Posti on hävittänyt OP-pankin kirjeen jossa nettiapankin avainlukulista
Tämä on jo toinen kerta kun pankin kirje vaan katoaa.
Raivoa herätti myös kun tk:n lähettämä lääkärintodistus katosi myös Postin sekoilun takia.
Reilun vuoden sisällä kolme nettikauppapakettia on hävinnyt vaan jonnekin taivaan tuuliin Postin toiminnan seurauksena.
Onneksi nettitilaukset oli arvoltaan vain noin 100€ mutta harmittaa silti.
Läheinen K-Market lähettää usein facebookissa viestejä että Matkahuollon piste on täyttymässä. Hakekaa pian pakettinne.
Kai nyt ihmiset käyttää muita pakettitoimittajia kun Postista on tullut niin epäluotettava.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku käyttää jotain avainlukulistoja? Häpeä!
Mitäs sitten kun puhelin katoaa tai menee rikki?
Danskella on avainlukulaite, sellainen autonavaimen näköinen joka latautuu valosta ja siitä aina klikataan uusi tunnusluku.
En siirrä mitään raha-asioita puhelimeen niin kauan kuin se vain on mahdollista.
Muistan kun ennen postin uudistuksia tuli kaikki paketit ja kirjeet perille, mutta sitten kun ruvettiin kilpailuttamaan kaikki ja postilla on muitakin työntekijöitä kuin postilaisille alkoi kadota. Monet pankin tiliotteet ovat kadonneet, kirjeitä katoaa viikottain, paketit eivät tule perille tai kestää 4 viikkoa. Kerran tuli joulukortti pääsiäisenä ja kun katsoin leimaa oli lähetetty 5 vuotta sitten.
Hankin lukollisessa postilaatikon kun epäilin sivullisia, mutta sama meno jatkuu. Ymmärrän hyvin aloittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tämä postin toimista nta nykyisin on. Poika valmistui ja yliopisto antoi kaksi vaihtoehtoa. 1. Hae henkilökohtaisesti tutkintotodistus 2. Tutkintotodistus postitetaan. Huomaathan ,että yliopisto ei ole vastuussa postin hävittämistä tutkintotodistuksista.
Näin se oli jo ainakin vuonna 2000. Eivät suostuneet kirjattuna lähettämään, vaikka olisin maksanut. Ystävä haki paperin (varmaan valtakirja tarvittiin) ja postitti kirjattuna mulle (olin jo ajat sitten muuttanut toisaalle). En luottanut peruspostiin silloinkaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ob on älypuhelin, niin se äppi on helppo asentaa jajs käyttää mobiiliavainta tunnistamisessa.
Mut uutta listaa vaan tilaukseen..
Ja kun puhelin varastetaan, onkin pankki auki!
Aika monta koodia pitää tietää ennen kuin pankki on auki. Ja ne koodit on vaan mun päässä.
Kuullostaa aika hankalalta muistaa monia koodeja sen sijaan että käyttää tunnuslukulistaa ja vahvistelee maksunsa teksiviestin kertomalla tavalla ihan verkkopankissa. On ainakin omalla pankin sivulla. vrt.S-pankin häiriöt.
Ei se ole sen vaikeampaa kuin oman nimen tai syntymäajan muistaminen.
Sehän nähdään viidenkymmenen vuoden päästä miten hyvin muistat : )
Vierailija kirjoitti:
En siirrä mitään raha-asioita puhelimeen niin kauan kuin se vain on mahdollista.
Puhelin on puheluja varten. Ei muuhun.
Jekku kirjoitti:
Kaikki mitä oopee lähettää katoaa mystisesti. Tappeli eilen kolme tuntia tuon saatananriivaaman persläpipankin kanssa
T. Jarkko Nordeasta
PaBa, keksi AP ensikerralla parempi trolli.
Mitä laki sanoo postin kulkemisesta ja toimittamisesta. Onko se laki lakkautettu. Perätkää.
Nykyään vältän Postia parhaani mukaan.
Minulla olisi lähin pakettiautomaatti 300 metrin päässä. Olin tilatessani ohjannut paketin sinne.
Mutta Postin mielivallalla Posti olikin vaihtanut noutopaikan yli 2 kilometrin päähän.
Ja se todellakin lukee Postin itse ilmoittamissaan "säännöissä", että he voivat halutessaan vaihtaa noutopaikkaa.
Jäi kiva vaate hakematta. Pääkallokeleillä, hiekoittamattomilla jäisillä kaduilla ei kiinnostanut lähteä palvelemaan Postia...
OP välittää muille pankeille eläkkeet tms ja jälleen häikkää. Tais olla sama vika kuukausi sitten...
Tässä viime vuosina sekä minun että tutun verokortti on hävinnyt postissa kun olemme lähettäneet sen tilitoimistoon.
Asumme samassa kaupungissa eri tilitoimisto
Vierailija kirjoitti:
Siirry nykyaikaan
F-securen asiantuntija on sanonut ettei hän luottaisi yhteenkään puhelimen pankkisovellukseen. Yksikään sellainen ei voi olla oikeasti turvallinen.
Jekku kirjoitti:
Kaikki mitä oopee lähettää katoaa mystisesti. Tappeli eilen kolme tuntia tuon saatananriivaaman persläpipankin kanssa
Teetätin virallisen asiakirjan OP-pankissa, laskuttivat sen saman tien. Kun selasin viikkoja myöhemmin OP-pankin tiliotteitani, sieltä oli toiseen kertaan laskutettu sama summa samasta asiakirjasta.
Yrittivätkö ettei vanhempi henkilö huomaa asiaa. Otin pankkiin yhteyttä ja siellä todettiin vain, että "tarkastelemme asiaa". Siis yrittivät jättää asian sikseen. Otin uudelleen yhteyden ko pankkiin, poliisiin ja pankkivalvontaan, pankki oli nyt hiljaa kuin kusi sukassa. OP-pankki ei myöntänyt mitään, vaikka todisteet olivat tuplalaskutuksesta silmien edessä. Taisivat saada korkeammalta viranomaistaholta näpsäytyksen, kolmen viikon kuluttua pankista soitti tyly naisääni, joka kertoi että "tilillenne on palautettu summa". EI anteeksipyyntöä, ei mitään. Paska pankki.
Kuinka vanmainen täytyy olla että käyttää vielä avainlistaa 😅
Eikö tuo avainlukulista ole pakollinen ainakin kun vaihtaa puhelinta?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanmainen täytyy olla että käyttää vielä avainlistaa 😅
Toiset ei roiku 247 puhelimella...
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vältän Postia parhaani mukaan.
Minulla olisi lähin pakettiautomaatti 300 metrin päässä. Olin tilatessani ohjannut paketin sinne.
Mutta Postin mielivallalla Posti olikin vaihtanut noutopaikan yli 2 kilometrin päähän.
Ja se todellakin lukee Postin itse ilmoittamissaan "säännöissä", että he voivat halutessaan vaihtaa noutopaikkaa.
Jäi kiva vaate hakematta. Pääkallokeleillä, hiekoittamattomilla jäisillä kaduilla ei kiinnostanut lähteä palvelemaan Postia...
Ole tyytyväinen, että se toinen noutopsikka on vain 2 kmn päässä. Meillä lähin on 3 kmn päässä , seuraava on 5 kmn päässä, mutta se piste minne yleensä paketti päätyy on kunnan keskustaajaman noutopiste 20 kmn päässä ja meille tämä on aivan päinvastaisessa suunnassa kun ajatellaan omia työ- ja asiointimatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jekku kirjoitti:
Sinun vikasi, jos asioit paskana pitämässäsi firmassa.
Tilit lähtee tuosta pankista ihan varmasti
Ihan uhallani käytän. Jäävät kaiken maailman hakkerit nuolemaan näppejään. Eivät millään voi tietää niitä.