Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa halpoja kasvisruokia, mitä aiotte tänään syödä?

Vierailija
04.06.2023 |

Tilillä ei paljon rahaa ja palkkapäivää odotellessa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä vaikka uuniperunoiden kanssa:

https://kokitjapotit.fi/tonnikalatahna/

Vierailija
22/32 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukkia takapihalta, ei maksa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut

Porkkanaletut

Vierailija
24/32 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä sana tuo palastella. Täällä tullut eka kertaa vastaan. Mulle tutut on pilkkoa ja paloitella. Onko joltain tietyltä murrealueelta, vai olenko jotenkin ajastani jäljessä, uusiosanoja kun tulee koko ajan?

Ja ihan pelkästään hyvällä kysyn.

Vierailija
25/32 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä sana tuo palastella. Täällä tullut eka kertaa vastaan. Mulle tutut on pilkkoa ja paloitella. Onko joltain tietyltä murrealueelta, vai olenko jotenkin ajastani jäljessä, uusiosanoja kun tulee koko ajan?

Ja ihan pelkästään hyvällä kysyn.

En kyllä itse yhtään tiedä :D ehkä mulla tuli joku ajatuskatkos? En yhtään tiedä, mitä yleensä käytän. Pilkkominen ja paloittelu on kyllä molemmat käytössä. Olen paljasjalkainen tamperelainen, mutta en itse koe, että mitenkään vahvaa Tampereen murretta käytä, jotain satunnaisia sanoja (esim rotvalli) lukuunottamatta. 

Vierailija
26/32 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa viimeistään huomenna olla tilipäivä monella. Meillä on tänään eilistä peruna-porkkana-curryä riisin kera. Koska perunat on itsekasvatettuja ja porkkanat ostin Cittarin alesta, niin eihän tuolle tullut hintaa kuin ehkä euron koko satsille! Plus riisille hintaa 30 snt. Eli alle 1,5 eurolla viidelle hengelle lämmin ruoka kahdeksi päiväksi. Yritin kysellä teinipojilta, haluavatko possunpihvejä seuraksi (olisi ollut mahdollista) niin ei kelvannut!

Vierailija
27/32 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaa ja riisiä

Vierailija
28/32 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin linssisalaatti:

Purkki vihreitä linssejä

1 valkosipulin kynsi

kourallinen kirsikkatomaatteja

1 munakoiso

Saalatinlehtiä oman maun mukaan

Hieman kuivahtanutta vaalea leipää

Lämmitä uuni 200c

Laita tomaatit folion sisään ja ripottele päälle hieman suolaa ja pippuria) sulje foliopaketti

Pilko munakoiso, levitä tasaisesti uunipellille, ripottele päälle suolaa ja pippuria

Kypsennä noin 20minuuttia, käännä puolivälissä

Sillä välin, revi leipä suupaloiksi, kieritä oljyssä, voit lisätä sekaan vaikka sitruunaa ja/tai valkosipulia.  Paista uunissa noin 5 minuuttia. 

Kuumenna oljyä pannulla, purista sekaan valkosipulinkynsi ja kaada perään huuhdellut linssit joista ylimääräinen vesi on valutettu pois. Anna olla pannulla kunnes lämpimiä. 

Sekoita salaatikastike ainekset ison kulhon pohjalla (itse pidän vinaigretestä) kaada sekaan kaikki yllämainitut ja sekoita kunnolla, anna seistä hetken aikaa. Lopuksi sekoita joukkoon salattinlehtiä. 

Päälle voi vielä ripotella fetaa ja paahdettuja mantelilastuja. 

Vierailija
29/32 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssiriisi. Keität vihreitä linssejä ja irtonaista riisiä. Joko molempia keität erikseen tai yhdessä kattilassa. Vähän suolaa. Tosi hyvää.

Vierailija
30/32 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispihvit on ihania :)

Vierailija
31/32 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaton hernekeitto.

Vierailija