Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinkiminen -raivostuttavaa

Vierailija
03.06.2023 |

En voi sietää enää Tori.fi myyntiä kun en jaksa vääntää näiden sankareiden kanssa jotka ovat ensin tekemässä kauppoja ja sitten maksun hetkellä alkaa se *tinkaatko postimaksujen verran*-rankutus. Ei, en maksa huvikseni 7euroa sinulle toimittamisesta, vaan tuote maksaa esim 40e eikä 33e.

Laitoin sitten itsepalvelukirppikselle pöydän viikoksi ja ajattelin sillä päästä näistä rasittavista turhista viestittelijöistä. Mutta vielä mitä! Tähän mennessä kirppiksen pitäjä on soittanut minulle jo kahdesti *asiakas tarjoaa x-tuotteesta x-euroa vähemmän*-puheluita! Siis mitä ihmettä? kuin ihmsillä on pokkaa?? En olisi kuuna päivänä voinut kuvitella, että tuollaisessa valmiiksi hinnoitellussa paikassakin joutuu näiden rankuttajien kohteeksi!

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin 👍

Vierailija
22/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on käynyt niin, että itsepalvelukirpparilta on soitettu, että 30e tuotteesta tarjotaan 20e. En ole suostunut. Hinnoittelen kirpparille minimihinnan jos en ole itse jossain myymässä ja tiedän, että tavara myös menee jollekin toiselle sillä hinnalla koska myyn niin hyviä tuotteita. Lasken voiton myös niin, ettå pöytämaksun lisäksi saan noin 150e, muutoin ei maksa vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Vestiairessa, jossa voi laittaa että myytävän hinnasta saa tai ei saa tinkiä. Ja jos laittaa että saa, saa kokeilla -30%, mikä on mielestäni esim. 600 euron laukusta överi alennus. Pitääkö siellä sitten laittaa hinnaksi 860, jos 600 euron kassista haluaa 600e.

Mielenkiintoinen ja sinnikäs tinkijä tuli siellä vastaan. Tarjosi just sen 70% hinnasta, kieltäydyin. Tarjosi saman plus 1e, kieltäydyin. Ja vielä plus 2e, jonka jälkeen kun kieltäydyin, henkilö ei voi enää ostaa tuotetta lainkaan. Luulisi tajuavan että jos tarjous ei mene läpi eikä myyjä edes laita vastatarjousta, niin se euron nostelu on vain trollaamista.

Ei ole kiire myydä, ja turhan tinkijät jää ilman.

Vierailija
24/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin 👍

Järkevissä rajoissa, max 10%. Ja jos tuote on jo valmiiksi halpa, ei tinkimisvaraa enää ole. Aina voit hakea uuden kaupasta.

Vierailija
25/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin äidin kutomia ja virkkaamia sukkia, pipoja ja peittoja halvalla myyntiin ja näistäkin tarjottiin ihan naurettavia hintoja kun kaupasta saa sukkaparin 3€. Eivät ole käsinkudottuja villasukkia nuo kolmen euron sukat ja jo lankoihin menee enemmän kuin 3 euroa ja jos postitan niin jään tappiolle kun jo postimaksu on yli 3 euroa kun ei niitä voi kirjeenä yhdellä postimerkillä lähettää.

Tinkiminen ei kuulu suomalaiseen kaupankäyntiin, jos hinta ei miellytä niin etsi jostain muualta villasukat 3 euron hintaan.

Vierailija
26/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laatumerkin käyttämätön tuote myynnissä. Ovh 70e. Myin 30e, oli siis vielä ihan paketissa avaamattomana, ei vain tullutkaan itsellä käyttöön.

Tarjottiin 10e, mm. syynä, koska oli opiskelija, niin pitäisi halvalla myydä. No olen itsekin opiskelija ja saatan rahaa itsekin tarvita..

Joku toinen perusteli, että kaupasta saa uuden 30e, juu niin sai. Oli vain joku aika pilipalimerkki. Sanoin, että voi vapaasti mennä hakemaan sen minkä saa kaupasta. Oikein ostaja suuttui, kun kuulemma luuli että haluan vain päästä äkkiä eroon. Huvittavaa sinällään, sillä missään en niin sanonut.

Sain myös hyvin menemään pyydetyllä hinnalla.

Vierailija
27/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tingi pyyntihinnastani yhtään. Vastasin yhdellekin että "Palataan asiaan kun olet saanut loput rahoista kasaan"

Vierailija
28/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluin kokemus oli naisten lyhyemmästä sup-laudasta, ajalta jolloin suppeja ei vielä ollut käytettynä myynnissä, eikä varsinkaan naisten malleja. Tonnin lauta jota silloin edelleen myytiin 900e, pistin käytetylle hinnaksi 500e. Ostajia oli jonossa lopulta yli kymmenen, yhdessä päivässä.

Facen yhdeltä naisten kirpparilta tuli naiselta tarjous että voi maksaa laudasta 200e jos tuon sen kotiin. Sanoin että ostajia on jonoksi asti täydellä hintaa. Tämä nainen kutsui sinne naisten kirppariryhmään miehensä haukkumaan sup-lautani aivan surkeaksi ja kenenkään ei pitäisi siitä maksaa mitään, max 100e. No, lauta kyllä meni kaupaksi täydellä hintaa, mutta naiselta tuli vielä monta katkeraa viestiä perään.

Epäuskoisena seurasin vaan miten jotkut kehtaa.

Vierailija
29/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini myi keittiötä, jota oli purkamassa. Kaikki kaapit ja toimivat kodinkoneet ja hinta 100 €. Ostajia oli jonossa. Ekana ollut ukkeli sitten tuli hakemaan ja sanoi, että hulluhan se on jos ei puolta tarjoa.

Kaverini sanoi etten myy sulle edes sillä satasella, että ala vetää ja moi vaan. Ja soitti seuraavalle, joka kävi hakemassa.

Mä en myöskään tingi enkä lähetä mitään. Nouto ja maksu käteisellä. Jos sillä ei saa ostajaa niin vien sitten kaatarille.

Vierailija
30/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini myi keittiötä, jota oli purkamassa. Kaikki kaapit ja toimivat kodinkoneet ja hinta 100 €. Ostajia oli jonossa. Ekana ollut ukkeli sitten tuli hakemaan ja sanoi, että hulluhan se on jos ei puolta tarjoa.

Kaverini sanoi etten myy sulle edes sillä satasella, että ala vetää ja moi vaan. Ja soitti seuraavalle, joka kävi hakemassa.

Mä en myöskään tingi enkä lähetä mitään. Nouto ja maksu käteisellä. Jos sillä ei saa ostajaa niin vien sitten kaatarille.

Tämä on juuri sitä kaikkein raivostuttavinta käytöstä: tinkiminen silloin kun on ensin jo annettu ymmärtää kaupan toteutuvan, esim vasta silloin kuin saavutaan paikanpäälle noutamaan. Itse jouduin yksien lautasten kanssa kerran siihen tilanteen ja koin sen röyhkeänä ja hämmentävänä etten kehdannut muuta kuin antaa ostajalle sen 5e:n alennuksensa. Siitä viisastuneena en ota ketään edes noutamaan ennen kuin on selkeästi vistillä sovittu mitä ostaja maksaa.

Ihmiset voi olla niin käsittämättömän röyhkeitä!

Vierailija
31/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaik pitäs saada ilmatteeks. Sit laittavat tuplahinnalla myyntiin. Tympäsee. Oon laittanu jotain ihan hyvää tavaraa roskiin kun on jo niin ottanu päähän.

Vierailija
32/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ajatella, että tinkijä olisi ahneempi. Yhtälailla myyjä, joka ei suostu tinkimiseen, on ahne. Kannattaa myös ottaa huomioon, että toisinaan ostaja jopa oikeasti tarvitsisi haluamansa ja saattaa olla rahaton. Toki myyjäkin voi oikeasti tarvita rahansa.

Itse en tingi. En edes osaa. Mies tinkii rasitukseen asti ja ilman todellista syytä. Annan usein alennusta, jos joku pyytää vaikka jäisin tappiolle. Mun talous ei siihen kaadu. Tietysti joku oikeasti kallis juttu olisi erikseen.

Vierailija
33/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua ajatella, että tinkijä olisi ahneempi. Yhtälailla myyjä, joka ei suostu tinkimiseen, on ahne. Kannattaa myös ottaa huomioon, että toisinaan ostaja jopa oikeasti tarvitsisi haluamansa ja saattaa olla rahaton. Toki myyjäkin voi oikeasti tarvita rahansa.

Itse en tingi. En edes osaa. Mies tinkii rasitukseen asti ja ilman todellista syytä. Annan usein alennusta, jos joku pyytää vaikka jäisin tappiolle. Mun talous ei siihen kaadu. Tietysti joku oikeasti kallis juttu olisi erikseen.

Myyjänä minun ongelma ei ole ostajan rahapula. Jos olisi oma lapseni, voisin antaa rahaa. Mutta tuntemattoman ihmisen rahapula ei kuulu eikä kosketa minua, eikä ole minun tehtäväni hänen rahapulaansa ratkaista myymällä alihintaan. Sossun luukku tasaa tilejä rikkaiden ja köyhien välillä, ei torikaupat.

Vierailija
34/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tinkaan joskus jos tuote on ollut jo pidempään myynnissä, samoin olen valmis itse tiputtamaan hintaa jos ei pyytämäni hintaan meinaa mennä

Vierailija
35/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin n. 50e maksavaa merkkituotetta 15e. Sain tarjouksen, että ostan kunhan postikulut sisältyvät hintaan. Postikulut ovat 6,90 eli tarjous oli käytännössä 8e. Mielestäni tosi epäkohteliasta edes tehdä tällaisia tarjouksia.

Toinen oli 400e design valaisin. Pyysin 150e. Sain useamman haen tänään maksan 50e. Ostan, mutta maksan vain 75e. Odotin pari viikkoa ja sain pyyntihinnan. Ilmeisesti jotkut myyvät näille moukille kun niin monet näitä tylyjä tarjouksia harrastavat.

Vierailija
36/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näiden tinkaajien röyhkeyttä. Ehkä olen itse vain liian vanha (synt.83) ja ns. vanhan ajan kiltti ihminen etten ikinä kehtaisi enkä halua joutua kasvokkain tällaisen ihmisen kanssa, en osaisi pitää puoliani. Myyn torissa ainoastaan jos olen varma hinnasta eli on sovittu mitä ostaja maksaa ja millä, esim mobilepay / käteinen. Onneksi olen välttynyt pahimmilta tilanteilta.

Vierailija
37/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. 😄

Siinä sitten olet uskomatta, mutta minullekin kävi noin muutama viikko sitten kun oli paikka itsepalvelukirppiksellä, minullakin kahdesta eri tavarasta.

Olin kyllä ap:tä lepsumpi, sillä suostuin alentamaan hintaa, koska halusin tavaroista eroon. Toinen tinkijä jätti jostain syystä ostamatta, vaikka sai tahtonsa läpi hinnan suhteen. No, huvinsa kullakin.

Vierailija
38/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tähän konsti.

Olin myymässä torissa aika hyvää elektroniikkaa josta takuuta vielä jäljellä. Pyysin 200 euroa, ostaja (mies) laittoi viestiä ja alkoi tinkaamaan, halusi maksaa 150 euroa. Lopetin keskustelun siihen, kirjoitin että pitää kysyä mieheltä. Laitoin tunnin päästä viestin että mies ei anna myydä halvemmalla. Kaupat tehtiin samantien, tinkiminen lopetettiin ja raha ja tavara vaihtoi omistajaa.

Minulla ei ole miestä. 

Vierailija
39/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä taas tympii se, että joka paikassa pitäisi olla tinkimässä. Selvästi jos hinnat on koholla, niin ei se mukavaa koko ajan olla tinkimässä. Kyllä minusta lähtökohta on se, että kirppistavara on vähintään puoleen hintaan myynnissä -50%. Monesti kuitenkin näkee käytettyä tavaraa melkein uuden hinnalla.

Mutta etkö sinä voisi vain jättää ostamatta ne mielestäsi ylihinnoitellut ja siirtyä seuraavaan myyntipaikkaan/ilmoitukseen?

Vierailija
40/63 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on liian kalliit hinnat. Minulle ei kukaan soitellut kirppikseltä ja viikossa tuli 400€ ja 2 tavaraa jäi myymättä.