Hoitoala: palkka nousee 40e!
Viime syksynä Tehy ja Super neuvottelivat HISTORIALLISET palkankorotukset hoitajille. Tänään kävimme työkavereiden kanssa katsomassa paljon on tulossa palkkaa kuun puolivälissä, kun palkat on laitettu ajoon nyt toissapäivänä
Tässä se on: noin 40 euroa lisää liksaa! Rytkönen ja Paavola puhuivat keskimäärin noin 200e korotuksesta tälle vuodelle.
Nyt naamat tiskiin ja selittämään, mikä tämä homman nimi on? Kuka valehtelee? Mihin rahat menevät? Mitä siellä on aidosti sovittu ison työtaistelun seurauksena?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loput tulee sitten varmaan loppuvuoden aikana, jos kerran nyt tuli vain 40 e.
Tulee jos kuuluu niihin jotka saavat järjestelyeriä. Kaikki eivät kuulu. Aivan kuten kaikki eivät saaneet koronakorvausta vaikka koronapotilaita hoitivatkin. Toisaalla taas kaikki saivat koronakorvausta vaikka eivät olisi kohdanneet ensimmäistäkään koronapotilasta koko aikana.
Järjestelyerästäkin iso osa on varattu järjestelmien ja toiminnan kehittämiseen.
Onneksi en kuulu ammattiliittoon. Ei siitä ole juurikaan hyötyä. Säästää senkin rahan.
Joo, hoitotyö on arvokasta ja hoitajat ansaitsevat lisää palkkaa.
Mutta onko se oikein, että moni matalapalkka-alalla työskentelevä työntekijä saa tessin mukaisen korotuksen joka on joku 10-20 senttiä tunnilta?
Esimerkiksi oma tuntipalkkani nousi 20 sentillä 11,50 eurosta 11,70 euroon.
Hoitajilla ei edes ole mitkään kaikista huonoimmat palkat. Moni tekee töitä eri aloilla 10 eurolla tunti, kun hoitajalla aloituspalkka on jo paljon parempi.
Jos hoitajat saavat noin hyviä korotuksia, niin silloin muidenkin pitäisi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi enempää nostaa, kun julkisella on niin pitkät vuosilomat lähes 2kk/vuosi ja siihen lomarahat päälle eli 1kk palkka. Verovaroista vielä ja lisää pitäisi vaan saada.
Pitäishän se nyt nostaa kuten luvattiin! Huijaaminen ei saa kyllä ketään pysymään alalla.
Eihän siinä ketkään muut ole huijanneet, kuin Tehy ja Super.
No daa! Niinhän tuossa juuri sanotaan! Vai keneen/ mihin muuhun tuo muka voisi viitata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi enempää nostaa, kun julkisella on niin pitkät vuosilomat lähes 2kk/vuosi ja siihen lomarahat päälle eli 1kk palkka. Verovaroista vielä ja lisää pitäisi vaan saada.
Pitäishän se nyt nostaa kuten luvattiin! Huijaaminen ei saa kyllä ketään pysymään alalla.
No daa! Niinhän tuossa juuri sanotaan! Vai keneen/ mihin muuhun tuo muka voisi viitata?
No daa,Tehykö sen palkan maksaa?
Kenenkään ei kannata enää opiskella hoitajaksi, opettajaksi tai lastentarhanopettajaksi. Ei kenenkään.
Tehkööt herrat itse ne hommat kun on niin helppoa. Siitä vaan Orpokin olemaan lisäkäsinä.
Nykyistenkin kannattaisi lähteä vielä kun pääsee. Nyt ne jo suunnittelee uusia pakkolakeja hoitajille, jolla saadaan hoitajat pakotettua orjina pysymään hautaan asti.
Kun henkilöstömitoitukset poistetaan, lentää osa porukasta pihalle. Hoitoa tullaan taas suorittamaan aivan liian vähäisellä henkilökunnalla. Suihkuun saattaa osastolla päästä kerran kolmessa kuukaudessa jos käy säkä, vaippa ehditään vaihtamaan ehkä kerran viikossa. Ihmiset kuolee sepsikseen, tulehduksiin yms. Tapa sekin karsia kustannuksia jotta ISOT ULKOMAISET HOIVAJÄTIT saavat lisää voittoa omaan taskuun. Veroja ei tietenkään makseta suomeen.
Tätä te haluatte. Tätä te saatte.
Toivottavasti jokainen hoitajia lytännyt, kokoomusta äänestänyt saa maata pskvaipoissaan pitkään ja hartaasti miettimässä arvojaan.
Ai? Mä katsoin Tehyn sivuilta, että 1.6 tullut yhteensä 5,1% korotuksia. Ja sitten kesäkuun lopussa tosiaan se 467e kertakorvaus.
En tiedä teistä mutta kyllä mulla peruspalkka nouseen tuon myötä yli 3000e. Työskentelen erikoissairaanhoidossa leikkaussalissa.
Christiiina kirjoitti:
Minulla ei ainakaan ole euroakaan noussut peruspalkka kun vertasin toukokuun palkkakuittia viime lokakuun palkkakuittiin.
Palkat nousee 1.6. alkaen, tuskin olet vielä saanut palkkaa eiliseltä ja toissapäivältä?
Vierailija kirjoitti:
Ai? Mä katsoin Tehyn sivuilta, että 1.6 tullut yhteensä 5,1% korotuksia. Ja sitten kesäkuun lopussa tosiaan se 467e kertakorvaus.
En tiedä teistä mutta kyllä mulla peruspalkka nouseen tuon myötä yli 3000e. Työskentelen erikoissairaanhoidossa leikkaussalissa.
Vertaahan vielä Tehyn sivua palkkakuittiin
Vierailija kirjoitti:
Käypä katsomassa nyt palkka-ajon jälkeen tehty uusi palkkasopimuksesi 1.6 alkaen. TEHY väittää omia prosenttejaan, mutta työnantajat maksaa puolet vähemmän. Luvatut prosentit häviää jonnekin, josta kukaan ei kerro eikä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei kannata enää opiskella hoitajaksi, opettajaksi tai lastentarhanopettajaksi. Ei kenenkään.
Tehkööt herrat itse ne hommat kun on niin helppoa. Siitä vaan Orpokin olemaan lisäkäsinä.
Nykyistenkin kannattaisi lähteä vielä kun pääsee. Nyt ne jo suunnittelee uusia pakkolakeja hoitajille, jolla saadaan hoitajat pakotettua orjina pysymään hautaan asti.
Vantaalla varhaiskasvatusopettajien palkka alkaa kolmosella elokuusta lähtien.
Onhan se 40€ rahaa sekin. Saa sillä yhden ruokakassin enemmän per kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö Käärijään?
Vierailija kirjoitti:
juu ja koronakorvaukset jäi saamatta koska en ollut enää saman työnantajan palveluksessa tämän vuoden helmikuun lopussa. Sitä ennen olin koronatyössä kaksi pitkää vuotta, mutta ei makseta koronakorvauksia...
Sama kävi täälläkin. Tein eri mittaisia sijaisuuksia yli koko korona-ajan. 1.5. olis pitänyt olla työsoppari voimassa, että olisi korvauksen saanut, no mulla oli 28.4. yksi soppari ja 3.5. alkaen seuraava, molemmat kyllä allekirjoitettuna jo pari kuukautta etukäteen. Mutta niin vaan jäi korvaus saamatta. Eipä tarvi kyseiselle kunnalle enää palata, näki ainakin mikä oli hoitajan arvostus kyseisten esimiesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa,Tehykö sen palkan maksaa?
Ei maksa, mutta tehy huijasi korotusten määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö Käärijään?
Ei sitä ainakaan suoraan mainita. :D https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/5967230
Vierailija kirjoitti:
Onhan se 40€ rahaa sekin. Saa sillä yhden ruokakassin enemmän per kk
Kun maksaa tuostakin summasta ensin verot ynnä muut niin ylimääräisen ruokakassin koko pienenee.