Veteen ja margariiniin leivotut pullat EI MAISTU miltään
Mieluummin söisin reilusti vehnäsämpylöitä hillon kanssa kuin näitä mukapullia.
Kommentit (15)
Täysin samaa mieltä. Mummoni oli diabeetikko, ja korvasi lisäksi sokerin makeutusaineella, siis sen vettä ja margariinia lisäksi. Söin niitä pullia vain pahimpaan nälkääni....
Sitkos puuttuu jauhopullista. Ja hillo.
Veteen leivottu on venäläistä . Niin ne tekee myös lättyjä. Veteen.
Nauti sinä diabeeteksestä ja sepelvaltimotaudista niiden pulliesi kanssa. Meillä syödään terveellisesti.
Olen sitä mieltä, että jos kerran näkee leipomisen vaivan, tuotteet pitää tehdä kunnon aineksista. Ja niin, että on makua. Olkoonkin se voita, sokeria jne. Ei niitä herkkuja ja leipomuksia syömällä syödä!
Meillä leivotaan kermaan ja silavaan.
Vehnäjauhoja, vettä, hiivaa, kasvimargariinia, kananmuna, kardemummaa, sokeria ja/tai makeutusjauhetta, pinnalle vaikka mantelirouhetta tai sitten voisilmän sijaan margariinisilmä. :D Hyvää on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jos kerran näkee leipomisen vaivan, tuotteet pitää tehdä kunnon aineksista. Ja niin, että on makua. Olkoonkin se voita, sokeria jne. Ei niitä herkkuja ja leipomuksia syömällä syödä!
Mutta kun se voin ja maidon maku on paha.
Vierailija kirjoitti:
Sitkos puuttuu jauhopullista. Ja hillo.
Sitkos? Jauhopulla? En tajunnut mitään.
Mä en kyllä maitoa sieltä taikinasta maista. Veteen teen. Margariinia en laita vaan voita. Sitten sokeria ja kardemummaa. Ne on tärkeimmät. Myöskään en kananmunaa taikinaan laita,ihan turha. Kovettaa vaan koostumusta. Meillä häviää kaikki pullat heti kun ne uunista saa. Sokeri,voi ja kardemumma niistä se maku koostuu. Korvapuusteja tehdessä kunhan on kanelia kunnolla ja sokeria. Joskus teen nyhtöpullaa. Ai että.
Ajattelin tehdä pullaa nyt kun ollaan anopilla,mut hän olikin tehny just kun tultiin. Ei se käytä kardemummaa, nehän on vaan sokerileipiä mun mielestä.
Eikä maistu palmuöljyyn ja kookosrasvaankaan sotketut leivonnaiset. En enää edes osta moisia sotkotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Nauti sinä diabeeteksestä ja sepelvaltimotaudista niiden pulliesi kanssa. Meillä syödään terveellisesti.
Joo, syö vaan ultraprosessoitua vegemoskaa
-eri-
Jos on kolesteroliongelmia, niin ei siinä mätetä voita ja rasvaista maitoa kitusiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se voin ja maidon maku on paha.
Makuaistin häiriöitä aiheuttaa esim B12 vitamiinin puute, joka on yleistä juuri vegaaneilla. Mutta kun se voi johtua myös Parkinsonin, Alzheimerin tai MS -taudista niin kannattaisi varmaan selvittää syy.
No eihän ne maistukaan, mutta vegakkeja ei saa suututtaa.