Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihtaisitko nykyisen autosi Teslaan jos saisit?

Vierailija
02.06.2023 |

Käsi sydämellä. Edellyttäen, että se pitäisi tosiaan pitää itse, ei saisi myydä.

Kommentit (241)

Vierailija
181/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laskee sähköautolle pullakahvit joka latauksen aikana alkaa kilometreille tulemaan hintaa. Eikä ne kotona valmiiksitehdyt eväätkään ihan ilmaisia ole.

Vierailija
182/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä ikinä. Jo se, että se on äänetön ja automaatti estää. Hukkaan heitettyä rahaa.

Nuo ominaisuudet on just hyviä! Äänettömyys JS se miten sähköauto lähtee liikkeelle on ihan eri maailmasta kuin polttiksella.

Harva ajelee kilparadoilla päivittäin. Ruuhkaisilla teillä ei kiihtyvyydestä ole mitään hyötyä. Amikset toki tykkää ja puberteetti-ikäiset.

Suomessa on ruuhkaisia teitä tasan tarkkaa viidessä suurimmassa kaupungissa muutamalla tiellä kaksi kertaa päivässä. Voihan sitä autonsa valita senkin ehdoilla, mutta mitään järkeä siinä ei ole.

Kuinkahan moni normaaliautoilijoista valitsee autonsa kiihtyvyyden perusteella : )? Mitä järkeä siinä olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua pysähtyä mökkimatkalla joka 100 km välein puputtamaan Hesburgerin MiniMega hampurilaisateriaa sähköauton latauksen ajaksi.

Diesel Volvo vetää peräkärryn mökille ilman pysähdyksiä. Ja "lataamiseen" menee 3 minuuttia.

Miksi pitäisikään. Minun autollani pääsee kyllä mökille ja takaisin lataamatta kertaakaan. (range yli 500 km). Eikä mökillekään ole tarvetta painava peräkärry perässä ajella toistuvasti, Ehkä kerran vuoteen vähän raskaamman kärryn kanssa. Silloinkin pääsen perille hyvin ja ladata voi voimavirtarasiasta mökilläkin.

Kuka nyt mökin usean sadan kilometrin päästä edes hankkii, kyllä sinne mökille parissa tunnissa pitää päästä, oli sitten polttis tai sähkö.

Vierailija
184/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En halua pelätä, että auto syttyy tuleen kesken ajon, eikä autosta pääsisikään ulos.

Yleensä bensa-auton ongelma tuollainen.

Vierailija
185/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teslat, varsinkin ne valkoiset matalat, joita on kaikilla, ovat rumia. Onko niitä muunlaisia?

Valkoinen väri paljastaa kaikki mukamas varakkaat. Tesla oli pakko ostaa mutta ei riittäny rahaa vaihtaa väriä xD

Tai ei kiinnosta käyttää rahaa johonkin niin vähäpätöiseen kuin auton väri?

Niin, kukapa ei haluaisi hakata kovia summia Teslaan jotta saisi valita halvimman mahdollisimman värin? xD

Edelleen, joku jota väri ei kiinnosta? Minulla ei ole Teslaa, mutta auto kuin auto, niin ihan viimeinen asia josta viitsisin maksaa ekstraa olisi auton väri...

Valkoinen jopa helmiäisenä on käytännöllinen väri. Kokemuksesta se vasta kyrsii, jos joku naarmuttaa tai kolhii autosi jossain marketin parkkiksella ja korjausmaalauksen jälkeen auto on kameleontti. Etenkin nykyiset miljoonat eri harmaan sävyt ovat todella pirullisia sävyttää kohdilleen. Omaan silmään se väriero sattuu joka kerta kun auton näet.

Vierailija
186/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Tarvitsen ison takakontin, niitä ei tesloista löydy.

No kyllä niissä aika isot takapaksit on. Anoppiasiko siellä kuskaat?

Pikku koloja ovat. Olen eri vastaaja mutta samasta syystä en huolisi. Lisäksi toki se ettei niillä pääse niitä matkoja mitä minä ajan päivittäin eikä latauspisteitä ole niin taajaan täällä

Minulla siis itsellä 3 isoa koiraa, harrastuskamppeet sekä 3 ihmisen tavarat. Ei kiinnosta ahtaa ja sitten kaikilla olisi huono, ahdas olla. Nou tänks. Lisäksi sähkökärryt ovat niin matalia ettei niillä täällä Lapissa paljoa pääteiltä poiketa, joten siksikään eivät kelpaa.

Vierailija
187/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä ikinä. Jo se, että se on äänetön ja automaatti estää. Hukkaan heitettyä rahaa.

Nuo ominaisuudet on just hyviä! Äänettömyys JS se miten sähköauto lähtee liikkeelle on ihan eri maailmasta kuin polttiksella.

Renkaat siinä vaan kuluu nopeasti kun täysi vääntö iskee heti renkaisiin lähdössä.

Ehkä ketjun älyttömin kommentti.

Ei oikeastaan. Sähkömoottorin maksimimomentti on nimenomaan siinä kohtaa kun se lähtee pyörimään. Polttomoottorilla yleensä korkeammilla kierroksilla. 

Sähkömoottorilla on tasan sellanen momentti kuin ESC pyytää. Jos ei halua 0-100 ennätyksiä niin painetaan kaasua hillitymmin. Ja valitaan chill-mode.

Tuossahan oli nimenomaan kyse ripeastä lähdöstä jonka sähkäri tekee paljon ripeämmin kuin polttis kyllä siinä renkaat kuluu tehokkaasti.

Vierailija
188/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teslaan??

Onko tää joku vitsi? Siis siihen itsemurhalaitteeseen joka joko räjähtää tai ajaa kuskinsa seinään?

Vierailija
189/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin pitää tän nykyisen ison dieselin varalla näitä "pakko ajaa ilman taukoa Lappiin peräkärry perässä"-satunnaistilanteita varten. Normiarjessa sitten Tesla. Jotain tän tapaista olen suunnitellut muutenkin, kun ois kakkosautolle aina silloin tällöin joka tapauksessa tarvetta. Tosin sähköautoksi kävisi joku halvempikin.

Seurustelin hetken miehen kanssa, jolla oli sähköauto. Hän ajoi sillä 13 km työmatkaa - varmasti oikein passeli peli siihen. Aina kun lähdettiin oikein reissuun otettiin alle minun Focus. Koska maavara ja latauspisteiden epävarmuus ja vähyys. 

En tiedä onko tuo sähköautolla ajo roimasti lähiaikoina parantunut mutta kun olen lukenut testejä juurikin  Lappiin ajosta niin kyllä se vaan on vaikeaa matkantekoa. Latauspisteet ei toimi, pitää suunnitella matkan teko sen mukaan. Yhden kerran lähtivät liikkeelle Espoosta niin eka pysähdys oli Heinolassa jossa sitten lounastettiin sillä välin kun auto ladattiin. Ei ole kyllä meikäläisen teekuppi.

Vierailija
190/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ei toimi mun työajokäytössä, jossa latausmahdollisuuksia ei oikein pysty etukäteen aina selvittämään ja jos viikon aikana ajoa on esim. 1500 kilsaakin, eikä majoituspaikassa ole sähköliitäntää, niin eipä tuo oikein toimi. En myöskään tiedä, onko teslalla nelivetoisia maastoajoneuvoja.

Vierailija
191/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin ja heti. Asun maaseudulla, tulee paljon ajoja.

Vierailija
192/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jotta kaikille riittäisi sähköä

Vierailija
193/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva ajelee kilparadoilla päivittäin. Ruuhkaisilla teillä ei kiihtyvyydestä ole mitään hyötyä. Amikset toki tykkää ja puberteetti-ikäiset.

Suomessa on ruuhkaisia teitä tasan tarkkaa viidessä suurimmassa kaupungissa muutamalla tiellä kaksi kertaa päivässä. Voihan sitä autonsa valita senkin ehdoilla, mutta mitään järkeä siinä ei ole.

Niin täällä Ruuhka-Suomen ulkopuolella kiihtyvyydestä on kyllä etua, kun ei ole kaikkialle moottoritietä ja hyvin kiihtyvä auto helpottaa tavallisella maantiellä ohittamista huomattavasti. Enkä ole mikään takapuskurissa roikkuva hurjapääohittelija, päinvastoin aika varovainen.

Enpä kiihdyttelisi hirveästi patteriautoilla taajamien ulkopuolella. Voipi akusta virta lopahtaa yllättäen ja hinaukseen menee : )

Vierailija
194/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi Teslaa mistään hinnasta

Vierailija
195/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska ei toimi mun työajokäytössä, jossa latausmahdollisuuksia ei oikein pysty etukäteen aina selvittämään ja jos viikon aikana ajoa on esim. 1500 kilsaakin, eikä majoituspaikassa ole sähköliitäntää, niin eipä tuo oikein toimi. En myöskään tiedä, onko teslalla nelivetoisia maastoajoneuvoja.

Majoitutko useinkin erämaakämpissä? Minä en viimeisen 30 vuoden aikana ole ollut YHDESSÄKÄÄN majoituspaikkaa jossa sähköjä ei olisi.

Vierailija
196/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska haluan oletetetun sukupuoli-identiteettini näyttävän heterolta.

Eli ajat tonnin tojolla, koska pelkäät tulla kaapista.

Vierailija
197/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä en vaihtaisi kymppitonnin autoa halvimmillaankin 50 000€ maksavaan?

Vierailija
198/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi

Ajan nyt hybridillä. Lyhyet ajot sähköllä, pitkissä reissuissa bensamoottorin edut, ei tarvitse hakeutua latureille pitämään pakollisia lataustaukoja

Kun ajan Lappiin mökille, en saa siellä ladattua sähköautoa täyteen, hybridini akun kyllä saanhalutessani ladattua ihan normaalista sähkörasiasta. Voi rauhassa keskttyä lomailuun ja rentoutumiseen.

Ja kaikista paloherkin vaihtoehto on plugari.

Vierailija
199/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en viimeisen 30 vuoden aikana ole ollut YHDESSÄKÄÄN majoituspaikkaa jossa sähköjä ei olisi.

Minä en viimeisen 30 vuoden aikana ole ollut YHDESSÄKÄÄN majoituspaikkaa jossa auton saisi ottaa mukaan huoneeseen jossa ne sähköt ovat ja ladata siellä.

Hyvä kun löytyy vielä töpseli johon kännykän laturin saa työnnettyä ja siitäkin katkeavat virrat kun poistut huoneesta.

Vierailija
200/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renkaat siinä vaan kuluu nopeasti kun täysi vääntö iskee heti renkaisiin lähdössä.

Ehkä ketjun älyttömin kommentti.

Ei oikeastaan. Sähkömoottorin maksimimomentti on nimenomaan siinä kohtaa kun se lähtee pyörimään. Polttomoottorilla yleensä korkeammilla kierroksilla. 

Sähkömoottorilla on tasan sellanen momentti kuin ESC pyytää. Jos ei halua 0-100 ennätyksiä niin painetaan kaasua hillitymmin. Ja valitaan chill-mode.

Tuossahan oli nimenomaan kyse ripeastä lähdöstä jonka sähkäri tekee paljon ripeämmin kuin polttis kyllä siinä renkaat kuluu tehokkaasti.

Sähköauto lähtee tasan niin rauhallisesti tai sähäkästi kuin sitä käskyttää. Minä en pihasta tai valoristeyksestä lähde talla pohjasta. En tehnyt niin silloinkaan, kun minulla vielä oli  polttis.