Teinipoikien porukka huusi minulle "hyi v*t.tu"
Olin tulossa illalla töistä ja ohitin tuon jengin. Sieltä heidän joukostaan kuului tuo lausahdus, joka oli selvästi minulle suunnattu. En ollut sanonut heille mitään enkä ohi kulkiessani vilkaissut heihin päinkään. Ikävältähän se tuntui ja vähän pysäytti.
Samanlainen huutelu on minulle tuttua jo entuudestaan. Koin sitä teininä sekä samanikäisiltä että vähän vanhemmilta pojilta. Kaikenlaista halveksivaa käytöstä on tullut kohdattua vanhemmallakin iällä, teineiltä ja myös ihan aikuisilta (yleensä humalaisilta) miehiltä.
Nyt mietin, mistä tuollainen huutelu kertoo? Mihin sillä pyritään? Olen nelikymppinen nainen, normaalipainoinen, tavallisen näköinen, tavallisesti pukeutuva. Enkö saisi liikkua ulkona? Pitäisikö minun sulkeutua kotiin neljän seinän sisälle, jotten ällöttäisi ketään? Ja ennen kaikkea: eikö tuo huutelu ja yököttely ikinä lopu? Se on nöyryyttävää alentavaa.
Kokevatko kaikki muutkin tällaista, vai olenko jotenkin poikkeuksellisen "hyi"?
Kommentit (122)
Melkein kaikki jengit on ärsyttäviä
tätönen 23
Missä oikein asut? Jossain Järvenpäässä? Minulla on sellainen kokemisen että nuoret on tavattoman fiksukäytöksisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta itse todistin noin kuukausi sitten kuinka (esi)teinipoikakolmikko karjui kävelyllä olevalle eläkeläisnaiselle, että näytä meille piIIu! Näytä!
Minä näin viime keväänä kaupassa kun tuollaiset saman ikäiset mukulat häiriköivät kaupassa ja hokivat kassalla olleelle jo mummoiässä olleelle naiselle hävyttömyyksiä. Kysyin pojilta että haluaisivatko aukoa minullekin päätään. Tuli pojista aika hiljaisia.
m38
Penskat siis uskovat raavasta miestä, mutta naisihmistä kohtaan heillä ei ole alun alkaenkaan mitään kunnioitusta. Pistää miettimään...
Vierailija kirjoitti:
Katselitko heitä ohi kävellessäsi?
Teinien huutelu on yleensä typerä reagointi johonkin "provokaatioon". Provokaatioksi riittää tavallinen katsominen, mikä huonokäytöksisen teinin päässä kääntyy tuijottamiseksi tai paheksuvaksi katseeksi. Käytösongelmaiset teinit saattavat huudella ilman "provokaatiotakin" ihan vain höyrypäissään tai esittääkseen jotain kavereilleen.
Eipä tuosta kannata välittää. Toivoa toki voi, että oppivat käyttäytymään. Suuri osa oppii, kaikki eivät, heistä tulee huonokäytöksisiä aikuisia.
Meillä ajatellaan että kotoa lähtee kaikki, ja se itseään kovanaamana pitävän teinin mikkihiiri-isä kyllä laittaa jälkikasvunsa kuriin, kun sen käy nolaamassa pojan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta itse todistin noin kuukausi sitten kuinka (esi)teinipoikakolmikko karjui kävelyllä olevalle eläkeläisnaiselle, että näytä meille piIIu! Näytä!
Minä näin viime keväänä kaupassa kun tuollaiset saman ikäiset mukulat häiriköivät kaupassa ja hokivat kassalla olleelle jo mummoiässä olleelle naiselle hävyttömyyksiä. Kysyin pojilta että haluaisivatko aukoa minullekin päätään. Tuli pojista aika hiljaisia.
m38
Penskat siis uskovat raavasta miestä, mutta naisihmistä kohtaan heillä ei ole alun alkaenkaan mitään kunnioitusta. Pistää miettimään...
Olen minä nähnyt joskus kun joku rautarouva laittaa kloppeja järjestykseen. Olisi tuossa meidän lähikaupassakin pari kassatätiä jotka varmasti olisivat sanoneet itsekin pojille jotain hiljentävää. Ilmeisesti tuo vuorossa ollut kiltin oloinen mummeli oli helppo uhri psykopaatinaluille.
m38
Vihervasemmistolaisten kasvatuksen tuloksia.
Ap ja jotkut kommentoijat saavat sentään kontaktia nuoriin, kun taas minä en saa, kun nuorisojoukko kävelee keskellä autotietä koko leveydeltä (ei vilkkaalla autotiellä).
Osa nuorisoista käyttäytyy hyvin ongelmallisesti, enkä nyt tarkoita vähätellä ap:a ja muita kommentoijiakaan, kun kirjoitin tällein.
Keskenkasvuiset finninaamat eivät ole oikeassa elämässä v*ttua nähneetkään.
oliko mitä maasta kotoisin pojaat
Yllättävän moni ei tunnu uskovan, että teinit huutelisivat tai että heitä ylipäätään kiinnostaisi nauraa millekään keski-ikäisille.
Sitä en osaa sanoa, oliko juuri tuo ap:n kuulema huudahdus hänelle suunnattu vai ei. Mutta olen itse huomannut teinien aikuisille naureskeluissa sellaista koulukiusaajamaista logiikkaa. Pilkan kohteeksi ei välttämättä joudu se kaikista omituisin tyyppi - esimerkiksi täällä paikallinen "kylähullu", höpöttävä alkoholisti, saa höpöttämisellään teinit lähinnä luikkimaan hiljaisena ja noloina karkuun. Mutta joku ihan tavallinen ihminen voi olla ilkeiden teinien mielestä todella huvittava. Kaikenlainen haavoittuvuus altistaa tällaiselle - jokin sellainen asia, mistä koulussakin olisi kiusattu aikanaan - ja siihen riittää myös ihan pelkkä henkinen haavoittuvuus. En tiedä mistä nuoret "haistavat" tuntemattomissa aikuisissakin tuollaisen haavoittuvuuden, mutta kyllä ne vaan haistaa. Aroille ihmisille huudellaan helpommin kuin pelkästään huomiotaherättävän näköisille.
Itsekin muistan yläkouluajoilta, että ongelmaoppilaiden silmätikuiksi ei suinkaan ikinä joutunut ne kaikista omituisimmat opettajat, vaan epävarmat sijaisopettajat, jotka olivat aina ihan tavallisia nuoria/nuorehkoja naisia.
Tää on just mitä pelkään joka kerta kun menen ulos. Pelkään olla ihmisten ilmoilla muutenkin nykyään, kun olen omasta mielestäni vastenmielisen näköinen, aina ollut huono itsetunto ja on menneisyydessä ollut koulukiusaamista (just tota "hyi"-paskaa ja nimittelyä) aina kun menen ohi. Tällainen jos kävisi mulle kadulla nyt, niin en uskaltaisi mennä ulos enää ikinä.
Miks helvetissä välitätte noitten idioottien paikan suoltamista, näyttäkää keskaria ja kävelkää rinta rottingilla.
Juu ja miehet sitten haaveilee naisellisista naisista. Naisellisuutta kuvattiin eräässä ketjussa sanoilla empaattinen, herkkä, sovitteleva ja naisen on voitava näyttää herkkä puolensa. Just semmosiahan niitä peruskoulussa kasvaakin näiden miehenalkujen seurassa. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmistolaisten kasvatuksen tuloksia.
Asun paikkakunnalla jossa vihervasemmistoa ei käytännössä ole ja täällä nuoret huutelee törkeyksiä
Vierailija kirjoitti:
Teinit on. Nykyään.
Muakin uhkaili teinipoika turpaan vetämisellä tässä kotipihassa, vaikken tehnyt mitään.
Nainen, vähän alle 40v
Ois pitänyt näyttää tissit!
Vierailija kirjoitti:
Jotkut teinit on ihan järkyttäviä apinoita, sitä ei missään nimessä kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Itse olen huomannut kymmenet kerrat kun joku teinilauma tulee vastaan niin kohdallani kesken muun selostuksensa joku sylkäisee suustaan ulos tämän sanan. Olen ajatellut että se on haastavaa käytöstä. Olen keski - ikäinen mies.
Teinit nyt huutelee milloin kenellekin eikä ole sukupuolesta kiinni.
No, olisit ajanut niitä takaa, napannut hitaimman kiinni ja istunut koko 130 kg painolla naamalle ja sitten pistänyt nulikan nuolemaan rämemajavasta liejut! Olisi oppinut olemaan!
Vierailija kirjoitti:
No, olisit ajanut niitä takaa, napannut hitaimman kiinni ja istunut koko 130 kg painolla naamalle ja sitten pistänyt nulikan nuolemaan rämemajavasta liejut! Olisi oppinut olemaan!
Meillä täällä Rutsavaaran Persukylässä tuo on ollut ihan vakiokäytäntö kun lapset ovat puhuneet sopimattomia.
Ohituksen jälkeen otetaan mukamas selfie siten, että saadaan tuo lauma kuvaan. Niin minä teen.