Vaihtaisitko nykyisen autosi Teslaan jos saisit?
Käsi sydämellä. Edellyttäen, että se pitäisi tosiaan pitää itse, ei saisi myydä.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En bensa auto on paras
Hah. Millä mittarilla?
Meillä yksistään bensa-auton juoksevilla kuluilla maksetaan täysin uutta autoa ja jää säästöönkin vielä rahaa. Päivittäin ajamme noin 400 km.
Säästö tulee polttoaineesta 700 €/kk ja huolloista 120 €/kk.
Sitten sähköauton ajettavuus on aivan eri luokkaa kuin polttisten.
Bensakoneella ajaa heittämällä 1000km tankilla ja tankkaukseen menee 3min/1000km. Ja bensa-asemia jossa tankata on joka paikassa parinkymmenen km välein. Ja tankkaus kestää samanverran asemasta riippumatta.
Asemilla notkuminen tulee pirun kalliiksi, jos sisälle erehtyy.
Mitä sitten? Sähköautolla ajaa maailman tappiin lataamalla kotona. Ylimääräistä aikaa menee ehkä 5 sekuntia kun laittaa piuhan kiinni ja irroittaa lähtiessä.
Minä oon just kans miettinyt että ois se helppoa jos ois aina kotoa lähtiessä täyteen ladattu auto, eikä tarttis jonottaa tankille kun on jonnekin pitemmälle lähdössä. Meidänkin autolla pääsee sen n.1000km tankkaamatta, mutta tasan varmaan siinä on tankki tyhjänä just silloin kun ois lähtö jonnekin työkeikalle aikaisin aamulla.
Syytätkö muita siitä, että itse ajat sen tankin tyhjäksi juuri kotipihalle? Et tajua käydä tankkaamassa autoa valmiiksi jos tiedät seuraavana päivänä olevan pitkä ajomatka edessä?
En koska sähköauto voi räjähtää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9b0b3cdf-5a7b-4abe-8765-43d293e81080
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole omassa kotiruudussa teholaturia, eikä näillä näkymin ole vuosikausiin tulossakaan. Eli vahva ei sähköautoilulle, ihan täysin omista mukavuussyistä.
Et sinä kotona suurteholaturia tarvitsekaan, ellet käy kotona vaan kääntymässä puolta tuntia. Kotilaturina riittää ihan hyvin perus 11kwh laturi, joka lataa täyteen yön yli.
Teslat, varsinkin ne valkoiset matalat, joita on kaikilla, ovat rumia. Onko niitä muunlaisia?
En koska haluan oletetetun sukupuoli-identiteettini näyttävän heterolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En bensa auto on paras
Hah. Millä mittarilla?
Meillä yksistään bensa-auton juoksevilla kuluilla maksetaan täysin uutta autoa ja jää säästöönkin vielä rahaa. Päivittäin ajamme noin 400 km.
Bensakoneella ajaa heittämällä 1000km tankilla ja tankkaukseen menee 3min/1000km. Ja bensa-asemia jossa tankata on joka paikassa parinkymmenen km välein. Ja tankkaus kestää samanverran asemasta riippumatta.
Mitä sitten? Sähköautolla ajaa maailman tappiin lataamalla kotona. Ylimääräistä aikaa menee ehkä 5 sekuntia kun laittaa piuhan kiinni ja irroittaa lähtiessä.
Minä oon just kans miettinyt että ois se helppoa jos ois aina kotoa lähtiessä täyteen ladattu auto, eikä tarttis jonottaa tankille kun on jonnekin pitemmälle lähdössä. Meidänkin autolla pääsee sen n.1000km tankkaamatta, mutta tasan varmaan siinä on tankki tyhjänä just silloin kun ois lähtö jonnekin työkeikalle aikaisin aamulla.
Syytätkö muita siitä, että itse ajat sen tankin tyhjäksi juuri kotipihalle? Et tajua käydä tankkaamassa autoa valmiiksi jos tiedät seuraavana päivänä olevan pitkä ajomatka edessä?
En tietenkään syytä muita siitä, ihan omaa hajamielisyyttä on (vaikka autoa kyllä käyttää muutkin kuin minä). Ja kun autolla ei tule ajoa läheskään joka päivä, niin ei se aina tule edellisellä ajokerralla mieleen että seuraava onkin se pidempi. Joten ois helpompi kun se ois aina aamulla täynnä. Minun mielestäni ja minun käytölläni.
Vierailija kirjoitti:
Teslat, varsinkin ne valkoiset matalat, joita on kaikilla, ovat rumia. Onko niitä muunlaisia?
Valkoinen väri paljastaa kaikki mukamas varakkaat. Tesla oli pakko ostaa mutta ei riittäny rahaa vaihtaa väriä xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En bensa auto on paras
Hah. Millä mittarilla?
Mutta voivat räjähtää : )
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9b0b3cdf-5a7b-4abe-8765-43d293e81080
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilu on tulevaisuutta, köyhät ihmiset valittaa kateudesta koska heillä ei ole varaa teslaan 😊 Kukaan järkevä ei enää aja polttomoottoriautolla koska sähköautolla pääsee paljon halvemmalla liikkumaan 😊 Säästäkää rahaa niin ehkä sitten teillä joskus on varaa teslaan.
Juu juu halpaa on. Ostohinta uudelle Model 3 Teslalle sen 43.000 euroa, josta yksi 4.000 euroa käsirahana, 500 euroa kuukaudessa rahoituksella 5 vuoden ajan ja viimeinen iso maksuerä 15.000 euroa. Ihanan halpaa!
Täysin saman hintaista kuin 43000 euron polttiskotteron omistaminen.
Ja oikeastikko elät vielä siinä uskossa, että kaikilla on mahdollista pistää 43.000 euroa yhteen peltilehmään?
Ei kiinnosta. Ne piirtää kellä on liitua.
Vierailija kirjoitti:
En vaihtaisi, tarvitaan koukullinen ja vetokykyinen auto.
Sähkäri on itseasiassa paljon vetokykyisempi kuin polttikset. Et ole tainnut vetää koskaan kärryllä mitään.
En. Tarvitsen työni takia luotettavan auton, jota ei tarvitse olla koko ajan latailemassa.
Vierailija kirjoitti:
En teslaan, mutta ehkä johonkin muuhun merkkiin, kunhan ne vähän tuosta paranevat.
Akkuteknologia ei voi enää kehittyä. Yli sata vuotta on yritetty mutta ei ole onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilu on tulevaisuutta, köyhät ihmiset valittaa kateudesta koska heillä ei ole varaa teslaan 😊 Kukaan järkevä ei enää aja polttomoottoriautolla koska sähköautolla pääsee paljon halvemmalla liikkumaan 😊 Säästäkää rahaa niin ehkä sitten teillä joskus on varaa teslaan.
Juu juu halpaa on. Ostohinta uudelle Model 3 Teslalle sen 43.000 euroa, josta yksi 4.000 euroa käsirahana, 500 euroa kuukaudessa rahoituksella 5 vuoden ajan ja viimeinen iso maksuerä 15.000 euroa. Ihanan halpaa!
Ja oikeastikko elät vielä siinä uskossa, että kaikilla on mahdollista pistää 43.000 euroa yhteen peltilehmään?
Ei tietenkään kaikilla ole. Ne piirtää joilla on liitua. Minä ostin juuri 64000 € auton, eikä tehnyt edes kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Ne piirtää kellä on liitua.
Helpompi heittää ne liitunsa kaivoon kuin sähköautoon : ) Miksi stressata itseään leluilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En bensa auto on paras
Hah. Millä mittarilla?
No minun ei tarvitse notkua ollenkaan kun auto latautuu mukavasti kotipihassa minun nukkuessani.
Tuon teholaturin omaan kotiinhan se minimissään vaatii.
Ei vaadi.
edellinen tarkoitti ilmeisesti kolmivaiheista, yleensä 11kW. Yhdellä vaiheella 400km vuorokausilataukset ei onnistu jos pitäisi vielä ehtiä ajaa ne ajotkin.
3-vaihelaturi EI ole teholaturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään kaikilla ole. Ne piirtää joilla on liitua. Minä ostin juuri 64000 € auton, eikä tehnyt edes kipeää.
Eikä se liitu tee yhtään viisaammaksi. Kuulostaakin tosi järkevältää maksaa 60 tuhatta siitä että saa ajaa mukamas "halvalla" xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen väri paljastaa kaikki mukamas varakkaat. Tesla oli pakko ostaa mutta ei riittäny rahaa vaihtaa väriä xD
Tai ei kiinnosta käyttää rahaa johonkin niin vähäpätöiseen kuin auton väri?
Teslaan? En missään nimessä.
Mersun EQ sarja kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
En koska haluan oletetetun sukupuoli-identiteettini näyttävän heterolta.
Tämä on ehkä naurettavin argumentti jolla sähköautoja vastustetaan. En tiedä onko ihmiset oikeasti tosissaan tällaisen takana vai yritetäänkö vaan vedättää.
Mulle on ihan ok jos joku ei halua sähköautoa. Lataamishaasteet, pitkän kertarangen (> 500km kelillä kuin kelillä ilman taukomahdollisuutta), tarvittavan alkupääoman määrä on ihan ymmärrettäviä, samoin huoli mm. akkumineraaleista. Joku haluaa odottaa vetyautoja ja toinen parempaa latausinfraa ja/tai tekniikan halpenemista. Onhan polttiksissa oma fiiliksensäkin bensalenkkarinäkökulmasta. Näiden vastustajien kanssa voi ihan keskustella, mutta tuo "heteromies ei aja parranajokoneella" aiheuttaa myötähäpeää.
t. nainen, jolla on sekä sähköauto että polttis