Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei seksiä, ei muutakaan?

Mitä tehdä?
01.06.2023 |

Jos mies ehdottaa seksiä ja minua väsyttää, mies muuttuu "väsyneeksi" kaiken suhteen. Ei mukamas jaksa käydä kaupassa, siivota tai edes maksaa laskuja. Saattaa olla, ettei mukamas jaksa edes puhua.

Keskustelimme asiasta ja mies vain vastasi, että ei kai hänenkään tarvitse jaksaa, jos en minäkään. Muistutti vielä ivallisesti, että jaksan käydä kampaajalla, vaikka seksiin ei energia riitä.

Miten tästä pattitilanteesta ulos?

Kommentit (475)

341/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tuli tosta aloituksesta mieleen et ehkä sitä seksiä vois harrastaa ennen kaikkia kotitöitä yms eikä vasta myöhään, kun on rättiväsynyt.

tätönen 23

Vierailija
342/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin parisuhteessa haluttoman naisen kanssa, jonka haluttomuus ei johtunut tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, vaikka välillä hän halusi niin minun uskovan.

Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.

Kunnes en sitten enää jaksanut. Kävimme aiheesta pitkän keskustelun, vaimo ei edes myöntänyt olevansa haluton, vaan sanoi, ettei tähän elämänvaiheeseen mikään seksi-iloittelu kuulu. Hän syytti minua siitä, että olin liian halukas (en ole mikään seksihullu, minusta esimerkiksi 1-2 kertaa seksiä viikossa olisi oikein mukava ja sopiva määrä, olisin vain toivonut vaimolta itseltään aktiivisuutta). Totesin keskustelun jälkeen, että tämä ei etene mihinkään.

Lopulta sanoin vaimolle, että en jaksa enää tätä, enkä halua tuntea huonommuutta vain sen vuoksi, että hän on haluton. Joten muutin asumaan omaan asuntooni (satuin perimään sukulaiselta pienen omakotitalon lähistöltä) ja nyt elämäni on paljon paremmassa vaiheessa. Lapset ovat luonani vuoroviikoin, ja välillä minulla on aikaa itselle. Olen myös tapaillut erästä naista, joka on osoittanut minua kohtaan halukkuutta ja olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Se on älyttömän hyvää, aivan muuta kuin sitä, mitä vaimoni kerran tai kaksi kuussa suostui antamaan. 

Emme ole kuitenkaan vielä virallisesti eronneet, vaimo vastustaa avioeroa kaikin keinoin, ja on siinä uskossa, että viimeistään syksyllä muutan takaisin kotiin; että tämä on jokin väliaikainen kiukuttelupuuska, ja kohta tulen takaisin tekemään oman osani töistä (esimerkiksi kevään piha- ja puutarhatyöt ovat kokonaan tekemättä, ja kodin ympäristö on kamalan näköinen).

En aio muuttaa takaisin, vaan laitan eropaperit kuntoon ennen talvea, ja haen loput tavarani uuteen kotiini. Myös omaisuuden ositus on tietenkin tulossa, ja siinä on tulevalle ex-vaimolleni varmaan aika lailla nikottelemista.

Vaatimasi määrä seksiä on aika paljon pikkulapsiperheessä, oikeastaan merkki seksi-addiktiosta. Olen silti sitä mieltä, että teidän on parasta erota; jos tunnet _huonommuutta_ kun sinulla on seksiä vain muutaman kerran kuussa, ei kaikki ole kohdallasi hyvin 😳 Ei seksin määrä elämässä ole vertailukohde muihin, mistä edes tiedät kuinka paljon muut sekstaavat?

1) Kertoiko kirjoittaja, että kyseessä on pikkulapsiperhe? Totta kai tilanne on eri asia, jos perheessä on esimerkiksi taapero ja vauva, mutta entä jos perheessä on vaikkapa kaksi koululaista tai teiniä?

2) Minusta 1 tai 2 kertaa seksiä viikossa ei ole kauhean paljon, taitaa olla aika tavanomainen määrä pitkässä parisuhteessa. Saman verran kuukaudessa on ainakin merkki siitä, että halut on matalalla ja / tai parisuhteessa on jotakin vialla.

3) Kirjoittaja on tarkoittanut huonommuuden tunteella mahdollisesti huonommuutta suhteessa vaimoonsa, joka on ilmeisen tyytyväinen haluttomuuteensa.

1) kertoi:

* Pakkasin lasten päiväkotireput*

2) Minun mielestäni se on aika normaali määrä pikkulapsiperheessä, jossa kirjoittajan mukaan (eväät päoväkotiin) luodaan myös uraa. Aivan varmasti on sairastelukierrettä ja ties mitä valvomista.

3) En usko tuohon. Hän selkeästi ilmaisee tuntevansa huonommuutta _ihmisenä_, koska ei saa mielestään _normaalia_ määrää seksiä verrattuna johonkin. Ajatuskuvio ei ole normaali/terve.

OK, voi olla, että kyseessä on tilanne, jossa on pieniä lapsia, ja arki on kiireistä, mutta siitä huolimatta - ihan aikuisten oikeasti - kerta kuussa on ihan objektiivisestikin katsoen hyvin vähän, jos parisuhteessa ei ole (muita) ongelmia, ja esimerkiksi mies ihan oikeasti hoitaa oman osansa kotitöistä, eikä vain "osallistu" silloin tällöin.

Ja myönnän, ei ole järkevää tai hyvästä ajatella sitä, paljonko seksiä pitäisi olla, verrattuna "johonkin". Mutta minusta tuossa yksinkertaisesti mies kertoo pitkäaikaisesta turhautumisesta lähes seksittömään avioliittoon, eikä pitkässä juoksussa tuollaiseen tilanteeseen ole muuta järkevää ratkaisua kuin ero. 

Entäs sitten, mennään yhteen uuden naisen kanssa. Siihen tulee mukaan uusperheihanuudet molempien et liitosta syntyneiden lasten kanssa, ehkä se yhteinen jne. Kuinkas ollakkaan ja taas nainen on kuiva. Sellaisia me naiset vaan usein olemme ja monesti miehetkin. Summa summarun, ei naimisiin, ei lapsi ja aina sopivin väliajoin uusi kumppani naimista varten.

Tähän olen naisenakin päätynyt. Ei lapsia, ei yhdessä asumista miehen kanssa ja mies vaihtoon kun seksi alkaa kyllästyttää ja/tai mies lopettaa huomioimisen.

Eli toimit kuten ne jännittävät miehet jotka heittävät naisen pihalle käytettyään niitä aikansa.

Tuoko on nykyään ylpeilyn aihe tavalliselle naiselle?

Tasa-arvoista. Tuliko yllärinä, et kumpi vain sukupuoli voi käyttäytyä kypsymättömästi? Mutta ei ole tavallisista miehistä ja naisista kyse jos tuollaisesta ylpeilee, vaan tunne-elämän häiriöitä.

Ei tuo ole ylpeilyä vaan omien rajojen vetämistä ja pitämistä. Meinaatko, että olisi parempi jäädä huonoon suhteeseen ja parkua täällä palstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten libido on kuvottava ja sairas. Onneksi heterosuhteet loppuvat.

Meillä minulla, naisella on voimakkaampi libido. Ei ole sairasta vaan Jumalan luoma asia. Pikemminkin mieheni matalampi libido on oire kaikenlaisesta, mutta ei mennä siihen.

Olemme syntisiä, myös seksuaalisuutemme on syntiinlangennut. Siksi tänä päivänä on yhä enemmän kaikkia muunnoksia suuntauksista, koska vääristymät senkuin lisääntyy. Sikäli olet oikeassa, normaali, tasapainoinen ja terve heterous alkaa olla sukupuuton partaalla.

Höpö höpö. Ihan _oikeastihan_ libido ei ole mitään muuta kuin hormonitoimintaa, tarkoituksena lisääntymisikäisillä lisääntyminen. Ei yhtään mitään muuta. Kaikki höpötys koko elämän kestävästä seksuaalisuudesta ja ties mistä on silkkaa scheissea. Kun ihminen käsittää libidonsa luonnollisen merkityksen, suhtautuu haluihinsa hormonien heittelynä ja huvittuneena, on tyytyväinen kun kaikki päättyy nelissäkymmenissä, aletaan olla siinä todellisuudessa, mihin biologia on ihmisen tarkoittanut. Ihan kaikki muu on pelleilyä ja tunnepuolen aivoituksia.

344/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin muuten imuroiminen yms on mieheltä seksikästä

tätönen 23

Vierailija
345/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene nallekarkit kyllä tasan. Ai että kun vaikka maksaisin siitä, että oma mies oikeasti haluamalla haluaisi seksiä. Mitä useammin, niin sen parempi minulle. Olen aina ollut suhteessamme halukkaampi osapuoli ja ottaa niin aivoon tällaiset keskustelut. Minun mieheni on aina vain väsynyt ja tuntuu, että seksin saaminen tässä huushollissa on aivan järkyttävän työmäärän tai onnenpotkun takana, koska aina hänellä on vähän väsy, on selkä kipeä, on flunssainen olo ja sitä rataa. Olen yrittänyt ymmärtää ja suhtautua asiaan lempeästi, koska tiedän, että seksi vaatii mieheltä fyysisesti enemmän kuin minulta, joka olen liukkarin kanssa heti valmis toimintaan. Valehtelisin silti, jos väittäisin, ettei tämä halujen kohtaamattomuus olisi suurin ongelmamme ja ainoa asia, jonka vuoksi mietin ajoittain eroa.

Vierailija
346/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisit miehellesi, niin ongelma ratkeaisi.

On pakko kysyä: eikö ketään miestä haittaa, jos seksipartneri on haluton? Aivan sama, vaikka inhoaisi sinua ja libidoasi? Miten ihmeessä edes pystytte silloin aktiin?

Minä en myöskään pääse tästä ajatuksesta yli. Samoin tuo, että *päästä se maksullisiin*. Käytännössä on siis aivan yksi ja lysti mihin reikään kassinsa tyhjentää, vastapuoli on persoonaton, ja tätä myötä myös ihmisarvoton. Kuinka hirvittävä, paha ja kuvottava on miehen libido. Ja kuinka suurta osaa se näyttelee koko miehisessä identiteetissä ja ihmisyydessä. Järkyttävää.

Äläs nyt, tuohan just on ketjussa keskustelevien mielestä se liima joka pitää parisuhteen kasassa ja vaimon väkipano on se ainoa tapa jolla erottaa parisuhteen kämppiksestä tai kaverista.

Vierailija
347/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pakko kysyä: eikö ketään miestä haittaa, jos seksipartneri on haluton? Aivan sama, vaikka inhoaisi sinua ja libidoasi? Miten ihmeessä edes pystytte silloin aktiin?

Minä en myöskään pääse tästä ajatuksesta yli. Samoin tuo, että *päästä se maksullisiin*. Käytännössä on siis aivan yksi ja lysti mihin reikään kassinsa tyhjentää, vastapuoli on persoonaton, ja tätä myötä myös ihmisarvoton. Kuinka hirvittävä, paha ja kuvottava on miehen libido. Ja kuinka suurta osaa se näyttelee koko miehisessä identiteetissä ja ihmisyydessä. Järkyttävää.

Äläs nyt, tuohan just on ketjussa keskustelevien mielestä se liima joka pitää parisuhteen kasassa ja vaimon väkipano on se ainoa tapa jolla erottaa parisuhteen kämppiksestä tai kaverista.

Onko siis Ukrainassa joukolla vauvoja ja pappoja raisistelevatkin hommaamassa parosuhdeliimaa? 🧐

Vierailija
348/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni palstan mies on (yllättävästi 🤡) sitä mieltä, että naisen tulee vastoin omaa suostumustaan harrastaa seksiä miehensä kanssa

Minkälainen ihminen pystyy kiihottumaan, jos vastapuoli selkeästi inhoaa häntä eikä halua? 😳 Joku raiskis-rysykkä venäjän armeijasta?

Minkälainen ihminen on mennyt yhteen ihmisen kanssa jota ihoaa eikä halua.

Ei se välttämättä aina tilanne ole ollut tämä. Suhteen alussa on yleensä vähemmän velvollisuuksia ja siksi enemmän energiaa.

Lisäksi siinä suhteen alussa mies usein kohtelee arvostavasti ja kivasti. Tykkää viettää aikaa yhdessä ja kertoo sekä sanoin että etenkin teoin kuinka ihana nainen onkaan. Puhuu ja pussaa. Ottaa kainaloon ja pitää kädestä.

Sitten mies muuttuu. Omat menot muuttuukin tärkeimmäksi asiaksi maan päällä ja nainen on itsestäänselvyys ja pelkkä pallo jalassa. Onhan se vähän pullukkakin ja hymykin typerän näköinen. Hiukset on ihan väärällä tavalla ja se kävelee urpånnäköisesti eikä edes korjaa näitä virheitään vaikka sille niistä ohimennen ja ihan pyytämättä mainitsee. Ja nyt sitten se ei enää halua edes seksiä vaikka alussa se oli kuin joku nymfo eli sehän varmaan nussii työkavereitaan koska ainahan tuollainen hoo on haarat levällään..

Vierailija
349/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis Ukrainassa joukolla vauvoja ja pappoja raisistelevatkin hommaamassa parosuhdeliimaa? 🧐

No onhan se vähän erikeeperin näköistä.. Se miesten parisuhdeliima joka pitää saada kasseista ulos.

Yöks.

Vierailija
350/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei varmaan osaa olla romanttinen ja luoda ilmapiiriä, ei seksiä pyydetä! 

Seksiä pyydetään vaan kun siitä maksetaan. 

En ihmettele yhtään ettei sinulla herää halut. 

Hän on varmaan itsekäs ja osaamatonkin kun et ole kiinnostunut. 

Miksi olette edes yhdessä? Suosittelen hakeutumaan sopivamman kumppanin seuraan. 

Miksi edes alennut tuohon keskusteluun. 

Vika on aina miehissä mentaliteetti. Mies ei ole mikään orja, että naisen käskyjä hänen tulee noudattaa. Mieskin voi kokea fyysistä kipua ja väsymystä. AP ei näytä tuntevan sympatiaa miehensä väsymystä kohtaan! 

Vierailija
351/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41333 kirjoitti:

Noin muuten imuroiminen yms on mieheltä seksikästä

ookoo, niin se on naiseltakin.

Ei ole miesten tehtävä houkutella naisia nussimaan.

Vierailija
352/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa joku kerta saada mieheltäsi 10 kertaa seksiä illan aikana. Ei se muna jatkuvasti siisti kun on saanut. Sitten kun mies ei pysty tai halua niin voit itsekin muuttua väsyneeksi ja jatkossa muistutella siitä.

Vierailija
353/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene nallekarkit kyllä tasan. Ai että kun vaikka maksaisin siitä, että oma mies oikeasti haluamalla haluaisi seksiä. Mitä useammin, niin sen parempi minulle. Olen aina ollut suhteessamme halukkaampi osapuoli ja ottaa niin aivoon tällaiset keskustelut. Minun mieheni on aina vain väsynyt ja tuntuu, että seksin saaminen tässä huushollissa on aivan järkyttävän työmäärän tai onnenpotkun takana, koska aina hänellä on vähän väsy, on selkä kipeä, on flunssainen olo ja sitä rataa. Olen yrittänyt ymmärtää ja suhtautua asiaan lempeästi, koska tiedän, että seksi vaatii mieheltä fyysisesti enemmän kuin minulta, joka olen liukkarin kanssa heti valmis toimintaan. Valehtelisin silti, jos väittäisin, ettei tämä halujen kohtaamattomuus olisi suurin ongelmamme ja ainoa asia, jonka vuoksi mietin ajoittain eroa.

Tarkoitatko että kun sinulla ei ole tätä ongelmaa vaan päinvastoin, on ok tulla tänne valittamaan siitä että tästä aiheesta keskustellaan kun sinua "ottaa aivoon"? Olet poikkeuksellisen itsekeskeinen ihminen.

Vierailija
354/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Niin miksi jaksat käydä kampaajalla jos et jaksa harrastaa seksiä 5 minuuttia miehen kanssa. Jaksat sinä kuitenkin valittaa ja kirjoitella vauva palstalle kun sen ajan olisit voinut jo harrastaa seksiä.

Jaksaisit sinäkin työntää pääsi vessanpönttöön, kun jaksat kirjoitella Vauva-palstalle.

Vierailija
355/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä naisia jotka ymmärtää antaa. Kannattaa jättää tunnekylmät naiset heti.

Vierailija
356/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että kun sinulla ei ole tätä ongelmaa vaan päinvastoin, on ok tulla tänne valittamaan siitä että tästä aiheesta keskustellaan kun sinua "ottaa aivoon"? Olet poikkeuksellisen itsekeskeinen ihminen.

Taitaa mammoille olla vaikeaa keskustella mistään aiheesta käymättä henkilöön.

Mikälie aivovamma noiden taustalla. Happi loppunut synnyttäessä tms...

Vierailija
357/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitapa joku kerta saada mieheltäsi 10 kertaa seksiä illan aikana. Ei se muna jatkuvasti siisti kun on saanut. Sitten kun mies ei pysty tai halua niin voit itsekin muuttua väsyneeksi ja jatkossa muistutella siitä.

Tai jospa mies hinkkaisi 10 kertaa sun klittaasi heti orkkusi jälkeen ja imisi nännejäsi? Sitten kun ei sinusta ole kivaa, niin mies vois muistutella.

Vierailija
358/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on vielä naisia jotka ymmärtää antaa. Kannattaa jättää tunnekylmät naiset heti.

Onneksi on olemassa miehiä, joille seksi ei ole mitään "nainen antaa miehelle" paskaa. Kannattaa jättää tunnekylmät miehet heti.

Vierailija
359/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Niin miksi jaksat käydä kampaajalla jos et jaksa harrastaa seksiä 5 minuuttia miehen kanssa. Jaksat sinä kuitenkin valittaa ja kirjoitella vauva palstalle kun sen ajan olisit voinut jo harrastaa seksiä.

miehet tyypillisesti alkaa vongata kun on aika mennä nukkumaan ja väsyttää

Tämä. Ei minkäänlaista ymmärrystä siitä, että toinen on väsynyt ja haluaa vain nukkua. Aamulla voi olla aikainen herätys ja haluaa riittävän määrän unta tai on päivästä vain uupunut. Pahimmassa tapauksessa nainen menee em. syistä aikaisin/hyvissä ajoin nukkumaan ja mies yökyöpelöi myöhään ja kömpii herättämään, että nyt maistuis.

Vierailija
360/475 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve! Sinä et, rakas ihminen hyvä, tunne minua enkä suinkaan väittänyt, etteikö asiasta saisi keskustella. Tämä keskustelu tuli minulle vastaan sattumalta ja koska haluttomuus koskettaa minua vaikkakin täysin päinvastoin kuin ap:ta, niin jatkoin lukemista ja turhaannuin voimakkaasti. Argumentit näissä keskusteluissa ovat aina samoja ja on todella ärsyttävää, että näissä argumenteissa kaikkien naisten tai kaikkien miesten oletetaan olevan tietynlaisia. Haluttomuutta kun esiintyy tutkimustenkin mukaan parisuhteissa miehillä ihan yhtä paljon kuin naisilla.