Vuokranantaja ehdottelee
Olen parikymppinen opiskelija Espoossa ja asun vuokralla. Nyt kolme viimeistä kuukautta on tehnyt aika tiukkaa, mutta olen saanut kuitenkin maksettua vuokrarästit ja kaikki jo pois, mutta tilanne jatkuu kun kesätyön tunteja on toistaiseksi tosi huonosti.
Vuokrantaja on pariskunta, jonka miespuoli ehdotteli eilen jotain, että nyt kun mulla on ollut maksuvaikeuksia, niin pitäisikö tehdä jotain erityisjärjestelyjä ja mielestäni antoi selvästi olettaa, että seksiä vastaan vuokra olisi halvempi, mutta ei sanonut tätä suoraan.
Olen asunut tässä yli vuoden ja mikään määräaikaisuus ei enää sido minua. Koti on ihana ja hyvällä sijainnilla, mutta viime yön mietin vain muuttamista pois. Onko tuo edes laillista? Pitäisikö olla yhteydessä johonkin? Saisin googletettua vaimon (?) someprofiilin ja lähetettyä yksäriä, jos oikein ilkeäksi rupeaisin, mutta mitä siitä seuraa...
Onko yleistä että tällaista ehdotellaan? Miten olette itse toimineet?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus.
Ei seksin ostaminen ole rikos, tai vihjaus siitä. Epämiellyttävää kylläkin.
Seksuaalinen ahdistelu on rikos, sisälten seksinostamisen eli maksetuksi naiseksi vihjailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus.
Vihjailu saattaa täyttää seksuaalisen häirinnän/ahdistelun tunnusmerkit kyllä, jos henkilö, jolta palveluja haluttaisiin ostaa, ei ole kiinnostunut myymään. Mutta varmaan on hyvin tilanne- ja tapauskohtaista, miten tulkitaan. Rikosilmoituksen voi joka tapauksessa tehdä, lähdetäänkö asiaa tutkimaan, on toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy (viestitse) että millaisia järjestely hän tarkalleen ottaen ehdottaisi?
Sitten säilytät viestin ja rikosilmoitus
Mistä rikoksesta tarkalleen ottaen? Sekin myyminen ei ole rikos ja jos molemmat maksaa veronsa, ei syyllisty edes veropetokseen.
Joku ei halua ymmärtää asiaa, syistä joita voi vain arvailla.
Vuokranantaja ehdottelee ahdistavasti tapaamisin ja houkuttelee manipuloivin viestein tai jopa yrittää painostaa seksiin talousvaikeuksissa olevaa vuokralaistaan /asuntoa tarvitsevaa hänen vuokraamassaan kiinteistössä asumisesta vastikkeeksi. Onko rikos tapahtunut mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä heti muuttaisi pois, jos sulla on kiva asunto. Äijä on kuvottava, jos tarkoitti seksiä, mutta voisit ehkä laittaa hänelle tiukan viestin, että seksillä maksu ei tule missään tilanteessa kysymykseen. Uskoisin, että asia on loppuun käsitelty. En ottaisi vaimoon yhteyttä, rikosilmoitukseen ei taida olla aineksia.
Mä olin kämppää vailla ja sain vinkin puolitutulta varakkaasta tyypistä, jolla useita asuntoja. Soitin ja sovittiin treffit. Hän halusi tarjota lounaan ja vähän ihmettelin sitä, mutta ruokatunnilla kävin tapaamassa häntä. Asiallinen ja ystävällinen eikä mikään vanha irstailija, asunto olisi löytynyt heti ja hänellä olisi ollut oikeus poiketa halutessaan. Olin niin puulla päähän lyöty, etten edes pystynyt sanomaan mitään, nousin pöydästä ja menin takaisin töihin. Olin silloin ap n ikäinen. Pitkään mietin vielä, että olenko mä jotenkin sen näköinen, että hyväksyisin jotain noin nöyryyttävää ja kuvottavaa. Tavallisen näköinen olen, mutta tosi pahat fiilikset jäi.
Kerrotko vinkkaajalle millaista vuokrasopimusta tarjottiin?
En, en pystynyt. Itse asiassa en ole koskaan kertonut tätä kellekään. Toisaalta hassua, olenhan nyt aikuinen ihminen ja kivoja miessuhteita ollut enkä enää häpeä asiaa pätkääkään. Silloin häpesin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy (viestitse) että millaisia järjestely hän tarkalleen ottaen ehdottaisi?
Sitten säilytät viestin ja rikosilmoitus.
Pervot ovat vaarallisia koska ovat tyhmiä.
Sekoitatko nyt persuihin?
Ei kun puhuin teistä vasemmistolaisista salakuvaajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä vuokranmaksussa voi olla haasteita, koska asumistuki kattaa siitä valtaosan? Ja jos vuokraa et saa ajoissa maksettua, niin miten edes pystyt asuntoa vaihtamaan, koska vakuus täytyy maksaa?
Laitoin ripset ja otin tatskan asumistuella. Ap
Way to go!
Kiltti mies kirjoitti:
Jos haastaa vuokranantajan oikeuteen niin saat varmasit 3000 euroa korvauksia seksuaalisesta ahdistelusta.
No ei varmasti saisi. Tulisi syyttämättäjättämispäätös.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisilla on helppoa kun voi vuokrankin maksaa nahkavisalla ja samalla itsekin nauttia. Miehet joutuu menemään oikeisiin töihin.
Aivan varmasti sinullekin löytyy roteva nallekarhu, jolta saat materiaalista hyötyä seksiä vastaan. Ilmoitusta vaan nettiin ja saat kämpän jo ensi kuusta alkaen.
"Minusta on aika vaarallista olettaa, että tässä edes puhutaan seksistä. Mikset vaan kysy mitä va tarkoittaa.
Tuo että eka ajatus on muuttaa pois, niin hei oikeesti... Ensin kunnolla selvyys asiaan.[/quote]
Nimenomaan, onhan se voinut vaikka ajatella tarjoavansa työtä vuokraa vastaan."
Seksityötä.
Manipuloidaan ja painostetaan nuori seksityöläiseksi. Asumista vastaan, jukolauta.
Hyi helkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sille pari kertaa vuokraa vastaan ja sitten alat kiristämään kun ukko on koukussa. Kerron vaimolle jos et maksa 10000€ vuokran lisäksi.
Kuvaa homma, niin on todisteet vaimolle.
Kyselet videolla, oonko parempi ku sun vaimos? oonko parempi ku sun vaimos?
Ja koska epäilemättä sillä hetkellä vastaus on jees, on hallussasi materiaalia, jolla on arvoa.
(En oikeasti suosittele, vitsi-vitsi).
Miksi miehet ovat niin ällöjä? Tästä ketjustakin sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus.
Seksuaalinen ahdistelu on rikos, sisälten seksinostamisen eli maksetuksi naiseksi vihjailun.
Mistä mies sen nimenomaisen naisen hinnan voi tietää ennen kysymistä?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma olisi ratkaistu sillä, että olisit hoitanut ne vuokrat ajoissa, kuten normaalit ihmiset. Varkaita kohdellaan varkaan lailla.
Nimenomaan.
Tatska ja ripset mieluummin kuin vuokran maksu. Ei voi kuin ymmärtää.
-pitäisikö tehdä jotain erityisjärjestelyjä?
Missä on rikos, josta täällä huudellaan? Voi tarkoittaa vaikka vuokranmaksua osissa, vuokranalennnusta tai ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
-pitäisikö tehdä jotain erityisjärjestelyjä?
Missä on rikos, josta täällä huudellaan? Voi tarkoittaa vaikka vuokranmaksua osissa, vuokranalennnusta tai ihan mitä vaan.
Sen tähden tärkeää selvittää asia tarkemmin ennen kuin tekee mitään muita johtopäätöksiä. Toki tässä ketjussa AP ei tarkemmin kerro muuta kuin, että hänelle jäi vaikutelma, että va tarkoittaa seksiä ja jos saisi va:lta vahvistuksen asiasta viestitse, niin ollaan jo aikalailla seksuaalisen ahdistelun/häirinnän alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus.
Mistä mies sen nimenomaisen naisen hinnan voi tietää ennen kysymistä?
Ei tulisi mieleenkään kysyä kenenkään hintaa ellei ihminen itse tee ensin tiettäväksi, että rahalla saa hänet hetkeksi sänkyyn...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy, mitä hän tarkoittaa järjestelyillä.
Tarkemman tiedon kanssa on helpompi tehdä rikosilmoitus.
Mutta onko se rikos?
On rikos. Rikosilmoitus. Voit soittaa neuvontalinjalle missä naisten hyväksikäytöstä numeroita.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta on aika vaarallista olettaa, että tässä edes puhutaan seksistä. Mikset vaan kysy mitä va tarkoittaa.
Tuo että eka ajatus on muuttaa pois, niin hei oikeesti... Ensin kunnolla selvyys asiaan.
Nimenomaan, onhan se voinut vaikka ajatella tarjoavansa työtä vuokraa vastaan."
Seksityötä.
Manipuloidaan ja painostetaan nuori seksityöläiseksi. Asumista vastaan, jukolauta.
Hyi helkkari.
Päin vastoin, hienoa että nuoret saavat laajasti kokemuksia jo varhais-aikuisuudessaan.
T. N37
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisilla on helppoa kun voi vuokrankin maksaa nahkavisalla ja samalla itsekin nauttia. Miehet joutuu menemään oikeisiin töihin.
Ei pidä aivan paikkaansa. Kyllä miehillekin tarjotaan mahdollisuuksia maksaa luonnossa, ainakin nuorille. Kaveripiirin lähes kaikki opiskelijapojat on saaneet tällaisia asuntotarjouksia, hyvin harvoin naisilta, useimmiten miehiltä. Kukaan kavereista ei ole ryhtynyt tällaisiin diileihin.
Lakikirjaa kuivempaa ei löytyne.