Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä homma pestä valkoiset sälekaihtimet

Vierailija
04.06.2023 |

Vieressä katu, josta tulee mustaa pölyä ihan älyttömästi. Onko vinkkejä sälekaihtimien puhdistukseen. Jatkoa ajatellen siis. Just pyyhin ja aikaa meni tuntitolkulla. Kuivalla mikrokuituliinalla pyyhin ensin ja sitten kostealla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta, enkä ole vielä nopeaa ja tehokasta keinoa keksinyt. Oikeesti minä aion vaihtaa uusiin.

Vierailija
2/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota irti, pese suihkussa puhtaaks ja pistä takasin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä niitä, vaan nosta ylös ja käytä verhoja.

Vierailija
4/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin 5 vuotta talossa,jonka ympärillä rakennettiin koko ajan. Kamalasti tuli pjaskaa sisälle asti,vaikka ikkunat oli kiinni. Myös ikkunoiden väliin ja sälekaihtimiin. En koskaan muuttaisi enää vastaavaan paikkaan tai moottoritien/ valtatien lähelle.

Vierailija
5/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta, enkä ole vielä nopeaa ja tehokasta keinoa keksinyt. Oikeesti minä aion vaihtaa uusiin.

Ei ole mitään hyvää konstia. Niistä tulee aina läikikkäät, epätasaisen puhtaat/likaiset narujen kohdalta varsinkin. En ymmärrä koko sälekaihtimia, en, vaikka ne olisivat ikkunoiden välissä.

Olen ostanut vaikka mitä harjaa, telaa ja pyyhkeitä, mutta puhdistus on ihan kamalaa nyhräämistä ja lopputulos on aina huono.

Vierailija
6/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on sälekaihtimen pesijöitä, siis siihen tarkoitett työkalu, siivousosastoilla.

Siivoojan työskentelyä katsoin, hän pesi ne syksyllä nopeasti ja näppärästi, oli kai ensin kiinni toisinpäin, sitten toisinpäin, olisi pitänyt katsoa tarkemmin. Tosin meillä ikkunan välissä puhtaassa lähiössä ei tule silleen likaa, kuin esim keskustassa.

Vierailija
7/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs oo ikinä pessy.

Vierailija
8/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin näin. Hakisin Ikeasta pimentävät verhot ja käyttäisin niitä, mutta sälekaihtimia en käyttäisi.

Vierailija
9/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pese. Tasanen paska on parempi kuin pesty ja laikukas

Vierailija
10/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa on sälekaihtimen pesijöitä, siis siihen tarkoitett työkalu, siivousosastoilla.

Siivoojan työskentelyä katsoin, hän pesi ne syksyllä nopeasti ja näppärästi, oli kai ensin kiinni toisinpäin, sitten toisinpäin, olisi pitänyt katsoa tarkemmin. Tosin meillä ikkunan välissä puhtaassa lähiössä ei tule silleen likaa, kuin esim keskustassa.

Ne eivät tule puhtaaksi edes pölystä kun ne laittaa kiinniase tuon ja pyyhkii molemmin puolin. Säleet jäävät aina 1/3 toistensa päälle ja sitä kolmasosaa ei saa puhtaaksi. Tai ehkä joillekin riittää sellainen vähän sinnepäin siisteys, mutta itselle ei.

Vettä ei kannata käyttää ollenkaan sälekaihtimien puhdistamisessa, sillä sen jälkeen säleet ovat ikuisesti läikälliset.

Vierailija
11/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikisen välin kävin läpi ja tuli kohtuulliset, mutta aikaa meni niin paljon että mietin tosissaan repiä ne irti ja vaihtaa rullaverhoon. Kun nuo on vähän huonot nostaa ylös.

Vastausten perusteella ei auta edes ostaa mitään härpäkettä.

Ap

Vierailija
12/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imuroin pölyt pois. Yleensä nostan ne päivällä kokonaan ylös tai auringon häikäistessä käännän niin, että kupera puoli on ulospäin niin ei pienet likajäljet näy tai en ainakaan ole kiinnittänyt niihin mitään huomiota

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän