Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tätä järjestelmää, että sukulaiselle voi lahjoittaa rahaa vain 5000 € kolmen vuoden aikana?

Vierailija
31.05.2023 |

Siis jos itsellä köyhät sukulaiset ja haluan heitä auttaa rahallisesti, niin se tarkoittaa vain yhden vuoden aikana vain noin 1600€/ vuoden aikana? Toki ymmärrän sen, että tällä säännöllä halutaan, että rahanpesua ei tule, että sitä rahaa ei voi lahjoittaa suunnattomia määriä. Eli tuo rahamäärä tarkoittaa vain jotain kuukautta kohden vain 138 €, jos haluan auttaa mun sukulaisia. Eihän sillä rahalla oikeasti saa yhtään mitään kuukautta kohden, ehkä helpottaa toki vähän, mutta ei suuresti. Miksi politiikka on näin surkeaa köyhiä kohtaan, kun mun sukulainen on sairaseläkkeellä ja eläke niin vähäinen. Tällä rahalla pitää maksaa vuokra, sähkölaskut ja ruoka. Vaatteisiin ei enää jää rahaa tai muuhunkaan tämän jälkeen. Eli tämä yhteiskunta ei oikeasti halua, että sukulainen edes voi auttaa, kun se katsotaan, että toinen saa jostain apua itselleen? Eikä munkaan tuloni ole niin hyvät, että voisin lahjoittaa rahaa joka kuukausi. Mutta ihmettelen poliitikkojen toimintaa, että kriisin aikana on varaa nostaa omia palkkoja, mutta kaikki rahat eivät tässä yhteiskunnassa tule jaetuksi oikein päin. Mitä mieltä olet? Miten teillä muilla menee? Köyhyys rajalla, työttömyys, sairaseläkkeet tai muut asiat? Tai te, jotka haluatte auttaa sukulaisia?

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huolissaan sukulaisen pärjäämisestä on muitakin tapoja auttaa. Esim lahjakortti ruokakauppaan tai käynti siellä yhdessä, vuokranmaksu tms asia ja jos haluaa tukea kotona asuvaa lasta opinnoissa, voi hänelle ottaa rinnakkaisen luottokortin. Ei valtio voi estää elättämästä koulua käyvää aikuistakaan lasta. 

Vierailija
182/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisenä voit antaa niin paljon kuin haluat, kunhan saaja ei vie niitä pankkiin, alkavat kyselemään rahojen lähdettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä annat niin paljon kuin huvittaa. Ei niistä tarvitse lähtee kylille huutelemaan.

184/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit elättää sukulaistasi tai maksaa hänen laskujaan aivan vapaasti. Myös lahjakortteja voit antaa. 

Jos välttämättä haluat lahjoittaa rahaa yli verottoman määrän, tee se käteisellä. Kukaan ei saa tietää, jos teistä kumpikaan ei kerro. 

Vierailija
185/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nepobabiys on sallittua ja  voi hankkia omaiselle työpaikan.

Vierailija
186/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan saaja voi olla kuka vain, ei tarvitse olla (lähi)sukulainen.

Jos on luotettavia ihmisiä omissa piireissään, voi tehdä niinkin, että "lahjoittaa" rahaa joillekin, jotka puolestaan lahjoittavat sen eteen päin sille henkilölle, jolle alkuperäinen lahjoittaja halusi varat antaa. Siis kierrättää rahat välikäden (pankkitilin) kautta. 

Kun tätä ei tapahdu jatkuvasti, ei pankki tai verottaja puutu asiaan. Välikäsi voi tarvittaessa selittää asian esim. osto- ja myyntitapahtumana.

Olkaa hyvä. En laskuta vinkistä.

Vierailija
187/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasta voi elättää

Aikuista lastako?

Vierailija
188/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kierrän tätä niin, että ostan läheisilleni vaatteita, kodin tarvikkeita ym. tavaralahjoja. Tarjoan kahvilassa ja ravintolassa, maksan leffaliput yms. Lisäksi annan jonkin verran käteistä rahaa. 

189/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta voi elättää

Aikuista lastako?

Kyllä. Itse asiassa ketä tahansa. 

Vierailija
190/190 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä luulen että aikuista lastaan saa elättää. Summat voi olla helposti tuplana tuon eikä kukaan puutu jos ja kun kaikki menee kulutukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan