Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja ehdottelee

Vierailija
03.06.2023 |

Olen parikymppinen opiskelija Espoossa ja asun vuokralla. Nyt kolme viimeistä kuukautta on tehnyt aika tiukkaa, mutta olen saanut kuitenkin maksettua vuokrarästit ja kaikki jo pois, mutta tilanne jatkuu kun kesätyön tunteja on toistaiseksi tosi huonosti.

Vuokrantaja on pariskunta, jonka miespuoli ehdotteli eilen jotain, että nyt kun mulla on ollut maksuvaikeuksia, niin pitäisikö tehdä jotain erityisjärjestelyjä ja mielestäni antoi selvästi olettaa, että seksiä vastaan vuokra olisi halvempi, mutta ei sanonut tätä suoraan.

Olen asunut tässä yli vuoden ja mikään määräaikaisuus ei enää sido minua. Koti on ihana ja hyvällä sijainnilla, mutta viime yön mietin vain muuttamista pois. Onko tuo edes laillista? Pitäisikö olla yhteydessä johonkin? Saisin googletettua vaimon (?) someprofiilin ja lähetettyä yksäriä, jos oikein ilkeäksi rupeaisin, mutta mitä siitä seuraa...

Onko yleistä että tällaista ehdotellaan? Miten olette itse toimineet?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hän ihan tarkasti ottaen tarkoittaa etikoisjärjestelyillä? Kysy, kun asia on sinulle epäselvä.

Ehkä hän tietää tilanteesi ja toivoo, että irtisanot itse sopimuksen jotta hän pääsee sinusta nopeammin eroon. Ei kukaan vuokranantaja halua vuokralaista jolla on vuokrarästejä, monikossa. Ne vuokrat ovat hänen tuloaan. Vuokralaisen irtisanoessa sopimuksen irtisanomisaika on vain kuukausi.

Irtisano vuokrasopimus.

Vierailija
22/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma olisi ratkaistu sillä, että olisit hoitanut ne vuokrat ajoissa, kuten normaalit ihmiset. Varkaita kohdellaan varkaan lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy, mitä hän tarkoittaa järjestelyillä. 

Tarkemman tiedon kanssa on helpompi tehdä rikosilmoitus. 

Mutta onko se rikos?

On.

Seksuaalinen ahdistelu on kriminalisoitu Suomessa.

Uusi seksuaalirikoslaki on tullut voimaan tammikuussa 1.1 2023, siinä kriminalisoidaan myös epätoivottu ehdottelu sanallisesti, viestein  tai kuvin ehdottelua. <-------kirjoita tuo viestiin ahdistelijallesi ja lisää että olet säilyttänyt hänen viestisi ja ilmoitat tarvittaessa eteen päin.

Vierailija
24/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen ottanut kuvakaappauksen miehen viestistä.

ap

Lähetä se ukon vaimolle ja kysy viattomasti että mitähän tuo ukkos tarkoittaa.

Vierailija
25/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta välittömästi pois. Oikeasti. Mahdollisimman pian.

Syyksi ahdistelu vihjailevin viestein (säilytä viesti).

Tyyppi kokeilee kepillä jäätä ja seuraavaksi saattaa olla vuorossa omalla avaimella tsekkauskäyntejä kotiisi.

Kiva kun tuli heti pari hyvää vastausta. ap

Oot aika välkky, jos ei itselläsi tullut mieleen. Taidat trollailla 🤣

Vierailija
26/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko se rikos?

Vähintäänkin seksuaalista häirintää.

Ai, oletko nähnyt nuo viestit?

Nyt haiskahtaa trollilta.

Vierailija
27/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma olisi ratkaistu sillä, että olisit hoitanut ne vuokrat ajoissa, kuten normaalit ihmiset. Varkaita kohdellaan varkaan lailla.

Lait koskevat myös vuokranantajia-

He voivat irtisanoa sopimuksen eikä alkaa ahdistelemaan seksuaalisesti.

Vierailija
28/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä vuokranmaksussa voi olla haasteita, koska asumistuki kattaa siitä valtaosan? Ja jos vuokraa et saa ajoissa maksettua, niin miten edes pystyt asuntoa vaihtamaan, koska vakuus täytyy maksaa?

Vierailija
29/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä vuokranmaksussa voi olla haasteita, koska asumistuki kattaa siitä valtaosan? Ja jos vuokraa et saa ajoissa maksettua, niin miten edes pystyt asuntoa vaihtamaan, koska vakuus täytyy maksaa?

Laitoin ripset ja otin tatskan asumistuella. Ap

Vierailija
30/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy (viestitse) että millaisia järjestely hän tarkalleen ottaen ehdottaisi?

Sitten säilytät viestin ja rikosilmoitus.

Pervot ovat vaarallisia koska ovat tyhmiä.

Sekoitatko nyt persuihin?

😆

Vierailija
31/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja tarvitsee syyn irtisanomiseen. Itse asiassa tämä on loistava tapa päästä ongelmavuokralaisesta eroon. Erikoisjärjestely voi tarkoittaa vaikka mitä, joten mistään ahdistelusta ei voi syyttää.

Vierailija
32/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alkanut ahdistelemaan seksuaalisesti?

Laitapa ap se kuvakaappauksen teksti tänne niin nähdään ihan tarkkaan mitä on sanonut. Veikkaan, että ei ole ahdistelua.

Vierailija
33/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis vuokraisäntä tarjoaa sinulle joustavaa maksusopimusta ja miellät sen ehdotteluksi? Ehkä tosiaan parempi muuttaa pois.

Vierailija
34/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko se rikos?

Ei ole. Ja miksi pitää tuota minään. Ei voi yllättää että miehet haluaa naisia. 

Vierailija
35/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä heti muuttaisi pois, jos sulla on kiva asunto. Äijä on kuvottava, jos tarkoitti seksiä, mutta voisit ehkä laittaa hänelle tiukan viestin, että seksillä maksu ei tule missään tilanteessa kysymykseen. Uskoisin, että asia on loppuun käsitelty. En ottaisi vaimoon yhteyttä, rikosilmoitukseen ei taida olla aineksia.

Mä olin kämppää vailla ja sain vinkin puolitutulta varakkaasta tyypistä, jolla useita asuntoja. Soitin ja sovittiin treffit. Hän halusi tarjota lounaan ja vähän ihmettelin sitä, mutta ruokatunnilla kävin tapaamassa häntä. Asiallinen ja ystävällinen eikä mikään vanha irstailija, asunto olisi löytynyt heti ja hänellä olisi ollut oikeus poiketa halutessaan. Olin niin puulla päähän lyöty, etten edes pystynyt sanomaan mitään, nousin pöydästä ja menin takaisin töihin. Olin silloin ap n ikäinen. Pitkään mietin vielä, että olenko mä jotenkin sen näköinen, että hyväksyisin jotain noin nöyryyttävää ja kuvottavaa. Tavallisen näköinen olen, mutta tosi pahat fiilikset jäi.

Vierailija
36/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alkanut ahdistelemaan seksuaalisesti?

Laitapa ap se kuvakaappauksen teksti tänne niin nähdään ihan tarkkaan mitä on sanonut. Veikkaan, että ei ole ahdistelua.

Naisille mikä vaan on ahdistelua jos nainen sen ahdisteluksi kokee. Ja mieltä voi muuttaa vaikka vuosikymmeniä myöhemmin lol

Vierailija
37/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
38/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä heti muuttaisi pois, jos sulla on kiva asunto. Äijä on kuvottava, jos tarkoitti seksiä, mutta voisit ehkä laittaa hänelle tiukan viestin, että seksillä maksu ei tule missään tilanteessa kysymykseen. Uskoisin, että asia on loppuun käsitelty. En ottaisi vaimoon yhteyttä, rikosilmoitukseen ei taida olla aineksia.

Mä olin kämppää vailla ja sain vinkin puolitutulta varakkaasta tyypistä, jolla useita asuntoja. Soitin ja sovittiin treffit. Hän halusi tarjota lounaan ja vähän ihmettelin sitä, mutta ruokatunnilla kävin tapaamassa häntä. Asiallinen ja ystävällinen eikä mikään vanha irstailija, asunto olisi löytynyt heti ja hänellä olisi ollut oikeus poiketa halutessaan. Olin niin puulla päähän lyöty, etten edes pystynyt sanomaan mitään, nousin pöydästä ja menin takaisin töihin. Olin silloin ap n ikäinen. Pitkään mietin vielä, että olenko mä jotenkin sen näköinen, että hyväksyisin jotain noin nöyryyttävää ja kuvottavaa. Tavallisen näköinen olen, mutta tosi pahat fiilikset jäi.

Kyllä mä muuttaisin pois. Selvästi epämiellyttävää asua. Ja viestit kannattaa säilyttää, mutta ei tuollaiselle asialle kannata muuta tehdä tuossa vaiheessa.

Vierailija
39/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vuokranantajalle, että kaikesta on oltava kirjallinen sopimus. Jos "maksaa luonnossa" siitä ei jää kuittia, eli et voi todistaa, että olet maksanut vuokran. Pyydä siis kirjallinen sopimus, että puolen tunnin pano torstaisin klo 18 ja vuokra 300 kuukaudessa.

Vierailija
40/95 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole rikos, jos kaksi aikuista ihmistä sopii, että puolet vuokrasta kuitataan kerran kuussa vaaka-asennossa. Tai miksei jossain muussakin asunnossa. Voitte vaikka sopia, että maksat täyden vuokran, esim 700e, tai mitäpä onkaan, mutta isäntä tuo käteisellä 350e (tms) käydessään luonasi.