Kadonneet vahvat raskausoireet - voiko raskaus jatkua?
Onko kellään kadonnut vahvat raskausoireet, mutta raskaus jatkunut? Alusta asti ollut koko ajan huono olo ja rinnat pinkeet ku viulunkielet, mutta tänään ei enää mitään. Pikkasen ollut oikealla puolella menkkakipuja muistuttavaa pistelyä pari päivää, mutta vuotoa ei ole. Ei enää edes valkovuotoa kuten aikaisemmin.
8+2 - ehkä
Kommentit (3)
Monesti raskaus oireet helpottavatkin raskauden edetessä kun keho tottuu raskaushormonitasoon.. mutta oman mielenrauhan säilyttämiseksi asian varmistaminen on hyväksi! Saa tiedon onko kaikki todella ok!
Minulla myös (kuten irishillä) raskausoireet jatkuivat keskenmenon lääketyhjennyksen jälkeenkin muutaman päivän, vaikka hormoniarvo oli jo laskussa. Nippailu voi olla kohdunkasvusta johtuvaa, mutta minulla keskenmeno oireili oikeanpuoleisella kivulla, mutta siihen liittyi ensin todella voimakas kipu! Sitten jatkuva kipuilu ja vähäinen verinen vuoto. Siinä mielessä tuo vuotamattomuus on hyvä juttu! vaikkakin minua lohduteltiin, että vuotaminenkin on normaalia..
Toivottavasti pikkuinen kunnossa ja raskaus etenee normaalisti!!
Voimia =) mami
Kiitos vastauksista! Ollaan ulkomailla, joten ultraus ei ollut niin helposti toteutettavissa. Mutta lopulta paastiin, ja kaikki hyvin! Ainakin toistaiseksi ;). Nipistely oikealla jatkuu edelleen ajoittain, mutta yritan olla huolestumatta enaa, jos ei vuotoa tule.
tarkoita vielä mitään. Kehotan kuitenkin menemään lääkärille jos kovasti huolettaa. Pyydä ultraamaan ja katsomaan onko pienellä kaikki hyvin. Yksityiselle ainakin pääsee suht helposti ja ei se hintakaan ihan kamala ole, koska siitä saa kelan korvauksen varsinkin jos on keskenmenoepäily.
Mulla itselläni oli todella vahvat raskausoireet vaikka sikiö oli kuollut jo rv6+, eli niistä oireista ei oikein osaa sanoa mitään. Tosiaan oireet jatkuivat mulla hetken vielä keskeytyksen jälkeenkin ja toisessa keskenmenneessä raskaudessa oireet hävisivät aika alussa, muttei ne kovin vahvat olleet koskaan. Tässäkin todettiin sikiön kehityksen pysähtyneen jo n.rv6 tai jopa aiemmin.
Ei ollut tarkoitus pelotella, mutta kannattaa varmaan ihan oman mielenrauhan vuoksi käydä tarkistamassa tilanne. Kaikki on varmaankin ihan hyvin=)