Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla säästössä minimisumma?

Vierailija
31.05.2023 |

Yleisenä nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että jokaisella olisi hyvä olla minimissään kolmen kuukauden nettopalkkaa vastaava summa säästöinä. Kun säästössä on riittävästi, selviää yllättävistä tilanteista kuten sairastumisesta, työttömyydestä tai isommista laskuista.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kaikki kortitkin tappiin asti höylätty.

Miksi ihmeessä niin olet tehnyt?

Onko tullut paljon matkusteltua? Ei kait nykypäivänä kukaan enää muuten luottokortteja käytä.

Toki silloin tällöin jokun kodinkoneen voi ostaa, mutta senhän maksaa seuraavana tilipäivänä pois.

Vierailija
22/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja tarpeeseen tulee. Sain keväällä syöpädiagnoosin ja nyt aloitin puolen vuoden sairasloman. Tulot tippuvat 2 kk jälkeen 60 %:Iin.

Ei ole aina kyse työttömyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa olisikin !

Saan tuhat euroa eläkettä. Se just ja just riittää, kun mietin joka centin mihin sen laitan.

Viime kuussa jäi ennätys summa säästöön : 15 € . Tililläni oli silloin kuukauden viimeinen päivä 23 €, ennen uuden eläkkeen tuloa tililleni.

Uusia vaatteita en ole ostanut koko eläkkeellä olo aikanani ( 2vuotta). Kaikki pitää ostaa Kirppiksiltä.

Vierailija
24/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 50000 on aina toisella tilillä varmuuden vuoksi

Vierailija
25/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen-neljän vuoden nettopalkan verran käteistä ja sijoituksia.

Vierailija
26/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa olisikin !

Saan tuhat euroa eläkettä. Se just ja just riittää, kun mietin joka centin mihin sen laitan.

Viime kuussa jäi ennätys summa säästöön : 15 € . Tililläni oli silloin kuukauden viimeinen päivä 23 €, ennen uuden eläkkeen tuloa tililleni.

Uusia vaatteita en ole ostanut koko eläkkeellä olo aikanani ( 2vuotta). Kaikki pitää ostaa Kirppiksiltä.

Ei tarkoita mitenkään ilkkua, mutta tuliko pieni eläkkeesi yllätyksenä?

Jokaiselle tulee postitse kerta vuoteen jonkinlainen tiedote, missä on eläkekertymä mainittu.

Tai no mulle ei enää tule, kun olen sitä käynyt katsomassa netistä ja täpännyt jonkun rasti ruutuun, ettei tarvitse lähettää enää kotiin.

Vierailija
27/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyötön. Jotain 41 000€ on tilillä ja omaisuudessa yli 500 000€. Ei velkaa. En pitäisi noin paljoa tilillä, mutta on suunnitelmia ja tarvitsen silloin rahaa, enkä ehkä hitaasti realisoitavaa omaisuutta. Omaisuudestakin voi kyllä myydä ja tienata, mutta antaa kertyä vaan, kun ei tarvetta juuri nyt.

Vierailija
28/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida ihan olla. Pyrin saamaan sen kasaan vielä tämän vuoden aikana. Se onnistuu, jos mitään yllättäviä menoja ei tule.

Vierailija
29/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 15 vuodeksi säästöjä. Vielä tarviisi saman verran lisää.

Vierailija
30/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noin 100 000€. Hetken pärjää.

Vierailija
31/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, 4kk nettopalkan verran. Oon määräaikaisessa työsuhteessa, en uskaltais olla ilman.

Lisäksi sijoituksissa suunnilleen saman verran.

Vierailija
32/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Todellisen kriisin tullessa hyppään kiikkuun, niin en jää sitten vaivaksi.

Vierailija
33/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen summa jolla pärjäisin tarvittaessa kolme vuotta. En ole suurituloinen.

Vierailija
34/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole montaakaan euroa enää loppukuussa. Hyvä kun saa pienen eläkkeen riittämään koko kuukauden. Nyt taitaa olla vähän vajaa kolme euroa tilillä.

Vierailija
35/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä en saa palkkaa, joten säästöjäkään ei ole.

Vierailija
36/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa kysymykseen, mutta miksi täällä alapeukkua annetaan niille, joilla tuntuu säästössä olevan jotain . Outoa. Hyvin outoa. Eikö sen pitäisi olla päinvastoin. Olen varmaan tyhmä.

Itse olen huomannut, että muiden ihmisten rahan säästäminen harmittaa usein heitä, jotka eivät itse säästä. Tämä on tosi jännä juttu, koska ei säästäjiä yleensä haittaa tippaakaan se, että joku toinen ei säästä.

Vierailija
37/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsillä on Gaymansaarilla ja muualla monin vero parasiiteissä monin verroin tuo määrä.

Vierailija
38/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähellekään. Oli parin kuukauden palkka mutta tuli yllättävä iso menoerä ja siihen suli.

Nyt oon saanut säästöön vaan muutaman satasen.

Vierailija
39/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 65000 kotona säästössä.

Vierailija
40/98 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 kuukauden puskuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan