Miksi miehet usein pysähtyvät katsomaan minua mutta mitään muuta ei tapahdu koskaan?
Esim. jopa eilen yo-juhlissa vieraana ollessani, toinen vieras jota en tuntenut etukäteen. Loi usein vähän turhan pitkiä katseita minuun päin, toki sitten vastasinkin katsekontaktiin mutta ei, ei tullut lähemmäs. Liki joka työpaikalta löytyy tällaisia miehiä, usein esim. bussissa istuessa tai sitä odottaessa myös. Kukaan ei kuitenkaan tule juttelemaan, miksei? Vastaan ihan katseeseen ja näytän omalta osaltani "viheää valoa".
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa tekisit itse aloitteen?
Mulla on todella huonoja kokemuksia niistä suhteista joihin itse olen tehnyt aloitteen.
Se johtuu siitä että sinulla on huono miesmaku.
Ei se asia sillä parane että ulkoistat aloitteenteon miehelle. Kiinnostut yhä vain huonoista miehistä ja annat pakit hyville.
Ei se suhteen laatu siitä riipu kumpi teki aloitteen, se on pitkässä juoksussa merkityksetön asia.
En ole antanut suoria pakkeja koskaan kenellekään. Kun _kukaan_ ei mua lähesty. Ne (jotka ovat keskenään erilaisia), joita olen itse lähestynyt, eivät ole suhteeseen jääneet. Tokkopa halusivat alun alkaenkaan _koska eivät lähestyneet_.
Siis koskaan ikinä tähänastisessa elämässä ei ole yksikään mies sinua lähestynyt? Ja kaikki suhteet ovat alkaneet sinun aloitteesta? Minkä ikäinen olet?
Jep, minua vain tuijotetaan. Olen 40+
Sama muuten.
T: se ruma friikki. En olisi ikinä ollut parisuhteessa jos en itse olisi aloitteita tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kertoa kiinnostuksesta, jos ikään kuin kauempaa huomaa miehen katseen?
No esim. työpaikan ruokalassa olen huomannut toiselta puolelta salia tuijotuksen, yhtäkkiä joku saattaa kääntyä ohimennessäni sanomaan hei vaikkei oikeastaan tunne edes minua jne.
Reagoit siihen, että sinua katsellaan? Eli katsot itse ja sitten ihmettelet, että joku katsoo takaisin?
Todennäköisesti miehet pitävät sinua tuijottelijana.
Vierailija kirjoitti:
Haiset pahalle?
Ei ne ole tulleet haisteluetäisyydelle koskaan ja kyllä mulla ihan naispuoleisia kavereita ja sukulaisia on jotka eivät ole koskaan sanoneet että haisisin vaikka olisivat lähellä
Nykypäivänä mies on ahdistelija ja raiskaaja jos kehtaa edes hengittää naisen suuntaan sadan metrin päästä. Mitä oikein kuvittelit? Vuosikaudet toitotettu että jättäkää naiset rauhaan ja nyt ruikutetaan kun kukaan ei lähesty.
Eipä noista miehistä tiedä.
Minua miehet tuijottavat töykeän vihaisesti. Jalkakäytävällä kävelevät melkein päälle eivätkä väistä, vaikka kävelisin ihan reunassa. Olen sitten kai habitukseltani sen verran epämiellyttävä, että herätän miehissä ärtymystä. Puliukot huo.rit.televat, ja teinipojat huutavat hyisaa.tan.aa. Oma lukunsa ovat iholle tuppautuvat, tuijottavat ulk.o.maalaiset miehet, jotka kai yrittävät osoittaa dominanssia hakemalla katsekontaktia. Kerran olin kaupassa maksamassa kortilla, ja yksi tuollainen tuli aivan taakseni, vaikka kehotin häntä menemään kauemmas (oli muuten outo ja vähän pelottavakin tilanne).
Olen ihan tavallinen, tavallisesti pukeutuva, töissä käyvä, toiset ihmiset huomioiva keski-ikäistyvä nainen. Esiteinistä asti olen saanut kokea tuota huutelua.
Muakin tuijotetaan, mutta tiedän olevani viehättävä, jopa erityisen nätti. Kun hymyilen koko kasvoillani, ei sitä voi olla katsomatta. Se on kivaa ja kaikille tulee siitä parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haiset pahalle?
Ei ne ole tulleet haisteluetäisyydelle koskaan ja kyllä mulla ihan naispuoleisia kavereita ja sukulaisia on jotka eivät ole koskaan sanoneet että haisisin vaikka olisivat lähellä
No ehkä eivät kehtaa sanoa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Kipaise pimeän tullen Kaisaniemen puistossa, niin jo alkaa tapahtua, kun puskista esiin syöksyy lauma tummia pakkorakastelijoita, valmiina ryhtymään tahdonvastaisiin akteihin itäafrikkalaisella tarmolla.
Jos tämä ei AP kelpaa, niin olet selkeästi rasisti!
Vierailija kirjoitti:
Reagoit siihen, että sinua katsellaan? Eli katsot itse ja sitten ihmettelet, että joku katsoo takaisin?
Todennäköisesti miehet pitävät sinua tuijottelijana.
Ei kun huomaan katseen syrjäsilmällä ja sitten käännän päätäni ja vastaan katseeseen. Tai jostain juurikin toiselta puolelta huonetta/bussia huomaan että joku tuijottaa _minua_ kun katse viistää aluetta
Sun hiki haisee tai käytät liikaa hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne osaa eikä uskalla muuten kuin humalassa.
Tämähän se on se vastaus ap:n kysymykseen. Lisäksi se, että Suomessa nyt ei vain yksinkertaisesti ole samanlaista tutustumiskulttuuria kuin monissa muissa maissa. Suomessa ei ole luontevaa lähestyä tuntematonta naista selvinpäin arkisessa tilanteessa.
Kaisaniemen puistosta löytyy tätä kulttuuria rikastavaa tutustumiskulttuuria monen aktin edestä! Eivät emmi vaan ottavat omansa.
Pelkäävät että olet huomenna iltalehdessä kertomassa pervostaraiskarista suomijuntista jolla ei ole mitään käytöstapoja.
Sua on ahdisteltu. Jos tulee ns "puhumaan" teet ilmoituksen tai ihan ihan livenä alat kirkua. Itse en uskalla sekuntia pidempää katsoa, eikä kannatakaan.
ootko sä varma, että sä oikeesti katsot niitä miehiä sitten hyväksyvästi? jos he kerta ensin ovat kiinostuneita ja sitten sun reaktion jälkeen eivät kuitenkaan lähesty.
Se on ahdistelua jos tulee juttelee. Nainen aina luulee että mies haluaa seksiä.
Voiko kertoa kiinnostuksesta, jos ikään kuin kauempaa huomaa miehen katseen?