Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinipoikien porukka huusi minulle "hyi v*t.tu"

Vierailija
04.06.2023 |

Olin tulossa illalla töistä ja ohitin tuon jengin. Sieltä heidän joukostaan kuului tuo lausahdus, joka oli selvästi minulle suunnattu. En ollut sanonut heille mitään enkä ohi kulkiessani vilkaissut heihin päinkään. Ikävältähän se tuntui ja vähän pysäytti.

Samanlainen huutelu on minulle tuttua jo entuudestaan. Koin sitä teininä sekä samanikäisiltä että vähän vanhemmilta pojilta. Kaikenlaista halveksivaa käytöstä on tullut kohdattua vanhemmallakin iällä, teineiltä ja myös ihan aikuisilta (yleensä humalaisilta) miehiltä.

Nyt mietin, mistä tuollainen huutelu kertoo? Mihin sillä pyritään? Olen nelikymppinen nainen, normaalipainoinen, tavallisen näköinen, tavallisesti pukeutuva. Enkö saisi liikkua ulkona? Pitäisikö minun sulkeutua kotiin neljän seinän sisälle, jotten ällöttäisi ketään? Ja ennen kaikkea: eikö tuo huutelu ja yököttely ikinä lopu? Se on nöyryyttävää alentavaa.

Kokevatko kaikki muutkin tällaista, vai olenko jotenkin poikkeuksellisen "hyi"?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavimpia ovat nämä toteamukset: "nämä NYKYAJAN teinit...". Nuoriso on ollut "pilalla" jo antiikin Kreikan ajoista lähtien! Jo antiikin Kreikassa todettiin, että "nuorisohan on ihan pilalla ja käyttäytyy sopimattomasti!"🤣 Jokainen vanhempi sukupolvi tosin aina väittää, että "kyllä tämä NYKYAJAN nuoriso on se ENITEN pilalle mennyt", kuten väittivät myös heidän vanhempansa ja heidän vanhempansa ja heidän vanhempansa ja....

Tuo on jotenkin älyllisesti laiska argumentti, kun tilastotkin osoittavat, että nuorista yhä suurempi osa voi entistä huonommin. Antiikin Kreikassa ei ollut nuorisokoteja eikä lasuja, vaikea vertailla.

Tässä  murroksessa on kyse muustakin kuin normaalista sukupolvien välisestä irtiotosta.

Vierailija
82/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut poikaporukat Treella, yläasteikäiset, taas voivat naureskella ohi kulkevalle naiselle puistossa vaikka onneksi harvinaista. Vaikka ohi kulkeva ei kiinnittäisi mitään huomiota poikiin tai katsoo kerran kohti. Se on outoa käytöstä ja aika pelottavaa. Joku taas potkaisee pallon kohti. Sitä nuoremmat pojat taas häiriköivät (usein) pyörällä tai kävellen ohimennessä sanomalla jotain sanoja. Aikuisten pitäisi opettaa käytöstavat, myös ettei roskia heitellä maahan, hakata puita mailalla ja sotketa. On varmaan fiksuja ja kilttejäkin lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonneilla muutenkin tuntuu joka toinen sana olevan v*ttu. Luulevat olevansa niin koviksia mutta kuulostavat oikeasti tosi typeriltä.

Vierailija
84/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kumma, että aina on tälle ap:lle huudeltu vastaavia. Veikkaanpa, että ne huutelut ovat ap:n omassa päässään kehiteltyjä.

Vierailija
85/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuollainen huutelu ja sanominen on työssä ihan joka päiväistä sille tulee turraksi.

Välillä kuulee jotain ihan uutta, niin kuin eilen, sanottiin sian vituksi, kaiken muun haistattelu lomassa.

Sanovat, että aina pitäisi tehdä ilmoitus, no mitäpä siitä seuraisi ja kenelle, veisi vain työaikaa.

Mikä työ? : (

Vierailija
86/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että voi tuntua pahalta, etenkin jos on taustaa ikävistä kokemuksista ja huono itsetunto. Itse kärsin huonosta itsetunnosta ja helposti ahdistun jos jotkut vaikkapa nauravat samaan aikaan kun kävelen ohi. Hyvin epätodennäköistä että nauravat minulle, luultavasti keskenään omille jutuilleen, mutta alitajunta silti pelästyy. 😔

On siis helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä olla välittämättä liikaa tai ainakaan antaa päiväsi mennä kokonaan pilalle moisten idioottien takia! Mahdollisesti puhuivat jostain ihan muusta kuin sinusta, ja jos vaikka puhuivatkin, on syynä heidän oma paha olo itsensä kanssa eikä se silloin ole henkilökohtaista eikä vika sinussa. Kiusaajalla on aina itsellään sisimmässään paha olla ja purkaa sitä muihin.

Vierailija
87/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kommentti ilman kontekstiä. Luultavasti ei edes ap:lle tarkoitettu.

Vierailija
88/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo paljoa eroa rattiraivosta.

Täällä Suomessa on pilvin pimein ahdasmielisiä ihmisiä, jotka eivät välitä minkälaista ilmapiiriä aiheuttavat, kun on ikävä fiilis.

Mä en unohda sitä, kun joskus kuulin teinien puhuvan toisilleen, että he hakkaavat sen yhden tyypin koulussa. Jäi niin mieleeni, että hakkasivatko oikeasti jonkun ikäisensä vai vielä nuorempaa. Sairaalloista käyttäytymistä osalla nykynuorisolla on.

Vierailija
89/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavimpia ovat nämä toteamukset: "nämä NYKYAJAN teinit...". Nuoriso on ollut "pilalla" jo antiikin Kreikan ajoista lähtien! Jo antiikin Kreikassa todettiin, että "nuorisohan on ihan pilalla ja käyttäytyy sopimattomasti!"🤣 Jokainen vanhempi sukupolvi tosin aina väittää, että "kyllä tämä NYKYAJAN nuoriso on se ENITEN pilalle mennyt", kuten väittivät myös heidän vanhempansa ja heidän vanhempansa ja heidän vanhempansa ja....

No paskaaks siinä sitten. Antaa mukuloiden hakata toisistaan paskat pihalle ja ryövätä toisiltaan vaatteet päälle, samalla kun kuvaavat koko roskan ja laittavat levitettäväksi someen. Koska niinhän tehtiin jo antiikin Kreikassa.

Vierailija
90/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömöt sanoo vit*lle hyi.

Vierailija
91/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää nykyteinien vanhempien puolesta, minulle vihellelty mopoautosta ja huudettu "me r*iskataan sut". Ja näiden pitäisi vielä olla niitä parempien perheiden kasvatteja joiden vanhemmilla varaa ostaa monen tonnin kulkupeli noin fiksulle jälkikasvulle.

Olisit huutanut pojalle "lupaat vaan!" 😅

Sanoin vastaavassa tilanteessa "et sä osaa".

Vierailija
92/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut niille että ainoastaan lehmillä ja seitsemän lapsen äideillä on vttu ja sinulla on piukka ja terhakka pimppi. Pojilla olisi korvat punoittaneet sen jälkeen.

Vierailija
93/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko otit itseesi ? Teinien suusta juuri muuta tulekaan kuin hyi v***u ja olet ensimmäinen joka sen ottaa itseensä.

Vierailija
94/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit huutelevat omiksi lämpimikseen. Ei todellakaan kannata välittää.

Vierailija
95/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat tehdä vaikutuksen. Olettavat että tunnet jotain henkisesti ja hätkähdät. Ja Hän sai sen aikaan. Hän ihan itse teki jotain merkittävää jossa pääsi pätemään.

Vierailija
96/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelin yksi kerta alkuillasta kotiin Koivukylän asemalta. Siinä oli semmoinen tummapaahtoisten seurue, jonka yhdellä jäsenellä oli ihan kauhean hienot tennarit/lenkkarit. Mä katsoin niitä vähän liian pitkään  ja jo tuli aika alatyylistä juttua heiltä.

Pojat olivat kuitenkin samanikäisiä kuin omani, joten pysähdyin pyytämään anteeksi ja selitin, että kun ne kengät oli niin hienot.

Seurauksena oli varmaan 20 min. keskustelua heidän kengistään, aika monta esittelyä sain ja selvisi, että osa tunsi jommankumman mun pojista. 

Ne teinit on joskus aika pelottavia, varsinkin kun toisilla jo parta kasvaa, mutta suurin osa on ihania

Vierailija
97/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse todistin noin kuukausi sitten kuinka (esi)teinipoikakolmikko karjui kävelyllä olevalle eläkeläisnaiselle, että näytä meille piIIu! Näytä!

Vierailija
98/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelu on minusta ollut aina ikävää. Se kertoo jotain siitä, miten pojat suhtautuvat naisiin. Se tuntuu alentavalta. Ihan sama, onko vanha vai nuori nainen.

Vierailija
99/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen suusta kuulet totuuden

Vierailija
100/122 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse todistin noin kuukausi sitten kuinka (esi)teinipoikakolmikko karjui kävelyllä olevalle eläkeläisnaiselle, että näytä meille piIIu! Näytä!

Minä näin viime keväänä kaupassa kun tuollaiset saman ikäiset mukulat häiriköivät kaupassa ja hokivat kassalla olleelle jo mummoiässä olleelle naiselle hävyttömyyksiä. Kysyin pojilta että haluaisivatko aukoa minullekin päätään. Tuli pojista aika hiljaisia.

m38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme