Unelmakoti sisiliassa
kolmas kausi on areenassa ja sitä katsellessa. Kuinka kaunis paikka ja ne yölliset ilmakuvat, kun lamput valaisevat pieniä katuja. Mutta jokaisessa jaksossa itseä häiritsee yksi asia. Onko tuo Marie maanikko ja hänen laskuvaiheita ei ohjelmassa näytetä?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Kateus ja katkeruus kirjoitti:
Kylläpäs on kateellista porukkaa tämä pariskunta joka talon Sisiliasta osti on ahkeria ihmisiä. Talo jonka he ostivat oli 30 vuotta tyhjillään siis remontoitavaa riittää hinta jonka he siitä maksoivat ei ole järin iso. Heillä myöskin talo ruotsissa ovat ostaneet ja remontoineet 5 taloa. Varmaakin remontoimattomia remontoineet ja myyneet pois. Jokaisella on mahdollisuus tehdä samaa jos on ahkera remonttitaitoinen ihminen. Kuinka moni viitsii tehdä tuollaista likaista työlästä hommaa. Heillä on nyt remppa miehiä Sisiliassa tuskin maksavat paljoa. Miksi pitää aina olla ilkeä puhua pahaa ihmisistä jota ei edes tunne.
Miten jokaisella on mahdollisuus tehdä sama, jos sen tehdäkseen täytyy olla remonttitaitoinen ihminen? Remonttitaitoinen ihminen ei tarkoita sitä, että hän osaa vaihtaa käsisuihkun bideekahvan tai kiinnittää tapetit seinään, vaan että ihmisellä on vähän laajempaa remonttikokemusta. Mielellään joku ihan remontoitiin liittyvä koulutus.
Remontointi kuten ihan mikä muu tahansa asia on opeteltavissa eikä siihen tarvita koulutusta. Mutta toki se koulutukseen nojaaminen on hyvä tekosyy olla tekemättä mitään. Ei sitä kokemusta tule jos ei mitään ole valmis kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on kateellista porukkaa tämä pariskunta joka talon Sisiliasta osti on ahkeria ihmisiä. Talo jonka he ostivat oli 30 vuotta tyhjillään siis remontoitavaa riittää hinta jonka he siitä maksoivat ei ole järin iso. Heillä myöskin talo ruotsissa ovat ostaneet ja remontoineet 5 taloa. Varmaakin remontoimattomia remontoineet ja myyneet pois. Jokaisella on mahdollisuus tehdä samaa jos on ahkera remonttitaitoinen ihminen. Kuinka moni viitsii tehdä tuollaista likaista työlästä hommaa. Heillä on nyt remppa miehiä Sisiliassa tuskin maksavat paljoa. Miksi pitää aina olla ilkeä puhua pahaa ihmisistä jota ei edes tunne.
Miten jokaisella on mahdollisuus tehdä sama, jos sen tehdäkseen täytyy olla remonttitaitoinen ihminen? Remonttitaitoinen ihminen ei tarkoita sitä, että hän osaa vaihtaa käsisuihkun bideekahvan tai kiinnittää tapetit seinään, vaan että ihmisellä on vähän laajempaa remonttikokemusta. Mielellään joku ihan remontoitiin liittyvä koulutus.
Remontointi kuten ihan mikä muu tahansa asia on opeteltavissa eikä siihen tarvita koulutusta. Mutta toki se koulutukseen nojaaminen on hyvä tekosyy olla tekemättä mitään. Ei sitä kokemusta tule jos ei mitään ole valmis kokeilemaan.
Kaikkea voi tietysti opetella tekemään itse, mutta ihan lainsäädännölliseltä kannalta esimerkiksi viemäröintiä ei saa tehdä ilman tarvittavia lupia. Tai eihän sitä kukaan estä tekemästä, mutta vakuutus ei korvaa jos omien virheiden takia syntyy vesivahinko.
Muutenkin musta tuntuu, että me ollaan luettu ihan eri keskustelua. En mä ole saanut mitään sellaista käsitystä, että ihmiset olisivat olleet hirveän kateellisia Marien ja miehen projektista tai kodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi tietysti opetella tekemään itse, mutta ihan lainsäädännölliseltä kannalta esimerkiksi viemäröintiä ei saa tehdä ilman tarvittavia lupia. Tai eihän sitä kukaan estä tekemästä, mutta vakuutus ei korvaa jos omien virheiden takia syntyy vesivahinko.
Muutenkin musta tuntuu, että me ollaan luettu ihan eri keskustelua. En mä ole saanut mitään sellaista käsitystä, että ihmiset olisivat olleet hirveän kateellisia Marien ja miehen projektista tai kodista.
Suomalaisen perusasenne: aina löytyy jotain huonoa sen sijaan, että miettisi miten asia onnistuisi.
Siis onko pariskunta ostanut talon näkemättä ja tutkimatta missä kunnossa se on?
Aloitin juuri katsomaan sarjaa ja ihmettelen miksi pariskunta on yllättynyt puutarhasta ja talosta yleensäkin. Eivätkä ole keskustelleet talosta arkkitehdin yms kanssa?
Toki tehdään tv-sarjaa eli esittävätkö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen perusasenne: aina löytyy jotain huonoa sen sijaan, että miettisi miten asia onnistuisi.
Ilmeisesti sulla on tuo suomalainen perusasenne, koska täytyy vääntää mun kommentti negatiiviseen valoon. Se nyt vaan on ihan objektiivinen fakta, ettei ainakaan Suomessa voi lainsäädännön mukaan tehdä kaikkia juttuja itse ilman asiaan sopivaa koulutusta. Jos mä ihan hirveästi haluaisin remontoida taloa Italiassa, niin kyllä mä siitä tietoa osaisin etsiä ja joku putkimieskoulutuskin voisi olla hyödyllinen ja kiinnostava, mutta mä kyllä mieluummin teen elämälläni jotain muuta.
Jos ostan Italiasta korjausta vaativan talon, niin mieluummin maksan ammattilaisille, että ne tekee raskaat työt ja ammattiosaamista vaativat työt. Mä voin sitten keskittyä vaikka lukemaan kirjaa siellä puutarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän vaikuttaa kyllä jollakin tavalla kahjolta ja äärimmäisen itsekeskeiseltä.
Mutta itseäni häiritsee vielä enemmän toinen asia: MISTÄ IHMEESTÄ näillä ihmisillä on varaa ostella huviloita Sisisliasta ja sisustaa niitä antiikkilöydöin? Äijä on asfalttimies, Marie itseoppinut "sisustaja".
Se talo maksoi muistaakseni alle satatuhatta.
Mutta he reissaavat sinne koko ajan Ruotsista lapsilaumoineen, ja ainakaan Marie ei näytä tekevän mitään palkkatyötä. Eikä ne lukuisat remppaäijät ilmaisia ole nekään.
Ei ole töitä italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko pariskunta ostanut talon näkemättä ja tutkimatta missä kunnossa se on?
Aloitin juuri katsomaan sarjaa ja ihmettelen miksi pariskunta on yllättynyt puutarhasta ja talosta yleensäkin. Eivätkä ole keskustelleet talosta arkkitehdin yms kanssa?
Ehkä se on ohjelman idea ja tuskin itse maksavat remonttia, eiköhän tv-yhtiö sen maksa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihana sarja.
Mies on jalat massa tyyppi, rouva hieman eläväisempi.
Alkuun tuntui jopa, ette mies tekee mitä käsketään ja rouva maksattaa ja pomottaa.
Sarjakausien edetessä, on satu huomata ettei nyt ihan näin ole.Nyt viimeisellä kaudella jo kävivät tutustumassa mahdollisiin uusiin haasteisiin maalla.
Surkeita näkyjä kivat ryöstetyt talot. Minne ovat ihmiset kadonneet , miksi talot on jääneet tyhjilleen ??
Mafia. Suojelurahat. S ii rtolaisvyöry. Työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Sisiliassa ja ihastuin heti ensi kerralla paikkaan. Katson ohjelmaa ja ihailen, miten viehättäväksi he paikan saivat, puutarhakin muuttui kauniiksi ja viihtyisäksi.
Pelkkä ajatus että takapihalta saisi hedelmiä. Tähän salaattiin voisi pistää vähän sitruuna mehua, no haen sitruunan takapihalta suoraan puusta. Ja ne torit, tuorreita tuotteita ja halvalla. Oman pikkukunnan torilta ei saa edes siiklin perunaa tai mansikoita kesällä:(
Nehän ei syö niitä vaan antaa niiden tippua maahan. En voi käsittää: appelsiini- ja sitruunapuita takapiha täynnä ja jättää mätänemään maahan. Jotenkin sekaisin pariskunta vaikuttaa olevan: yhdessä jaksossa mies pakkasi Ruotsissa matkaan autoon lapion, koska ruotsalainen teräs on maailman parasta eikä Sisiliasta saa lapioita?? Samoin kaikki muutkin työkalut kotoa mukaan.
Ja se puutarharemppa..olisi pitänyt tehdä julkisivun rappaus ensimmäisenä, koska jos sen nyt tekee, niin mihin telineet pystyyn? Ja puutarha täynnä vanhaa laastia sen jälkeen. Ikkunat olisi uusinut samalla. Vähän niinkuin liikaa fiiliksen mukaan menneet.
Mekin remppasimme talon Italiassa ja tosiaan veimme Suomesta joitain tavaroita mukanamme. Kuten kunnon jykevät pistolapiot. Italialaiset työmiehemme nakersivat kevyillä kämmenen kokoisilla lapioilla 100m2 lattiaa auki - ihan järjetöntä!! Homma nopeutui ja helpottui kummasti:)
Olisi varmaan ollut helpompaa käydä rautakaupassa. Eivät nuukina viitsineet ostaa yhtä hommaa varten lapioita ja saivat pienillä lapioilla homman kestämään kauemmin eli enemmän liksaa. Maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihana perhe mun mielestä. Ihanaa että uskaltavat ELÄÄ!
Ne elää joilla on liitua tai tarpeeksi tyhmiä ottaakseen lainaa kerskakulutukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä yhdistää tuota pariskuntaa? En voi mitään, mutta oon miettinyt muutaman kerran kun näen.
Nainen kuin malli tai missi, mies pallomahainen ja hyvin tavismiehen näköinen...
Katotaanko me samaa sarjaa? Nainen on hoikka joo, mutta kasvoilta ihan tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hauku koko kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on ohjelman idea ja tuskin itse maksavat remonttia, eiköhän tv-yhtiö sen maksa.
Toi olisi ihan hyvä. Mä en tajua suomalaisia remontti- ja hääohjelmia, kun niistä ei saa muuta kuin osallistumisen ilon. Miksi mä haluaisin häihini jonkun tv-kuvausryhmän enkä saisi siitä edes mitään korvausta. Ne pitää kuitenkin ottaa huomioon kaikissa suunnitelmissa.
Kiitti vinkistä, en tiennytkään, että kolmas kausikin on tehty. Sarja on mielenkiintoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen remppauttanut yli sata vuotta wanhan kivitalon Italiassa. Tuokin palatsi tv-ohjelmassa on varmasti museoviraston alainen, joten siellä ei tehdä ihan niin kuin huvittaisi. Ensin ostetaan talo sitten palkataan nk. GEOMETRA. Joka tutkii talon ja anoo luvat kaupungin rakennuslautakunnalta (en tiedä suomeksi varmaan oikeaa nimeä instanssille). Geometra hankkii myös putki-sähkömiehet ja muurarit sekä valvoo niiden tekemiset. Itse voit valita lattialaattoja siitä mitkä sallittu museoviraston listoilla. Joku talon ulkorappaus ja maalaus eivät ole prioriteetteja jos pitää sisätilat alusta lähtien rempata, ne ovat ihan niitä viimeistelytöitä ja talon värikin pitää anoa museovirastolta, värejä on muutamia tarjolla. Silti voi itse olla mukana rempassa. Itsekin revin vanhoja seiniä sisätiloissa kun kolmesta pienestä huoneesta tehtiin yksi avara 40 neliön tila olo- ja ruokahuoneeksi. Kieltä on hyvä osata, että ymmärtää sääntöjä ja voi keskustella tämän geometran kanssa asioista. Oma remppaus kesti 6 kk jonka jälkeen muutin taloon asumaan, sitten alettiin uusia keittiötä ja tehdä toinen kylpyhuone taloon. Oikein hyvin onnistui kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut vain ekan kauden ja siinä tekivät kyllä huikean muutoksen jo sinne taloon. Tuosta Mariesta en ole tehnyt persoonana tuollaisia huomioita, mielestäni hän oli ainakin siinä ekalla kaudella ihan perus ruotsalainen nainen. :D
Marie on osittain suomalainen. Yksi isoäiti, isän äiti, oli suomalainen. Muutti Vaasan seudulta Skåneen ja meni siellä sitten naimisiin. Jossain haastattelussa kehui olevansa ylpeä juuristaan.
Unelmakoti Sysmässä kirjoitti:
Kaikesta huolimatta palatsin ostaminen reilulla 800000 kruunulla eli noin 770000 eurolla on Marien unelmien täyttymys.
Eli ei mikään halpa ollut.Luki Iltalehdessä 25.9.2020
Iltalehtikö töpännyt taas, yksi nolla liikaa eurohinnassa.
Mua huvitti tämänpäiväisessä jaksossa 1/8 kun mies menee ostamaan tomaatteja sisilialaiselta vihanneskappiaalta ja kysyy ovatko tomaatit Sisiliasta.
Mies rassukka ei tiedä, että italialainen ruokakulttuuri perustuu kaikessa niihin omiin, lähellä tuotettuihin raaka-aineisiin. Eli Sisiliassa myydään vain Sisiliassa tuotettuja tomaatteja, ja niitä onkin varsin laaja määrä eri kokoisina ja muotoisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Sisiliassa ja ihastuin heti ensi kerralla paikkaan. Katson ohjelmaa ja ihailen, miten viehättäväksi he paikan saivat, puutarhakin muuttui kauniiksi ja viihtyisäksi.
Pelkkä ajatus että takapihalta saisi hedelmiä. Tähän salaattiin voisi pistää vähän sitruuna mehua, no haen sitruunan takapihalta suoraan puusta. Ja ne torit, tuorreita tuotteita ja halvalla. Oman pikkukunnan torilta ei saa edes siiklin perunaa tai mansikoita kesällä:(
Nehän ei syö niitä vaan antaa niiden tippua maahan. En voi käsittää: appelsiini- ja sitruunapuita takapiha täynnä ja jättää mätänemään maahan. Jotenkin sekaisin pariskunta vaikuttaa olevan: yhdessä jaksossa mies pakkasi Ruotsissa matkaan autoon lapion, koska ruotsalainen teräs on maailman parasta eikä Sisiliasta saa lapioita?? Samoin kaikki muutkin työkalut kotoa mukaan.
Ja se puutarharemppa..olisi pitänyt tehdä julkisivun rappaus ensimmäisenä, koska jos sen nyt tekee, niin mihin telineet pystyyn? Ja puutarha täynnä vanhaa laastia sen jälkeen. Ikkunat olisi uusinut samalla. Vähän niinkuin liikaa fiiliksen mukaan menneet.
Mekin remppasimme talon Italiassa ja tosiaan veimme Suomesta joitain tavaroita mukanamme. Kuten kunnon jykevät pistolapiot. Italialaiset työmiehemme nakersivat kevyillä kämmenen kokoisilla lapioilla 100m2 lattiaa auki - ihan järjetöntä!! Homma nopeutui ja helpottui kummasti:)
Olisi varmaan ollut helpompaa käydä rautakaupassa. Eivät nuukina viitsineet ostaa yhtä hommaa varten lapioita ja saivat pienillä lapioilla homman kestämään kauemmin eli enemmän liksaa. Maassa maan tavalla.
Luuletko ettemme käyneet🤣🤣
Pistolapio, tuollainen meidän tanakka ja painava on täysin tuntematon siellä. Esim tuossa ohjelmassakin räpeltävät niillä pienillä. Rautakaupasta ei siis löydy.
Ukot ainakin meidän raksalla olivat kyllä tehokkaita ja tekivät töitä kun pienet eläimet. Ei väliä vaikka ikää oli 60v ja elopainokin n 100kg. 8h päivässä, 2 h tsuko välissä.
Käännä toisin päin. Nainen olisi " palloontunut" ja mies solakka ja komea kuin malli? Mitä puhuttaisiin sitten? Kuuluisko edelleen samaa, että että kun aikaa on kulunut ja lapsiakin saanut...