Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hemmetin työkkäri

Vierailija
01.06.2023 |

Olen osa-aikatyössä joten riittää että säännöllisin väliajoin ilmoitan työkkäriin hakeneeni yhtä työpaikkaa. Jo pelkästään tuo tuntuu tyhmältä pakolta, koska minullahan ON jo työpaikka. Aina välillä joku soittaa minulle sieltä ja kyselee kuulumisia.

Nyt ovat saaneet päähänsä että minun on pakko käydä jossain turhaakin turhemman kuuloisessa tapaamisessa. Minulle ei edes selvinnyt, että miksi ja miten tuo sitten eroaa näistä "puhelintapaamisista". Jos en vaikkapa sairastumisen vuoksi pääse paikalle, tarvitsee LÄÄKÄRINTODISTUKSEN. Aivan kuin terveydenhuolto ei olisi riittävän kuormittunut ilmankin tällaista pelleilyä. Ja jos en muuten vain mene, lähtee minulta työkkärin tuet. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja ei kyllä sitten yhtään nappaisi raahautua keskustaan höpöttämään jonkun työkkärin tyypin kanssa.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoitat ettet ole enää työnhakija etkä nosta etuuksia, niin saat olla täysin rauhassa vaikka loppuikäsi. Ei tämä monimutkaista ole. Ei tämä ole enää oleskeluyhteiskunta jossa raha tulee seinästä panematta rikkaa ristiin tai yrittämättä auttaa itseään.

Tässä tapauksessa henkilö ei ole tekemättä mitään. Vielä täysin huvikseen kotona lojuvien patistamisen ymmärtää, mutta ei sellaisten kiusaamista jotka todella tekevät.

Kuvittelet että muille ei kelpaisi puolikas työaika täysiaikaisen palkalla? Puhdasta tukijärjestelmän hyväksikäyttöä, ne jotka eivät töitä saa ovat sentään oikeasti tuen tarpeessa.

En minä mitään täysiaikaisen palkkaa osa-aikaisena saa. Joudun laskemaan tarkkaan tunnit jotka otan vastaan. Jos otan liikaa tunteja, on se pois tuista eli teen ns. ilmaista työtä silloin. Ja miten niin osa-aikaisesti vain välillä työtä tekevä ei voisi olla tukien tarpeessa? T. Saan osa-aikaisena palkkaa sen n. 200-300€ kuussa silloin kun töitä on, eli ei sillä makseta edes vuokraa.

Ja tässä pitäisi ymmärtää se, että meillä kaikilla ei ole samat lähtökohdat ja mahdollisuudet. Eikö sen pitäisi olla vain hieno asia, että ihminen rajoitteistaan huolimatta edes yrittää, tekee edes jotain töitä eikä vain jää sohvalle makaamaan. Ja vaikka ei tilanteensa vuoksi pystyisi edes siihen vähään, siitäkään ei pitäisi tuomita kun ei toisen tilannetta tiedä.

Vierailija
102/105 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on saaneet tuollaisen määräyksen. On kuulemma eri asia tavata ihminen kasvokkain.

Ihan älytöntä on mielestäni.

Kaiken huippu tuo, että jos peruu tarvitaan lääkärintodistus.

Miksi kaikisaa muissa paikoissa on erittäin paljon vähennetty kasvokkain tapaamisia.

Kaverini esim otti ennen asiakkaita vastaan. On lakimies avissa. Tekee täysin samaa työtä, mutta täysin pelkkänä etätyönä.

Kai ne olettaa, että kasvotusten patistelu saa paremmin ihmiset hakemaan töitä.

Vaikka onhan tämä systeemi nyt silleen perseellään, että jopa lääkärin vastaanottoa pyritään tekemään etänä ja taas työvoimapalvelujen puitteissa pitäisi vaivautua kasvotusten paikalle. Aika sairasta meininkiä.

Ei ne työt hakemalla lisäänny.  Itse olen ollut nyt vuoden työtön. Ensimmäisessä käynnissä oli innokas virkailija. Kahdessa muussa tapaamisessa ei ole ollut mitään järkeä.  Nyt taas kohta uusi tapaaminen. Viimeksi jo sanoin, että jos haen esim. opiskelemaan niin osaan siitä tänne itse ilmoittaa tai jos tulee jotain muuta kysyttävää, niin osaan itse ottaa yhteyttä. Varmaan taas tyrkyttävät jotain kursseja. Viimeksi jo sanoin, että näille en vapaaehtoisesti osallistu. Jos pakotetaan, niin joko haen sairaslomaa tai menen sinne kurssille istumanaan, mutta kukaa ei voi pakottaa aikuista ihmistä siellä mihinkään höpöhöpö juttuihin osallistumaan.  Ahdistaa nuo käynnit, saman olisi voinut hoitaa puhelimitse, Tulee jotenkin rikollinen olo, kun pitää sinne mennä taas vatvomaan asioita. Oletko päässyt haastetteluun, ai et. Et osaa varmaan kirjoittaa hakemusta. Ai et päässyt haastattelusta eteenpäin. Et osaa varmaan olla haastateltavana. Meillä on täällä tällaisia kursseja jossa näitä opetellaan.  Viimeksi sanoin, että olisikohoán ikä ja tietynlaisen työkokemuksen puute. Mutta tästä halutaan tehdä persoonakysymys, sinussa on varmasti jotain vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä mitään lääkärintodistusta vaivautuisi hakemaan työkkärin takia. Sen lääkärintodistuksen takia joutuisin rasittamaan itseäni ihan yhtä paljon kuin menemällä työkkäriin, kun pitäisi mennä terveyskeskukseen, ja luultavasti saisin sitten vain uuden ajan työkkäriin. Tämä tarkoittaisi tuplamäärää turhaa hommaa. Ottaisin Buranan ja menisin sairaana sinne työkkäritapaamiseen. Ei niin kauheasti omaa mieltäni vaivaa, jos tartutan työkkärin henkilökunnan. Jos sairastumisesta voisi vain ilmoittaa sinne ilman lääkärintodistusta, silloin toki siirtäisin ajan, mutta en jaksa nähdä työkkärin takia ylimääräistä vaivaa, mitä lääkärintodistuksen hankkiminen olisi.

Vierailija
104/105 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joudun ravaamaan TYP tapaamisissa 3 kuukauden välein, jossa on myös sosiaalityöntekijä. Se vasta on ahdistavaa. 

'

Miten ja millä perusteella olet joutunut tällaiseen?

Vierailija
105/105 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee osa-aikatyötä ja tulee palkallaan toimeen eikä siis saa soviteltua päivärahaa tai muutakaan etuutta, niin kukaan ei pakota hakemaan muita töitä.

Se on tasan niin yksinkertaista.