Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinkiminen -raivostuttavaa

Vierailija
03.06.2023 |

En voi sietää enää Tori.fi myyntiä kun en jaksa vääntää näiden sankareiden kanssa jotka ovat ensin tekemässä kauppoja ja sitten maksun hetkellä alkaa se *tinkaatko postimaksujen verran*-rankutus. Ei, en maksa huvikseni 7euroa sinulle toimittamisesta, vaan tuote maksaa esim 40e eikä 33e.

Laitoin sitten itsepalvelukirppikselle pöydän viikoksi ja ajattelin sillä päästä näistä rasittavista turhista viestittelijöistä. Mutta vielä mitä! Tähän mennessä kirppiksen pitäjä on soittanut minulle jo kahdesti *asiakas tarjoaa x-tuotteesta x-euroa vähemmän*-puheluita! Siis mitä ihmettä? kuin ihmsillä on pokkaa?? En olisi kuuna päivänä voinut kuvitella, että tuollaisessa valmiiksi hinnoitellussa paikassakin joutuu näiden rankuttajien kohteeksi!

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on unohtaneet kirppisten merkityksen. Ei se ole mikään kanikonttori josta saa parhaan hinnan. Kirppishän on paikka jossa joutavan roinansa saa kiertoon ja vielä vaivan palkkaa.

Mielestäni moni ostaja on nimenomaan unohtanut tuon viimeisen, "vaivan palkkaa".

Se että 10 tai 5 euron tavara halutaan ilmaisilla postikuluilla ei jätä mitään "vaivan palkkaa", vaan pahimmillaan myyjän pitäisi maksaa postituksesta ekstraa.

Se että kirppiksellä kaikki pitäisi saada 0,50-2 eurolla tarkoittaa vain sitä, ettei sinne tuoda enää kuin niitä max. 2 euron arvoisia tavaroita. Myyjät joilla on vähänkin parempaa tavaraa eivät niitä vaivaudu kirpputorille raahaamaan, kun siitä vaivasta ei tosiaan saa enää mitään "vaivan palkkaa".

Vierailija
42/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä, jotka pyytää tyyliin käytetystä Newbie-merkkisestä vauvan bodystä 10€. En minä maksaisi, en kyllä tinkaakaan, vaan menen suoraan ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on unohtaneet kirppisten merkityksen. Ei se ole mikään kanikonttori josta saa parhaan hinnan. Kirppishän on paikka jossa joutavan roinansa saa kiertoon ja vielä vaivan palkkaa.

Mielestäni moni ostaja on nimenomaan unohtanut tuon viimeisen, "vaivan palkkaa".

Se että 10 tai 5 euron tavara halutaan ilmaisilla postikuluilla ei jätä mitään "vaivan palkkaa", vaan pahimmillaan myyjän pitäisi maksaa postituksesta ekstraa.

Se että kirppiksellä kaikki pitäisi saada 0,50-2 eurolla tarkoittaa vain sitä, ettei sinne tuoda enää kuin niitä max. 2 euron arvoisia tavaroita. Myyjät joilla on vähänkin parempaa tavaraa eivät niitä vaivaudu kirpputorille raahaamaan, kun siitä vaivasta ei tosiaan saa enää mitään "vaivan palkkaa".

Mikä on parempaa? Joo, ymmärrän, ettei Marimekon mekosta pyydetä 2 euroa, mutta jostain henkkamaukan rätistä kyllä...

Vierailija
44/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on liian kalliit hinnat. Minulle ei kukaan soitellut kirppikseltä ja viikossa tuli 400€ ja 2 tavaraa jäi myymättä.

Pliis, kerro a) missä kaupungissa myit, b) minkähintaisia tavaroita sinulla oli, c) kuinka paljon sinulla oikein oli myynnissä tavaraa, ja d) kuinka usein kävit lisäämässä tavaraa/järjestämässä pöytää.

Jos keskihinta oli jotain pari euroa (kun kerran sitä enemmän ei saa mikään maksaa), sinulla täytyi olla melkein 200 tavaraa myynnissä viikon aikana. (Mahdollisesti enemmänkin, jos paikan vuokra oli korkea.) 200 laadukasta, niin haluttua - ja rutkasti alihintaista - tavaraa että 99% menee heti.

Sori, mutta useimmille tavallisille ihmisille tuollainen on ihan epärealistista.

Vierailija
45/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on parempaa? Joo, ymmärrän, ettei Marimekon mekosta pyydetä 2 euroa, mutta jostain henkkamaukan rätistä kyllä...

No nimenomaan tarkoitan parempaa, en mitään henkkamaukan rättejä. Ennen kirppiksiltä teki paljon merkkituotelöytöjä, yms. Nykyään ihmiset laittavat ne Toriin tai Facebook-kirppiksille, koska kirpputoreilta niistä ei saa mitään.

Vierailija
46/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin. On toki paikkoja, jossa myyjä ei voi tinkiä esim. Alko ja apteekit.

Hyvästä tinkimiskaupasta jää hyvä mieli myyjälle ja ostajalle, mutta sekin on taitolaji.

Valitettavasti tinkaaminen ja sen ymmärtäminen ovat katoavaa kauppaperinnettä.

Vierailija
47/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin. On toki paikkoja, jossa myyjä ei voi tinkiä esim. Alko ja apteekit.

Hyvästä tinkimiskaupasta jää hyvä mieli myyjälle ja ostajalle, mutta sekin on taitolaji.

Tinkiminen ei ainakaan minua saa myyntituulelle. En ymmärrä miksi jo alhaisesta hinnasta täytyy koettaa vielä saada jotain pois.

Vierailija
48/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas ei ole ikinä kuulunut suomalaiseen kulttuuriin ja käytöstapoihin. Etenkin jos myyn jotain käyttämätöntä eli edelleen paketissaan olevaa ja jos ei ihminen tunnista arvoa, selviää yhdellä googlauksella sen olevan päälle 100e. Ja minä pyydän 40e. Ei, ei todellakaan ole mielestäni asiallista käydä tinkaamaan tai kinuamaan postikuluja.

Vierailija
49/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas ei ole ikinä kuulunut suomalaiseen kulttuuriin ja käytöstapoihin. Etenkin jos myyn jotain käyttämätöntä eli edelleen paketissaan olevaa ja jos ei ihminen tunnista arvoa, selviää yhdellä googlauksella sen olevan päälle 100e. Ja minä pyydän 40e. Ei, ei todellakaan ole mielestäni asiallista käydä tinkaamaan tai kinuamaan postikuluja.

Näin juuri. Minusta on todella epäkohteliasta alkaa kitisemään jo valmiiksi alhaisesta hinnasta. Jos ihminen ei tunnista laatua, menköön kaatopaikalle.

Vierailija
50/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Hesarin juttu aiheesta oli kyllä niiiin kuvaava

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000009616838.html

Vitsit että ihmiset vaan on sekopäitä!

Vierailija
51/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua ajatella, että tinkijä olisi ahneempi. Yhtälailla myyjä, joka ei suostu tinkimiseen, on ahne. Kannattaa myös ottaa huomioon, että toisinaan ostaja jopa oikeasti tarvitsisi haluamansa ja saattaa olla rahaton. Toki myyjäkin voi oikeasti tarvita rahansa.

Itse en tingi. En edes osaa. Mies tinkii rasitukseen asti ja ilman todellista syytä. Annan usein alennusta, jos joku pyytää vaikka jäisin tappiolle. Mun talous ei siihen kaadu. Tietysti joku oikeasti kallis juttu olisi erikseen.

Jos hinta on jo valmiiksi alhainen, niin kyllä se tinkijä on ahne. Myyjä on sen hinnan jo valmiiksi laittanut niin alas, että siihen hintaan on valmis luopumaan tavarastaan.

Vierailija
52/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tinkaajia ollut. Mutta paras oli, kun olisi jollekkin neitoselle pitänyt toimittaa toriostos hänen luokseen, kun ei kykene ajamaan itse autoa jalkakivun vuoksi😂toivoi kuljetusta samalle päivälle. Siihen jäi kaupat, en ole taksi -tai wolt kuski. Eri asia jos sovitaan, mutta ilmoitusluontoisena asiana, että pitäs kotiin saada ja lähtisin omilla bensoilla viemään niin ei todellakaan. Ihmiset on outoja ja hävyttömiä, välttelen myymistä torissa.

Vierailija
53/63 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut kirppiksen pitäjälle että et tingi,ei mitään tinkimis soittoja.

Vierailija
54/63 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin 👍

Järkevissä rajoissa, max 10%. Ja jos tuote on jo valmiiksi halpa, ei tinkimisvaraa enää ole. Aina voit hakea uuden kaupasta.

Minä myyn antiikkia, keräilytavaraa, en tingi koskaan hinnasta, jos ei mene kaupaksi tänään niin menee myöhemmin, minulla on aikaa odottaa, ei ole rahapulaa.

Vierailija
55/63 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vuokrattavana asunto ja eniten raivostuttaa nämä tinkijät jotka pyrkii vuokralaiseksi..

Ensin valitetaan ja keksitään kaikenlaisia tekosyitä ..nämä tinkijät haluaa alentaa vuokraa ja on jopa haluttu sähköt ilmaiseksi ja veden hintaa puolittaa.

Toiset haluaa halvempaa hintaa ja uudet kodinkoneet jos tulevat vuokralle .

Sanomattakin on selvää että pidetään vaikka kämppä tyhjä ä kuin otetaan tälläistä porukkaa vuokralle kun on selvää että tulee vain ongelmia.

Jaa, ei meillä ole koskaan ollut mitään ongelmia, 3 asuntoa on vuokralla, ollut samat vuokralaiset monta vuotta, nuoria opiskelijoita.

Vierailija
56/63 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä taas tympii se, että joka paikassa pitäisi olla tinkimässä. Selvästi jos hinnat on koholla, niin ei se mukavaa koko ajan olla tinkimässä. Kyllä minusta lähtökohta on se, että kirppistavara on vähintään puoleen hintaan myynnissä -50%. Monesti kuitenkin näkee käytettyä tavaraa melkein uuden hinnalla.

Eihän sinun ole pakko ostaa jos se on mielestäsi liian kallis.

Vierailija
57/63 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekee ihan työkseen sitä että tarjoaa alle puolta hintaa tuotteesta ja sitten myy sen kalliimmalla eteenpäin.

Moni myy ihan vaan että pääsee tavarastaan eroon.

Sitten se 15e myyty kulho onkin heti 50e hintaan uudelleen myynnissä.

Vierailija
58/63 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun jotkut myyjät vaan pitää hinnat korkealla vaikka tavara olisi myynnissä useita kuukausia. Olen tämmöisiin törmännyt, mutta mikäs siinä jos luulee saavansa sen pari kymppiä enemmän. Monille tinkiminen on myös tavaksi tullut, että aina käytetystä tavarasta voi 5e-20e tingata tai edes postikulut.

Ei minulla ainakaan ole mikään kiire saada myytyä, ihan sama vaikka olisi myynnissä vuoden, jokaisesta tuotteesta olen saanut mitä olen pyytänyt.

Vierailija
59/63 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hulluhan se on, jollei puolta tarjoa."

että inhoan Huutokauppakeisaria, joka huolella pissii silmään mm. suomalaisen lasin ja Arabian keräilijöitä.

Vierailija
60/63 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on liian kalliit hinnat. Minulle ei kukaan soitellut kirppikseltä ja viikossa tuli 400€ ja 2 tavaraa jäi myymättä.

Kallis, se on köyhien ongelma ollut aina.