Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No, te jotka haluatte laskea perustoimeentulotukea -Paljonko sen mielestänne tulisi olla?

Vierailija
03.06.2023 |

Nykyinen summa on siis 555e/kk yksin asuvalle.

Paljonko sen mielestäsi pitäisi sitten oikein olla?
Perustelut mukaan!

Kommentit (396)

Vierailija
301/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vaikuttaa olevan iso joukko sosiopaatteja, joitka ajattelevat että sairailla, köyhillä ja työttömillä ei ole ihmisarvoa. Oksettavaa luettavaa.

Yhyy, valtio ei kustanna kahta kaukomatkaa vuodessa meille työttömille, oikeiden ihmisten rahoilla! Valtion mielestä meillä ei siis ole ihmisarvoa!

Vierailija
302/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki, lainat ei ole laskuja ja puolison tulot vaikuttavat.

Kesämökki ei estä toimeentulotuen saamista. Mökki tulee yrittää myydä annetussa määräajassa ja myynnistä saatu tulo huomioidaan tuloksi. Se luultavasti estää toimeentulotuen saamisen pidemmäksi aikaa, mutta sehän on positiivinen ongelma, koska henkilöllä on silloin itsellään varaa elättää itsensä.

Ja puolisolla on lain mukaan elatusvelvollisuus, joten tietysti sen tulot vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan terveistä ihmisistä joilla työkykyä olisi, mutta ei -halua, niin en antaisi rahaa kun max 20e/vko ja loput "pakolliset" sitten saisi esim. kunnan ruokalasta (aamupala klo 7-9 ja päiväruoka 12-15 välillä, ja kotiin illaksi "eväspussi") tai ruokakuponkeina (millä saa ostaa vain ruokaa, vessapaperia ym.)

Lääkkeet ja pakolliset saisi tietenkin myös, ja kerran vuoteen esim. vaaterahan.

Entä terveet ihmiset, joilla olisi työkykyä ja -halua, MUTTA EI TYÖPAIKKAA?

Työttömillä on lapsia, mites ne sitten?

Sijoitus oikeaan perheeseen. Jos ei puolessa vuodessa löydy työtä, niin mitenköhän ne lapset kasvatetaan?

Olen ollut 4v työtön ja silti olen kasvattanut lapset.

Hienon mallin ovat oppineet kotoa: töitä ei tarvitse tehdä, kouluja ei tarvitse käydä. Joku muu maksaa laskut.

Vierailija
304/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vaikuttaa olevan iso joukko sosiopaatteja, joitka ajattelevat että sairailla, köyhillä ja työttömillä ei ole ihmisarvoa. Oksettavaa luettavaa.

Ihmisarvo on ansaittava ja ylläpidettävä itse.

Ei, sillä kaikilla on yhtäläinen ihmisarvo. Vain sosiopaatti ajattelee ettei ole. Ja mitä yhteiskuntaan tulee, niin yhteiskunnan hyvyyden määrittää se, kuinka se kohtelee heikoimmassa asemassa olevia. Yhteiskunta on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.

Ryhdytän kaikki työttömäksi, siis aivan jokainen suomalainen.

Miten ajattelit että pärjätään?

Vierailija
305/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen työhön, oli sitten mitä työtä tahansa, ei tukien varassa ja sitten kyllä tulee työkyvytön

Vierailija
306/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei pitäisi antaa ollenkaan, vain ruokaa ja käyttötavaroita.

Ja palkoista sama, niin loppuu turhanpäiväinen kulutus. Kaikille samat tavarat ja samat ruuat, määrä tehtyjen tuntien perusteella. Ja pulinat pois. Loppuisi se palkan suuruudella tärkeilylänkytys.

Terveisin vähään tyytyvä ja ei ahne.

Paperilautasista ja paperimukeista saa myös hieman ravintoa. -Maito on myös halpaa ravintoa.

Vierailija
307/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan terveistä ihmisistä joilla työkykyä olisi, mutta ei -halua, niin en antaisi rahaa kun max 20e/vko ja loput "pakolliset" sitten saisi esim. kunnan ruokalasta (aamupala klo 7-9 ja päiväruoka 12-15 välillä, ja kotiin illaksi "eväspussi") tai ruokakuponkeina (millä saa ostaa vain ruokaa, vessapaperia ym.)

Lääkkeet ja pakolliset saisi tietenkin myös, ja kerran vuoteen esim. vaaterahan.

Entä terveet ihmiset, joilla olisi työkykyä ja -halua, MUTTA EI TYÖPAIKKAA?

Työttömillä on lapsia, mites ne sitten?

Sijoitus oikeaan perheeseen. Jos ei puolessa vuodessa löydy työtä, niin mitenköhän ne lapset kasvatetaan?

Olen ollut 4v työtön ja silti olen kasvattanut lapset.

Hienon mallin ovat oppineet kotoa: töitä ei tarvitse tehdä, kouluja ei tarvitse käydä. Joku muu maksaa laskut.

Anteeksi mitä? Olen tehnyt töitä 20v ja puolisoni on yrittäjä joka tekee pitkiä päiviä. Missä sanoin ettei kouluja tarvitse käydä? Itsellänikin on 3 koulutusta.

Vierailija
308/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan sijasta ruokalippuja jolla voi hakea kaupasta jauhoja ym. perus talous ja terveys tuotteita. Puhelin liittymä hitaalla netillä ja asunto jostain solusta.

Vierailija
309/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan sijasta ruokalippuja jolla voi hakea kaupasta jauhoja ym. perus talous ja terveys tuotteita. Puhelin liittymä hitaalla netillä ja asunto jostain solusta.

huutonaurua, helppo on täydellä vattalla nauraa

Vierailija
310/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki, lainat ei ole laskuja ja puolison tulot vaikuttavat.

Kesämökki ei estä toimeentulotuen saamista. Mökki tulee yrittää myydä annetussa määräajassa ja myynnistä saatu tulo huomioidaan tuloksi. Se luultavasti estää toimeentulotuen saamisen pidemmäksi aikaa, mutta sehän on positiivinen ongelma, koska henkilöllä on silloin itsellään varaa elättää itsensä.

Ei saa olla kesämökkiä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Vierailija
311/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redbank kirjoitti:

Valtion ei tulisi osallistua avustamiseen. Se ei ole valtion ydintehtävä. Jokainen saa auttaa juuri sen verran kuin haluaa, suoraan tai avustusjärjestöjen kautta. Mikään järjestelmä ei ymmärrä ihmisen tilannetta ja avun tarvetta yhtä hyvin kuin toinen ihminen. Ei ole olemassa tarkkaa rahasummaa, joka olisi juuri oikea kaikille apua tarvitseville. Kaikkeen ei tarvita valtiota. Jopa suomalaiset alkaisivat välittämään kavereistaan, sukulaisistaan, naapureistaan, kollegoistaan ja muista lähimmäisistään, jos valtion ei oletettaisi tekevän kaikkea ihmisten puolesta. Sopii miettiä miksi missään muualla maailmassa ei ole yhtä paljon kaikenlaista syrjäytymistä, yksinäisyyttä, pahoinvointia jne kuin Suomessa. Juuri siksi koska muualla ihmisellä on vielä merkitystä ja valtio ei ole vastuussa ihan kaikesta.

Valtion ydintehtävä on tarjota kaikille kansalaisille hyvä elämä.

Jokainen järjestää sen hyvän elämän ihan itse,jos ei onnistu terveeltä ihmiseltä niin voi-voi.Se ei ole valtion tehtävä.

Kyllä se vaan on.

Vierailija
312/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, sillä kaikilla on yhtäläinen ihmisarvo. Vain sosiopaatti ajattelee ettei ole. Ja mitä yhteiskuntaan tulee, niin yhteiskunnan hyvyyden määrittää se, kuinka se kohtelee heikoimmassa asemassa olevia. Yhteiskunta on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.

Ryhdytän kaikki työttömäksi, siis aivan jokainen suomalainen.

Miten ajattelit että pärjätään?

Tiedätkö kaltevan pinnan?

Vierailija
313/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi kuin opintotuki. Mielestäni mieluummin työttömät eläisivät velaksi, kuin opiskelijat

Vierailija
314/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. KAIKILLA ihmisillä on ihmisarvo aivan suoraan.

Vierailija
315/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistunut valtio on sellainen paikka. että yksikään näistä fasisteista jotka tähän ketjuun kirjoittavat,eivät siellä pärjäisi.

Vierailija
316/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäonnistunut valtio on sellainen paikka. että yksikään näistä fasisteista jotka tähän ketjuun kirjoittavat,eivät siellä pärjäisi.

On jopa empiirinen fakta. Pohjois-Koreassa on näiden ihmisten unelmayhteiskunta valtio jossa ihmisten eriarvoisuus on ajettu yhdeksi maailman korkeimmista.

Vierailija
317/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä muita tukia ja palveluja saa. Jos tuella pitäisi itse maksaa vuokransa jne, niin pitäisi tuen olla hieman isompi kuin jos siihen saa asumistukeakin.

Vierailija
318/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että liian monille tuilla eläville löytyisi töitä, jos haluaisivat. Mutta kun "minä en tee mitään paskahommia". Tai sitten on jopa kannattavampaa nostaa pelkkiä tukia. Itse olen tehnyt näitä "paskahommia", minulta ette saa mitään sympatiaa.

Sitten siinä kärsivät myös ne, jotka ovat oikeasti (eivät leikisti) työkyvyttömiä.

Vierailija
319/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miltähän alalta...

Vierailija
320/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkö taloyhtiöissä voisi perustaa vaikka omavaraistalouteen perstuvaa kasvihuonetuotantoa.

Mistä siihen hoitajat? Ei työttömällä ole sellaiseen aikaa.