Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetko enää vuorotyötä, jos Petteri vie vuorolisät?

Vierailija
30.05.2023 |

Saksikäsi-Petteri kavereineen suunnittelee poistavansa vuorolisät. Samaan aikaan tällä porukalla tulee vaahtoa suustaan, kun he paasaavat työvoimapulasta. Miten nuo sekoomuslaiset kuvittelevat, että kukaan enää lähtee töihin työvoimapulasta kärsiville aloille (mm. hoitoala, ravintolat, siivous, kauppa), kun ne juuri ovat aloja, joissa on vuorotyötä. Saaatanan tunarit. Ei muuta kuin Suomi nousuun.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyöläisten eläkeikää on laskettava!

Lääkäri käskee elämään säännöllistä elämää. Milläs elät, kun käyt vuorotöissä?

Vierailija
82/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.

Juhlapyhä ja vklp lisät ovat ehdoton korvaus josta en olisi valmis tinkimään, ilman niitä en yksinkertaisesti omiin hoitoalan töihini enää lähtisi. En ajattele haittalisiä niinkään kristillisinä asioina vaan ihan siten, että joudun olemaan töissä silloin kun 90% ystävistäni, perheestäni ja sukulaisistani viettävät vapaa-aikaansa ja itse taas joudun vastavuoroisesti viettämään vapaa-aikani silloin kun muilla on menonsa, eli se on korvausta menetetystä yhteisestä laatuajasta perheen yms parissa. Yölisässä pitää tietysti näkyä myös sen tosiasian, että pitkässä juoksussa siinä uhraa terveyttään työnantajan hyväksi.

Aloilla joilla peruspalkat ovat alle 2500/kk bruttona, haittalisät nostavat kokonaispalkan edes jotenkuten säädylliselle tasolle eli edes lähimain mediaanipalkan tuntumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä väite on lähtöisin? En ole kertaakaan kuullut Kokoomuksen edes mainitsevan tällaista ajatusta.

Vihreät sitä ehdottivat hallituksessa ollessaan, mutta nyt nousee kova haloo jo etukäteen, koska paha kokoomus tulee ja vie kaiken palstalaisten mukaan.

Vihreät on kokoomuksen puisto-osasto.

“Government is the Entertainment division of the military-industrial complex.”

Frank Zappa

Samaan tyyliin?

Vierailija
84/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiennytkään, että Suomessa ollaan näin kristillisiä, että kristillisten juhla- tai lepopäivien viettäminen töissä olisi niin paha kolaus. Eikun ainiin, nykyään ihmiset repivät kaiken hyvän vaikka uskonnosta, kun hyötyvät siitä itse. Vaikka olisi kuinka ateistia tahansa. Tottakai minä menisin. Olen isossa firmassa töissä, ja kun pyysin, että minulle ei maksettaisi pyhälisiä, niin sanottiin, että menee palkkahallinnossa niin monimutkaiseksi. Olisi helpompi, jos sitä lainsäädännöllisesti voisi vähän suitsia. Toki kuten tästäkin langasta huomaa, itsekkäät ihmiset eivät lähde enää tekemään vuorotöitä, jos eivät saa siitä korvausta. Joten turha yrittää mitään, muuten täällä olisi kaupat auki vain virka-aikana, ja viikonloppuisin ja pyhinä kiinni. Siis kristillisinä pyhäpäivinä.

Juhlapyhä ja vklp lisät ovat ehdoton korvaus josta en olisi valmis tinkimään, ilman niitä en yksinkertaisesti omiin hoitoalan töihini enää lähtisi. En ajattele haittalisiä niinkään kristillisinä asioina vaan ihan siten, että joudun olemaan töissä silloin kun 90% ystävistäni, perheestäni ja sukulaisistani viettävät vapaa-aikaansa ja itse taas joudun vastavuoroisesti viettämään vapaa-aikani silloin kun muilla on menonsa, eli se on korvausta menetetystä yhteisestä laatuajasta perheen yms parissa. Yölisässä pitää tietysti näkyä myös sen tosiasian, että pitkässä juoksussa siinä uhraa terveyttään työnantajan hyväksi.

Aloilla joilla peruspalkat ovat alle 2500/kk bruttona, haittalisät nostavat kokonaispalkan edes jotenkuten säädylliselle tasolle eli edes lähimain mediaanipalkan tuntumaan.

Osa-aikatyössä et tienaa tuotakaan edes niillä lisillä. Ne lisät kun otettaisiin pois, niin olisi kannattavampaa heittäytyä työttömäksi. Säästäisi työmatkakuluissakin. Ja meitä on nykyaikana paljon. Että tämä sunnuntailisien poisto olisi ihan jokaisen veronmaksajan pussista pois.

Vierailija
85/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorolisät on pisara meressä tilanteessa, jossa mulle maksetaan hoiva-avustajana kakkosella alkavaa tuntipalkkaa silloin, kun vuoroon ei ole tulossa tarpeeksi väkeä. Yhdessä vaiheessa tätä tapahtui vain sunnuntaiaamuisin, mutta nykyään tätä on lähes päivittäin jokaisessa vuorossa.

Vierailija
86/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyössä et tienaa tuotakaan edes niillä lisillä. Ne lisät kun otettaisiin pois, niin olisi kannattavampaa heittäytyä työttömäksi. Säästäisi työmatkakuluissakin. Ja meitä on nykyaikana paljon. Että tämä sunnuntailisien poisto olisi ihan jokaisen veronmaksajan pussista pois.

Ihmiset ei osaa laskea noin pitkälle.

Vierailija
87/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teette ne vuorot mitkä työnantaja merkitsee tai sitten teillä ei ole työtä. Tukia tullaan karsimaan kunnolla että se elämä ei jatkossa taida olla kovinkaan houkuttelevaa

Elän mielummin vähemmällä rahalla kuin annan kyykyttää itseäni. Mitäs siihen sanot ? 

Vierailija
88/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
89/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en. enkä aio tehdä enää muutenkaan töitä. on kivempaa olla vapaa oravanpyörästä, ja reissata ympäri suomenmaata.  aika stressitöntä etten sanoisi. miten teillä muilla? onko mukavaa viettää jopa 5 viikkoa lomaa vuodessa ja tietää, että me viisaat vietetään lomaa kerran vuodessa, 52 viikkoa kerrallaan?

Vierailija
90/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sitä kukaan järkevä sitten enää tee? Tässäkin ketjussa huomaa, että moni on valmis jos se ei vain haittaa omaa elämää.

Tosin se voi haitata siinä vaiheessa, kun kaikki menee kiinni viimeistään klo 17.00. Myös ne baarit ja ruokapaikat. Sairaalatkin saattavat pyöriä vain juuri ja juuri ja ainoastaan kriittisimmät tapaukset ja lapset hoidetaan.

Hankalapa sitä on nähdä, kun näkökyky ei riitä omaa nenää pidemmälle.

Vierailija
91/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee tuntiakaan vuorotyötä ilman lisiä. Ihan itsestäänselvää. Lisien kanssakin on siinä ja siinä kannattaako, jos arvostaa toimeentulon lisäksi mielenterveyttään.

En tiedä onko kokoomus nyt oikeasti aikeissa puuttua lisiin jotenkin, mutta kyllähän säännöllisesti joku valopää asian tuo keskusteluun. Aina hymyilyttää em. valopää ei koskaan ole tehnyt viikkoakaan elämässään vuorotyötä. "Sunnuntai on päivä muiden joukossa". Korjataan: sunnuntai on sunnuntai muiden joukossa jos se on aina varmasti vapaa.

Nämä tampiot tepastelevat sunnuntaisin esplanadilla perheen kesken päivää paistatellen. Joku muu keittää ne latet ja rakentaa lapsille jäätelöannokset; heille itselleen ei tule mieleenkään että se sunnuntai ei olisi vapaa. Ainahan se on, viikonloppu muiden joukossa.

Kyllä, nostaa verenpainetta tämä aihe.

Vierailija
92/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mä vuorotyössä jatkaa, mutta teen enää vain arkisin aamuvuoroa ja haen asumistukea aiempaa enemmän.

Illat ja viikonloput olen vapaalla.

Vierailija
93/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tehnyt vuorotyötä. Jotenkin se on semmoista paskahommaa joka ei sovi minulle.

Minulla on vapaa työaika ja ei kellokorttia.

Toivottavasti ajattelet silloinkin noin, kun lapsesi sairastuu syöpään tai puolisosi kiidätetään aivoinfarktin kourissa sairaalaan keskellä yötä.

HyiVittu jotain lapsia🤢🤮 Puolisoa en huoli vaivakseni.

Oikein!

Omalla sairaskohtauksellasi ei olekaan mitään väliä.

Vierailija
94/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä väite on lähtöisin? En ole kertaakaan kuullut Kokoomuksen edes mainitsevan tällaista ajatusta.

Vihreät sitä ehdottivat hallituksessa ollessaan, mutta nyt nousee kova haloo jo etukäteen, koska paha kokoomus tulee ja vie kaiken palstalaisten mukaan.

Vihreät on kokoomuksen puisto-osasto.

No, mene ja tiedä mitä nykyään ovat, mutta sen verran suuri vastustus nousi siitä ehdotuksesta, että hautasivat sen vähin äänin, joten tuskin menee läpi edes kokoomuksen ajamana.

-Vihreiden ehdotus sunnuntailisien poistosta kiehuttaa: -Loukkaus palkansaajaa kohtaan-

HALLITUSPUOLUE vihreät käsittelee Joensuun puoluekokouksessa viikonloppuna luonnosta poliittiseksi ohjelmaksi.

Ohjelmassa ehdotetaan muun muassa, että -haetaan kolmikantaisesti malli sunnuntailisien uudistamisesta vastaamaan paremmin tämän päivän tarpeita työntekijöiden kokonaisansioita laskematta.-

- Tällä synnytettäisiin tilanne, että sunnuntaisinkin kannattaa pitää kahviloita ja ravintoloita auki, vihreiden sijaispuheenjohtaja Iiris Suomela perusteli esitystä Iltalehden haastattelussa.

- Muutos olisi piristysruiske elinkeinoelämälle, Suomela lisäsi. IS 2022

Vierailija
95/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat muutenkin pieniä ja lisistä apua.

Vierailija
96/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lisä tasataan palkkaan, kaikille sama. Tasa-arvoista touhua.

Vierailija
97/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa saa yleensä vain 30 työtuntia viikossa ja palkka 1300 netto kuukaudessa, jos vuorolisät lähtee niin kuka enää menee kauppaan töihin. Sitä paitsi moni kauppa on klo 23.00 asti auki eikä silloin kulje enää linja-autoa. Jos vuorolisät lähtevät niin millä auton kulut maksetaan. Ei kun loparit töistä ja työkkärin listoille päivätöitä hakemaan.

Vierailija
98/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lisä tasataan palkkaan, kaikille sama. Tasa-arvoista touhua.

Selvä, tee sinä sitten ne yövuorot niin minä teen aamut.

Vierailija
99/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuullut sen moneen kertaan nimellä: Pakallinen Sopiminen.

Paikallinen Sopiminen tarkoittaa juuri sitä että voidaan polkea työntekijän oikeuksia tekemällä "paikallisia" sopimuksia joiden piiriin esim vuorolisät ei kuulu.

Vierailija
100/167 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa saa yleensä vain 30 työtuntia viikossa ja palkka 1300 netto kuukaudessa, jos vuorolisät lähtee niin kuka enää menee kauppaan töihin. Sitä paitsi moni kauppa on klo 23.00 asti auki eikä silloin kulje enää linja-autoa. Jos vuorolisät lähtevät niin millä auton kulut maksetaan. Ei kun loparit töistä ja työkkärin listoille päivätöitä hakemaan.

Ketään ei voi pakottaa ostamaan autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä