Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin raivarit - pitääkö sietää?

Outo
02.06.2023 |

Työkaveri saa yhtäkkiä raivareita odottamattomista asioista. On rauhallinen ja ihan jees luonteeltaan, mutta ihan yllättäen saattaa alkaa huutaa päin naamaa. Tuntuu, että suustaan tulee mitä sattuu eikä sellaseen osaa reagoida mitenkään. Yleensä vain hiljaa kuunnellaan ja jatketaan töitä.
Pitääkö tällaista sietää? Vai pitäiskö kaveri pyytää lääkärin pakeille?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu pomolle tai työsuojeluvaltuutettu like. Ei tietenkään tarvitse kestää tommosta

Vierailija
2/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Ota yhteyttä henkilöstöosastoon (jos sellainen on) tai esimieheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsuojeluvaltuutetulle

Vierailija
4/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa burn outilta. Varmaan tarvis jotakin apua. Eikä tosiaan tarvi muiden yliymmärtää moista! Pyytäköön anteeksi.

Vierailija
5/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy rauhallisesti, mikä taas vaivaa? Miksi raivoat?

Onko kyseessä naispiru vai miespiru?

Vierailija
6/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun ex-työkaveri. Työsuojelu ja esimies eivät tehneet asialle mitään, koska pelkäsivät että ko. raivotar alkaa raivota lisää ja ottaa taisteluparikseen mukaan liiton. Onneksi olin vielä koeajalla ja karenssista huolimatta lähdin saman tien.

Vierailija
7/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus raivariin on ihan hyvä syy. Nykyaikana ihmisten pitäisi antaa palautetta reippaammn.

Vierailija
8/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin valittaa naapuristani, soitin isännöitsijälle. Käski mennä puhumaan asiasta suoraan naapurini kanssa!

Joo, tätäpä tätä. Luuletteko, että pikkupomo, työsuojeluvaltuutettu menee asiaan puuttumaan. Sanoo sulle, et sano sinä ite sille jos hänen käytöksensä vaivaa. Kokemusta tästäkin. Pomot osaa ulkoistaa tämänkin alaisten sodaksi.

Tehkää kimpassa päätös, ettette kuuntele moista kakarakäytöstä ja lynkkaatte tämän raivoapinan joukolla.

Piruilulla ja rauhallisella puhumisella. Kysytte mikä per..tte taas hiertää ja tuo raivoaminen on epäasiallista.

Näille työpaikkahäiriköille pitää sanoa vastaan!!

Vierailija
9/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus raivariin on ihan hyvä syy. Nykyaikana ihmisten pitäisi antaa palautetta reippaammn.

Asiat voi sanoa ihan rauhallisesti eikä naama punaisena huutaen. 

Vierailija
10/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet sitten itse provosoinut? Minulle kävi näin kerran, kun muka olin tehnyt "työkaverin työt". Sitten tyyppi kutsui pomon paikalle, ja hermostuin, että mitä vittua!

Vierailija
11/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan rauhallinen ja jees luonteeltaan mutta joskus alkaa huutaa töissä päin naamaa? Öh.. millainen on mielestäsi raivohullu sekopää, jos tuo on mukava ja rauhallinen? Taisi käydä taas niin että normaali ihminen alkaa paikata ja selitellä epävakaan käytöstä. Tuo on joku ihme refleksi useimmilla.

Vierailija
12/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että hänellä on liikaa stressiä. Pitää sanoa hänelle suoraan, että sellainen käytös ei sovi työpaikalle ja että hänen on haettava apua, jos ei pysty hillitsemään itseään.

Mutta älkää piruilko. Sekin on epäasiallista käytöstä eikä kuulu työpaikalle.

Ihmisillä on erilainen stressinsietokyky ja kotonakin on voinut saada erilaiset käyttäytymismallit. Jos esim. vanhemmilta on aina mennyt herkästi kuppi nurin ja kotona on ollut paljon huutoa kasvuvuosina, niin silloinhan sitä pitää ihan normaalina käytöksenä.

Vierailija
13/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..mulla se on esihlö jolla viiraa. on puoli vuotta aina "virkavapaalla" ja kestää takaisin tultuaan jopa jonkun viikon, kunnes taas kilahtaa. hyssynhyssyn kyllä se siitä.

Vierailija
14/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Kun työkaveri on rauhoittunut, sanot hänelle itselleen asiasta. Kirjaa itsellesi ylös mitä, missä ja milloin on tapahtunut aina, kun näin tapahtuu. Kerro asiasta myös esimiehellenne.

Vierailija
15/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu pomolle tai työsuojeluvaltuutettu like. Ei tietenkään tarvitse kestää tommosta

Mitäs jos työsuojeluvaltuutettu on se räjähtelevä tyyppi?

Vierailija
16/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat voi sanoa ihan rauhallisesti eikä naama punaisena huutaen. 

Voi myös huutaa jos pyynnöistä ja sanomisista huolimatta ihminen ei tee niin kuin on sovittu. Miksi mulkulle pitäisi olla kiva? 

Vierailija
17/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän väkisin siellä ja kokee stressiä. Vai on pomottava. Mistä aiheista raivoaa. Onko yrityksessä jokin huonosti toimivaa. Ahdistuneelle työntekijälle raivon kuuleminen ei tee hyvää, voi tulla oireita. Pitäisikö hänelle olla joku oma raivohuone ja kirjaa korjattavat asiat ylös.

Vierailija
18/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä teidän pomo on silloin? Eikös pomot sano jos paikka on väärä.

Vierailija
19/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla "palaa käämit" töissä aina toisinaan. Tiedostan ongelmani ja olen tietoinen että olen täysin ylikuormittunut ja että minulla tosiaankin on vakava burnout.

Huono työnjohto ja epäselvyydet työnkuvassa sekä epätasa-arvoinen kuormitus työtehtävissä ovat tämän aiheuttaneet. Itse en enää jaksa yrittää ottaa ongelmia puheeksi esihenkilön kanssa, kun siitä ei mitään hyvää ole kertaakaan seurannut ja koen sen täysin turhaksi. Hän mitätöi ja vähättelee.

Nyt yritän vain sinnitellä kesälomaan asti ja toivuttuani panostan kaikkeni uuden työpaikan löytääkseni.

Tälläkin viikolla vedin raivarit, vaikka kuinka yritin jaksaa. Kohta joku vastaa että hae sairauslomaa -

Ei tässä varmaan muukaan kohta auta, mutta en tiedä vaikuttaako se negatiivisesti uuden työpaikan löytämiseen.

Sairas työyhteisö sairastuttaa työntekijät.

Vierailija
20/33 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen asia puuttua tuollaiseen törkeään käytökseen. Hänelle siitä palkkaa maksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi