Äitini siivosi asuntoamme kun olimme matkalla. Miksi ihmeessä teki näin?
Meillä ei todellakaan ole asunto likainen taikka sotkuinen. Avain on annettu vain varalle, jos jotain yllättävää tapahtuisi. Ei ole koskaan vielä sille käyttöä ollut. Nyt sitten kävi näin. Eniten ketuttaa kun meni minun henkilökohtaisia tavaroitani järjestelemään ja vaatekaapin kävi hylly hyllyltä läpi. Siellä oli sellaisia asioita joita ei olisi ollut tarvetta nähdä. Kesken matkamme laittoi viestiä että nyt on kaapit tms. siivottu. Kun luin viestin oli loppuloma käytännössä pilalla kun ärsytti niin. Mietin vain että kuinkahan onkaan mennyt sotkemaan järjestyksen kaapeissa tms. Tekeekö kenenkään muiden äidit tämmöistä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
https://www.tokmanni.fi/avainsailo-brucke-6416485589765
Hanki tällainen.
Toi on fiksu, mutta mihin laittaa se kerrostalossa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata kysyä häneltä?
Turha kysyä kun loukkaantuu niin helposti ja jyrää muut mielipiteillään. Kiitollinen tästä pitäisi olla kun siivosi. On minulla ollut sellaisiakin hetkiä elämässäni kun oikeasti olisin tarvinnut apua, leikkauksen jne. jälkeen mutta silloin ei apua herunut. ap
Miksi se avain sitten on hänellä jos tiedät tuon?
Nyt on ihan rehellisen raivokohtauksen paikka. Äitisi täytyy kuulla, että hän teki väärin, kun penkoi kotianne. Jos hän odottaa kiitollisuutta, hän teki pahan virhearvion. Jos et sano mitään, vahvistat vain hänen käytöstään. Räjähdä.
Vara-avain on äidillä. Sillä vaan ei ole mitään asiaa meille kun ei olla kotona. Murtohälytin laitetaan kauppareissujen, työpäivien ja lomien ajaksi päälle. Koodia hänelle ei ole annettu.
Kotirauhan rikkomiselta kuulostaa.
Poika ei anna siivota, ei oo sotkua mutta puhdistaisin ikkunat, ilmeisesti ei oo vähään aikaan pesty ja hellan ympäristöä muttei anna pestä.
Mulle teki kerran noin. Olin asunut 10v eri paikkakunnalla ja muutin takaisin lähelle vanhempia. Kun ekan kerran olin matkoilla muuton jälkeen, kukkien kastelua varten avaimen saanut äitini oli myös tehnyt suursiivoukset.
Annoin palautetta ja kerroin, etten halua enää toista tekevän niin. Naureskeli ja vähätteli toimintaansa, mutta ei enää jatkossa ole tehnyt niin.
ilmeisesti oli sotkua ja halusi auttaa
Häiriintynyt. Tahtoi pilata lomasi. Ota avain pois.
Ei muuta, kun kiität äitiä sanoen, että ajatus oli kaunis,mutta ei enää koskaan. Hyvää ne äidit tarkoittaa vai, eikä ne ns salaisuudet siellä kaapissa ketään haittaa. Kas ihmisiähän me kaikki ollaan.
Kyllä isot on murheet, kun em asiasta vetää herneet nenään.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta, kun kiität äitiä sanoen, että ajatus oli kaunis,mutta ei enää koskaan. Hyvää ne äidit tarkoittaa vai, eikä ne ns salaisuudet siellä kaapissa ketään haittaa. Kas ihmisiähän me kaikki ollaan.
Kyllä isot on murheet, kun em asiasta vetää herneet nenään.
"Yksityiselämän suoja kuuluu Suomen perustuslain 2. lukuun kirjattuihin perusoikeuksiin.
Suomen perustuslain 10 § yksityiselämän suojasta kuuluu seuraavasti:
Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.
Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.
Lailla voidaan säätää perusoikeuksien turvaamiseksi tai rikosten selvittämiseksi välttämättömistä kotirauhan piiriin ulottuvista toimenpiteistä. Lailla voidaan säätää lisäksi välttämättömistä rajoituksista viestin salaisuuteen yksilön tai yhteiskunnan turvallisuutta taikka kotirauhaa vaarantavien rikosten tutkinnassa, oikeudenkäynnissä ja turvallisuustarkastuksessa sekä vapaudenmenetyksen aikana."
Vai että herneet nenään...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olimme matkalla ja hän oli tullut vara-avaimella sisään. Vaihtanut huonekalujen järjestystä ja tuonut meille omia tarpeettomia huonekalujaan. Olin yli 40.
Tuon pitäisi olla rikos.
Se on, jos teet siitä ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tokmanni.fi/avainsailo-brucke-6416485589765
Hanki tällainen.
Kannattaa kyllä hankkia ennemmin kunnollinen avainlokero eikä tuollaista halpapaskaa. Kavelilla oli tuollainen ja se oli helvetin huonosti avautuva. Lopulta se jouduttiin moukaroimaan auki lekalla.
No joo, merkkejähän riittää, mutta idea oli tässä tärkein.
Täällä samanlainen häirikköäiti.
Kaikki verhottiin auttamisen piikkiin, seurauksena että kukaan ei enää löytänyt omia tavaroitaan jotka oli "siivottu" tai "järjestelty" pois.
Näiden vierailuiden jälkeen oli tiedossa toki myös esim meidän maksamattomien laskujen tilanne ja niistähän asiaa riitti jälkeenpäin...
Tämä siis kun lapset oli pienempiä ja pyysin heitä katsomaan jonkun oman menon takia.
Pimahdin vasta pari vuotta sitten ja olen nyt 53v. Älkää te muut oottako näin kauan 😅
Aivan he/vetin rasittavaa!
Äidille älypuhelin ja siihen muutama sisustuspeli
Häiriintynyt äitisi on.