Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tukiperheille ei voida maksaa kunnolla?

Vierailija
30.05.2023 |

Ei makseta kuin pientä muutaman kympin korvausta, ettei kukaan tekisi tätä rahan takia. Niin MIKSI sitä ei saisi tehdä rahan takia? Meillä on normaali perhe ja paljon tilaa talossamme. Mulla on sos.alan koulutus ja paljon kokemusta lasten hoitamisesta. Ottaisin mielelläni lapsia meille viettämään kivaa viikonloppua, jos itsekin hyötyisin siitä eli saisin sopivan rahallisen korvauksen. Ei se palkka poistaisi mitenkään vilpitöntä auttamisen haluani. Tosiasia vaan on, että omakin aika on arvokasta. Korvausta vastaan todella mielelläni hoitaisin jonkun uupuneen tai tukiverkottoman perheen lapsia pari päivää kuussa, kun tietäisin että tienaamani raha taas auttaa omaa perhettäni. Uskon että tukiperheitä olisi paljon enemmän, jos se oli kannattavaa tuen antajalle. Tähän voisi edellyttää pidempää koulutusta ja tiukempia ehtoja/vaatimuksia toiminnalta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai... Yks tuttu sanoi, että siitä saa noin 1400€/ vkloppu/lapsi???

Mulla on pari muuta tuttua, jotka toimii tukiperheenä, ja olen ollut kyllä ihan siinä uskossa, että rahasta ne tuota tekee. Toki auttamisen halustakin, mutta heidän elämäntapansa tietäen, olen kyllä pitänyt itsestään selvänä, että tekevät tuota tienatakseen lisäansioita. Ja kummallakaan ei ole sosiaalialan koulutusta. Ovat käyneet vain sen pakollisen kurssin, jonka tuo vaatii.

Vierailija
2/3 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkio on n 70€/kk. Eri asia jos on valmis ottamaan lapsen sijoitukseen, mutta silloin harvoin on kyse parin päivän keikasta.

Mikä palkkio olisi ap minimissään se millä lähtisit touhuun mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä saa kun pienen kulukorvauksen. Hyväntekeväisyyttä se on, eikä niillä satasilla kukaan rikastu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi