Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja ehdottelee

Vierailija
03.06.2023 |

Olen parikymppinen opiskelija Espoossa ja asun vuokralla. Nyt kolme viimeistä kuukautta on tehnyt aika tiukkaa, mutta olen saanut kuitenkin maksettua vuokrarästit ja kaikki jo pois, mutta tilanne jatkuu kun kesätyön tunteja on toistaiseksi tosi huonosti.

Vuokrantaja on pariskunta, jonka miespuoli ehdotteli eilen jotain, että nyt kun mulla on ollut maksuvaikeuksia, niin pitäisikö tehdä jotain erityisjärjestelyjä ja mielestäni antoi selvästi olettaa, että seksiä vastaan vuokra olisi halvempi, mutta ei sanonut tätä suoraan.

Olen asunut tässä yli vuoden ja mikään määräaikaisuus ei enää sido minua. Koti on ihana ja hyvällä sijainnilla, mutta viime yön mietin vain muuttamista pois. Onko tuo edes laillista? Pitäisikö olla yhteydessä johonkin? Saisin googletettua vaimon (?) someprofiilin ja lähetettyä yksäriä, jos oikein ilkeäksi rupeaisin, mutta mitä siitä seuraa...

Onko yleistä että tällaista ehdotellaan? Miten olette itse toimineet?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano vuokranantajalle, että kaikesta on oltava kirjallinen sopimus. Jos "maksaa luonnossa" siitä ei jää kuittia, eli et voi todistaa, että olet maksanut vuokran. Pyydä siis kirjallinen sopimus, että puolen tunnin pano torstaisin klo 18 ja vuokra 300 kuukaudessa.

Juuri noin. Sopimusta kehiin.

Vierailija
42/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vuokranantajalle, että kaikesta on oltava kirjallinen sopimus. Jos "maksaa luonnossa" siitä ei jää kuittia, eli et voi todistaa, että olet maksanut vuokran. Pyydä siis kirjallinen sopimus, että puolen tunnin pano torstaisin klo 18 ja vuokra 300 kuukaudessa.

Juuri noin. Sopimusta kehiin.

On kyllä hyvä soppari, töissäkään ei tarvi käydä kun ottaa to klo 17.30 lämmittelypanosta 150 muulta asiakkaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂🤣

Kyllä vuokranantaja parka nyt yllättyy, kun paljastuukin, että vuokralainen on maksullinen nainen. Hän kun on ehdottanut maksujärjestelyä huonolle vuokranmaksajalle!

Hyvässä lykyssä ilmiantaa sinut verottajalle. Ja aivan varmasti heittää pellolle.

Vierailija
44/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika kiusallista puolin ja toisin, kun rahapula iskee.

Vuokranantajana hämmennyin kun nuori vuokralaisnainen otti yhteyttä tekstarilla, että rahat on vähissä. Että voisinko mennä käymään hänen luonaan asunnolla, niin voitaisiin neuvotella vuokranmaksusta.

Ihan kiva nuori likka, mutta ilmoitin, että en ole menossa neuvottelemaan, vaan voi maksaa vaikka erissä vuokran, nyt ja jatkossa.

Vierailija
45/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi rauhoitu.

Toiseksi katso onko vuokrasopimuksen vuokranantaja kohdassa pariskunnan molempien osapuolten nimi vai vaan toisen.

Jos vuokranantajana lukee molempien nimet:

Laita molemmille vuokranantajille viesti, että haluat neuvotella erityisehdoista yhdessä heidän kanssaan, ei vain toisen kanssa.

Jos vuokranantajana lukee vain vaimon nimi:

Laitat kuvakaappauksen miehen viestistä ja kysymyksen siitä, että mitä mies viestillä tarkoittaa ja ettei vuokranmaksuongelmat kuulu vuokrasopimukseen ulkopuolisille perheenjäsenillekään.

Jos vuokranantajana lukee vain miehen nimi:

Laitat miehelle viestillä kysymyksen, että mitä hän erityisjärjestelyillä tarkoittaa. Sitten, jos se on jotain seksuaalista tms, uusi kuvakaappaus viestistä ja rikosilmoituksen tekoon.

Vierailija
46/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sille pari kertaa vuokraa vastaan ja sitten alat kiristämään kun ukko on koukussa. Kerron vaimolle jos et maksa 10000€ vuokran lisäksi.

Kuvaa homma, niin on todisteet vaimolle.

Vierailija
47/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika vaarallista olettaa, että tässä edes puhutaan seksistä. Mikset vaan kysy mitä va tarkoittaa.

Tuo että eka ajatus on muuttaa pois, niin hei oikeesti... Ensin kunnolla selvyys asiaan.

Vierailija
48/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika vaarallista olettaa, että tässä edes puhutaan seksistä. Mikset vaan kysy mitä va tarkoittaa.

Tuo että eka ajatus on muuttaa pois, niin hei oikeesti... Ensin kunnolla selvyys asiaan.

Nimenomaan, onhan se voinut vaikka ajatella tarjoavansa työtä vuokraa vastaan.

Vierailija
49/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika kiusallista puolin ja toisin, kun rahapula iskee.

Vuokranantajana hämmennyin kun nuori vuokralaisnainen otti yhteyttä tekstarilla, että rahat on vähissä. Että voisinko mennä käymään hänen luonaan asunnolla, niin voitaisiin neuvotella vuokranmaksusta.

Ihan kiva nuori likka, mutta ilmoitin, että en ole menossa neuvottelemaan, vaan voi maksaa vaikka erissä vuokran, nyt ja jatkossa.

Tämä homma päättyi siihen, että pari kk myöhemmin irtisanoi asunnon ja muutti pois.

T. Vuokralordi

Vierailija
50/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mä olin kämppää vailla ja sain vinkin puolitutulta varakkaasta tyypistä, jolla ujseita asuntoja. Soitin ja sovittiin treffit. Hän halusi tarjota lounaan ja vähän ihmettelin sitä, mutta ruokatunnilla kävin tapaamassa häntä. Asiallinen ja ystävällinen eikä mikään vanha irstailija, asunto olisi löytynyt heti ja hänellä olisi ollut oikeus poiketa niin halutessaan.

Olin niin puulla päähän lyöty, etten edes pystynyt sanomaan mitään, nousin pöydästä ja menin takaisin töihin.

Olin silloin ap:n ikäinen.

Pitkään mietin vielä, että olenko mä jotenkin sen näköinen, että hyväksyisin jotain noin nöyryyttävää ja kuvottavaa. Tavallisen näköinen olen, mutta tosi pahat fiilikset jäi."

Tätä tapahtuu. Etsivät nuoria ja lapsellisia,  joita saada alkaa härskisti hyväksikäyttää riippuvuussuhteessa asuntoa vastaan. Jotkut jopa "kohtuuhintaan", eli asukas joutuu vielä maksamaan jotain panopatjana olemisen lisäksi. 

Noilla varakkailla pervoilla on monta omistuasuntoa joissa asuu nuoria "jalkavaimoina" joiden luona voi  " poiketa (panemassa) niin halutessaan".

Vaihtelu virkistää ja nuoren alisteinen asema antaa boostia näiden ihmispaskojen seksuaaliselle vallantunteelle mistä säädyllisyys ja inhimillisyys loistaa poissaolollaan.

Olkaa varovaisia nuoret kun etsitte asuntoa. Mikäli suinkin mahdollista pyytäkää vanhempi mukaan tapaamisiin kun etsitte ensimmäistä kertaa vuokrakotia. 

Mikäli joku ehdottelee teille seksisopimuksia asumisesta vastineeksi, poistukaa heti tilanteesta ja

puhukaa asiasta jäkeenpäin jollekin joka kuuntelee,

ettei se jää nuoreen ja kokemattomaan mieleen hautomaan että itsessä olisi muka ollut jotain ehdottelua laukaisevaa.

Vierailija
51/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  Suosittelen käyttämään sitä nahka-visaa. "

Minä puolestani suosittelen Sinulle lobotomiaa.

Vierailija
52/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole rikos, jos kaksi aikuista ihmistä sopii, että puolet vuokrasta kuitataan kerran kuussa vaaka-asennossa. Tai miksei jossain muussakin asunnossa. Voitte vaikka sopia, että maksat täyden vuokran, esim 700e, tai mitäpä onkaan, mutta isäntä tuo käteisellä 350e (tms) käydessään luonasi.

No siinä oikein alan ammattilainen antaa vinkkejä kuinka toimia.

Ei ristus miten kipeetä porukkaa liikenteessä.

Pitää muka antaa säännöllisesti persettä jollekin randompervolle,  että saa katon päänsä päälle. 

Pitäs potkia perseelle mojovasti  (puoli tuntia säännöllisesti  joka torstai kerran kuussa) tollasia jotka alkaa nuorille ehdotteleen tommosia.

Vierailija
53/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ääripäässä nuoret joiden vanhemmat ostaa tai maksaa ensimmäisen opiskelija-asunnon. Toisessa ääripäässä köyhät nuoret jotka sinnitttelee ja altistuu kaikenlaisille pöljille. 

Vierailija
54/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pyydä siis kirjallinen sopimus, että puolen tunnin pano torstaisin klo 18 ja vuokra 300 kuukaudessa."

Oletko tosissasi. Hyi helkkari!

Ja vielä joutuu maksamaan 300e  siitä että on säännölliksesti hyväksikäytettävänä!

Ihan sairasta touhua.

Vierailija
55/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus. 

Ei seksin ostaminen ole rikos, tai vihjaus siitä. Epämiellyttävää kylläkin.

Vierailija
56/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata missään nimessä kysyä tarkennusta mitä hän tarkoittaa järjestelyillä. Oletus on paras tieto. Sitähän tällä palstalla harrastetaan koko ajan.

Vierailija
57/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisilla on helppoa kun voi vuokrankin maksaa nahkavisalla ja samalla itsekin nauttia. Miehet joutuu menemään oikeisiin töihin.

Sinun luonne sitten antaisi myöden. Löytyyhän sitäkin laatua. :p

Vierailija
58/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä heti muuttaisi pois, jos sulla on kiva asunto. Äijä on kuvottava, jos tarkoitti seksiä, mutta voisit ehkä laittaa hänelle tiukan viestin, että seksillä maksu ei tule missään tilanteessa kysymykseen. Uskoisin, että asia on loppuun käsitelty. En ottaisi vaimoon yhteyttä, rikosilmoitukseen ei taida olla aineksia.

Mä olin kämppää vailla ja sain vinkin puolitutulta varakkaasta tyypistä, jolla useita asuntoja. Soitin ja sovittiin treffit. Hän halusi tarjota lounaan ja vähän ihmettelin sitä, mutta ruokatunnilla kävin tapaamassa häntä. Asiallinen ja ystävällinen eikä mikään vanha irstailija, asunto olisi löytynyt heti ja hänellä olisi ollut oikeus poiketa halutessaan. Olin niin puulla päähän lyöty, etten edes pystynyt sanomaan mitään, nousin pöydästä ja menin takaisin töihin. Olin silloin ap n ikäinen. Pitkään mietin vielä, että olenko mä jotenkin sen näköinen, että hyväksyisin jotain noin nöyryyttävää ja kuvottavaa. Tavallisen näköinen olen, mutta tosi pahat fiilikset jäi.

Kerrotko vinkkaajalle millaista vuokrasopimusta tarjottiin?

Vierailija
59/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haastaa vuokranantajan oikeuteen niin saat varmasit 3000 euroa korvauksia seksuaalisesta ahdistelusta.

Vierailija
60/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy (viestitse) että millaisia järjestely hän tarkalleen ottaen ehdottaisi?

Sitten säilytät viestin ja rikosilmoitus

Mistä rikoksesta tarkalleen ottaen? Sekin myyminen ei ole rikos ja jos molemmat maksaa veronsa, ei syyllisty edes veropetokseen.