Ihanaa, viileys jatkuu ainakin vielä viikon. Mainio alku kesälle : )
Pidän PALJON enemmän tästä koleudesta kuin tukahduttavasta helteestä. Tämmöisinä päivinä saa niin paljon kaikenlaista aikaan : )
Kommentit (122)
Loistava sää pidempien lenkkien juoksemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miks ei lämpimässä voi juosta pitkiä lenkkejä? Kyllä kansainväliset Maraton kisat useimmiten juostaan lämpimämmässä kelissä, kuin Suomen kesä on parhaimmillaan. En minä ainakaan halua lähteä lenkille pilkkihaalarissa ja pipo päässä. Juokse talvella sitä on näköjään 9kk / vuosi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ei lämpimässä voi juosta pitkiä lenkkejä? Kyllä kansainväliset Maraton kisat useimmiten juostaan lämpimämmässä kelissä, kuin Suomen kesä on parhaimmillaan. En minä ainakaan halua lähteä lenkille pilkkihaalarissa ja pipo päässä. Juokse talvella sitä on näköjään 9kk / vuosi tarjolla.
Voi toki. Kielsinkö sen? Lue teksti uudestaan. En tykkää itse juosta pidempiä lenkkejä auringon porottessa. Huom, tämä on ainoastaan minun mielipiteeni. Ymmärsitkö? Juoksen jo ympäri vuoden. Voit itse sohvaperunoita talvet, ei kuulu minulle.
Todellakin! Laitan myös luottoni siihen, ettei heinäkuussakaan olen hellepäiviä kuin korkeintaan 14. Sen jälkeen alkaakin jo elokuu, ja SYKSY! HURAA!
Joo on kyllä mahtavaa kun lunta sataa kesäkuussa. *sarkasmi*
Terkut Pohjois-Suomesta!
Minäkin olen nauttinut. Sairastin neljä vuotta sitten keuhkokuumeen ja elokuussa perään myyräkuumeen, ja pihamaa pääsi hunningolle. Puoliso ei erota perennaa rikkaruohosta. Meillä on lisäksi iso 4000 neliön piha, ja keväällä mulla on kiire kasvimaan ja kasvihuoneen kanssa. Sen vuoksi aina että teenpä nuo rumilukset sitten kesäkuussa.....monena vuonna jäänyt rikkaruohottuneet kukkapenkit uusimatta järkkyhelteen vuoksi, mutta nyt on lapiohommille ihan loistava keli ja mieskin innostui puita ja pensaita istuttamaan ja aikoo rakentaa nuotiopaikankin. Saadaan piha kuntoon!
Vierailija kirjoitti:
Joo on kyllä mahtavaa kun lunta sataa kesäkuussa. *sarkasmi*
Terkut Pohjois-Suomesta!
Oletko poliitikko kun selittelet kirjoitustasi.
Idioottimaista.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen nauttinut. Sairastin neljä vuotta sitten keuhkokuumeen ja elokuussa perään myyräkuumeen, ja pihamaa pääsi hunningolle. Puoliso ei erota perennaa rikkaruohosta. Meillä on lisäksi iso 4000 neliön piha, ja keväällä mulla on kiire kasvimaan ja kasvihuoneen kanssa. Sen vuoksi aina että teenpä nuo rumilukset sitten kesäkuussa.....monena vuonna jäänyt rikkaruohottuneet kukkapenkit uusimatta järkkyhelteen vuoksi, mutta nyt on lapiohommille ihan loistava keli ja mieskin innostui puita ja pensaita istuttamaan ja aikoo rakentaa nuotiopaikankin. Saadaan piha kuntoon!
Aina löytyy tekosyy laiskuudelle.
Ei voi ymmärtää, että joku haluaa kylmän kesän. Niin kuin takuuvarma vähintään 8 kuukautta kestävä kylmyys ja märkyys ei olisi tarpeeksi. Kesää meillä on yleensä vain muutaman viikon, onnekkaina vuosina pari kuukautta. Loppuajan horrostaisin jos vain kykenisin.
Valitettavasti jussiviikolla tai pian sen jälkeen alkaa hellehelvetti, jolle ei näy loppua moneen viikkoon! 🥵
Meitsin pitkän ajan ennusteet ovat yleensä osuneet paljon likemmäksi härän silmää kuin esimerkiksi Pekan tai Meten tai Annen tai Salmensuun Paavon, Föhrin Juhan, Nyysteenin Erkin!
Pidän helteistä, mutta juuri tähän ajankohtaan viileys on hyvä, koska olen mökillä tekemässä suursiivousta. Ei helteillä jaksa kauaa siivota.
Kotonakin pitäisi ikkunat pestä, ja auto pitäisi siivota.
Joten olen tyytyväinen tämänhetkiseen säähän. Ja olen erittäin tyytyväinen myös sitten, kun lämpenee.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää, että joku haluaa kylmän kesän. Niin kuin takuuvarma vähintään 8 kuukautta kestävä kylmyys ja märkyys ei olisi tarpeeksi. Kesää meillä on yleensä vain muutaman viikon, onnekkaina vuosina pari kuukautta. Loppuajan horrostaisin jos vain kykenisin.
Kenties osittain siksi, että kuolleisuus alkaa kai lisääntyä kuin erityisesti makuuhuoneen lämpötila ylittää 19 astetta?
Vierailija kirjoitti:
Kesää on aina 3 kuukautta.
Aamulla meni kyllä aikaa ja myös peliaikaa läppärillä kun yritti löytää mielen tasapainoa ja oikeaa suhtautumistapaa siihen, että lunta tuli taivaasta maahan (ja kasvimaille), lämpötilan keikkuessa miinuksen rajoilla.
Nyt on sade vettä. Wow! Saan pitää vapaapäivän, koska en taatusti mene mitään pusikkoa raivaamaan sukelluspukuun sonnustautuneena. Lepäilen ja kuuntelen kun linnut laulavat, uskon että niillä on syy liverrellä, vaikka yhtään en tiedä mikä se syy voisi olla. Kunpa voisin vain liverrellä minäkin.
Tuo sateen ropina kattoon on kyllä rauhoittava ääni.
Kävin jo hakemassa puita, laitan toisen kerran tänään tulet kamiinaan kun alkaa tuntua ettei kolme vaatekerrosta riitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties osittain siksi, että kuolleisuus alkaa kai lisääntyä kuin erityisesti makuuhuoneen lämpötila ylittää 19 astetta?
Ehkä sitä pelkäävien kannattaa muuttaa esimerkiksi Huippuvuorille. Tai ostaa jäähdyttävä laite, esimerkiksi ilmalämpöpumppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma että vain suomalaiset kuolee kun lämpötila nousee yli 19 asteen? Ei afrikkalaiset tai etelä-Euroopan immeiset??
Surkeaa sakkia mutta epäilen ettei syy ole lämpö vaan muut asiat - esim lihavuus tietenkin altistaa myös lämmön haittavaikutuksille......
Rakastan kevättä ja tällainen viipyilevä pitkä kevät on parasta mitä tiedän. Pelkäsin joku viikko sitten että krooniset särkyni pahenisivat viileyden takia, mutta onkin käynyt aivan päinvastoin. Olen kävellyt pitkästä aikaa yli 8 kilometrin lenkkejä ilman mitään ongelmia.
Viileys ei haittaa, mutta tuo sakea lumisade vähän harmittaa.
Ilmastonmuutos peruttu. :)