2.tyypin diabeetikko: Millainen olo sokerin syönnin jälkeen?
Eilen söin juhlissa kaikkia herkkuja, kakkua, karkkia, limsaa jne. Tänään olen todella väsynyt ja lihaksissa? kihelmöi, aivan pöhnäinen olo. Alkoholia tms. en käytä. Mietin, että mihin tämä olo liittyy, kun aamusta asti ollut, eikä kipulääkkeillä kohene. Sokereita en voi mitata kun mottari rikki.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeat hiilihydraatit väsyttävät. Siksi en syö nopeita hiilihydraatteja ennen illallista. Syön toki kauralesepuuroa ja pari perunaa lounaalla sekä hedelmän tai marjoja iltapäivällä
Juhlatarjoiluissa kiinnostavat lähinnä kahvi ja kivennäisvesi. En ole muutenkaan ylimakean ystävä ja minulla on synnynnäinen rasvaripuli.
Kaikki hiilihydraatit ovat glukoosia, samaa ainetta. Ei ole mitään nopeita tai hitaita hiilareita, ne ovat kaikki samaa myrkkyä. Kuituihin paketoituna osa imeytyy vähän hitaammin, mutta samalla lailla elimistön on ne käsiteltävä.
Diabeetikon ei kannattaisi syödä hiilareita yhtään.
Älä hölise, kun et käsitä diabeteksen näköjään paskaan.
Taitaa sulla olla käsityksessä vikaa.
Kyllä viljan nimeen vannovat monisairaat tietää parhaiten
Vierailija kirjoitti:
Omad Keto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan kauppojen sokerittomat suklaat... -8
Diabetessuklaat kamalia, ennemmin ilman. Se pieni levy oikeeta suklaata joskus tekee hyvää. Tosin voisi syödä tummaa suklaatakin, mutten erikoisemmin pidä niistäkään mauista.
Mun mielestä ei sokeri ole pahin, en ole makean syöjä yleensäkään. Rasvainen ruoka ja valkoinen jauho minusta eniten nostaa sokeriarvojani.
Rasva ei nosta sokeriarvoja yhtään. Toistan, ei yhtään.
Sokerimittari sen näyttää. Et tiedä diabeteksestä mitään, rasva on pahempi myrkky kuin sokeri.
Älä nyt tällaista sontaa levitä.
Ei se kofeiinikaan herkkua ole keholle. Voi tulla paha riippuvuuksien että joka päivä pitää sitten sitä ryystää. Jopa heti herättyä.
Nyt on niin väsynyt ja huono olo, etten tiedäkannattaako ottaa varuiksi ylimääräinen Metforem tabletti?
-oikea ap-
En syö yltiösokerisia tuotteita niin paljoa, että vaikuttaisi olotilaan millään tavoin. Karkkia ja suklaata tekee mieli harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omad Keto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetessuklaat kamalia, ennemmin ilman. Se pieni levy oikeeta suklaata joskus tekee hyvää. Tosin voisi syödä tummaa suklaatakin, mutten erikoisemmin pidä niistäkään mauista.
Mun mielestä ei sokeri ole pahin, en ole makean syöjä yleensäkään. Rasvainen ruoka ja valkoinen jauho minusta eniten nostaa sokeriarvojani.
Sokerimittari sen näyttää. Et tiedä diabeteksestä mitään, rasva on pahempi myrkky kuin sokeri.
Osaatko käyttää googlea.
Kirjoita rasva ja sokeriarvot.
Te läskinsyöjät olette rasittavia, olen kahdella db- kurssilla käynyt ja kovien ja raskaiden rasvojen käyttö on vältettävien listoilla.
Syön kahta lääkettä, db ja verenpaine. Kummankin selosteessa käsketään välttämään rasvaisia ruokia sivuvaikutusten takia.
Pekoniin kääritty rasvainen siankylki on myrkkyä. Kana ja kala kevyemp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeat hiilihydraatit väsyttävät. Siksi en syö nopeita hiilihydraatteja ennen illallista. Syön toki kauralesepuuroa ja pari perunaa lounaalla sekä hedelmän tai marjoja iltapäivällä
Juhlatarjoiluissa kiinnostavat lähinnä kahvi ja kivennäisvesi. En ole muutenkaan ylimakean ystävä ja minulla on synnynnäinen rasvaripuli.
Kaikki hiilihydraatit ovat glukoosia, samaa ainetta. Ei ole mitään nopeita tai hitaita hiilareita, ne ovat kaikki samaa myrkkyä. Kuituihin paketoituna osa imeytyy vähän hitaammin, mutta samalla lailla elimistön on ne käsiteltävä.
Diabeetikon ei kannattaisi syödä hiilareita yhtään.
Joo, kyllä huomataan, että et syö hiilareita yhtään. Sulla ovat jääneet saamatta myös ne aivojen tarvitsemat hiilarit.
Tänne on taas tullut joku terve höpöttämään joka ei tiedä diabeteksen hoidosta mitään.
Sokerimittari on lahjomaton , se itsekullekin kertoo mikä nostaa sokeriarvoja. Ei joku vhh tyyppi somessa.
Vierailija kirjoitti:
Tänne on taas tullut joku terve höpöttämään joka ei tiedä diabeteksen hoidosta mitään.
Sokerimittari on lahjomaton , se itsekullekin kertoo mikä nostaa sokeriarvoja. Ei joku vhh tyyppi somessa.
Se mittari kertoo, että rasva ei nosta verensokeria, hiilarit nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omad Keto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko käyttää googlea.
Kirjoita rasva ja sokeriarvot.
Te läskinsyöjät olette rasittavia, olen kahdella db- kurssilla käynyt ja kovien ja raskaiden rasvojen käyttö on vältettävien listoilla.
Syön kahta lääkettä, db ja verenpaine. Kummankin selosteessa käsketään välttämään rasvaisia ruokia sivuvaikutusten takia.
Pekoniin kääritty rasvainen siankylki on myrkkyä. Kana ja kala kevyemp.
No, Suomessahan 2tyypin diabetesta hoidetaan hiilaria syömällä ja rasvaa välttämällä. Tämä on se suositus, jota myös noilla kursseilla opetetaan.
Mittarilla saa kyllä jokainen tietää, mikä ruoka vaikuttaa sokeriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt sinne jonnekin lsihduttajien tai ketojen sivuille.
Äkä tule tänne missä osaamme tautimme hoitaa ja tunnistaa.
Googlaa : rasva ja sokeriarvot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait tiedän ihan itse mitä mittari näyttää eri ruokien jälkeen.
Hiilihydraatteja syödään, mutta oma ruokailuni on kasvispainotteista.
Mulla on verensokerit ihan sekaisin tällä hetkellä :(
Tulee yhtäkkiä kauhea nälkäkiukku ja heikotus, vaikka verensokerit ois korkeallakin tai normaalin ylärajoilla.
Jos ne laskee niin tulee heikotus myös.
Ruokavaliota olen rukannut, ei toivottua vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mättö saa jäädä syömättä todellakin. Onneksi olen kalaruokien ystävä.
Mun intohimo on aina ollut ruisleipä, ja kyllä on turvonnut fiilis kun sitä mussuttaa, ei paljon tartte. Vaalea leipä ja sämpylät ei ole menetys.
Pikkulevy suklaata silloin tällöin ei pahaa tee. Olen suklaan himostani tosin päässyt, nyt imeskelen salmiakkia ennemmin. Kerran viikossa jotain on saatava, kun muuten on niin terveellinen ruokavalio. Ja yleensä aina se mittari näyttää siinä viiden paikkeilla arvon olevan.
Kun tämä sairaus todettiin, oli sokerit yli 27 ja ajatus jo vähän katkonaistakin. Perinnöllinen on meillä, on sitten laiha tai lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt sinne jonnekin lsihduttajien tai ketojen sivuille.
Äkä tule tänne missä osaamme tautimme hoitaa ja tunnistaa.
Googlaa : rasva ja sokeriarvot
Mitä sä vauhkoot?
Mulla ei ole lääkärin mukaan diabetesta, paastoarvo kylllä siellä ylärajalla. Aina kun syön vähänkin irtokarkkeja, tulen väsyneeksi ja tokkuraiseksi, pakko nukkua parin tunnin päiväunet. Mulla taitaa olla heikentynyt sokerinsietokyky. Lääkäreitä ei sinänsä kiinnosta mikään ruokavalioneuvonta tms. kunhan on rajojen sisällä arvot.
Millään yksittäisellä verensokeri arvolla ei ole merkitystä.
Vaan sillä, miten verensokeri on pitkällä aikavälillä.
Juuri sen takia db kontrolleissa otetaan se pitkä sokeri, jossa katsotaan verensokeri kolmen kuukauden ajalta.
Ja se on se, jonka mukaan seurataan diabeteksen tasapainoa.
Yhden vuorokauden aikana verensokeri joskus heittelee
4,4 - 7, riippuen ruokailu väleistä, liikunnasta, tai flunssasta, jms.
Eikä verensokeria tule mitata heti ruokailun jälkeen, vaan vasta kahden tunnin kuluttua.
Paastosokeri tietenkin, heti ekana aamulla kun herää.
Vierailija kirjoitti:
Millään yksittäisellä verensokeri arvolla ei ole merkitystä.
Vaan sillä, miten verensokeri on pitkällä aikavälillä.
Juuri sen takia db kontrolleissa otetaan se pitkä sokeri, jossa katsotaan verensokeri kolmen kuukauden ajalta.
Ja se on se, jonka mukaan seurataan diabeteksen tasapainoa.
Yhden vuorokauden aikana verensokeri joskus heittelee
4,4 - 7, riippuen ruokailu väleistä, liikunnasta, tai flunssasta, jms.Eikä verensokeria tule mitata heti ruokailun jälkeen, vaan vasta kahden tunnin kuluttua.
Paastosokeri tietenkin, heti ekana aamulla kun herää.
Pitkäsokeri on tärkeä. Siitä huolimatta db-hoitaja katsoessaan merkintöjäni sanoi että mittaile arvoja eri aikoihin vuorokaudesta. Antaa paremman kuvan sokeriarvoista.