Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinipoikien porukka huusi minulle "hyi v*t.tu"

Vierailija
04.06.2023 |

Olin tulossa illalla töistä ja ohitin tuon jengin. Sieltä heidän joukostaan kuului tuo lausahdus, joka oli selvästi minulle suunnattu. En ollut sanonut heille mitään enkä ohi kulkiessani vilkaissut heihin päinkään. Ikävältähän se tuntui ja vähän pysäytti.

Samanlainen huutelu on minulle tuttua jo entuudestaan. Koin sitä teininä sekä samanikäisiltä että vähän vanhemmilta pojilta. Kaikenlaista halveksivaa käytöstä on tullut kohdattua vanhemmallakin iällä, teineiltä ja myös ihan aikuisilta (yleensä humalaisilta) miehiltä.

Nyt mietin, mistä tuollainen huutelu kertoo? Mihin sillä pyritään? Olen nelikymppinen nainen, normaalipainoinen, tavallisen näköinen, tavallisesti pukeutuva. Enkö saisi liikkua ulkona? Pitäisikö minun sulkeutua kotiin neljän seinän sisälle, jotten ällöttäisi ketään? Ja ennen kaikkea: eikö tuo huutelu ja yököttely ikinä lopu? Se on nöyryyttävää alentavaa.

Kokevatko kaikki muutkin tällaista, vai olenko jotenkin poikkeuksellisen "hyi"?

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää.🥺 Asun pienessä maalaiskaupungissa ja täällä teinit ovat onneksi äärimmäisen mukavia ja kohteliaita. Keskenään pitävät tyypillistä ölinää, mutta koskaan en ole kuullut, että ketään haukuttaisiin. Esim. kaupan kassalla ovat aina tosi kohteliaita ja kivoja myyjille, kun olen jonossa kiinnittänyt huomiota. Täällä ei tarvitse pelätä huuteluja vaikka kulkisi meluisan teinilauman ohi.Usein ovat myös auttaneet ihmisiä eri tilanteissa.🥰

Vierailija
122/122 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Pohjois-Helsingissä ja liikun junalla ja bussilla töihin ja harrastuksiin. Keski-ikäinen täti-ihminen olen ja omat lapseni ovat teinejä. 

En ole juuriltani kantasuomalainen, mutta en oikein erotu missään massasta. Pukeudunkin kuten suurin osa 45-vuotiaista naisista tekee. 

Mulle ei ole ikinä huudeltu, eikä kommentoitu teinien taholta mitään. Mulla on lapsuudesta ja nuoruudesta ikäviä kokemuksia koulukiusaamisesta, joten olen kai vieläkin vähän varuillani ihmisten kanssa. Huomaisin varmasti jos mulle huudeltaisiin. Ja joo, onhan mulle huudeltukin, suomalaiset keski-iän vähän ylittäneet miehet ajoittain ovat kommentoineet ulkonäköäni. Mutta teinit eivät koskaan. 

Itse asiassa muutama viikko sitten olin junassa tulossa töistä. Oli alkuilta ja junassa oli aika väljää jo. Samassa vaunussa istui poikaporukka, iältään ehkä 17-18-vuotiaita. Pojat olivat kaiketi monesta eri taustasta, jos sillä nyt on mitään väliä. Juttelivat aika äänekkäästi, mutta aiheena oli mihin aikoivat hakea lukion jälkeen. Sitten junaan tuli ryhmä hieman epämääräisen oloisia tyyppejä, äänekkäitä hekin. Kaljaa nauttivat muovipusseistaan.Käytös oli jotenkin arvaamatonta, mutta en arvellut heitä vaarallisiksi. Lukio-pojat siirtyivät istumaan lähemmäksi minua, ja tiukasti pitivät tätä toista seuruetta silmällä. Kaipa ajattelivat omia äitejään. 

Yleisesti ottaen nuoret ovat kyllä fiksuja ja kivoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi