Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeistohallitus suunnittelee kotihoidontuen lakkauttamista tai porrastamista naisten työllisyyden parantamiseksi

Vierailija
04.06.2023 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1977819a-8d61-47ce-b928-c6912a0e6…

Työttömyysturvaa halutaan lyhentää ja porrastaa. Opintotukikuukausien määrää ehdotetaan lyhennettäväksi ja kenties lukukausimaksut myös käyttöön. Toimeentulotuessakin on ehdotettu vastikkeellisuuden nostamista. Nyt sitten vielä kotihoidontuki suunnitellaan lakkautettavaksi tai porrastettavaksi.

Kyllä se on nyt kova muutos monille, kun punavihreän vasemmistohallituksen aikana totuttiin ruhtinaallisiin tukiin kaikissa. Mutta nyt oikeistohallitus laittaa ihmiset elättämään itse itsensä työnteolla! Mutta niin sen kuuluu ollakkin!

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäähän se myös ei toivottujen ulkkistenkin lisääntymistä ja lomailua.

Emme ole enää niin houkuttekevaa maa loisijoiden tulla.

Vierailija
42/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. :D No kannattaa jättää tekemättä. 

Itse mietin jo ulkomaille muuttoa vakavissani. Miksi lapsiperheen kannattaisi jäädä Suomeen. Luvassa vain toisten eläkkeiden maksua. Itse saa raataa varmaan 80-vuotiaaksi töissä. Koulut huonoja, terveydenhuolto huonoa, lapsiperheitä vihataan.

ja megalomaaninen verotus, valtio0 vie kaikki rahat ja sulla ei ole ostovoimaa.

"hyvinvointivaltio", kyllä, noille virassa oleville VARKAILLE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että vähentää myös ihan akateemisten suomalaisten vanhempien halua asua Suomessa.

Vierailija
44/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että vähentää myös ihan akateemisten suomalaisten vanhempien halua asua Suomessa.

No, kaikkea ei voi saada.

Vierailija
45/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli yllätyksenä se että vielä yli 6000€/kk bruttotuloilla on ilmainen päivähoito. Olisin varmaan mennyt töihin aiemmin, jos olisin tiennyt tämän. Jostakin syystä nämä tiedot vaikeasti löydettävissä.

Taidat joutua yllättymään aika usein...Jos tuollaista ns hevonpaskaa olet mennyt uskomaan et voi olla mikään muu kuin persu...

Vierailija
46/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehehehehhehehe . Saatte, mitä tilaatte. Buahahhhhaaahahahahah.

Höhhöhhöö.

Vierailija
47/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo kotihoidontuki ole KD:lle ihan pyhä asia?

Vierailija
48/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut toteuttamaan täältä palstalta poimittua ideaa: Kaikki turha kuluttaminen pois ja rahat säästöön. Tavoitteena on viettää koko ensi kesä vapaalla lasten kanssa. Mikään turha krääsä ei ole sitä tärkeämpää. Tämä elämä on nykyään niin hullua. Lapset pitää raahata pienenä päiväkotiin ja itse uupua töissä. Kyllä me pärjätään vähemmälläkin kuluttamisella. Kaikki rahat viedään muutenkin.

Vierailija
49/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte nähdä, että yksityiset päivähoitopaikat saa tulevaisuudessa enemmän tukea. Tai yksityisen päivähoidon tuki nousee. Paljonkohan se nyt on? Se oli ennen sellainen, että se kattoi melkein kokonaan englannikielisen päiväkodin.

Vierailija
50/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli yllätyksenä se että vielä yli 6000€/kk bruttotuloilla on ilmainen päivähoito. Olisin varmaan mennyt töihin aiemmin, jos olisin tiennyt tämän. Jostakin syystä nämä tiedot vaikeasti löydettävissä.

Taidat joutua yllättymään aika usein...Jos tuollaista ns hevonpaskaa olet mennyt uskomaan et voi olla mikään muu kuin persu...

Meillä on näin. Tuli yllätyksenä. Mutta hyvä että verorahoille saa vastinetta.

Vierailija
51/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alkanut toteuttamaan täältä palstalta poimittua ideaa: Kaikki turha kuluttaminen pois ja rahat säästöön. Tavoitteena on viettää koko ensi kesä vapaalla lasten kanssa. Mikään turha krääsä ei ole sitä tärkeämpää. Tämä elämä on nykyään niin hullua. Lapset pitää raahata pienenä päiväkotiin ja itse uupua töissä. Kyllä me pärjätään vähemmälläkin kuluttamisella. Kaikki rahat viedään muutenkin.

Juuri noin. Kuluttaminen tuhoavan maailman ja aika toiselle ihmiselle( tässä lapsille) saa ihmisen kukoistamaan.

Vierailija
52/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näin. Tuli yllätyksenä. Mutta hyvä että verorahoille saa vastinetta.

Kuinka monta lasta teillä perheessä sitten on? Koska itse maksoin vaikka tulot oli n.1700€ ja yksi lapsi.

Vierailija
53/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne alle 3-vuotiaat menee sitten hoitoon?

Vierailija
54/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevalla hallituskaudella on myös vaarana se, että vanhempainvapailla kertyneet lomat poistetaan vuosilomalaista https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009627558.html?share=1040440fb1e5c…

Eli ensin romahdutetaan päiväkotien tilanne, sitten lakkautetaan kodinhoidontuki sekä vuosilomat. Lapsi on pakko laittaa hoitoon reilu vuoden ikäisenä, koska muuta mahdollisuutta ei ole ja se hädin tuskin kävelemään oppinut joutuu olemaan täydet päivät päiväkodissa ilman lomia, koska vanhemmilta on viety lomat.

Sitten ihmetellään päiväkotien ajautumista suoranaiseen kaaokseen ja joukkopakoa alalta, puukoilla leikkiviä taaperoita ja muuta hauskaa mitä tuosta kaikesta seuraa.

Ja valitetaan päälle kun kukaan ei enää lisäänny.

Vierailija
55/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevalla hallituskaudella on myös vaarana se, että vanhempainvapailla kertyneet lomat poistetaan vuosilomalaista https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009627558.html?share=1040440fb1e5c…

Eli ensin romahdutetaan päiväkotien tilanne, sitten lakkautetaan kodinhoidontuki sekä vuosilomat. Lapsi on pakko laittaa hoitoon reilu vuoden ikäisenä, koska muuta mahdollisuutta ei ole ja se hädin tuskin kävelemään oppinut joutuu olemaan täydet päivät päiväkodissa ilman lomia, koska vanhemmilta on viety lomat.

Sitten ihmetellään päiväkotien ajautumista suoranaiseen kaaokseen ja joukkopakoa alalta, puukoilla leikkiviä taaperoita ja muuta hauskaa mitä tuosta kaikesta seuraa.

Ja valitetaan päälle kun kukaan ei enää lisäänny.

Nyt juurikin ei ole lisäännytty vaikka kaikki on ollut paremmin kuin hyvin.

Siitä voi päätellä, että ei se lisääntymättömyys ainakaan siitä ole johtunut.

Vierailija
56/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitten yksityiset päiväkodit, jotka saa isoja investointitukia.

Vierailija
57/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä sitten halutakaan säästöjä, vaan lisätään menoja. Nimittäin päiväkoti on aina viis-kymmenen kertaa kalliimpaa kuin kotihoito.

Vierailija
58/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noillakin rahoilla saa diisselimesen polttoaineen hintaa alennettua.

Vierailija
59/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Kaikki naiset eivät tunnu ymmärtävän että kannattaa käydä töissä. On haitallista kaikille naisille, kun työnantaja pelkää pitkiä äitiyslomia.

Niin, asiat pitää pistää tärkeysjärjestykseen. Omalla kohdallani vähien jälkeläisteni varhaislapsuus painoi vaakakupissa enemmän kuin urani. Ehtivät päivähoitoon siinäkin vaiheessa kun osaavat jo kunnolla kävellä ja puhua, kertoa vaikka kotona jos jotain kurjaa tapahtuu hoidossa.

Harmi, että miehellesi ura oli kuitenkin tärkeämpi paitsi tietysti jos myös hänkin jäi kotiin. Kotihoidontuki ei olisi naisten työllisyyden kannalta ongelma jos sitä käytettäisiin tasapuolisesti kummankin vanhemman kesken.

Vierailija
60/78 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pensan hinta ja suojaikärajat alas!