Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kannustaa tamponin tai kuukupin käyttöön

Vierailija
30.05.2023 |

Teinityttö kiukuttelee ja harmittelee uimaharrastuksen ja kesän uimareissujen väliin jäämistä. Kuinka, hyvässä hengessä, ohjata kokeilemaan tamponia tai kuukuppia, etteivät ne turhaan jäisi väliin. Menkkojen kanssa elellyt nyt vuoden päivät.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä olisit halunnut perheen aikuisen siihen ohjaavan?

-ap

Vierailija
2/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuukohan siitä vaikealta ajatukselta käyttää mokomia? Voisit kysäistä. Ja sano että tekemällä oppii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hänelle niitä kokeiluun. Erilaisia. Ja anna tutustua rauhassa niihin.

Vierailija
4/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan voi mainita, että nuokin ovat vaihtoehtoja, ja tarjoutua hankkimaan jos kiinnostaa kokeilla

Vierailija
5/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaus? Ei mitenkään. Jätä nuori rauhaan! Tuo on kauheaa, toisen intiimiasiat eivät kuulu sulle lainkaan. Hän päättää itse mitä tekee. Eivät aikuisetkaan käytä niitä välineitä kaikki.

Vierailija
6/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tamponi itsellenikään teininä ja neitsyenä kyllä ollut oikeasti mikään vaihtoehto. Ihan sama miten pientä kokoa yritti kokeilla. Omalla kohdallani ratkaisuksi tuli minipillerit, joilla sai runsaat menkat kokonaan pois. En nyt välttämättä olisi halunnut hormoneja syödä, mutta pienin paha siinä tilanteessa kuitenkin. Voisiko nuo olla ratkaisuna?

Kuukuppia en edelleenkään pysty käyttämään, paria mallia (tai kokoa) olen kokeillut ja ne nipistää/painaa tosi pahasti.

Vierailija
7/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen aikana urheillessa erittyy stressihormoonia aika herkästi, niin voi olla ihan kätevääkin, ettei silloin mitään kunnon uimatreeniä vedä. Toki kevyt liikunta ja kesäuinnit on eri

Vierailija
8/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä tyttö kuukupilla kuuhun.

Vierailija
9/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teini?

Minun tyttöni on 13 ja menkat olleet hällä vuoden. Aika nuori käyttämään vielä tamponia. Eikös kuukupitkin ole aika isoja eli varmasti on haastavaa laittaa, ellei jopa mahdotonta.

En itsekään käyttänyt tamponeita noin nuorena. Olinkohan ammattikoulun ekalla kun aloin tamponeita käyttämään.

Olen silti tytölleni ostanut niitä minejä ja sanonut että saa käyttää mutta todennäköisesti on vielä hankala niitä käyttää. Jossain kohtaa käytin ne sitten itse ja sanoin että pyydä sitten tamponeita kun tarvitset.

Ei kai siinä oikein muuta voi kun ostaa hälle paketti ja sanoa että niidenkin käyttöä voi alkaa harjoitella ja vähän ohjeistaa miten ne toimivat. Riippuu kai siitäkin kuinka avoimesti pystytte menkoista puhumaan?

Vierailija
10/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei kannata kiukutella, kun ratkaisu on noin simppeli. Jos ei tätä ratkaisua halua, niin uimaan ei ole pakko mennä.

Mulla helpotti kuukautiskivut kun aloin käyttää kuppia. Lisäksi ei ollut enää koko aikaa niin likainen ja ällö olo kuin siteiden kanssa. Tamponeja käytin jonkun verran, mut nekin ovat aika ällöjä. Olin kyllä jo 19 silloin, en tiedä olisiko ollut nuorempana erilaista.

Vierailija
11/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että nyt teinihoro vaan teet niin kuin äiti käskee. Oot vielä niin nuori.

Vierailija
12/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollaus? Ei mitenkään. Jätä nuori rauhaan! Tuo on kauheaa, toisen intiimiasiat eivät kuulu sulle lainkaan. Hän päättää itse mitä tekee. Eivät aikuisetkaan käytä niitä välineitä kaikki.

Siis tämä on joku pedari. Ilmiantakaa

Vierailija
13/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hänelle opetusiskelmä aiheesta.

.

.

.

14/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää, että jokainen saa itse päättää, millaista kuukautissuojaa käyttää. Jos haluat keskustella tamponien tai kuukupin käytöstä tytön kanssa, voit kysyä tytöltä, onko hän harkinnut näiden käyttämistä. Voit kertoa hänelle, että jos hän haluaa, voit auttaa häntä oikeanlaisten valintojen tekemisessä. Älä vaan painosta mihinkään.

Vierailija
15/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta menkkauikkarit

Vierailija
16/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkkojen aikana urheillessa erittyy stressihormoonia aika herkästi, niin voi olla ihan kätevääkin, ettei silloin mitään kunnon uimatreeniä vedä. Toki kevyt liikunta ja kesäuinnit on eri

Kunnon treeni auttaa kyllä kipuihin paremmin kuin joku kevyt jumppa.

Vierailija
17/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen äiti vauvapalstalta täälaiseen asiaan neuvoa kysyy.... Pakko olla vitsi. En vastaa mitään. Terve. 4 tytön äiti.

Vierailija
18/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa teinille Tena Ladyt.

Vierailija
19/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini latasi mulle melkein heti menkkojen alettua tamponin käteen ja sanoi että opettele käyttämään tuota tai kesät ovat isolta osin piloilla. Opettelin heti eli toimi.

Vierailija
20/25 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta erilaisia tamponeja tytölle kokeiltavaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme