsen kohdalla?

Julkinen piiskaus ennen vankilaan passittamista olisi kyllä aivan oikein murhamiehille.

Vierailija
44/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti on kyllä äijä taantunut kun on alkanut veljeilemään persujen kanssa.

On kyllä ollut ihan samanlainen jo ennen persuja.

Vierailija
45/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmiskuntaa kurittaa lapsiaan edelleen.

Suurin osa lapsista tekee tyhmyyksiä, mutta siihen vetoaminen ei olisi pelastanut minua lapsena siltä vitsan saamiselta. Koska se, kuinka yleinen asia X on, ei kerro mitään siitä, miten oikeutettu/järkevä asia X on.

Vierailija
46/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa on ihan tuota tarkoittanut. Tässä on vain irrotettu pari lausetta asiayhteydestään, että saataisiin loukkaantua.

Vierailija
47/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

persujen hakkaus

Vierailija
48/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunuskoiset saa käyttää orjantappuravitsaa jos kotoutuminen on vielä vaiheessa

Vierailija
49/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpi noista sitten teidän mielestänne olisi haitallisempaa?

Fyysinen kuritus nyt tuskin on oikein, tuskin Teemukaan sitä tekee, mutta itse asiassa hän juuri todisti pointtinsa, eli sen, miten haitallisia älypuhelimet ja muut ruudut meille ovat.

Näin minä tämän ymmärsin, en ollenkaan kehotuksena fyysiseen väkivaltaan.

Vierailija
50/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne hakkaa vaimonsa, kostoksi.

Vierailija
51/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen kuritus nyt tuskin on oikein, tuskin Teemukaan sitä tekee, mutta itse asiassa hän juuri todisti pointtinsa, eli sen, miten haitallisia älypuhelimet ja muut ruudut meille ovat.

No nimenomaan. Joko ihmiset ovat tyhmiä tai täydellisiä tahallaan väärinymmärtäjiä.

Vai kenen mielestä oikeasti se 3 x koivuniemen herra / vuosi on pahempi kuin jatkuva älylaitteiden tuijottaminen?

Vierailija
52/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Keskisarja kysyy ”Kumpi on kehitykselle haitallisempaa:

a) Kuritus koivuvitsalla kolme kertaa vuodessa isän tai äidin kädestä.

b) Digitaalisen Isoveljen ja Isosiskon henkinen kuristus 365 vuorokautta vuodessa kotona, koulussa, ulkosalla ja unissa.”

No b tietenkin, mutta a:takaan ei tarvita. Tukistaminen riittää.

Myös tukistaminen on väkivaltaa. Ethän naapurinkaan kuontaloon käsiksi kävisi! Tai jos kävisit, löytäisit itsesi käräjiltä ja hyvä niin. Asia ei muutu sillä paremmaksi vaan monta kertaa pahemmaksi, jos kohteena on avuton ja puolustuskyvytön lapsi. 

Höpön höpön.

Vierailija
53/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen kuritus on tabu, sitä ei vaan saa tehdä, ja näin pitää ollakin.

Sen sijaan älylaitteiden henkinen kuritus on selvästi pahempaa kuin tuo kuritus kolme kertaa vuodessa, mutta se ei ole mikään tabu, vaan äiditkin usein tuijottavat älypuhelinta lapsen läsnäollessa. Se on paljon suurempaa laiminlyöntiä minusta.

Vierailija
54/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukistus, kevyt piiska ja luunappi EI SATU!

Vierailija
55/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän naistakin täytyy välillä kurittaa.

Vierailija
56/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan. Joko ihmiset ovat tyhmiä tai täydellisiä tahallaan väärinymmärtäjiä.

Vai kenen mielestä oikeasti se 3 x koivuniemen herra / vuosi on pahempi kuin jatkuva älylaitteiden tuijottaminen?

No silakathan ne taas ovat lähettäneet parvikutsun, jotta pääsevät taas mustamaalaamaan persuja.

Vierailija
57/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa nyt ihmeessä, mitä Keskisarja on oikeasti sanonut, älkääkä vain AP:n aloitusta. Mielestäni hänen kommenttinsa kertoo vain siitä, että hän on huolissaan lasten pahoinvoinnista. Missään hän ei kehota olemaan väkivaltainen.

Vierailija
58/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin väkivaltaista ja viatonta lasta psyykkisesti tuhoavaa käyttää remmiä/vitsaa. Vaikuttaa aikuisenakin. Toivon että lapsia suojellaan tältä. Sairasta riisuakin lapsia ja nöyryyttää. Sairaalloinen alistaminen ei kuulu nykyaikaan. Se joka osaa kasvattaa lapsia normaalisti, saa kaikki toimimaan ilman vitsoja tai ylilyöntejä. Vaikka aikuisilla on joitakin ylilyöntejä, muttei ihan tuota.

Vierailija
59/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaupunkilainen pitää olla, että tekee vitsan koivusta? Pajusta se tehdään.

Lapsia ei meillä hakata mutta näin aikuisten puolisoiden kesken käytetään kuusta. Se on niin ihqu.

Vierailija
60/230 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vankilaan joutuneista on kasvatettu fyysisellä kurituksella. Mistähän lie johtuu 🙄

Kuritusta puolustelematta: joku saattaisi kohdallaan välttää vankilan, jos olisi tälle joskus pidetty kuria.

Ihmiset jotka ovat lapsena kokeneen väkivaltaa ja kaltoinkohtelua ovat nimenomaan niitä jotka aikuisena todennäköisemmin ajautuvat kaikenlaisiin ongelmiin.

Tämä on kukkahattujen toistelema myytti jika ei pidä paikkaansa. Ei 1800-luvulla 100 % väestöstä ollut rikollisia!