Jos ei seksiä, ei muutakaan?
Jos mies ehdottaa seksiä ja minua väsyttää, mies muuttuu "väsyneeksi" kaiken suhteen. Ei mukamas jaksa käydä kaupassa, siivota tai edes maksaa laskuja. Saattaa olla, ettei mukamas jaksa edes puhua.
Keskustelimme asiasta ja mies vain vastasi, että ei kai hänenkään tarvitse jaksaa, jos en minäkään. Muistutti vielä ivallisesti, että jaksan käydä kampaajalla, vaikka seksiin ei energia riitä.
Miten tästä pattitilanteesta ulos?
Kommentit (475)
Jos sulla ei haluja enää ja toisella on niin anna sen käydä vieraissa tai maksullisissa. Hyvää panoa ilman velvollisuuksia. Saattaisi puhtia löytyä kotihommiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Antaisit miehellesi, niin ongelma ratkeaisi.
On pakko kysyä: eikö ketään miestä haittaa, jos seksipartneri on haluton? Aivan sama, vaikka inhoaisi sinua ja libidoasi? Miten ihmeessä edes pystytte silloin aktiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pakko kysyä: eikö ketään miestä haittaa, jos seksipartneri on haluton? Aivan sama, vaikka inhoaisi sinua ja libidoasi? Miten ihmeessä edes pystytte silloin aktiin?
Ei. Luuletko että he muuten raiskistelisivat Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en myöskään pääse tästä ajatuksesta yli. Samoin tuo, että *päästä se maksullisiin*. Käytännössä on siis aivan yksi ja lysti mihin reikään kassinsa tyhjentää, vastapuoli on persoonaton, ja tätä myötä myös ihmisarvoton. Kuinka hirvittävä, paha ja kuvottava on miehen libido. Ja kuinka suurta osaa se näyttelee koko miehisessä identiteetissä ja ihmisyydessä. Järkyttävää.
Kannattaa olla tyytyväinen kun mies haluaa. Kun ikää tulee niin miehistä tulee haluttomia. Se on sitten tylsää.
onko parisuhteessa pakko harrastaa seksiä aina kun toinen haluaa, jos itse ei sillä hetkellä tee mieli? ja sitten suututaan. Mun mielestä ymmärrystä vois olla molemmin puolin, että aina vaan ei kiinnosta, jaksa...tottakai, jos kuluu vuosia, niin sitten vois alkaa miettiä,mitäs tässä tekis...täähän on hirveen yksilöllistä, miten nää asiat kohdataan siinä omassa parisuhteessa, mikä sopii sitten kellekin.
Vierailija kirjoitti:
onko parisuhteessa pakko harrastaa seksiä aina kun toinen haluaa, jos itse ei sillä hetkellä tee mieli? ja sitten suututaan. Mun mielestä ymmärrystä vois olla molemmin puolin, että aina vaan ei kiinnosta, jaksa...tottakai, jos kuluu vuosia, niin sitten vois alkaa miettiä,mitäs tässä tekis...täähän on hirveen yksilöllistä, miten nää asiat kohdataan siinä omassa parisuhteessa, mikä sopii sitten kellekin.
lisään,että voisin ehkä jopa antaa luvan mennä vieraisiin, jos itsellä ei niin yhtään tekis mieli ja toinen joutuu kärvistelemään...mutta en heti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en myöskään pääse tästä ajatuksesta yli. Samoin tuo, että *päästä se maksullisiin*. Käytännössä on siis aivan yksi ja lysti mihin reikään kassinsa tyhjentää, vastapuoli on persoonaton, ja tätä myötä myös ihmisarvoton. Kuinka hirvittävä, paha ja kuvottava on miehen libido. Ja kuinka suurta osaa se näyttelee koko miehisessä identiteetissä ja ihmisyydessä. Järkyttävää.
no miehelle se seksi on vaan sitten niin paljon tärkeämpää,siis kassien tyhjennys,että välillä on sama kuka siinä on. Naiselle se on eri juttu, nainen voi olla ilman seksiä pitkiäkin aikoja tai selviää ilman miestäkin hoitamaan puutteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sä myös ahdistella miestä seksuaalisesti. Monta kertaa päivässä sanot, miten ois varvit. Huomaa miltä tuntuu.
Minulle ainakin kelpaisi. Eipä ole yhdessäkään suhteessa mennyt niin, että nainen olisi millään tavalla aloitteellisempi osapuoli.
Olen seksuaalisesti melko aktiivinen, mutta nyt olen vähän yllätyksekseni ollut jo jonkunkin aikaa pitkäaikaisessa suhteessa, jossa nainen on aloitteellisempi osapuoli. "Kaikki" naisethan ovat seksipetoja suhteen alkaessa, mutta nykyisen kumppanini kanssa hänen sanansa kyltymättömästä himosta näyttävät aivan oikeasti pitävän paikkansa.
Joskus minua saattaa ihan oikeasti väsyttää kun hän alkaa kiehnätä. Mutta hän on minulle niin tärkeä, että alan hommaan silloinkin kun se ei varsinaisesti huvittaisi; siitä huolimatta, että se miehenä vaatii aina ihan oikeaa työtä, kun ei voi vaan maata lahnana. Mutta teen sen, sillä rakastan naistani ja haluan pitää hänet onnellisena. Silloinkin kun itse seksi ei varsinaisesti huvita, mieltäni miellyttää kovasti, että hän himoitsee minua, joten teen hänelle hyviä asioita. Hyvät asiat kasvavat ajan kanssa korkoa aivan kuin pahatkin, ja minulle on selvää kummalla puolella haluan olla.
En aikoinani tajunnut sitä asennetta, ettei seksille ole juuri nyt aikaa, ja tuntui aika nuivalta tulla toistuvasti torjutuksi. Itse en aio samaa myrkkyä levittää. Enkä muuten suosittele muillekaan, sukupuolesta riippumatta. Pankaa ja nauttikaa!
Ihan mielenkiinnosta; kauanko "kaikki" naiset ovat suhteen alussa seksipetoja? Tai miehet? Milloin alkaa hiipua?
Valitettavan usein suhteessa nainen aloittaa hormonaalisen ehkäisyn, mistä seuraa tietenkin halujen heikkeneminen. Naisillakin olisi kovemmat halut jos suhteessakin käytettäisiin esim kondomia.
Itse asiassa olet hyvin oikeassa.
Hormonaalinen ehkäisy voi hyvinkin olla naisen haluttomuuden takana. 15 vuoden avioliitossani oli hormonaalisen ehkäisyn kausi, joka kuitenkin kesti vain muutaman kuukauden ajan, sillä vaimoni muuttui täysin haluttomaksi ja aivan helvetin vihaiseksi, ja lisäksi hän alkoi saada hiivatulehduksia. Ehkäisyn pois jättämisen jälkeen normaali tila palautui kahdessa kuukaudessa. Pelottava kokemus, ja hyvä vinkki testata niille pariskunnille, joissa naisen halukkuus on yhtäkkiä kadonnut. Avioliitto jatkui tuon episodin jälkeen vielä lähes 10 vuotta, että onneksi ei tyssännyt siihen.
- edellinen
Kuulostaa ihan naisen kirjoitukselta, sori nyt vaan. Mites te sitten ehkäisitte kun kerta seksiä harrastitte? Kondomilla, keskeytetyllä vai kävikö jompikumpi laittamassa putket solmuun?
Voin nimittäin todeta, että ne miehet jotka vuosikymmeniä jaksavat käyttää kondomia ehkäisynä vakiintuneessa parisuhteessa löytyvät lähinnä naisten satukertomuksista.
Jos kuvittelet että olen nainen, lienee turha vastata, eikö vain?
No, vastaan silti, mutta yritän sen jälkeen pysyä poissa tästä ketjusta.
Hormonimyrskyn laannuttua jatkoimme kuten ennenkin: keskeytettyä yhdyntää, anaaliseksiä (vaimo tykkäsi, muuten sitä ei tietenkään olisi harrastettu) ja voihan sitä kaikkea muutakin kivaa tehdä ilman, että vehje työnnetään toiseen vehkeeseen. Keskeytetty yhdyntä tapahtui samalla periaatteella kuin ennenkin, eli ajatuksella että jos tai kun se vahinko tulee, niin sitten meillä on lapsi. Kaksi pellavapäätä niitä loppujen lopuksi tulikin, ja oikein hyvä niin.
Nykyisellä naisystävälläni on endometrioosin takia kohtuja yhden verran naisten mediaania vähemmän, mikä tekee ehkäisystä tarpeetonta ja rakastelusta melkein luvattoman helppoa. Vielä kun hänen libidonsa on omaanikin kovempi, niin kyyti on kovaa ja hauskaa. (Sivulause: onneksi hän ehti tehdä muksunsa ennen kuin kohtu levisi kokonaan, koska niin lapsirakkaan ihmisen elämä olisi hiukan huonommassa maailmassa mennyt kokonaan pilalle.)
- edellinen, M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän eri asia olla haluton tai inhota.
Olin useamman vuoden avioliitossa, jossa vaimo oli minua vähähaluisempi. Koska hän kuitenkin rakasti minua ja ymmärsi että miehellä on tarpeensa, meillä oli sovittu systeemi, että jos minua himotti aivan valtavasti ja häntä ei yhtään, niin sain riisua hänen pikkuhousunsa ja silitellä ja katsella hänen paikkojaan masturboiden samaan aikaan kun hän vaikkapa luki kirjaa. Käytännössä siinä vaan tuppasi käymään niin, että tämä melkein aina kiihotti häntäkin, joten usein homma päätyi täysimittaiseen rakasteluun. Ajan kanssa siitä tavallaan tuli yksi esileikin useista muodoista.
Tämä mainitsemani systeemi oli molemmin puolin toimiva: vaimo ei joutunut antautumaan kokovartaloseksiin silloin kun ei oikeasti halunnut ja minun ei tarvinnut mennä piiloon masturboimaan. Ja tosiaan systeemi myös johti rakasteluun monina sellaisinakin iltoina, kun vaimoni oli alun perin uskonut olevansa kokonaan haluton.
Voisiko tällä systeemillä välttää draamaa muissakin epätasaisen himon suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Nainen voisi kertoa suoraan ettei kiinnosta, ei tule kiinnostamaan, eikä oikeasti ole koskaan kiinnostanut.
Miksi odottaa vuosia? Mies voisi kasvattaa pallit ja esimerkiksi kolmannella kerralla kun naista ei kiinnosta, vetää omat johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen voisi kertoa suoraan ettei kiinnosta, ei tule kiinnostamaan, eikä oikeasti ole koskaan kiinnostanut.
Miksi odottaa vuosia? Mies voisi kasvattaa pallit ja esimerkiksi kolmannella kerralla kun naista ei kiinnosta, vetää omat johtopäätöksensä.
joo,pitää puhua,suoraan :)
t. kirjoitin tuon 'onko parisuhteessa pakko....'
Vierailija kirjoitti:
Eräässä avoliitossa annoin miehelle kun eniten sieppasi jatkuva kinuminen ja vonkuminen. Lopputuloksena aloin voida tosi huonosti kun koin tulevani hyväksikäytetyksi. Mies voi ajatella saman niin, että miltä tuntuisi kun nainen pomppii hepin päällä samalla kun itse miettii miten ulkoistaa itsensä omasta kehosta, oksennuksen kupliessa kurkussa. Sitä vain laskee sekunteja kunnes jyystö loppuu ja miettii ettei ikinä enää. Sitten ihmetellään kun parisuhde kohta loppuukin. Yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä avoliitossa annoin miehelle kun eniten sieppasi jatkuva kinuminen ja vonkuminen. Lopputuloksena aloin voida tosi huonosti kun koin tulevani hyväksikäytetyksi. Mies voi ajatella saman niin, että miltä tuntuisi kun nainen pomppii hepin päällä samalla kun itse miettii miten ulkoistaa itsensä omasta kehosta, oksennuksen kupliessa kurkussa. Sitä vain laskee sekunteja kunnes jyystö loppuu ja miettii ettei ikinä enää. Sitten ihmetellään kun parisuhde kohta loppuukin. Yllättäen.
Jos ei seksi miehen kanssa kiinnosta niin kannattaa tosiaan harkita onko parisuhdekelpoinen. Oletko kokeillut naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin parisuhteessa haluttoman naisen kanssa, jonka haluttomuus ei johtunut tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, vaikka välillä hän halusi niin minun uskovan.
Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.
Kunnes en sitten enää jaksanut. Kävimme aiheesta pitkän keskustelun, vaimo ei edes myöntänyt olevansa haluton, vaan sanoi, ettei tähän elämänvaiheeseen mikään seksi-iloittelu kuulu. Hän syytti minua siitä, että olin liian halukas (en ole mikään seksihullu, minusta esimerkiksi 1-2 kertaa seksiä viikossa olisi oikein mukava ja sopiva määrä, olisin vain toivonut vaimolta itseltään aktiivisuutta). Totesin keskustelun jälkeen, että tämä ei etene mihinkään.
Lopulta sanoin vaimolle, että en jaksa enää tätä, enkä halua tuntea huonommuutta vain sen vuoksi, että hän on haluton. Joten muutin asumaan omaan asuntooni (satuin perimään sukulaiselta pienen omakotitalon lähistöltä) ja nyt elämäni on paljon paremmassa vaiheessa. Lapset ovat luonani vuoroviikoin, ja välillä minulla on aikaa itselle. Olen myös tapaillut erästä naista, joka on osoittanut minua kohtaan halukkuutta ja olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Se on älyttömän hyvää, aivan muuta kuin sitä, mitä vaimoni kerran tai kaksi kuussa suostui antamaan.
Emme ole kuitenkaan vielä virallisesti eronneet, vaimo vastustaa avioeroa kaikin keinoin, ja on siinä uskossa, että viimeistään syksyllä muutan takaisin kotiin; että tämä on jokin väliaikainen kiukuttelupuuska, ja kohta tulen takaisin tekemään oman osani töistä (esimerkiksi kevään piha- ja puutarhatyöt ovat kokonaan tekemättä, ja kodin ympäristö on kamalan näköinen).
En aio muuttaa takaisin, vaan laitan eropaperit kuntoon ennen talvea, ja haen loput tavarani uuteen kotiini. Myös omaisuuden ositus on tietenkin tulossa, ja siinä on tulevalle ex-vaimolleni varmaan aika lailla nikottelemista.
Vaatimasi määrä seksiä on aika paljon pikkulapsiperheessä, oikeastaan merkki seksi-addiktiosta. Olen silti sitä mieltä, että teidän on parasta erota; jos tunnet _huonommuutta_ kun sinulla on seksiä vain muutaman kerran kuussa, ei kaikki ole kohdallasi hyvin 😳 Ei seksin määrä elämässä ole vertailukohde muihin, mistä edes tiedät kuinka paljon muut sekstaavat?
Ei tuo minusta välttämättä paljolta kuulosta, tosin jos lapsia ei saa koskaan hoitoon niin toteuttaminen voi olla hankalaa. Minusta olisi ihanaa jos mies järkkäisi kerran viikkoon lounastunnilla panotreffit... Kerran päästiin jo kotiin saakka mutta alkoi laittaa ruokaa. Lapsiperheessä olisi eduksi jos voisi pussailla ja herätellä haluja lasten läsnäollessa, homma ei oikein itselläni ainakaan toimi niin että makkariin mennään suoraan tiskaamasta, lapset ei kuitenkaan pitkään jaksa katsoa tvtä häiritsemättä. Miehen mielestä minä olen se haluton vaikka haaveilen (hyvästä) seksistä päivittäin. Minulla kaksi pk-ikäistä, N 43.
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään siitä, ettei naisia seksi kiinnosta. Sen kun miehet sisäistäisivät, asioiden käsittelystä tulisi yksinkertaisempaa. Seksi on naisille tapa saada haluamansa, ja kun tärkeimmät asiat on hoidettu ja mies on nalkissa, sitä tarvitaan harvemmin ja harvemmin. Siinä vaiheessa kun nainen kokee ettei enää tarvitse miestä mihinkään ("rakkaus" loppuu) niin loppuu seksikin.
kyllä mua seksi naisena kiinnostaa,kun sattuu mies,joka pan***** ja kun muuten haluttaa, mutta kyllä mulle tulee aikoja,ettei tee mieli,voi riippua monesta asiasta: oikeasti olen kipeänä/sairaana, ei huvita muuten, mies käyttäytynyt niin ettei tee mieli jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän eri asia olla haluton tai inhota.
Olin useamman vuoden avioliitossa, jossa vaimo oli minua vähähaluisempi. Koska hän kuitenkin rakasti minua ja ymmärsi että miehellä on tarpeensa, meillä oli sovittu systeemi, että jos minua himotti aivan valtavasti ja häntä ei yhtään, niin sain riisua hänen pikkuhousunsa ja silitellä ja katsella hänen paikkojaan masturboiden samaan aikaan kun hän vaikkapa luki kirjaa. Käytännössä siinä vaan tuppasi käymään niin, että tämä melkein aina kiihotti häntäkin, joten usein homma päätyi täysimittaiseen rakasteluun. Ajan kanssa siitä tavallaan tuli yksi esileikin useista muodoista.
Tämä mainitsemani systeemi oli molemmin puolin toimiva: vaimo ei joutunut antautumaan kokovartaloseksiin silloin kun ei oikeasti halunnut ja minun ei tarvinnut mennä piiloon masturboimaan. Ja tosiaan systeemi myös johti rakasteluun monina sellaisinakin iltoina, kun vaimoni oli alun perin uskonut olevansa kokonaan haluton.
Voisiko tällä systeemillä välttää draamaa muissakin epätasaisen himon suhteessa?
Tämä oivallus on koettu meidänkin parisuhteessa. Minulla (nainen) on ollut burn outin takia kroonista väsymystä ja masentuneisuutta, joka on madaltanut seksihaluja suuresti. Hyvin usein tuntuu, että eih, en todellakaan jaksa tänään seksiä. Olemme puhuneet miehen kanssa asiasta ja sopineet, että hän saa halutessaan kosketella ja katsella minua itseään tyydyttäessä.
Pelkästään tieto siitä, että minun ei ole _pakko_ suostua seksiin jos en oikeasti jaksa saa oloni rennoksi ja hyvin usein miehen koskettelu johon ei liity painetta tai automaattista odotusta seksistä, saakin väsymyksen väistymään ja minut niin kiihottuneeksi, että seksiin päädytään kuitenkin.
Ei ole brutaalimpaa tapaa tappaa libido lopullisesti, kuin puolivastentahtoinen suoritusseksi jota toinen monkuu ja vinkuu äärimmäisen halut murskaavalla tavalla. Sen sijaan vaihtoehdot, matalan kynnyksen hyväilyt ja molemminpuolinen ymmärrys ja keskinäinen kunnioitus pitävät sukupuolielämän elossa silloinkin kun halujen määrä ei luonnostaan kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no miehelle se seksi on vaan sitten niin paljon tärkeämpää,siis kassien tyhjennys,että välillä on sama kuka siinä on. Naiselle se on eri juttu, nainen voi olla ilman seksiä pitkiäkin aikoja tai selviää ilman miestäkin hoitamaan puutteensa.
Älä nyt jaksa. Jos ihminen olisi millään mittapuulla normaali, hän tyhjentäisi saastaiset kassinsa itse, eikä käyttäisi toista ihmistä hyväkseen. Olet demoni. Kuvottava otus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään siitä, ettei naisia seksi kiinnosta. Sen kun miehet sisäistäisivät, asioiden käsittelystä tulisi yksinkertaisempaa. Seksi on naisille tapa saada haluamansa, ja kun tärkeimmät asiat on hoidettu ja mies on nalkissa, sitä tarvitaan harvemmin ja harvemmin. Siinä vaiheessa kun nainen kokee ettei enää tarvitse miestä mihinkään ("rakkaus" loppuu) niin loppuu seksikin.
kyllä mua seksi naisena kiinnostaa,kun sattuu mies,joka pan***** ja kun muuten haluttaa, mutta kyllä mulle tulee aikoja,ettei tee mieli,voi riippua monesta asiasta: oikeasti olen kipeänä/sairaana, ei huvita muuten, mies käyttäytynyt niin ettei tee mieli jne.
Miksi levität valheitasi? Eikö totuuden kertominen olisi kaikkien etu, loppuisi se vonkaus.