Mitä amisvalmistujaisjuhlassa lauletaan?
Kun ylioppilaille lauletaan Gaudeamus igitur, niin mitä ammattiin valmistuneille lauletaan?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ota vaatteet pois joku hullu huusi
Vaatteet pois, oli heitä kuusi
Eikä järjissään takuulla ollut yksikään
Mä muistan tän! Parhaat ajat jäken amiksessa.
Mä en muista, mitä siellä laulettiin vai laulettiinko jotain. Suvivirttä ainakin monissa päättäreissä lauletaan, ainakin ennen.
Jotain kristillistä toivottavasti. Suomi on kuitenkin kristitty maa.
Heh, ei kai nyt kukaan amiksesta valmistumista juhli!
Ei kai siellä mitään lauleta. Mennään verkkarit jalassa hakee hattu ja kaverien kaljakassit kilisee yleisössä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain kristillistä toivottavasti. Suomi on kuitenkin kristitty maa.
ÖÖÖÖÖööööö... Suomi ei ole ollut kristillinen maa enää pitkään aikaan. Kaikki "tunnustuksellinen" sisältö on canceloitu ja uskovat marginalisoitu.
Suvivirsi on laulettu niissä juhlissa missä olen ollut. Ne on hienoja ja juhlavia tilaisuuksia.
vihervassarit saaneet aikaa hiekka nee ke reiden hyökkäys aallon.
huulipunahallitus, kantakaa vastuunne
Just oli juttua amiksesta valmistuneesta putkimiehestä, joka aloittaa maanantaina työt vakipaikassa ja ajelee sähkövolvolla, jonka voittanut palkinnoksi taitajakisoissa. Ja kun tää putkiasentaja on tehnyt pari vuotta töitä, hän tienaa saman kuin lukion lehtori, sen jälkeen kun on tehnyt töitä 10 v, ja sitä ennen opiskellut 4-6 v, joten tää putkimies on tienannut eläkettä monta vuotta ennen kuin akateemikko vasta aloittelee.
Sitä en tiedä mitä on laulanut, mutta gaudeamuksen monta kertaa laulaneena (omat, puolison ja lasten ylppärit) olen huomannut, että eipä ole mitenkään erityisesti mieleen jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
vihervassarit saaneet aikaa hiekka nee ke reiden hyökkäys aallon.
huulipunahallitus, kantakaa vastuunne
Opettele sinä ensin yhdyssanat persusaasta ja ulise sitten lisää.
Me laulettiin köyhät kyykkyyn, meillä on nyt ammatti.
Olen amiksesta valmistunut sähköasentaja ja tienaan liki 2 kertaa sen mitä maisterimieheni tienaa. Ja minä olen tienannut eläkettä liki neljä vuotta, siihen kun mies vasta aloittaa. Mies ei tienesteissä saa minua kiinni työuriemme aikana, jos terveenä pysyn. Onneksi meillä on avioehto minun vaatimuksesta ja omat rahat. Tai siis minulla on rahat, miehellä opintovelka.
Vierailija kirjoitti:
Just oli juttua amiksesta valmistuneesta putkimiehestä, joka aloittaa maanantaina työt vakipaikassa ja ajelee sähkövolvolla, jonka voittanut palkinnoksi taitajakisoissa. Ja kun tää putkiasentaja on tehnyt pari vuotta töitä, hän tienaa saman kuin lukion lehtori, sen jälkeen kun on tehnyt töitä 10 v, ja sitä ennen opiskellut 4-6 v, joten tää putkimies on tienannut eläkettä monta vuotta ennen kuin akateemikko vasta aloittelee.
Sitä en tiedä mitä on laulanut, mutta gaudeamuksen monta kertaa laulaneena (omat, puolison ja lasten ylppärit) olen huomannut, että eipä ole mitenkään erityisesti mieleen jäänyt.
Miksihän halusit kertoa tämän, vaikka kysymykseen sulla ei ollut mitään vastausta :D
Vierailija kirjoitti:
Me laulettiin köyhät kyykkyyn, meillä on nyt ammatti.
Olen amiksesta valmistunut sähköasentaja ja tienaan liki 2 kertaa sen mitä maisterimieheni tienaa. Ja minä olen tienannut eläkettä liki neljä vuotta, siihen kun mies vasta aloittaa. Mies ei tienesteissä saa minua kiinni työuriemme aikana, jos terveenä pysyn. Onneksi meillä on avioehto minun vaatimuksesta ja omat rahat. Tai siis minulla on rahat, miehellä opintovelka.
Miksi olet miehesi kanssa kun noin halveksit häntä?
Amis vm78
Helan går.